Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחת כבר יש! זאת השניה. קולט 94 טורבו.


moto4x4
שימו לב! השרשור הזה בן 5563 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול הרכב ביקר אצלי במוסך ואני חייב לציין שזה אחד הפרוייקטים האיכותיים שיצא לי לראות. הכל נקי ומסודר ומתוכנן בצורה מרשימה.

הרכב שייך לאולג ממוסך אולג בחדרה ונבנה על ידו כמובן.

אומנם הוא בתחילת דרכו בעבודות מסוג זה אך יש לו המון ניסיון וראש חריף במיוחד.

זו הבניה מא-ת הראשונה שהוא עשה.

מתכנון מיקום הטורבו, צנרת הגדישה מערכת הפליטה ועד הסופית של האגזוז.

את הסעפת והדוד האחורי בנה סרדין ע"פ דרישתו.

 

לגבי השאלות שנשאלו:

מסנן שמן של מאזדה-קצר יותר משיקולי מקום.

מצמד-מקורי יוחלף למחוזק.

בלמים ומתלים-ישודרגו לאחר שיסתיים שלב המנוע והניהול.

מנוע- לאחר שיפוץ כללי, בוכנות וטלטלים מקוריים, אטם ראש מחוזק,יחס דחיסה הורד ע"י שינוי תא השריפה בראש.

כרגע הרכב בהרצה ומתגלגל עם ניהול המנוע המקורי, לכן הוא עדיין עם מד כמות אויר.

לאחר התקנת ניהול המנוע (MAP) יפורק מד כמות האויר ומסנן האויר ימוקם מחדש.

 

מפרגן!

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חיישן MAP צריך היה להחליף, אם היה. חיישן MAF יכול להתמודד עם השינויים.

 

בחיישן MAP המקורי חייבים לטפל כמו"כ בניהול מנוע בתצורה כלשהיא, בלעדיהם ובלי כיוונים נכונים הדרך לדטונציה מהירה מאוד.

 

התעלקות.

חיישן MAP אמור סה"כ להרגיש וואקום, לא? מה זה משנה לו אם המנוע גודש או לא? למה מתרחשת דטונציה?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן MAP בנוי לטווח מסויים. לא רק לוואקום.

חיישן למנוע אטמוספרי יתן לך 5V אם הוא מרגיש לחץ של 1 באר. (אטמוספרי)

חיישן למנוע טורבו (נגיד 2 באר) יתן לך 5V אם הוא מרגיש לחץ 2 באר. (1 באר גדישה)

המחשב לא יודע להבדיל בין השניים. הערכים הם תמיד בין 0V ל 5V.

לכן אם תשים חיישן מאפ 2 באר במקום חיישן 1 באר אטמוספרי, המחשב יקבל ערכים שגויים. סביר להניח שהרכב לא יניע בכלל.

אפילו אם זה היה עובד, המנוע לא היה מחזיק מעמד כי המחשב היה חושב שהלחץ הוא פחות ממה שבאמת.

נגיד היית גודש 1 באר עם חיישן 2 באר על מחשב של מנוע אטמוספרי. החיישן היה נותן 5V והמחשב היה חושב שזה לחץ אטמוספרי ולא גדישה, כי לזה הוא מתוכנן. המחשב לא היה נותן מספיק דלק והתערובת היתה עניה מדי...

 

בכל מקרה, מחשב אטמוספרי וחיישן אטמוספרי לא אמורים לראות אף פעם לחץ אטמוספרי מלא של 1 באר. תמיד יש וואקום, גם במצערת מלאה (בד"כ 0.5 או 1 PSI פחות מלחץ אטמוספרי). אם המחשב יראה 5V מהחיישן, הוא ידליק נורת התראה על תקלה, או ירשום קוד תקלה שקטה (בחלק מהמכוניות).

 

לכן, כשמחליפים MAP, צריך גם להחליף או לשנות את הערכים במחשב.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה ששאלתי את השאלה היא כי חבר ביצע לאחרונה השתלה של מנוע מוגדש ברכב שלו, החליף מחשב, החליף צמות, הוסיף MAF אך את ה MAP לא החליף.

מה שוקרה הוא שהרכב מתקשה להעלות סל"ד, נוסע על תערובת עשירה מאוד ומדליק engine check חדשות לבקרים. כשמוציאים את קוד התקלה הספציפי מקבלים over boosted.

 

כדי להתגבר על הבעייה, הוא הוסיף על הקו של ה MAF פוטנציומטר מאוד רגיש, וע"י משחק הוא הצליח להגיע לביצועים אופטימליים.

מצד שני, מבדיקה די יסודית של ה MAF לא נמצא שהוא מזייף (ערכים בנורמות לפי הספרות).

 

השאלה היא האם זה נובע מה MAP (מה גם שיש הבדל במק"טים בין ה MAP שלו ל MAP של המנוע הגודש) או מכיוון אחר כמו צנרת ואקום וכו'?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5563 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...