צ'צ'יק
-
הודעות
93 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי צ'צ'יק
-
לא יודע איך ניתן לבצע השוואה. אך בכל זאת אומר כמה דברים. כשאני עולה לנהיגה גל אוטו יש בדרך כלל יש שלב למידה. אתה לומד ומכיר את האוטו ומתחיל להבין את הגבולות בהן הרכב מתנהג סביר. בהרבה מקרים התנהגות כביש תאוצה והתחלת נסיעה עשויים להיות שונים מרכב אחד למשנהו. בודאי ברכב שהוא דיזל לבין רכב בנזין . אין פלא שהיית רגיל להתחלת נהיגה בדיזל באופן רגוע וללא מאמץ מיוחד לעומת הבנזין שדורש קצת שיתוף של דוושת הגז. מעבר לכל הדברים זה לדעת להנות מהרכב שאתה נוהג בו בלי השוואות לרכב אחר. אני נוהג בפז'ו 307 וגם בג'סטי מודל 94 ידנית.ותתפלא שאני אומר לך שאני נהנה לנהוג בשתי המכוניות. סופ"ש נעים!!!
-
ראשית: לא לרוכבי הטרקטורונים ששומרים על החוק אני מתכוון.ואם אתה נוסע על כלי כזה ושומר על החוקים אני בהחלט מכבד ומתנצל אם נפגעת. אין בדבריי הכללה על כל הנהגים של הטרקטורונים ואני מתייחס לאותה קבוצה (ולא קטנה כדבריך ) שמשתוללת עם הכלי הזה שנקרא טרקטורון. תופעת הילדים הקטנים שיושבים על הכלים האלה רחבה וגדולה.כנהג שבמסגרת עבודתי אני נוסע כ- 60 אלף ק"מ בשנה בכבישי הארץ אני נתקל בתופעה לא מעט.יש אזורים בהם נוכחות המשטרה אפסית (בנגב למשל) ושם גם רכבים ללא רישוי נעים על הכבישים באין מפריע. בכל מקרה תן קפיצה לדיונה ותראה מה קורה שם כחלק מהתופעה שלדעתך אין לי מושג. ואני ממש לא מסכים איתך לגבי הטיפול של המשטרה בנושא. (אגב את נושא אי האכיפה שמעתי מאיש משטרה ) ונקודה אחת עקרונית וחשובה בכל הנושא היא שמירת החוק!!!! חוקים נועדו לשמור עלינו גם אם לא תמיד יש הבנה והסכמה שלנו בנושא.
-
מפתיע????:ללא לוחית ,ללא בטוח, ללא רישוי ,וכמובן ללא רשיון. מעניין עוד כמה לאווים אפשר להוסיף. תופעת הטרקטורונים היא מבחינת רשויות החוק (במיוחד באזור הדיונות) היא טמינת הראש בחול. אותנו ציבור הנהגים והאזרחים שומרי החוק ידקדקו בעצירה במדוייק על הפס הלבן בצומת ,ואיתות בכל סטייה מנתיב. ממש "עבירות שמסכנות חיי אדם!" אבל כל זב חוטם ( והוריו המסכנים שלא ידעו?! )יכול להשתולל ולהתפרע כי אין חוק, בעצם יש חוק אבל למה לשלטונות החוק ולהורים להתמודד ? מידי פעם נצפים חבורות שגם דוהרים על הכביש ונוסעים במהירויות מטורפות לא ראיתי מימיי כלי כזה שעצרו לבקורת או הורידו מהכביש ,אם אני לא טועה אז גם ישנה הנחייה לא לבצע מרדפים לצורך מעצר של הנהג, וכל זאת למנוע את הסכון שהוא יאבד שליטה ויקלע לסכנת חיים (הולכי הרגל המטיילים בדיונות לא נחשבים),כמה יצירתי וחכם. שאלתי פעם נהג טרקטורון כזה (שנראה יחסית צנוע )למהירות שיכול לפתח והוא ענה שהכלי יכול להגיע ל-140 קמ"ש. נניח שזה קצת מסובך וקשה לאכוף את החוק על החמקנים הללו ,מה עם כל ציבור הנהגים בשלילה שממשיכים לנהוג ובימים האחרונים שחרצו את גורלם של מ"ס הולכי רגל? א קיצר חברים .יש לנו שלטונות חוק הרבה חוקים עם תוצאות עגומות!!! שבוע טוב !!
-
רעש במנוע באת (בעת) לחיצה על הגז [ מאזדה 626 1999]
צ'צ'יק פרסם הודעה בנושא של shimon188 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
שלום! הכי טוב שתכנס למוסך מורשה . לפעמים בעייה שנראית ונשמעת גדולה מסתיימת בחיזוק ברגים או החלפת תושבת. כך היה לחבר שבכל פעם שהאיץ נשמעו רעשים של נגיעה של מתכת במתכת. הוא היה משוכנע שיש בעייה בגיר. בסופו של דבר הבעייה זוהתה במוסך כברגים משוחררים באזור הגיר והמנוע. בכל מקרה טוב שאיש מקצוע מיומן יתן לך חוות דעת. שיהיה בהצלחה!!! -
טוהווב !!! כמה תאונות קטלניות יש עם זקנים????? האם אחרי שנים רבות של עבודה מילואים ובניית המדינה ,נצמצם את מרחב המחייה של זקננו? (גם כך הבריאות הרופפת נוגסת בהם) ומה קורה כשצפוף במדרכה? אולי גם שם הם מפריעים? עצמאות של הזקנים בין היתר היא יכולתם המוטורית .כל עוד הם יכולים(והם נידרשים לכך בבדיקות רפואיות ) זבי החוטם יחכו בסבלנות!!! יום עצמאות שמח !!!
-
סוף סוף תגובה הולמת. צריך להיות בן אדם על הכביש ואז תגלו שגם רוב החוקים בעדנו. שבת שלום!!!
-
שלום רב! גם לי יש ג'סטי מודל 94 ידנית 1200. (אחלה אוטו!) לגבי חום מנוע כפי שכבר קבלת המלצות צריך לבדוק את נושא המאוורר אם הוא נכנס לפעולה בזמן. אחד מנקודות התורפה הוא התרמוסטט. חשוב לבדוק את תקינותו ורצוי שיהייה מקורי . לאחרונה החלפתי נוזל קרור (קניתי נוזל כחול שהוא קצת יותר יקר) ובאותו שלב פתחתי לוודא את מצב הטרמוסטט. הסתבר שאין תרמוסטט. זה הסביר את החיווי של מד הטמפ' שהיה תמיד על מניימום ורק בעצירות ממושכות היה מתחיל לעלות לכיוון אמצע המחוג. בכל מקרה ממתין להזדמנות לקנות תרמוסטט מקורי ולהתקינו ברכב. לגבי הערכת נזקים וכדאיות :לדעתי אם מצב הרכב טוב מבחינת שסי ופחחות, אז תיקון מנוע בעלות לא גבוהה תחזיר את האוטו לתפקוד ושרות נאמן. חש שמח!
-
בעיית טורים והתחממות ב 307 אוטומטית מנוע 2.0
צ'צ'יק פרסם הודעה בנושא של mimyaniv בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בדיקת הרכב במוסך מורשה/מקצועי יתן לך מענה מהיר ומדוייק על הבעייה. לאחר מכן תחליט איפה תרצה לתקן את הרכב. עדיף שתעשה את ההחלטה בהקדם כי בעיית התחממות אם ישנה עלולה להסתיים בנזק כספי גדול. ברשותי גם מכונית פיז'ו בנפח 1600 . משנת 2008 עם 170 אלף ק"מ. בפעמים שנדרשה בדיקה /תיקון הדרך הפשוטה הייתה דרך פלג השרות שמתחבר למחשב ומריץ דיאנוסטיקה. אל תהסס!!!! חג שמח -
באמת יש כאן נושא מאוד מהותי של תרבות נהיגה! אני לא מדבר על דרך הדבור של השוטר גם אם יש צדק בדבריו.גם על חלק מהתגובות המתלהמות שמצביעות על עניין התרבות. מנסיוני גם הערה או אזהרה יש בה תועלת יותר מאשר אזרח מתוסכל שעשוי להרגיש אי צדק כלפיו. אגב האם באמת כל החברים המתלהמים נוסעים במהירות המותרת ? או שתמיד מושכים את המרווח הנוסף בו השוטר מחמת הספק לא יעצור אותך . אני משער שהמהירות בכביש שכנראה מוגדר בין עירוני נעה סביב המהירות של 70עד 90 קמ"ש. ולכן לא בטוח שהיה פה עניין של זחילה. בתרבות הנהיגה ראשית אני משתדל לחזור כל זמן שאני יכול למסלול הימני ביותר,אם אני עוקף אז תמיד בסיום העקיפה אני חוזר למסלול הימני בסיום העקיפה , כאן אני מרגיש בטוח יותר ובדרך כלל אף אחד לא יושב על הזנב ,ואני לא מפריע לתנועה,( גם אם אני נוסע במהירות החוקית) .תמיד ישנם אנשים שמסיבות השמורות להם ממהרים יותר,וממש אין לי ויכוח בנושא. את העקרון של נהיגה במסלול הימני אני מנסה להנחיל לשאר ארבעת הנהגים במשפחתי.בנהיגה היום יומית אני יותר מוטרד מנהגי מרוצים על הכביש יותר מנהג/ת שלוקח להם קצת יותר זמן לסיים עקיפה. בתנועה בכבישים יש מגוון רכבים ונהגים ולכל אחד יש המגבלות שלו. רכבים כבדים ,נהגים עם תגובה איטית רכבים ישנים וכמובן מכוניות חדישות עם הרבה סוסים בתוך הקרביים,אך אנחנו אלה שבסופו של יום נגיע הבייתה בשלום ,ובדרך כבדנו גם נהגים אחרים. לפעמים זה חבר לפעמים זו הסבתא שלו ותאמינו לי הפתעות בדרך אורבות בכל פינה . סופ"ש נעים לכולם! חג שמח וסעו בשלום!
-
חגיגת שיפוץ!!! ממש כייף לצפות בתמונות ובמהלך העבודה . מה קורה בנושא המנוע?? האם יש חלפים ? למיטב הבנתי מכלול גל הארכובה והטלטלים אחד הם ואינם ברי שיפוץ. מקווה שתשיג גם את כל חלקי ההידראוליקה.בומבות משאבה ופורק לחץ. בשלב השיפוץ של המנוע תנסה להתייעץ עם מומחים לבעיית נזילות שמן מנוע. אשמח שתשלח הודעה טרם הרכבת המנוע אולי יהיו לי כמה טיפים.
-
פרוייקט מצולם - הסבה להצתה אלקטרונית בטנדר סובארו
צ'צ'יק פרסם הודעה בנושא של TheWolf בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יפה הפרוייקט!!! מאז שעברו להצתה אלקטרונית יש שיפור משמעותי בכל הנוגע להתנעה לתזמון מנוע לחיסכון בדלק ואפילו מרווחי הזמן של החלפת הפלגים.א קיצר חיסכון לאורך כל הדרך. תהנה מכל רגע של נסיעה. ככה זה כשמבצעים שיפורים ברכב ,ובמיוחד כשאתה מבצע במו ידיך. האוטו השני שלי הוא סוברו גסטי מודל 94 גיר רגיל שאני נהנה לנהוג בה לא פחות מפז'ו 307SW -
מה קורה ? האם הרכב על הכביש? יש מצב לעדכון /תמונות? האם ניתן לסייע במשהו?
-
חגיגת שיפוץ! כייף לעקוב ולראות מקרוב. עד כדי להגיע ולתת תפיחה על השכם. ה-GSA הייתה המכונית הכי מפנקת בנסיעה. רכות מדהימה עם ביצועים טובים. בטוח שתתחיל לנהוג תהנה מכל פעימה של בוכנה. תמשיך בכייף ובאהבה את השיפוץ. מחכה לראות אותה עולה למסלול !!!! בהצלחה!
-
כל הכבוד!!! זו חוויה לקרוא את כל המהלך שאתה מבצע.פשוט מדהים לראות בתמונות את החלקים לפני ואחרי השיפוץ. חזרתי באמצעות התיאורים והתמונות לתקופות התיקונים והשיפוצים והתחזוקה השוטפת במגוון מכוניות הסיטרואן שהיו ברשותי . מכונית ראשונה הייתה הישר מהיבואן. סיטרואן GSA שקניתי בשנת 83 .(עברה שיפוץ מנוע בשנה הראשונה ,עקב בעיות סחיבה ואכילת שמן)לאחר השיפוץ נהניתי מכל רגע ונסעתי כ-100 אלף ק"מ ללא בעיות. חשוב לציין שהשרות במוסכי החברה כולל המרכזי לא היו לשביעות רצוני והדבר דירבן אותי לבצע הרבה מפעולות התחזוקה והתיקונים בעצמי. שכלל רכישת ספר תחזוקה שסייע לי רבות בהבנת רזי המכונית. בעייה מרכזית וחשובה הייתה בכל התקופה השגת חלקי חילוף ובמיוחד חלקים מקוריים. לאחר מ"ס שנים כבר לא ניתן היה להשיג חלפים ואופציית חלפים מפירוק הייתה הברירה היחידה והמאכזבת. בעייה קשה במיוחד שאותה השארתי לטיפול בידי מוסך הייתה שיפוץ המנוע.שבסופו של דבר הביא לתוצאה לאחר זמן קצר של הורדת הרכב מהכביש. בהמשיך החויות עם משפחת סיטרואן רכשתי GSA סימטיק שנהיניתי ממנה עד לתאונת דרכים שהשביתה את הרכב. מכאן המשכתי לשתי מכוניות BX אחת מודל 88 אוטומטית ואחת ידנית מודל 85 . את מרבית זמני בסופ"שים ביליתי בין המכוניות בתיקונים ובאחזקה.במקומות שסברתי שעדיף ללכת למוסך כי כנראה הם יותר מקצועיים התאכזבתי בכל פעם מחדש. לכן הגעתי גם לפירוק וניקוי קרבורטור ,החלפת בומבות וטיפולים נוספים. אני מעריך שאתה עם הרבה סבלנות וידיים טובות .נידרשת גם לא מעט מידה של יצירתיות ומעוף בחלק מהתיקונים והתחזוקה ובבניית "כלים יעודיים" למשימות השונות.להערכתי כפי שכתב כבר מישהו מהמגיבים מערכת הבולמים ההידרופנאומטית והמערכת ההידראולית מאוד דומה במכוניות במגוון הדגמים.וכאשר הן מתפקדות זו חווית נסיעה שאין שני לה. במשרדי יש תמונה של מכונית DS וכותרת של :"העבר הוא הנביא הטוב ביותר של העתיד". מאחל לך הצלחה !!!!
-
צולמתי ב 180 קמ"ש [בעצם פחות, אוחד עם שרשור חדש]
צ'צ'יק פרסם הודעה בנושא של סרסור רכבים בתוך רכב כללי
מהירות וחוק זה עניין של גאוגרפיה! תבוא לנגב, ארץ המהירויות והעקיפות ללא חשבון. ביום שישי לפני שבוע חזרתי מב"ש לטללים . בדרך עקפה אותנו מכונית ב.מ.וו. לבנה . הצלחתי לראות אותה עוד כדקה או שתיים ואז היא נעלמה מהאופק. במחשבות שרצו בראשי דמיינתי שוטר בהמשיך הדרך. ולפעמים חלומות מתגשמים. בתחנת האוטובוס של קבוץ משאבי שדה עמד שוטר שכבר מרחוק אותת לעצור. שמחתי מאוד , לא תמיד זה קורא לי אבל הפעם רציתי לפגוש את השוטר. בנימוס רב הוא בקש ממני את הרשיונות והודיע כי זו בדיקת רשיונות. עבדיכם בנימוס רב בקש לשאול אותו שאלה. וכמובן השוטר נענה. עד כאן כמעט הכל שפוי. ציינתי בפניו את המכונית הלבנה שעקפה אותי במהירות והאם הוא במקרה פגש אותה? תשובת השוטר: "להגיד לך את האמת אני ראיתי וגם סימנתי לו לעצור אך במקום לעצור הוא נתן גז ונעלם." שימו לב חברים המכונית הזו משתוללת כבר הרבה זמן בכבישים . כמותה יש מכוניות ונהגים נוספים. כאן בארץ הנגב אין חוקים שווים לכולם. כאן ירשמו לך דו"ח אם לא אותתה בפנייה .אך מול אנשים שמסכנים חיים אין תשובה. כאן גמלים מסתובבים חופשי ואחת לחודש בערך יש תאונה קטלנית.ואין דין ואין דיין.אנשים נהרגים בגלל גמלים משוטטים!!! הבאתי את הדוגמאות כי אתה לא היחיד וכנראה התופעה קיימת גם במקומות נוספים. אני לא מבקש שתענש אלא רק תנסה להסביר להוריך למה נסעת במהירות הזו. בעצם הם צריכים לתת את התשובה כי אתה בן אדם לא אחראי!!!!!!! -
סובארו לגאסי 1.6 DL שנת 92 נכבית ולא מניע.
צ'צ'יק פרסם הודעה בנושא של סולל הדרך בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לנוכח הזמן הרב שהאוטו לא טופל .מחייב בדיקה של מערכת הדלק. 1. הזנת הדלק עד לקרבורטור.היציאה ממיכל הדלק דרך הפילטרים עד לכניסה לקרבורטור.סתימה בצנרת או בפילטרים עלולה ליצור מצב של רכב מגמגם. מתניע לאחר הפסקות של נסיעה ומגמגם בהמשיך.(תוספי דלק שהוכנסו למיכל הדלק בעבר "תרמו" לבעייה) 2. קרבורטור שלא עבר ניקוי יסודי של המעברים של הדלק והאויר עלול לגרום בהחלט לתופעה דומה.ניקוי של הקרבורטור ע"י התזת ספריי מבחוץ מהווה רק קוסמטיקה ואינו מגיעה לעקר הבעייה שהנה מעברי הדלק בצינוריות ומעברי האויר, שיוצרים את התערובת הנכונה .אגב אם בקרבורטור עסקינן אז יש לציין שהקרבורטור מחולק לשתי מערכות האחת לסל"ד הנמוך והשנייה לסל"ד הגבוהה.כל אי תפקוד של אחד משתי המערכות תגרום לזיהום הפלגים ותופעות של גמגום. 3.בהסתברות נמוכה אך גם תתכן שאם דיזה ראשית אינה מתפקדת בקרבורטור אזי תווצר גם תופעה דומה.תפקיד הדיזה הראשית לשמור על מפלס הדלק בכוסית בקרבורטור לצריכת הדלק המשתנה של המנוע. היחידה מתפקדת יחד עם המצוף שבתוך הכוסית .במידה ואחד משני החלקים (דיזה או מצוף אינם תקינים אזי יש תופעה של הצפה ותפקוד לא טוב של הקרבורטור(הצפת דלק) 4. אין להוציא מכלל אפשרות את האפשרות של תקיעה של המשנק (צ'וק). באם מדובר במשנק אוטומטי חשוב לוודא את תקינות הצנרת של המים שמתחברת אליו . צנרת המים שמתחברת ליחידה של המשנק האוטומטי מוציאה אט אט את המשנק מפעולה עד שהמנוע מגיעה למצב של טמפ' יציבה.אם הצנרת סתומה אזי המנק לא יוצא . -
אשמח לדעת מבעלי מכוניות מהדגם הנ"ל התרשמות כללית. ומה דעתם של הנוהגים בדגם זה עם הגיר האלקטרוני(רובוטי). בתודה!
