CristianoR
-
הודעות
172 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי CristianoR
-
דו"ח חנייה לא ברור
CristianoR פרסם הודעה בנושא של TheExplorer בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
נצרת עלית, שכונת רסקו והרחוב שנמצא ליד האנדרטה לזכר השואה. מצד אחד באמת אין שם תמרור, והסימון מטעה, מצד שני, רואים בבירור שהמכוניות שחונות בצד הכביש חוסמות כמעט את כל הנתיב. -
בעולם מתוקן, לא בעולם שלנו.
-
בבעלותי פורד פיאסטה שנת 97 שקניתי לפני 3 חודש, כשקניתי אותה המוכר ידע אותי בכך שהמצבר תקול ודורש החלפה, החלפתי לחדש, עם הספק של 50 אמפר. עכשיו, כשאני רוצה לנסוע לאנשהוא ואני מתניע, ההתנעה עובדת כמו שצריך. אבל נגיד ואני רוצה ללכת לקניות, ומשאיר את האוטו בחניה, חוזר אחרי 40 דק' - שעה, אני מנסה להתניע ואז שומעים את המצבר נחנק. מה שאני עושה זה מחזיר את הסוויץ' חזרה ואז שוב מתניע. רוב הסיכויים שיתניע, ואם לא, שוב עושה את אותה הפעולה והוא מתניע. כשזה קורה, הנורות של האמברקס והמצבר נדלקות (ככה זה צריך להיות) כי במידה והאוטו מניע, הנורה של המצבר נכבית. (בואו נגיד יש 3 מצבים בסוויץ', המצב הראשון שרק הרדיו וכו' עובדים, מצב שני שהנורה של המצבר פועלת ומצב שלישי שזה כבר האוטו מונע) למשל אתמול, הלכתי לתדלק. יצאתי מהרכב, תדלקתי אותו, נכנסתי, לא הצלחתי להתניע 3 פעמים (!) ואז כיביתי אורות והתנעתי. למה זה קורה? הרי המצבר חדש. מה יכולה להיות הבעיה? זה כבר הפך למטרד שכל פעם שאני רוצה להתניע זמן קצר אחרי כיבוי המנוע אני נתקל בבעיה.
-
דוושת קלאץ׳ קשה. פולקסווגן גולף TDI 99
CristianoR פרסם הודעה בנושא של yossi1290 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
כבל קלאץ' מתוח מדי -
מה אומר החוק לגבי גיל נהיגה
CristianoR פרסם הודעה בנושא של ג'וני בוי בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
לדעתי אסור לתת לה לנהוג. כמה שעצוב לומר את זה - היא סכנה על הכביש. היא בקושי הולכת, מה שהיא תעשה בכביש זה או תעכב את התנועה (תנהג ממש לאט), ואפילו יותר מסוכן שהיא תיהיה מעורבת בתאונה. שלא לדבר על העובדה שהיא יכולה לקבל התקף לב באמצע כביש הבקעה עם רגל מתה על הגז במהירות של 150 קמ"ש.. -
לפי הטבלה אכן הספארק מובילה בתחום, אבל איך הספארק לעומת הפיאסטה או לעומת הריו?
-
האמת, כשהוא פנה אליי לעזרה ברכישת רכב הוא היה נראה דיי 'נעול' על הספארק ורק קצה לסגור פינות עם רכבים אחרים באותה קטגוריה. הוא היה בסוכנות של שברולט, הציעו לו מחיר טוב עליה (64K) ואני לא סגור על אם הוא לקח נסיעת מבחן. אבל אם לא, אני אדבר איתו וניקח. בסך הכל איך הספארק לעומת רכבים אחרים באותה קטגוריה? והאם היא מרווחת ונוחה? זה אנשים מבוגרים שאני מאמין שהנוחות היא העדיפות הראשונה.
-
אז בינתיים מה שהוצע לי זה קיה ריו, ורנו קליאו, נבדוק אותן בהמשך השבוע. קיה ריו קצת יקרה לנו, אז אני אוותר עליה. הפיקנטו נראת דווקא טוב. בסך הכל הוא אמור לצאת לפנסיה בסביבות אפריל, אז יש עוד חודשיים לפחות עד מועד הקניה. בתור בעלים של פיאסטה (97') האוטו משרת אותי מעולה ושמעתי רק שבחים על הגרסה הידנית החדשה (2012) והיא נכנסת לנו טוב בתקציב, רק מה שאני מפחד ממנו זה שיוצאת פיאסטה חדש ולפי מה שאני יודע, הפיאסטה הנוכחית תקבל ירידת ערך גדולה.
-
סבא שלי בעזרת ה' יוצא לפנסיה בעוד מספר חודשים, והוא החליט שהגיע הזמן לקנות רכב חדש. (בעבודה הוא קיבל רכב, אבל עכשיו הוא יחזיר אותו). הוא נהג בהרבה רכבים עד היום (רובם מהעבודה) וכולם ידניים. הרכב צריך להיות קטן ולא משפחתי, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת יעילות, כי זה רק הוא וסבתא שלי. התקציב נע בין 65K-70K, העדיפות היא כמה שיותר זול (מן הסתם) אבל גם אם יש ב76K אין בעיה. הרכב חייב להיות ידני, שיהיה מרווח (עד כמה שאפשר) ושסבא שלי פחות או יותר יהנה ממנו, מגיע לו. בקשר לנסועה השנתית - אין לי מושג. כשהוא היה עובד הוא היה גר פחות או יותר באיזור העבודה (אשקלון, אילת) אבל אני לא מאמין שיסע יותר מדי. בסביבות ה10K בשנה. בין הרכבים שנבדקו: שברולט ספארק, פורד פיאסטה. דיברנו גם על האיביזה, אבל הוא לא רוצה אותה. כנ"ל גם הסקודה סיטיגו (לא הבנתי למה). אז מה תציעו?
-
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
היום אבי בדק את כל העניין, וכן, נסעתי כמעט 1000 קילומטר ומפלס השמן בכלל לא ירד ואיתו גם מפלס המים נשאר אותו דבר ואין עם זה בעיה. עכשיו יש לי עוד שאלה, פיי, אני מרגיש בור ועם הארץ, עם כל השאלות שלי שבשביל חלקכם פה זה 'משחק ילדים', פשוט אין לי כ"כ את מי לשאול, אבא שלי תמיד עונה לי עם 'זה בסדר, זה תקין'. עכשיו חזרתי מנסיעה קצרה, בתוך העיר, ראוי לציין שאני מחליף הילוכים בתדירות מאוד גבוהה בעיר. במיוחד בין ההילוכים 2 ו3, ולפעמים הרגשתי כאילו הקלאץ' לא עולה חלק, זאת אומרת אני מכניס קלאץ', מעביר הילוך, מרים אותו והוא עולה קשה. כל כמה שבועות אני עושה בדיקת קלאץ' (בלם יד מורם והילוך 2-3, גז וזריקת קלאץ') והמנוע ישר מתכבה. אמרו לי שאם הוא מתכבה ישר סימן שהקלאץ' בריא. אז למה לפעמים (זה קורה לי בדר"כ בעיר) הקלאץ' עולה קשה? זה יכול גם לקרות לי בתחילת נסיעה למשל כשאני ברמזור ואז הוא מתחלף לירוק, אני נותן קצת גז ומרים את הקלאץ' והוא עולה ככה. ממה זה נובע? *זה לא קורה הרבה* -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אין לי בעיה עם זה, שוב, האוטו אצלי מאז נובמבר והוא כמעט בחיים לא היה עובר את הM, פתאום היום בנסיעה דיי קצרה אני ראיתי שהוא הגיע לחצי M ואז כשישבתי בחניה המד כמעט הגיע לR, אין לי עם זה בעיה פשוט לא נסעתי כמעט. מה אם הייתי נוסע לצפון או למרכז (נסיעה של מעל לחצי שעה) והמד היה מגיע לקוביה האדומה? מחר אבא שלי יקח את הרכב לעבודה (15 ק"מ לכיוון) ויבדוק את כל העניין של החום מנוע וכו' ועל הדרך גם יבדוק מפלס שמן ומים (משטח ישר). פשוט משתחרר לי המלווה בעוד 3 שבועות, ואני הולך להשתמש ברכב כהאמצעי הראשי והמועדף שלי לנסוע ממקום למקום, ואני רוצה לקבל את הרכב טיפ-טופ ולא להתחיל להתעסק עם בעיות בדיוק בזמן שאני הכי אצטרך את הרכב. אז אתה אומר שפיאסטה שלך, שהיא שמורה, זה מצב אידיאלי? את הפיאסטה לפי דברי המשפחה שלי קיבלתי במצב מעולה (!), עם קלאץ' תקין, מנוע תקין ובלי יותר מדי בעיות. ובקשר לשאלה שלך, אין לי מושג, באמת שאין לי. אני יודע שלפני חודש בערך מילאנו שמן כי המפלס היה ממש נמוך, מחר אבא שלי שוב יבדוק הכל ויעדכן. תודה רבה על התגובות! -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עכשיו לקחתי את הרכב לנסיעה ולא הייתה בעיה בהילוכים. ואני אבדוק בקשר לספר הרכב, אני לא יודע. עכשיו יש לי עוד שאלה, נסעתי איזה 2.5 קילומטר עכשיו וראיתי שמד חום המנוע עלה לM, זה בסדר? זה לא קרה לי עד עכשיו ואפילו קצת עבר אותו אבל אני כבר חניתי את הרכב, ואם הוא מתחמם מה עושים? האוטו כמעט ולא היה מתחמם לי עד עכשיו, פתאום עכשיו אני רואה שהוא דיי התחמם. ישבתי בחניה והמד היה יחסית קרוב לחצי, לא בחצי אבל קרוב מאוד. זה משהו שלא הייתי רגיל אליו עד עכשיו. זה בסדר? בחוץ 21 מעלות, אבא שלי אומר לי שזה בגלל שניהיה חם וכל הזמן שהרכב היה אצלי (חורף) הוא לא דגדג את הM במד חום. (כתוב שם NORM, שM זה כמעט הכי נמוך וN זה כמעט הכי גבוה). זה בסדר? -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה לכם על התגובות ואין בעיה, ברגע שאני ארגיש יש בעיה עם הרכב אני אשלח לך הודעה פרטית בתקווה שאתה עדין תיהיה פה ותענה לי. אגב, אם אני לא טועה גם לי יש את הספר. (היום בדקתי בתא הכפפות, היה חשוך אבל אם זכור לי נכון גם לי יש) אגב, התכוונת שאתה חוזר לנתיב הימני ולא לשמאלי, שברתי את הראש במשך כמה דקות בניסיון להבין למה התכוונת. כן, אתמול נסעתי בכביש החדש שבנו מהצ'ק פוסט לנצרת עלית דרך שפרעם, נסעתי במהירות של 100-110 קמ"ש בערך ואז איזה לנד קרוזר צפר לי מאחורה שאני אתן לו לעקוף אותי, אני נבהלתי ולא הדלקתי איתות וסטיתי לימני ושם כמעט פגעתי בלנטיס שנסעה מאחורי, ברור שהתגובה לא איחרה לבוא והיא עקפה אותי והנהג צפר לי כמו משוגע. עצוב שעוקפים אותי גם כשאני במהירות כזאת חח לאבא שלי יש פיג'ו 407 מנוע 3 ליטר, אוכלת דלק, אבל האוטו פשוט מטוס. הייתי עד לנסיעה על 160 קמ"ש. חלום. (ועוד לפי מה שהבנתי זה כלום לעומת מה שהולך בעולם הכבישים ובגרמניה וכו'). -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תודה על התגובה! ואני אבדוק את מה שאמרת בקשר לאורות חניה, כי אבא שלי אומר לי שאין לי (לא שלא היה, אלא שנשרף או שבק חיים). כעיקרון אני בן אדם שלא אכפת לו גם להיכנס למינוס בבנק, אני יודע שאחרי הצבא אני אנסה לפנק את עצמי באיזה BMW ערבית נחמדה, אנסה למצוא משהו טוב ולא שחוט. למרות שאני מאמין שאני אשמע הרבה צעקות מהמשפחה ומהחברים בינתיים הפיאסטה רכב מעולה. הדבר היחיד שמציק לי בו זה הסחיבות בעליה, לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי נוסע כמו זקנה בנתיב הימני ורואה איך כולם עוקפים אותי משמאל בעליות. בירידות ובמישור אני דווקא מנצח. אבל שוב, אני כולה בן 18 שיש לו רישיון בקושי 3 חודש, עצם העובדה שהפכתי מבן אדם שצריך להסתמך על אוטובוסים או מוניות בשביל להגיע ממקום למקום, או להתבאס שכבר 9 בערב ואי אפשר לנסוע לקולנוע, או בחזרה ממנו מבלי להוציא 160 שקל לכיוון במונית, הפכתי לבן אדם עם רכב והאמת? אני מאמין שלא הייתי מרגיש כל כך הרבה הבדל בין הפיאסטה לאאודי A6 במצב שלי היום. (אני צוחק, אבל זה העיקרון של סוף סוף אני נייד!) ואין לי שום טענות, חבר אצלי קנה רנו קליאו 95' והבעיות נפלו עליו כמו הגשם של לפני שבועיים. עכשיו, בקשר להילוכים, לא הבנת, ההילוכים נכנסים נהדר! (אני מרגיש את אותה הקלות שהרגשתי בפולקסווגן ג'טה בלימודי נהיגה) פשוט להכניס לראשון מרגישים כמו מדרגה קטנטנה כזאת, לא משהו רציני, ופתאום עכשיו ירדתי לאוטו והעברת הילוכים הייתה חלקה למדי! הרבה אנשים אמרו לי זה בגלל הימים הקרים הייתה את ה'מדרגה' הזאת (קניתי את הרכב בדצמבר) ועכשיו שהתחיל להיות חמים (יחסית) והרכב מן הסתם, חם, העברת הילוכים חלקה. מה שרציתי לדעת שזה לא כל מיני תופעות של גיר שהולך לעולמו, סבי ואבי נהגו על הרכב ורק שיבחו את הגיר שטפו טפו טפו לא רוצה למות. -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יש דברים שלפעמים אני מוכן לוותר עליהם (איזה ג'ינס או ישיבה בBBB) בשביל משהו אחר. אבל אנשים כבר הורידו אותי פה מהרעיון הזה, באמת מיותר. אגב, יש לי עוד שאלה. הרגע ירדתי לאוטו בשביל לבדוק משהו ועל הדרך שיחקתי קצת עם ההילוכים, ההילוכים נכנסו ממש ממש בקלות! זה בסדר? לא נסעתי אלא הייתי עם מנוע דלוק וזהו (יש לי מלווה לעוד 23 יום). והיום די חם בחוץ, גם בשעה הזאת, אז זה בגלל זה? אני מדבר על הילוך ראשון ורוורס, שבדר"כ העברה אליהם לא הכי חלקה (היא כן, אבל הפעם העברתי ממש בקלות) יש קשר לעובדה שחם היום בחוץ? -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אוקיי, אז ככה, בקשר לאורות חניה - אין לי. לא כל כך הבנתי למה התכוונתם אבל אבא שלי אמר לי בוודאות שאין לי אורות חניה. בקשר ללחץ אוויר, בדקתי אותו אחרי נסיעה של 5-7 דק' אז אני מאמין שהגלגל היה עוד קר אז ולא יותר מדי חם. בקשר לרוורס, לפעמים זה קורה ולפעמים זה לא, אני כבר התרגלתי להעביר לראשון ומשם לרוורס. ובקשר למתלה, מחר אני לוקח את הרכב למוסך ששם ירימו לי אותו ויבדקו לי הכל. ובקשר לקורס נהיגה מתקדם, בן אדם, אין לי שקל על העכוז. אני בחור של יציאות, מסיבות ועניינים, אני לומד נהיגה על אופנוע ותוך כדי מחזיק רכב ומשלם את החשבונות שלי (פאלפון, יציאות, וכמובן ביטוח ודלק וטיפולים). אולי אחרי צבא אני אחשוב על זה. -
רעידות במהירות גבוהה פורד פיאסטה 97
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אוקיי דבר ראשון, תודה על התגובות המפורטות. עכשיו, אני לא יודע מאיזה סוג הצמיגים או איזה חברה, כל מה שאני יודע זה שאחרי שהיה לי פאנצ'ר החלפתי צמיג והוא עלה לי 250₪, לא בדקתי איזה חברה וכו'. לא יודע כמה הרכב עבר (טיפשות של פורד, קילומטראז' של 5 ספרות) אבל הערכות הן שאם האוטו משנת 97, הוא נוסע בסדר גמור בלי שום בעיות (טפו טפו טפו) והקילומטארז' הנוכחי עומד על 11 אלף, מפה נובע שאני מאמין שהאוטו עבר 211 אלף קילומטר. הגיר בסדר גמור, לא מחליק ולא כלום, מאיץ כמו שצריך, לא שמתי לב לשום בעיה איתו. אורות חניה אין לי. בתור בעל פיאסטה, כשאתה מדליק את האורות, יש לך 2 שלבים במוט הזה ליד ההגה, אצלי למה-שהוא אין את זה, ו2 הסוויצ'ים הם אותו דבר, אותם אורות. לפעמים כשאני מעביר לרוורס יש חריקה כזאת, בהילוך ראשון או כל הילוך אחר אין שום חריקה, העברת ההילוכים באוטו הזה מאוד חלקה, לא מרגישים אפילו. הרכב עבר טסט בספטמבר 12, הרכב היה עוד אצל הבעלים הקודמים. הרכב עבר את הטסט. ובקשר לסטיה, לא יודע, אני קצת פוחד לעשות את זה כי אני עוד בתקופת המלווה ומפחיד אותי לעזוב את ההגה בכביש מהיר (לא הגה כוח) שלא יקרה פתאום איזה משהו ואני אמצא את עצמי בארון בתוך האדמה, אבל ברור שאני אנסה את בפעם הבאה. הגלגלים נראים בסדר גמור, בדיוק לפני יומיים מילאתי אוויר בתחנת דלק. לא יודע מתי בוצע כיוון פרונט בפעם האחרונה, בדיוק דיברתי עם אבא שלי על זה והחלטתי ששבוע הבא אני הולך לעשות. ועוד משהו, אני לא יודע אם בוצע איזון גלגלים כמו שכתבתי, אני פשוט האמנתי שאם החליפו לי גלגל (הם גם העבירו את החדש שהיה מקדימה לאחורה, ואת הזה מאחורה לקדימה). את 2 הימניים לא נגעו. -
מספר המושבים באמת בעייתי. אני לא מבין אנשים חוץ מרווקים עשירים שקונים רכב רק עם 2 מקומות.
-
יש לי פורד פיאסטה שנת 97, עכשיו רציתי גם לעשות מהאשכול זה קיבוץ של רוב הדברים שנתקלתי בהם. זה הרכב הראשון שלי ואני רוצה לדעת מה פשר חלק מהדברים. 1. יש לי רעידות בהגה במהירות גבוהה, והרגשה שהגלגל השמאלי הקדמי מתפרפר לו.. יש אוויר ובוצע איזון גלגלים לפני כחודש כשתיקנתי פאנצ'ר. אני לא יכול להסביר את הרעש או הצליל, אבל תחשבו שלמשל תקוע משהו בגלגל כמו דף שנדבק עליו והגלגל הרי מסתובב וזה עושה מן רעש כזה. הרעידות מתחילות מעל 80 קמ"ש, בסביבות ה80-90 קמ"ש זה מתחיל ונמשך הלאה והלאה.. עד שכמובן אני מאט את המהירות ומוריד להילוך 4 וכו'. בהאצה או במהירות נמוכה יותר לא. 2.כשאני משלב לרוורס יש חריקה. זה בסדר? 3. היום בטעות הלכתי לקניות והשארתי פנסים דלוקים בסביבות ה30 דק', המצבר חדש, והוחלף לפני חודשיים, יש מצב שנגרם נזק? 4. לפעמים, כשאני מכבה את המנוע ואז אחרי כמה זמן מתניע שוב, הוא לא מתניע ויש רעש של מצבר נחנק. אני פשוט לוקח את המפתח אלי, ומתניע שוב וזה מתניע. זה קורה בדר"כ זמן מה אחרי כיבוי מנוע. מה הבעיה? אמרו לי סטרטר.. 5. בגלל שהאוטו קצת חלש (בכל זאת, 60 כ"ס) ואני כולה צעיר מתלהב, חשבתי להתקין בפנים פילטר פתוח. אני לא נהג שודים ולא אחד שחושב שהכביש של אבא שלו, כולה באלי לעשות מהאוטו הזה משהו חמוד כזה שלא יקח אותי רק מנק' A לנק' B אלא יתן לי קצת יותר כיף ועניין בנהיגה, בלי כל מיני שטויות 'זה לא יוסיף לך כוח' 'זה ערבי', אני יודע מה זה ואני יודע מה זה יתן לי. הצליל. כמה זה עולה, מה מומלץ והכי חשוב, זה פוגע במנוע?
-
רכב שנמכר במרמה
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
לא הבנת, הבחור שמחזיק במיצובישי היום הלך לדרכו, אפילו את השם שלו אני לא יודע ולא משנה לנו - שיהיה לו בכיף עם האוטו, הוא פעל כחוק וקנה את הרכב מבלי ידיעה. אני עכשיו מדבר על הערבי, הוא לא יכול 'להזמין משטרה' יש למשטרה הרבה עליו והוא מוכר להם, פשוט מה שקורה הוא שהוא מושך זמן. כל העסק הזה כבר נמשך קרוב לשנה, לא ראינו עדיין שקל ו13 אלף באמת שיכולים לעשות לנו רק טוב, שלא לדבר על להחזיר את הכבוד שנרמס כל כך לאבי. גם משהו שעוד מטריף אותי, הוא הרי הרוויח על המיצובישי, מכר אותה, אז איפה הכסף הזה שהוא מכר אותה? גם לא יודע! אלעד - תודה רבה על האתר, כשאבי יחזור מהעבודה אנחנו נעשה את זה. ובקשר ל'ערבי', בתור מישהו שגר בנצרת עלית ויש פה יותר הצטלבויות עם ערבים מאשר כל עם אחר, פיתחתי סוג של שנאה אל העם הזה, ומה שקרה איתו רק העצימה את השנאה הזאת. אני לא גזען ולא מתיימר להיות אחד כזה, אבל אי אפשר להיות עיוור למציאות. לא מספיק כל הנהיגה המטורפת שלהם, לפני זמן מה נסעתי לנצרת בשביל קניות, הרמזורים שם כבר לא עובדים במשך חודשים אם לא שנים, פשוט כל אחד נוסע איך שבא לו. אז איזה בן מיעוטים החליט ש.. לא בא לו לעמוד בפקק בשביל לעשות פרסה בעוד 100 מטרים, עלה על הכיכר (אי תנועה) ופשוט חתך לצד השני. זאת תרבות??? -
רכב שנמכר במרמה
CristianoR פרסם הודעה בנושא של CristianoR בתוך פורום משפטי - דיני תעבורה, נזקי גוף, ביטוח ושמאות רכב
TRONCHO - פתחתי משתמש חדש כי לא זכרתי את הסיסמא לקודם, וגם התווספו פרטים חדשים לפרשה (קיבלנו רכב חדש ממנו). חברים, אין לי טענות לבעל המיצובישי העכשווי, הבן אדם קנה את הרכב מבלי לדעת שהוא כביכול גנוב ושיהיה לו לבריאות. לי אישית היה מאוד אכפת מהמיצובישי כי בזמן הזה עוד לא היה לי רישיון נהיגה, והייתי בתהליכים של לעשות וממש רציתי את הרכב הזה ובסופו של דבר אבא שלי חשב שאני לא אצליח להחזיק אותה (מנוע 2000, בולעת דלק כמו אוויר) והיום אני עם פורד פיאסטה 1997, לא מתלונן, בובה של רכב אבל ברור שאם הייתה לי בחירה הייתי הולך לעבר המיצובישי. העניין הזה כבר ניהיה יותר אישי, חשוב לציין שבחיים לא ראיתי או נפגשתי עם הערבי הזה. אבא שלי בן אדם חולה, נמאס לי שהוא משתמש בדרכים כאלה בשביל להחזיר מה שמגיע לו. אז מה שאתם אומרים זה ללכת להוצאה לפועל? אבל זה יכול לקחת חודשים ואף שנים לא? גם מבחינה משפטית אין לנו כל דרך להוכיח שזה באמת מה שקרה.. הייתה העברת בעלות, הייתה העברת תשלום (צ'ק ללא כיסוי). -
שלום לכולם ובוקר טוב. באיזור חודש מאי לערך, אבי קנה רכב חדש והחליט שהוא רוצה למכור את הרכב הישן, אז פרסמנו אותו למכירה ביד2, שמנו דף עם הפרטים על החלון וכו'. רצה הגורל, והגיע קונה בן מיעוטים שהראה רצון בקניית הרכב, אבי שרצה להיפטר מהאוטו במהירות בגלל שהיו אצלו כבר 2 רכבים בחניה, לא חשב פעמיים וקפץ על ההזדמנות למכור את הרכב. אני רוצה לציין שמדובר במיצובישי גאלאנט שנת 2001, יד 3 שהמחירון בזמנו היה 21K, ולא רק, אלא שהאוטו היה במצב כ"כ טוב ושמור שגם מחיר של 18K-19K לא היה מבייש אותה. ואכן כך, אבא שלי שהיה לחוץ במכירת הרכב (חבל בסך הכל, הטסט הולך ונגמר וגם לאוטו הזה אין הרבה שוק בארץ), קפץ על ההצעה של למכור לו אותו בסכום שערורייתי של 13K. הטעות היא, שאבא שלי לקח צ'ק צד ג' שמיועד לפירעון עתידי. הצ'ק המדובר היה על סך 15K, והקונה 'סמך על טוב ליבו של אבי' שלא יקח את ה2K הנותרים אלה יעביר לו אותם אחרי שהצ'ק יפרע. הצ'ק עבר ידיים וכך גם הרכב, הייתה העברת בעלות וזיכרון דברים. עברו השבועות, והגיע התאריך שמוטבע על הצ'ק, אבא שלי הלך והפקיד אותו וראו מה-צ'ק דחוי. חזר, אין כיסוי. הצ'ק שייך לחברה במרכז הארץ שכבר לא קיימת. אין איך ליצור איתם קשר, הצ'ק לא שלו. הבן אדם הצליח לברוח לנו, היה לנו את הת.ז שלו ואת השם, אבל לא יותר מכך, גם לא כתובת. במקרה אבא שלי הפיץ את השמועה בעבודה שלו ויצא מן מצב שאיזה בחור קישר אותנו אל הקונה (אמר שהוא מכיר אותו וכו'). לבן אדם אין כסף, ולא רק, הוא מכר את הרכב למישהו אחר. כן כן, נסיעה תמימה שלי ברחבי העיר ופתאום אני מבחין במיצובישי גאלאנט (אני יודע שזאת אותה אחת, לפי המס' רישוי) נוסעת לה ברחבי העיר אבל מישהו אחר נוהג בה, ביקשתי ממנו לעצור בצד ודיברתי איתו, הוא אמר שכן, הבן אדם מכר לו אותה ב15 אלף שקל. אבא שלי הצליח לעלות עליו ולאיים עליו, בסופו של דבר הבן אדם פחד על החיים שלו והעביר לידיו של אבא שלי שברולט מאליבו שנת 97, המצב החיצוני נראה טוב אבל אין לה טסט והיא עומדת לה כבר מס' חודשים באיזור תעשייתי בעיר. אבא שלי לא מוכן לקבל את הרכב, אלא אם כן הקונה ישלם את עלות הטסט ובמידה והאוטו יעבור טסט אבא שלי יניח לו וינסה להוציא מהשברולט לפחות איזה 8 אלף ולסיים את הסיפור. עכשיו, אבא שלי מכיר כמה אנשים בעיר פה ויש פה מישהו שהוא סוג של 'גובה חובות' אבא שלי הצליח לשכנע אותו לבוא לעזור לו, אבל אני לא מעוניין שזה ילך בדרך הזאת.. זה מסוכן, וואלה אני לא רוצה שיקרה לאבא שלי משהו בגלל איזה בן מיעוטים מגעיל שלא יכול להתפרנס בכבוד. אני מבין את הטעות שעשינו, ואבא שלי שהוא סוג של בן אדם כזה שמעיר לכולם על הטיפשות שלהם ועל הגדולה שלו, ועל כל ההישגים שלו, נופל בפח בטעות שאפילו טירונים לא נופלים עליה, בחייאת, הוא יכול למסגר את הצ'ק ולתלות אותו על הקיר ולהיזכר בעוד 20 שנה איזה אידיוט הוא היה. השאלה היא, מה אפשר לעשות במקרה כזה? פשוט חבל לי אישית על הכסף. ההורים שלי עובדים יום ולילה וה13 אלף האלה שכביכול 'מגיעים לנו' לפחות, יכלו באמת לשפר את המצב הכלכלי.. מה זה הוצאה לפועל, איך אני יכול לעשות ומה תודה רבה!
-
בארץ, מקסימום היה לוקח את הסובארו פשע, ונכנס ברמזור 2 רחובות אחרי הבית.
-
+1 לדעתי אם אפשר, יש סמלים שממש כדאי לעשות איתם ככה.
-
אני לא יודע איך לערוך כבר, בכל מקרה אני מבין שאני לא היחיד שסובל מהתופעה. המים חודרים מאיפה שהוא, אני גם לא רוצה לסתום את החור הזה ולנסוע עם כמה ליטרים בדלת. צריך לבדוק פשוט מאיפה המים חודרים
