האחות הגדולה של הi3 הותיקה, היא טבילת האש ֿ של היצרנית הבווארית בקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים, והיא הראשונה מבין שלושה רכבים חשמליים שהב-מ-וו מתכוונים להציג ב18 חודשים הקרובים.
עיצובית השינויים בהשוואה לגרסת הבנזין הרגילה כוללים גריל שונה (ואטום כמובן) פגושים שונים, ג׳אנטים שונים (משהו שקשור ליעילות אווירודינמית), וקצת נגיעות כחולות קלות כדי להדגיש את עניין החשמל.
בתא הנוסעים תתקשו להבדיל בין הiX3 והX3 מלבד כמה נגיעות כחולות גם כאן, והתצוגות השונות במסכים שקשורות להנעה החשמלית.
ה-iX3 מצויידת במערכת ההנעה החשמלית eDrive מהדור החמישי החדש. אותה מערכת שגם ה-i4 הספורטיבית תצויד בה בגרסה חזקה יותר כמו גם הקרוסאובר החשמלי iNext.
במקרה הזה מדובר במנוע חשמלי אחד שמפיק 286 כ״ס ומומנט מרבי של 40.8 קג״מ. בניגוד לאחותיה הבנזיניות בעלות ההנעה הכפולה, הגרסה החשמלית תציע הנעה אחורית בלבד.
הסוללות פה ממוקמות כחלק מרצפת הרכב, והפגיעה בנפח תא המטען מינימלי יחסית (510 ליטר במקום 550). בטעינה מהירה היא יודעת להטעין את הסוללות מ0 ל80% ב34 דקות בדיוק, ועם טווח נסיעה מרשים יחסית של 460 ק״מ, ה-iX3 תיסע קצת רחוק יותר מהמתחרות שלה מבית אאודי (e-tron) ומרצדס (ECQ) וקצת פחות מהיגואר i-Pace (להזכירכם שלושת המתחרות שלה תוכננו מהבסיס כרכבים חשמליים).
איפה שהיא נופלת קצת משלושת המתחרות שלה הוא בתחום הביצועים. המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל180 קמ״ש, ועם תאוצה של 0-100 ב6.8 שניות היא איטית מהאאודי בכשניה, כשניה וחצי מהמרצדס, ולא פחות משתי שניות מהיגואר. כמובן שמטבע היותה מכונית חשמלית סביר שההרגשה בפועל תהיה זריזה יותר ממה שמספרים הנתונים הרשמיים, ותאוצות הביניים מרשימות יותר. אם האופי של גרסת הבנזין תישמר פה היא כנראה גם תציע ניהוג משובח יותר מהאאודי או המרצדס, אבל סביר שהיגואר תיתן לה פייט רציני בתחום זה.
הiX3 תיוצר בסין וצפויה להימכר שם ובאירופה אך לא בארה״ב.
בכל מקרה בארץ אנחנו נראה את גרסת הפלאג אין של הX3, ה--X3 xDrive30e הרבה לפני הגרסה החשמלית המלאה, כנראה ברבעון ראשון 2021.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.