CristianoR
-
הודעות
172 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי CristianoR
-
חייב להחליף אחי? אי אפשר לתקן? אולי למתוח את הכבל או משהו? זה לא קורה תמיד אבל לפעמים זה כן
-
אוקיי דבר ראשון תודה על התגובות! אם זאת המשאבה, מה אפשר לעשות? ובקשר להפרדה - אין לי מושג. אין לי מד סל״ד אבל נראה שיש השפעה כשמעבירים הילוכים, הם נכנסים בקלות והרעש מנוע יורד. ואני מאמין שהגובה היה זהה תמיד
-
שלום יש לי בעיה באוטו ואני לא יודע אם זאת בעיה או לא, בכל מקרה יש לי פורד פיאסטה 97 ידנית. בזמן האחרון שמתי לב שבהילוכים הראשונים (1 ו2) לפעמים למשל כשאני עומד ברמזור, מתחלף לירוק אני משלב להילוך ראשון וכשאני מתחיל להרים את הקלאץ' הוא מרגיש לי קשה כזה, עולה לאט יותר, וגם זה קורה שלפעמים אני משלב לשני וזה גם ככה. בהילוכים גבוהים זה לא קורה. וגם שמתי לב שהתחיל להיות קצת יותר קשה לשלב להילוך 4, צריך להפעיל קצת יותר כוח מבעבר. קודם היה צריך לעשות את זה בקלות ועכשיו זה ניהיה ממש קצת קשה יותר. אפילו בטעות שילבתי לשני פעם וזה בחיים לא קורה לי. (במקום לרביעי) בואו נגיד שזה לא משהו שנהג אחר היה מרגיש אם הוא היה עולה על האוטו בפעם הראשונה, אבל אני כן מרגיש כי הייתי רגיל. מה יכולה להיות הבעיה? הקלאץ' בדרך למות? חשוב לציין שעשיתי בדיקה לקלאץ' (בלם יד מורם הילוך שני משולב גז עד 3000 סל"ד בערך וזרקתי קלאץ' והמנוע התכבה ישר)
-
או, או, נזכרתי במשהו קורע! בקיצור באוטו שלי פעם הייתה נעילה מרכזית אבל בגלל שהבעלים הקודם טס להודו לחצי שנה ולא נגע באוטו, המצבר החזיר את נשמתו ליוצר והאוטו פשוט לא נפתח עם האזעקה, לא יודע מה הלך שם אבל הוא היה צריך להזמין פורץ שיפתח את האוטו ועל הדרך הוא גם ניתק את הנעילה המרכזית והאוטו היום אצלי בלי הנעילה. כבר קרה כמה פעמים ששחכתי לסגור פה דלת, שם דלת ואחי היה חוזר מאיפהשהוא וסתם בודק ומגלה פעם שפתוח מצד אחד, ואצלי בשכונה שהיא שכונת 'הפשע והרשע' של נצרת עלית, כל אחד יכול לנסות לעשות את זה לכל אוטו שליבו יחפוץ בו, ויכול כמובן לבצע מעשי וונדליזם אבל זה כבר סיפור אחר. אז לילה אחד הסעתי 2 אנשים וחניתי את האוטו ליד הבית אבל שחכתי אם סגרתי את הדלתות, וב2 בלילה החלטתי כמובן לצאת לבדוק את זה בשביל להסיר דאגה מליבי, בין בדיקה לבדיקה עוצרת לידי ניידת. משם יוצא איזה שוטר מאניק, גובה 2 מטר עם שיניים שלא יביישו אף בריטי.. ושואל אותי את הפרוצדורה הרגילה 'הרכב שלך' 'יש לך משהו ברכב שלא צריך להיות לך' התחיל לבדוק הכל, פתח את תא הכפפות, הוציא טפסי ביטוח, התחיל להריח אותם, הסתכל מתחת לכיסאות, חשוב לציין שקניתי 2 כריות נוי יפות כאלה ושמתי מאחורה, יש להן ריצ'רץ', הבן אדם פתח, בשביל לבדוק. אחרי שקיבל סיפוק מהבדיקה שלא סיפקה לו כלום וכמובן הרטיבה את כולי בגלל גשם שהתחיל לרדת הוא הלך.. כמובן שההסברים על זה שאין נעילה מרכזית וירדתי לבדוק לא קנו אותו.. איזה שוטרים...
-
לא, האמת שיש לי רישיון כבר 3 חודש, נתחיל מזה. גם לי יש שיקול דעת הגיוני, ביום יום אני נוהג כנהג מן המניין, מציית לחיים כאילו החיים שלי תלויים בזה (תרתי משמע). אני יודע שאני עדיין לא מנוסה ואין בי טיפת ניסיון, אבל זה לא אומר שאני צריך לזחול על הנתיב הימני במהירות של 70 קמ"ש בכביש שהמהירות המותרת בו היא 90. אני לא מכיר אותך, אבל יש לי תחושת בטן קלה שבמידה ויש לך רישיון נהיגה אתה נוהג על הרכב של ההורים ולא שם שקל אחד אפילו על ההוצאות. אז אל תטיף לבן אדם שמשקיע חצי מהמשכורת שלו על אוטו בן 16 שנה (אחלה אוטו שבעולם, אבל זה לא הנושא). אני אחדש לך משהו, שכולם כבר יודעים, לדעת לנהוג זה לא אומר לנהוג במהירות המותרת וזהו. זה אומר שגם אם עברת את המהירות המותרת - אתה עדיין צריך להיות קשוב לחוקים האחרים. לא חכמה לנהוג במהירות המותרת, ולקרוא לעצמך נהג וחכם. גם סבתא שלי יכולה לשבת באוטו עם גיר אוטומטי וללחוץ על הגז ולהגיע למחוז חפצה ללא בעיה, הקטע הוא לדעת לנהוג, להכיר את הכביש ולדעת מה לעשות בכל מצב ומצב. אז כן, אני אמשיך לעבוד את המהירות המותרת ב10-20 קמ"ש, ועל הדרך גם אצבור ניסיון, אלמד ואשכיל. ניפגש כשאני אחלוף על פנייך בנתיב השמאלי, מה שכנראה לא תיהיה בעיה בכלל. לא שיקרתי, שוב, תקרא את ההודעה הראשונה ותראה שכתבתי "עלינו על מעגלי תנועה (ממש בקטנה)" וזה אפילו לא המעגלים עם הכיכר הגבוהה, זה אלו עם השקע. ואני שוב בא ואומר - כשאני חושב על זה עכשיו, אולי 2 ס"מ מהגלגל נגע בהם! תאמין לי שיש לי טראומות מבורות בכביש, כבר פעם אחת מהבור הראשון שעליתי עליו בטעות התעקם לי הג'אנט וקרע את הצמיג. אין לי סיבה לעלות עם גלגלים בקוטר 13 אינץ' על מדרכה. דבר כזה וכל הציריה ביחד עם הגלגל מתנתקים לי. וממש אבל ממש אין לי 1000 שקל פנויים להשקיע על שטות שכזאת. תיקח דברים בפרופורציה.
-
מצחיק, מצחיק. אתה ענק! דבר ראשון נתחיל מזה שאני לא ווין דיזל ולא יצאתי הרגע מסרט מהיר ועצבני, דבר שני ממש אבל ממש אבל ממש לא נכנסתי למעגל תנועה ב50 קמ"ש, אני חושב שזה קצת הגיוני שאוטו שאין לו הגה כוח לא יכול להיכנס למעגל תנועה במהירות כזאת בלי לעלות על המעגל ולעוף מהכביש. דבר שני, מה קשור ההורים שלי? גם בתקופת המלווה שלי אבא שלי לימד אותי את כל חוקי הכביש, הסביר לי טוב טוב ואפילו החמיר אם היה צריך. תמשיך, אתה וחלק מחברי הפורום להיות יפי נפש. הלוואי שיתפסו אתכם פעם על מהירות מופרזת או אי ציות לרמזור, תקבלו קנס ונק' ותבואו לבכות בפורום משפטי. עצוב לי, שכל אחד ניהיה פה מתנדב ופקח. השעה 2 בלילה, אין אף אחד על הכביש אז החלטנו 'להתפרע', ובינינו חברים? לפי מה שראיתי באשכול הזה, מה שאני עשיתי נחשב למשחק ילדים לעומת העברות שהלכו פה. לפחות 80% מההודעות בשרשור הזה היו על מהירות מופרזת. אז מה הקטע? בא לך להיטפל למישהו יותר צעיר ממך? כל העסק שעשינו קרה בעליה של מגדל העמק מי שמכיר, מפרץ סנטר עד נוף העמק, עליה דיי ארוכה, ועם מכוניות שההספק שלהן נע בסביבות ה60 כ"ס אני לא חושב שהיינו מרחיקים לכת עם ההתפרעות. אגב, אם תשים לב, בהודעה הראשונה שלי דיברתי בחופשיות וקצת הפרחתי את מה שקרה, אם תשים לב כתבתי 'עלינו ממש בקטנה' האמת שאני בכלל לא חושב שעלינו, אם הייתי יודע שהפורום הזה מלא במתחסדים הייתי חוסך זמן ופשוט לא מגיב לשרשור הזה. תפסיקו להיות יפי נפש, זה לא תורם לאף אחד מכם, יום טוב.
-
תתחיל להרגיע את הדיבור שלך. נסענו על כביש עירוני במהירות של 50 קמ"ש בלילה, כשאין אף אחד. זה כביש שנוסעים עליו במהירויות של 40 קמ"ש ביום, לא סיכנו א אף אחד וממש לא את עצמינו. כל אחד ניהיה לי פתאום מתחסד ויפה נפש עם הרגל על הגז. ואם שוטר היה עוצר אותנו, הדבר היחיד שהוא יכל לקנוס אותנו עליו היה 'בריונות בכביש' ולפי מה שאני ראיתי ושמעתי, זה הקנסות הכי מומצאים ומצוצים מהאצבע שאפשר לתת. לא עברנו את המהירות המותרת ולא דרסנו ולא סיכנו אף אחד. כולה 2 חברים שבדיוק לפני כמה חודשים הוצאנו רישיונות וקנינו רכבים, אסור להנות? עוד מעט גם תגיד שלקחתי את הפרארי של אבא ונסעתי 400 בכביש החוף. אני מודע למעשים שלי ולהשלכות שלי, ולוקח אחריות על כל המעשים. באוטו שלי אין לא כריות אוויר, לא מערכת בלימה ולא כלום, ועוד ישבו איתי 2 בנות ברכב ואצלו עוד מישהי. לפני שלקחתי אחריות על עצמי לקחתי אחריות על כל הנוסעים באוטו שלי, אז אני יכול להבטיח לך שאותי אתה לא תראה משתולל על הכביש. מה שאני עשיתי על הכביש היה רגיל ולגיטימי, קיבלת רושם מוטעה ממה שכתבתי וזאת כבר לא בעיה שלי. ושלא נדבר על העובדה שיש לנו מכוניות 'חלשות' בלשון המעטה, 60 כ"ס כל אחת. אני לא חושב שעם הספקים כאלה היינו טסים על הכביש, ועוד בעליה ועוד שהאוטו של החבר אוטומטי. 'יקחו את הרישיון', קל להגיד את זה. אה? לפי תגובות קודמות שלך שמתי לב שגם אתה היית שוטר או מתנדב, עדין לא הבנתי מה בדיוק. מצחיק, ליד הבית שלי בשעות הלילה בדר"כ (12 בלילה והלאה) נוסעת לה מדי פעם מאזדה 3 לבנה עם לוחית משטרתית והנהג עושה פניות עם אמברקס, שם בהילוך סרק ונותן גז, נוסע על 60-70 ליד הבית שלי שזאת שכונה שעדיף לנסוע פה על 40 כי כל רגע ילד יכול לקפוץ לך לכביש, כבר כמה פעמים ניסיתי לעשות משהו בנושא. בקיצור עוד אידיוט מאניק על מדים. את הרישיון שלי אני עשיתי בכסף של עצמי, קרוב ל7 אלף ו4 טסטים, ואת הביטוח של הרכב שלי ואת הרכב שלי קניתי בכסף של עצמי, אז שניה לפני שאתה כותב ש'יקחו' תחשוב קצת. ואני לא בן אדם אם אתה לא עם רגל על הגז בכביש מהיר ועובר את המהירות המותרת, ולא בקצת.
-
טוב זאת לא פאדיחה כל כך אבל אשתף אתכם חח לפני כמה ימים נסענו 6 אנשים, ב2 מכוניות (אני וחבר שלי נהגים, כל אחד באוטו שלו), שנינו בני 19, אני עם פורד פיאסטה והוא עם רנו קליאו. נכנסו לתוך מגדל העמק, שם הורדנו מישהו ואז יצאנו לדרך לכיוון נצרת עלית, על הדרך התחלנו לעשות מירוצים בכביש, עלינו על מעגלי תנועה (ממש בקטנה) רק בשביל לא לאבד מהירות, ואם הוא היה עוקף אותי ואז הייתי מאיץ הוא היה מתפרץ לנתיב תנועה שלי בשביל לא תת לי לעקוף אותו, כל זה בסביבות 2 בלילה. אחרי כל העסק הגיע לשיאו פתאום רואים ניידת משטרתית(הטויוטה הגדולות) הרגל על הברקס כאילו יש חוק שאומר שרגל תמיד חייבת להיות על הברקס, חבר שלי שהיה מקדימה עצר ליד הניידת, פתח את החלון ודיבר עם השוטר, לא יודע מה הם אמרו ואז הוא המשיך בשלו ואני נסעתי קצת קדימה (כל זה היה בעליה) ושאלתי את השוטר 'מה?' והוא אמר לי 'מה אתה רוצה?' מסתבר שהם בכלל לא רצו לעצור אותנו, הם סתם עמדו בשולי הכביש.. ואני מרוב כל הפחד שיקחו לי את הרישיון (שבוע לפני נגמר לי המלווה) שמתי הילוך שלישי במקום ראשון ובום נכבה המנוע ואני כולי מתדרדר אחורה והשוטרים צוחקים עלי..
-
בקלות אפשר לדעת שזאת שירוקו, עפ"י הסמל שנמצא ממש על מכסה המנוע:
-
אני חושב שהיחידה שנמסרה זאת הזאתי שבדקו אותו ועשו עליה מבחן. חוץ מיזה עדיין לא.
-
יש לי פורד פיאסטה 97 ידנית, עכשיו מאז שקניתי את הרכב במהירויות של מעל ל80 קמ"ש ובסביבתה, ההגה היה רועד והיו שומעים סוג של פרפורים מצד שמאל של האוטו (מהגלגל). סה"כ בחיים לא עלינו על הבעיה ואז אתמול כשלקחתי את הרכב למוסך, המוסכניק הרים אותו על המכונה והתחיל להזיז את הגלגלים ושמעו מן תקתוקים כאלה. הוא אמר שזה חופש בהגה.. ושאני אחזור אליו שבוע הבא אם אני רוצה לתקן את כל הפרוצדורה. עכשיו, בדקתי כמה דברים, ומה זה יכול להיות, מסרק הגה? אם כן, כמה יעלה לי להחליף? כי זה הגה רגיל, לא הגה כוח.
-
הקטע המוזר פה זה לא מחיר השיעור, המחיר מובן. הרי לא מזמן ישבתי עם חבר בתוך האוטו של המורה נהיגה, וראיתי איך תלמידים זורקים קלאצ', שורפים את הבלמים וכו' וכו', ברור שמחיר של 100 שקל לשיעור היום זה הגיוני ומוצדק. הבעיה היא במחירי הטסט. טסט הוא שיעור לכל דבר, אלא שבמקום המורה יושב בן אדם אחר עם חולצה כחולה מכופתרת. רמת ה'סיכון' נמוכה יותר כי טסטר יותר מקפיד, יותר עירני, ולא בא אחרי מיליון תלמידים מעצבנים, אלא הוא בא להחליט אם לנבחן מגיע רישיון נהיגה - או לא. אם אין לו את הכישורים האלה אז מצטער הוא ממש לא מתאים לעבודה שלו. דלק? אותו דבר כמו בשיעור. אפילו ההפך, שיעור זה 40 דק', טסט אורך בין 15 דק' לבין 30 דק' ואולי המחמירים, 35 דק'. אז למה זה עולה כ"כ הרבה? שיקח 100 שקל, ועוד 136 שקל אגרה ויצא 236 שקל. סביר לאללה. למה הוא לוקח 400? על מה בדיוק? להשכיר רכב בחברת השכרה ל24 שעות עולה 250 שקל! איך ל40 דק' עולה לי 400? והכי חשוב - רישיון עושים בגיל 17! חצי מהילדים בגיל הזה לא עובדים, ולוקחים את הכסף מההורים. איזה חרא זה לבוא לאמא ולהגיד לה אני צריך עוד 1000 שקל. זה סכום לא מבוטל, ממש ממש ממש אבל! רישיון נהיגה בישראל הפך למותרות. שוב, בתור אחד שעבר טסט רביעי, אני יודע כמה זה מעצבן וכואב. בטסט הראשון שלי למשל, הכשילו אותי ממש דקה אחרי תחילת הטסט. זאת הרגשה שאני עבדתי 4 ימים בשביל דקה אחת. זה מעיק, וזה מעצבן. כמו שפעם קמה תנועת ההשכלה שרצתה לחקור ולבדוק, גם פה זה ככה ועד עכשיו (למרות שיש לי רישיון מזמן) מעניין אותי לדעת למה המורה לוקח 400 שקל. זאת חוצפה לדעתי.
-
שאלה נכון, אתה צודק, אבל למה שתקרה תאונה? הרי אני לא יושב לבד באוטו, אני יושב עם בוחן ויש לו את אותן הדוושות שיש לי, הוא יכול לבלום אותי מתי שהוא רוצה, וזה אפילו יותר בטיחותי כי אפשר להגיד שיש 2 נהגים באוטו, אחד מצד ימין ואחד מצד שמאל. והבוחן הזה עבר הרי קורסים מיוחדים, הוא יודע בדיוק מה לעשות ואיך. ובינינו, בטסט נוהגים כ"כ לאט והלחץ כל כך בשמיים שאני חושב שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות למישהו זה אי עצירה בתמרור עצור ולקבל ברקס שניה אחרי. תאונה? אפילו לא לחשוב על דבר כזה. אז למה כל ה'תענוג' הזה עולה לי 536 שקל? אתה יודע מה, אני מבין את ה136 למדינה, הרי זאת אגרה שצריך לשלם בשביל המשכורת של הבוחנים וכו', אבל למה ה400 למורה? להשכיר רכב בכל חברה אחרת עולה איזה 250 שקל ליום אחד, למה להשכיר רכב עלוב של המורה עולה לי 400 שקל ל25 דק' לכל היותר? אני עברתי טסט רביעי חברים, לא בגלל כישורי הנהיגה שלי, אלא בגלל מזל. הרישיון עלה לי קרוב ל7 אלף (הפסקתי לספור כבר אחרי ה5 אלף), בסביבות ה50-60 שיעורים ו4 טסטים. כל הכסף בא מכיסי, אתם בטח יכולים לדמיין כמה קשה לנער בן 17 וחצי לממן את כל הפרוצדורה הזאת. למזלי אני כבר מאחורי זה.. התשובה היא "פיקוח", אין פיקוח. כל אחד עושה מה שבראש שלו, וזה קו שמוסכם ע"י כל מורי הנהיגה.
-
אתמול יצאתי לדבר בפאלפון בחוץ, וראיתי מאזדה 3 לבנה עם לוחית רישוי משטרתית (האות מ' ועוד מספר קצר) מבצעת את הדריפט של החיים שלה (הנהג רצה לפנות שמאלה, עשה את זה עם אמברקס וחריקה במרחק מכובד) ועל הדרך כמובן נכנס לנתיב הנגדי בשביל 'הקטע' ונסע אחרי זה לפחות על 70 קמ"ש בתוך שכונה שנוסעים שם 40 קמ"ש. מה אפשר לעשות עם המידה הזה חוץ מלנגב איתו תתחת
-
הלו, גילית את אמריקה. לי כל טסט עלה 536 שקל. 136 למדינה ו400 שקל למורה. ואני שואל, על מה? להשכיר את הרכב ל40 דקות, ל2 תלמידים, והמורה מרוויח 800 שקל. מדינת חלם
-
גרמניה, הונגריה, פינלנד ומקסיקו.
-
יאוו, איזה אידיוט אני, שחכתי להוסיף פרט משמעותי לעלילה אחרי שתיקנו לי כביכול את הג'אנט והחליפו לי לצמיג חדש, העבירו את הגלגל החדש אחורה ואת הישן קדימה בפנצ'ריה, מה שאומר שהג'אנט העקום עבר אחורה, ואחורה אין לי בעיה, אלא אפשר להרגיש שהבעיה נובעת מהחלק הקדמי של הרכב. אבל אני עדיין לא סגור על אם הבעיה החלה לפני הפאנצ'ר, אני רק זוכר שזה התחיל כבר מהימים הראשונים שלי עם הרכב. רק שאני לא זוכר מתי. הג'אנט ה'עקום' כביכול עבר אחורה. אז הסיכויים שזה הג'אנט נמוכים עד מאוד. מה עוד יכל לגרום לבעיה?
-
רכב מדהים, אחיזת הכביש שלה פשוט מדהימה, לא מביישת אף רכב יקר היום. מזל טוב, באמת שאחד הדגמים הבודדים שפיג'ו ידעה בהם הצלחה.
-
תודה על התגובה אחי! כן, כנראה שזה הג'אנט, כמה שלא ניסיתי לבדוק את הבעיה לא מצאתי הסבר אחר לתופעה. מחר בצהריים אני ארכיב את הרזרבי ואני אבדוק אם אכן הבעיה בג'אנט.
-
שלום חברי פורום יקרים ושבת שלום, רציתי לדבר על איזה בעיה שיש לי באוטו. מדובר בפורד פיאסטה 97 ידנית. כשאני נוסע מעל 80 קמ"ש, במיוחד בירידות ובמישורים, יש צליל של משהו מתפרפר לו בצד שמאל הקדמי של האוטו, כמו שתדביקו נייר על הגלגל וכל פעם שהנייר ישתפשף ברצפה אתם תשמעו, אין לי אודיו של זה. ביחד עם זה, ההגה רועד. החלפתי ברקסים לפני שבוע, אני רוצה לציין שזה לא מרגיש כמו משהו בטחוני כי האוטו בולם מושלם, פשוט הצליל הזה מעצבן ואי אפשר לנהוג ככה. מרגיש כאילו עוד רגע הגלגל מתנתק לו. במוסך כשהרימו את האוטו הוא הוריד את הצמיגים והראה לנו את הברקסים שהיו שחוקים, אז החלפנו, אבל יותר מזה הוא לא אמר. עוד משהו, לפני חודשיים בערך נסעתי מעפולה ונפלתי לתוך בור שפינצ'ר לי את הגלגל וביחד עיקם את הג'אנט (הג'אנט התעקם וקרע את הגלגל) בפנצ'ריה החלפתי צמיג ותיקנו לי את הג'אנט (לא שמתי לב כל כך על זה) אבל אני לא סגור על אם זה קרה גם קודם. אין לי מושג איך להתנהג עם זה, אני שם לב שזה קורה יותר ויותר לאחרונה. במישורים בכלל, מעל 80 קמ"ש וזה מתחיל וזה הורס את כל חווית הנהיגה המינימלית שיש לי מהפיאסטה 97' הזאת (בובה של אוטו לבחור בן 19, אגב)
-
ראיתי פה כמה נושאים ושרשורים שאנשים מציעים ואף מקפידים לא לשלב להילוך ראשון בזמן נסיעה, אז השאלה שלי אם זה בסדר או לא? למשל אם אני נוסע ואז האוטו מקדימה מאט עד כדי כמעט עצירה, ובהילוך שני האוטו רועד וקופץ לי, ואני לא יכול לתת גז אז מה עושים? אני משלב לראשון, אבל זה בסדר? זה תקין?
-
הוא אוהב כוח, בגלל זה הוא חשב על השברולט (המנוע שלה מפיק הכי הרבה כוח סוס מבין כל המיני האחרות). אני הצעתי את הפיאסטה, אבל בדיוק יוצאת לה מחליפה ואני לא יודע מתי. תלוי כמה להוסיף, הפנסיה שלו ממש קטנה והוא צריך לצמצם בהוצאות. הוא צריך מכונית מרווחת, בשבילו ובשביל סבתא שלי, אבל לא מרווחת ברמה של משפחתית. נוחות מעל הכל ולמה אתה מתכוון ירידת ערך? לקנות מכונית שהיא יד שניה עם 0 ק"מ? הציעו לו את זה, ב54 אלף שקל את השברולט.
-
שלום לכולם, כבר כתבתי פה בעבר שרשור אבל לא הסברתי את עצמי טוב ולא קיבלתי כל כך מענה. סבא שלי ב"ה יוצא לפנסיה בעוד מס' חודשים (לדעתי זה טיפשי, הבן אדם עובד בשביל לחיות, אוהב את העבודה ומתמחה בה) אבל חוק זה חוק, לכן הוא יוצא. הפנסיה שלו, לצערי, לפי מה שהבנתי תיהיה מאוד קטנה. עד היום הוא היה נייד בגלל רכב מהעבודה, בדר"כ אלה היו רכבים גדולים (טנדרים), ועכשיו הוא נוהג על מיצובישי L200 וברגע שהוא יצא לפנסיה יצטרך לקנות רכב חדש. התנאים הם, חייב להיות ידני, ועד 70K, בלי חריגות. המכונית שהוא הכי 'התלהב' ממנה עד עכשיו היא שברולט ספארק, הוא קיבל עליה הצעה של 64K, וגם ראיתי שיש לו עלון של קיה פיקנטו. מה תציעו?
-
האם יש מוסכים שעושים את עבודתם כראוי?
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה לכל התגובות.. בכל מקרה, מה שהתכוונתי זה שאני למשל טכנאי מחשבים במקצועי, יודע להתעסק בחומרה וכו', אני יודע שאם הייתי טכנאי של חנות מחשבים, הייתי יכול בקלות רבה לערבב כל אחד ואחד. הגבול בין ערבוב לבין צדק הוא כ"כ דק שזה פשוט מטורף. מספיק שלמישהו אחד מזכרונות הRAM בזיכרון של המחשב יצא מהמקום ורק חצי מהזיכרון מחבור ללוח אם והשני לא, והמחשב לא נדלק, אפשר כבר לקנוס אותו ב'צריך לקנות לוח אם חדש, ובדיוק יש לי במבצע אחד כזה בחנות'. אז חשבתי, רכבים זאת קטגוריה יותר יקרה. ואצלי כל טיפול זאת משכנתא. (מרוויח בערך מינימום-לפני צבא), וכל מוסכניק, הרי הוא עובד למחייתו, לפרנסתו, אולי הוא רוצה לארגן לעצמו ולמשפחה שלו איזה סופ"ש בקאריביים, אז בטיפול 10K יגיד לי הלך לי הראש מנוע, יהיה לי קצת קשה להתווכח איתו (שוב, בתור אחד שנכנס לתחום הזה ימים לפני). ורציתי לדעת איך כל הפרוצדורה הזאת הולכת, אם באמת קיימים מוסכניקים שעושים את העבודה שלהם כי הם אוהבים את זה ולא בשביל לחלוב עוד ועוד כסף מלקוחות..
