Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. יש לי גם שאלה נלוואת. על כמה עומד( אם בכלל) ההבדל של מחירי החלפים שבין וולוו S40 שנות 2001-2002 ו-וולוו S60 SE או GLT מאותם השנם. את מחירי הטיפולים אומנם ניתן לברר באינטרנט, אך מחירי החלפים עדיין חידה בשבילי.
  2. התכוונתי לזולה בהחזקה. את המחירים של C5 כול אחד יכול לראות ביד 2. אגב המחירים של מזדה 6 גם לא בשמיים. נניח יוצא כי מזדה 6 יוצאת ב-20 K יותר יקרה מC5 באותו מצב. האים הרוכש של C5 עלול להפסיד את אותו הסכום ואף יותר במוסכים? אבל מה שהכי מעניין אותי זה בעצם וולוו S60. הרכב מאוד מושך אותי (מהרעיון של רובר75 כבר ירדתי) אבל איש כחם אחד אמר כי לא קונים וולוו על התקציב.
  3. עד כמה C5 זול להחזקה וצריכת הדלק ביחס לוולוו S60? עד כמה מזדה 6 זולה מ-C5?
  4. פשוט קיבלתי הודעה זועמת ממנהל הפורום על כך שנמסר כי הנני מפרסם מידע שקרי וצפויים על כך אף סנקציות נגדי. הפוסט העומלל שלי דאז גם נמחק מהשירשור. ניסיתי לשלוח תשובה למנהל הפורום, אך הדבר לא צלח. לכן החלטתי להתגונן כאן. אציין גם כי לאחר בדיקה נוספת הסתבר שאכן המידע שמסרתי מיושן, וכיום המחיר עומד על 15,000$, אך לדעתי אין זה גורע מאום מהודעתי שנמחקה.
  5. מאחר וקיבלתי תלונה על כך שכביכול מסרתי מידע לא אמין על כך שבחו"ל הרכב החדש עולה 12500$ בלבד והודעתי זו אף נמחקה, הנה המקור למידע זה: http://www.triplepundit.com/pages/hybrids-vs-the-honda-jazz-001503.php " It seats five adults, and with “magic seats” offers a tonne of cargo room and layout flexibility. The Jazz was the Car-of-the-Year in Japan several years ago, and continues to be a leading seller globally with UK prices (for example) starting at a miniscule £8,800 – that’s around $15,000 US converted directly. You can expect it to be stickered substantially less ($12,500?) in North America without the traditional Euro-premium. Word is that Honda will start selling it in North America in 2006 (replacing the migrated-upwards Civic as Honda’s entry-level car). "
  6. סולידיות זה דבר שמאוד תלוי בתרבות של חברה כזאת או אחרת. לדעתי עצם הרעיון של כול חפץ יוקרה הוא להיות שונה בעיצובו מחפץ רגיל. רכבי היוקרה מתהדרים לאו דווקא בגודלן. כך לרכב כמו יסוזו למשל יכול להיות די גדול, אך איש לא יחשוב שמדובר ברכב סולידי. ואילו פורשה איננה גדולה מימדים כלל וכלל. אחד המאפיינים של רכב יוקרה אמור להתבטה בשוני החיצוני, לעיטים אף צעקני. לרובר 75 יש את זה בגדול. גם לוולוו לא חסר. ולגבי סאאב... הכול טעם אישי. אני למשל לא הייתי שם לב ברחוב על סאאב. יש שיגידו שהסולידיות האמיתית לא צריכה להיות צעקנית. הכול תלוי בערכים שמקובלים בתרבות. עם אחד הערכים של תרבות מסויימת למשל היא לרדת ולהשפיל את בן השיחה, אז לדעתי הערכים השוודיים של סולידיות הם לא ממש במקום.
  7. מה פירוש הדבר "מבין במכוניות"? המוסג איננו ברור כאשר מדובר על משהו שלא מונח לפנינו. וחוץ מזה אם דעתי שונה מדעתך - זאת עדיין לא הסיבה לעליב.
  8. לכול רכבי יוקרה ישנה ירידת ערך עסיסית. סאאב נחשב בארץ לרכב הלא אמין במיוחד. ביד2 מצאתי הודעות נוסח "הרכב עבר ברשותי 10.000 ק"מ ולאחר השקעה של 20.000 ש"ח אני מוכר אותו". לרכבים מקבוצה זו, כמו למשל רובר75 או וולוו 80 ישנו לפחות המראה המפואר. ואילו סאאב נראה כמו איזה משפחתית רגילה בעלת מימדים גדולים.
  9. קאמפרי היברידית חדשה ביבוא אישי מארה"ב במחיר של 129.000 ש"ח. אכן לכאורה מדובר בפירצה במערכת (האפשרות לייבא אישית רכבים מארה"ב + מיסוי נמוך על ההברידיות), אשר כנראה לראשונה בהיסטוריה נותנת היזדמנות לרכוש רכב חדש במחיר נורמלי. במחיר כזה כדאי אפילו לוותר על האחריות ואף להזמין חלפים מחו"ל. או שיכול להיות שמדובר על מלקודת דבש ועוד רמאות תורנית. מה דעתכם?
  10. לדעתי זהו המחיר של רכב כזה ללא הפגיעות. הרי עלות התיקון עלולה להיות בין 500-2000 ש"ח, תלוי בעומק הפגיעה. וללא התיקון הנזק רק ילך ויחריף. אם את נוסעת הרבה אולי כדאי לחשוב על רכב אחר, כי בסך הכול מופת לחיסכון בדלק לנסר לא. אך אם את נוסעת מעט - מדובר בבחירה די טובה. הרכב הוא אסטטי וזול בטיפולים בצורה קיצונית.
  11. לפי הבנתי הטורבו יכפיל את ההוצאה על תיקונים עקב איכות הנמוכה של הדלקים, וכמובן תרומתו לצריכה איננה חיובית ביותר. יש לקחת בחשבון שמי שחושב וולוו משומש ב-60 K הוא בד"כ איננו אדם עמיד. לכן פיתאום צצים להם השיקולים כגון עלות ההחזקה והצריכה, אשר לא אופיניים לבעלי הוולוו הרגילים. אני גרתי הרבה שנים בחו"ל, לכן החיים שם הם עדיין הרפנס בשבילי. אני חש קצת נעלב לרכוש רכב יפני שאולי מתאים יותר למצבי במחיר פי-3-5 יותר יקר ממחירו האמיתי. לכן באות לי המחשבות שעדיף לי לממן את התיקונים של רובר או וולוו, מאשר לממן את בעלי הממון הישראליים.
  12. כפי שציינתי לעיל, המחרים ירדו עוד יותר. כרגע ניתן למצוא מחירים בסביבות 50.000-60.000, תלוי במספר ידיים וקילומטרז', וכו'. אך שמעתי כי לאחר משא-ומתן קצר רבים מסכימים להוריד עוד יותר כי הרי בסך הכול אנשים תקועים עם הרכבים האלה ומעמדם כלל וכלל לא זהה למוכרי מיצובושיות. אני באופן אישי עוד לא החלטתי סופית ללכת על וולוו S60, כי עדיין אני חושב על רובר 75, אך בכול זאת היצע של וולוו הרבה יותר רחב, ישנן היחידות עם קילומטרז' ממש נמוך. החיסרון הבולט של וולוו ביחס לרובר הוא הטורבו. לאדם כמוני אשר לא מחפש להיות ראשון ברמזור וצד ימין של הכביש המהיר הוא מקומו הטבעי, הטוברו הזה הרי הוא צרה צרורה.
  13. מהלוחות ניתן ללמוד כי: 1) אותן יחידות נמכרות חודשים 2) תוספת של כול יד מורידה מחיר ב-כי 5000 ש"ח 3) הרבה נכי צה"ל בבת אחת מוכרים כרגע את הרכב והדבר מפיל את המחירון על הרצפה. כמו כן: 4) הייתה הוזלה משמעותית של הרכב החדש וזה מפיל עוד את מחירי המשומשות. מדובר באחד הרכבים הבודדים שנמכרים בארץ במחירם הריאלי. כך אילו בארה"ב המחיר יהיה בסביבות 10.000 $, כאן ניתן להסיג ב- 15.000 $. 5) בגירסה בסיסית SE יש טייף ולא די-ווי-די. על מנת לתקן את המצב יש להחליף את כול הפנל בעלות של עשרות אלפי ש"ח. 6) בגירסות הטורבו אומנם יש די-ווי-די, אך הן יכולות להפוך לחבלה של ממש בכיס. 7) גם הגירסה SE היא בעצם חבלה בכיס. שים הצידה 2000 ש"ח כול חודש על טיפולים, צפה לתקלות כול יום, ועל צריכת הדלק ותוספת לביטוח אני כבר לא מדבר.
  14. ברפובליקה הדומיניקנית אחלה מחירים, אלווי עלינו כנראה אנחנו צריכים לעבור עוד דרך ארוכה על מנת להגיע לתקינות הממשל כמו במדינה מפוארת זו
  15. אוכל להמליץ על מיצובישי לנסר החדשה תאילנד 2001. הייתה לי כזאת במשך 3 שנים. רכשתי אותה בהנחה משמעותית מהמחירון (ב-32.000 במקום 49.000) באוטו שי ראשון לציון תוך גילוי נאות כי הרכב בא מהשכרה ועבר מכות, אך לא בשלדה. כאמור הרכב שימש אותי נאמנה 3 שנים. בין התקלות היו רק אלטרנטור (1500 ש"ח) צפירה (400 ש"ח) חלון חשמלית (250 ש"ח), מצבר. לפני זמן מה התרכשה תאונה קשה שלא באשמתי והרכב אבד כללית. קיבלתי עליו פיצוי מצד ג בגובה של 29.000 ש"ח. ירידת ערך של 1000 ש"ח בשנה - לא רע בכלל. צריכת הדלק הייתה 12 בכביש מהיר ו7 בתוך העיר (אומנם אני נהיתי נהג מאוד רגוע עקב העבר התחבורתי הלא קל. יתכן ועצל נהג עצבני יותר הרכב היה צורך יותר). כאמור המחירון של מיצובישי תאילנד 2001 כיום נמוך מאוד. תלוי במצב, תוכל למצוא יחידות בין 25.000 ל-35.000. לדעתי הרכב מאוד אמין, טיפולים הכי זולים, והעיקר הוא נראה טוב, לדעתי יותר טוב מהמיציבישים יותר חדשים.
  16. תיקון - בארה"ב הפריוס החדש עולה כי-75.000 ש"ח כאשר המיסוי דומה
  17. בארה"ב לא מחליפים את כול הסוללה, אלה רק החלקים המקולקלים וזה יוצא לא כול כך יקר. אבל שם המחיר של הרכב החדש הוא בסך הכול בסביבות 95.000 ש"ח כאשר המיסוי דומה לזה שבישראל. אילו עצלינו המחיר של פריוס החדש היה אפילו 110.000 הייתי הולך על זה בעיניים עצומות, בציפיה להמשך עליית מחיר הדלק. אבל ב147.000+ - כמה שהדלק לא יעלה - זה פשוט לא משתלם.
  18. אומנם עדיין אינני בעל רובר, אך מזה זמן מה מתעניין בנושא. מדובר מצד אחד ברכב מעולה אך מצד שני בעייתי. הרכב אסטטי, בעל ביצועים טובים וכנראה יחסית אמין כאשר מטופל כראוי. הראייה לכך היא שביטוח התקלות באוטו-סרב יוצא ממש בזול. אך לרכב צפוי המשך צניחת הערך מטאורית. הנושא של המשך הספקת חלקים קצת מאורפל. יש אנשי מקצוע אשר סבורים כי לא צפויה בעיה כולשהי. יש כאלה שטוענים שהבעיה כבר ישנה ובהמשך היא רק תלך ותחריף. אני עצמי לא הולך על רובר 25 כי לדעתי הוא קצת נופל בין כיסאות. זה לא הרובר המפואר 75 אשר אכן מיוחד במינו וגם לא איזה רכב יפני באותו גודל נטול בעיות רציניות אשר שומר טוב על ערכו. אז לדעתי אם כבר רובר, אז 75. אבל הבעיה שמאוד קשה למצוא יחידה מיד 1, קילומטרז' נמוך ועדות ברורה לתחזוקה תקינה. אחרת הרכב עשוי להפוך לחלום בלהות.
  19. נדמה לי כי ירידת הערך של פריוס דווקא יותר גדולה מקורולה. כך ניתן ללמוד באתרים אמריקניים. אני מעריך כי עצלינו ירידת הערך תהיה עוד יותר חזקה מכול מיני סיבות. ואכן את הרכבים משנתון 2006 שעלו כנדמה 180 K כרגע נמכרים ב115.000-110.000 כאשר המחירון הוא 120.000. סימן לא טוב לבאות.
  20. האופן הביזיוני בו מתייחסת מדינת ישראל לאיכות הסביבה מבטל בשישים את מאמצי האזרחים הפשוטים בנושא. הטבות המס אשר כביכול ניתנות ל"נושא הירוק" הרי מגולגלות ישר לכיסם של בעלי הממון, כך שללא פיקוח המחירים ההטבות הנ"ל הן מבחינתינו מרוקנות מתוכן.
  21. בשנה הבאה אכן תצא הפריוס החדשה: http://www.hybrid-cars.org/wp-content/uploads/2008/02/2009-prius-conceptualization.jpg וזה יהיה רכב מדהים. אך כרגע איננו יודעים מה יהיה מחירו. אם יהיה גבוה מאוד, אזי כנראה לא תהיה השפעה על פריוסים הנוכחיים. אבל אם ישאר באותה הקבוצה, אני צופה לירידת ערך לא קטנה. אני מסכים לגמרי עם דניאל1983, אכן לא שווה לרכוש את הפריוס החדשה ב-147+ K. ניתן למצוא יחידות משומשות בסביבות 110 K ולפי מה שלמדתי מהפורומים של חו"ל, הן עדיין אמורות להיות אמינות. אך בכול זאת מדובר על הימור לא קטן. אולי כדאי להמתין עם פריוס עד לשנה הבאה. אזי גם יתברר לאן הולך שוק הדלק. ישנן הערכות שבקרוב המחיר יגיעה ל-12 ש"ח לליטר אוקטן 95 וזה מאוד ישפיעה על כול המאזן.
  22. נניח לבן אדם לא בא רכב יפני משומש כי הוא רוצה להראות מכובד. הוא בוחן 2 אופציות: וולוו S60 משנת 2002 למשל ב-60.000 מול איזה רכב יפני חדש ב-120.000. ונניח שהטיפולים של הרכב היפני הם זולים והאמינות היא יוצאת דופן וגם קצת יותר חיסכוני מוולוו בצריכה. אבל האים כול הנ"ל מצדיקים את ההפרש של 60.000? האים הטיפולים יקרים ככול שיהיו בכלל יגיעו לסכומים כאלה? ואגיד יתרה מכך. נניח ואדם התפשר על היוקרה והלך על הרכב היפני משומש והגיעה לאיזה מגרש או סוכנות. האים לא היו מקרים שמכרו רכבים כאלה שהתהפכו, הוחזרו מאובדן כללי ודברים כהנה וכהנה? אזי יתכן מאוד שירכוש את הדגם שזוכה לשבחים וכול העדר הולך על זה, אבל בסוף יוציא על טיפולים יותר מוולוו המושמצת. אגב, אני בהיותי הצרכן של רכבי העדר הייתי ישר בא ומבקש רכב ליסינג עם מקות והנחה של 40% מהמחירון, כך שלא יעבדו עליי לפחות.
  23. תודה רבה על הקישוריות, אבל במקרה של ישראל הן אינן רלוונטיות. כי הרי אנחנו פה לעיטים מתעסקים עם הגרוטאות וניתוני היצרן לגבי הרכב שעבר איזה 100 K ויש לו תקלות נראות ובלתי-נראות מפה עד להודעה חדשה הם בגדר ההמלצה בלבד.
  24. לפי מה שלמדתי מפורומים בחו"ל המצברים מחזיקים לעיטים מעבר לתקופת האחריות, וגם במקרה של תיקונים, מחליפים לא את כול הציוד אלה חלקים מסויימים, וכול אחד לפחות בארה"ב עולה יחסית זול. אני כעיקרון עדיין חושב על רובר 75 עם גפ"מ (דווקא ברוברים עשו את זה הרבה) - אבל ישנם כול מיני מידעים שבתחנות מתדלקים במירמא בגז בישול וזה הורס את המנוע, שהולכים לעלות את מסים בצורה חזקה וכו', בקיצור נהיה קצת מפחיד.
  25. לאחרונה הופיעו למכירה יחסית הרבה יחידות של טויוטה פריוס ולרבות מהן ישנו הקילומטרג' אשר מתקרב ל-90.000. האים זה צירוף מקרים או שיש בעיה כולשהי עם הטיפול 90.000 ברכב זה?
×
×
  • תוכן חדש...