Jump to content

דג

  • הודעות

    149
  • כאן מאז:

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של דג

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

73

מוניטין

2

תכנים שנפתרו

  1. זה לגמרי עניין של שוק... היצע וביקוש קלאסי. החברות הגדולות האלה מזמינות בעצמן מספקים/קבלני משנה שונים, והמלאי שלהם לא יציב. דוגמא לאו דווקא מתחום הרכב: לפני שנה הלך לי חלק במעבד מזון בוש, מין מתאם כזה בין חלקים, שטות מפלסטיק. נכנס לאתר של בוש מקיש מק''ט- רואה מחיר מופרז של כמעט חצי ממוצר חדש כולל הכל. לא מזמין, אך עוקב אחרי המחיר. אחרי שבוע שבועיים מקבל מייל שיש מחיר חדש, נכנס לבדוק, כ2 יורו. בורסה לכל דבר.
  2. זו בעיה רצינית... רכב עם מערכת כזו וקרוז קונטרול בלם אותי בפתאומיות ובצורה די מסוכנת על כביש מהיר באירופה כאשר זיהה תמרור מהירות בכביש צדדי. ובכל מקרה כל המערכות זיהוי האלה לא מחזיקות בכלל בימים של שלג רציני, שלעיתים קרובות מכסה שלטים וסימוני כביש.
  3. כבר כתבתי על ההבדל... אין לי כוח להסביר את זה שוב ושוב והאמת זה גם לא משנה... יצא לי לא פעם לשבת באוטובוס בתחנה מרכזית צפופה, כאשר הנהג מתחיל נסיעה, יוצא מהרציף ברוורס, נתקע באוטובוס אחר, עושה נזק, וממשיך כאילו כלום כי ככה זה השגרה אצלם. אחרי זה משהו יבוא יצלם ויעקוץ את "המכונאים של אגד שמפשלים בעבודה". קלאסי.
  4. לחלוטין לא... זה בהחלט לא תקין וצורם לעין. אך נראה שהנקודה שלי לא הובהרה כהלכה. מה שעשה פות"ש הוא שעטנז בין מחלקות שונות שבתכלס פועלות כחברות עצמאיות תחת אותו ארגון גג. מי שבפועל "מחזיק" באוטובוס, הוא לא המוסך... האחריות והחאפריות היא של בעל האוטובוס, שהוא חטיבה נפרדת באגד, ולא של המוסך תחזוקה... לכן אם ההודעה הראשית בשרשור היתה עקיצה לאגד בכלליות, ללא "הודעת הדרושים" המיותרת ולא קשורה, באופן כזה שמשמיץ את המכונאים של אגד ללא סיבה, אכן זה היה נטו משעשע והאמת בתחום הזה אף נדרשת ביקורת ציבורית עוקצנית. הבעיה שהמען שפות"ש בחר לעקוץ הוא לא נכון.
  5. אני הוצאתי רישיון נהיגה בחו"ל (אירופה) לפני 15 שנה. לומדים לבד ועם חברים לתיאוריה, עוברים תאוריה... אחרי זה עושים קורס של כמה שעות עם משהו שיש לו רישיון מעל 5 שנים, ומוציאים אישור לתלמיד ולנהג מלווה לצורך לימודי נהיגה. במקרה שלי, חבר של המשפחה כי ההורים שלי פחות סבלניים לשטויות האלה. מתרגלים נהיגה, על הילוכים, על רכב סטיישן מזדקן, עד שמרגישים שיש לך את זה. מתקשרים לבד לקבוע טסט, ועד שהזמן מגיע לוקחים 2-3 שיעורים עם מורה נהיגה מקצועי שיראה לך קצת טיפים ודגשים באזור אליו הטסטרים אוהבים לקחת תלמידים... מגיע יום הטסט, הולכים למשרד התחבורה המקומי, את הרכב לטסט עצמו שוכרים ממשרד התחבורה. פוגשים את הטסטר, עושים סריקה על הרכב מבחוץ, הטסטר שואל שאלות כלליות על הרכב (כמו איך יודעים שהצמיג תקין, בודקים אורות וכאלה). נכנסים לרכב, הטסטר (תמיד) מפתיע בשאלת טריוויה תאורתית שחובה לענות עליה נכון... יוצאים לדרך... הטסטר אומר תפנה פה, תפנה שם, מציק לך עם משימות איזוטריות (קר לי, חם לי, משחק ברדיו), חוזרים למגרש חניה של המשרד והמשימה האחרונה - חניה. חייבת להיות מושלמת, בדיוק בין הקוים. אך למזלי הטסט היה ביום חורפי מושלג, לא רואים קוים, ולפי החוקים מותר לחנות במקרה כזה איך שרוצים. מתקדמים קרוב לקיר ומדממים מנוע. הטסטר מסתכל עליך בחיוך, אומר לך עברת... אתה מקבל רישיון במקום, ללא הגבלות, ללא מלווה, ללא עד 2 נוסעים. חוקי לנסיעה. אחרי שבוע בערך מקבל בדואר רישיון פלסטיק. אין רענון נהיגה, אין אגרות מוזרות.
  6. מעבר לשעשוע שהשרשור מזמן... הקשר בין רמת השירות של אגד תחזוקה לבין התמונה לא ברור. אתה מבין שמדובר בארגון בו המחלקות הן עצמאיות כן? החטיבה באגד שמחזיקה את האוטובוס רוכשת את שירותיה מחטיבת האחזקה באופן נפרד בכל פעם שאוטובוס צריך טיפול. סביר להניח שבמקרה של האוטובוס המצולם הוא בכלל לא הגיע לטיפול במוסך של אגד תחזוקה אלא סתם עובד בתחנה שם לו טייפ... אבל אם אפשר להשמיץ ולהנות אז למה לא...
  7. מעניין איזה כותרת תמציא שתגלה שכבר לפני כמה שנים יצרניות אירופאית הצהירו שהם ימשיכו לפתח את הדור הבא של מנועי הדיזל... כי אי אפשר להסתמך רק על חשמל
  8. כל סובארו, עד כמה שאני אוהב את הרכבים האלה, לא תיהיה חסכונית בדלק לעומת האלטרנטיבות.
  9. דג

    אופן פעולת מזגן ברכב

    יכול להיות שאני טועה ומטעה... אבל בהגיון שלי היצרן לא סתם סידר "מדחס הנעה כפולה"... אחרת היה עדיף באמת שיהיה מדחס חשמלי נטו שסוגר את כל מצבי הקצה. עוד הגיוני שבמעבר בין צורות אנרגיה מתרחש בזבוז מסוים (חיכוך, חום לסביבה וכו')... בין המנוע ישירות למדחס קיים רק שלב אחד, לעומת החשמל בו קיימים כמה שלבים בדרך. הדוגמא שלך יפה אבל אולי לא בהכרח מתאימה. אפשרי לחשוב שמאורר חשמלי ודומיו מהווים עוד יתרונות כגון נוח יותר לשליטה ומיקום ללא אלמנטים מכניים מסורבלים. הדוגמא של הקטר לא מתאימה בכלל לטעמי כי שם הסיפור שונה כפי שכתב בוקי.
  10. סובארו אימפרזה 2005 הוחזקה מ-13 עד 18. עבדה עד יומה האחרון אצלי. רכב מעולה, טיפולים שוטפים והתעלמות מוחלטת מנורת מנוע (שאף אחד לא הבין למה היא נדלקת). סוזוקי סוויפט 12 עדיין מחזיק... שוטפים ונהנים...
  11. דג

    אופן פעולת מזגן ברכב

    תלוי באיזה רכב מדובר. יש כמה סוגים של מדחס מזגן ולא בכל ההיברידים יש אותו דבר כנראה. כפי שכתבו מעליי ברכב מנוע בעירה פנימית המדחס פועל ישירות מהמנוע, מונע בעזרת "רצועת אביזרים". פתח מכסה מנוע ותעיף מבט. ברכב היברידי המדחס יהיה או חשמלי בלבד או שילוב של חשמלי + מכני. במדחס חשמלי יש מנוע חשמלי שמחובר למדחס (נמצא באותה יחידה), ובמדחס משולב מכני/חשמלי יש גם מנוע חשמלי (מצד אחד) וגם פולי לרצועה מהמנוע מהצד שני. המדחס עצמו יושב על ציר באמצע בין שניהם. זה מוביל לנצילות אנרגטית בזמן שהמנוע בעירה פנימית עובד, כי זה "בזבוז" לייצר חשמל מהמנוע בעירה פנימית ואז להמיר את הכוח החשמלי למכני שוב.
  12. הכל אפשרי. לא מכיר את הפריוס שלך, אבל לי יש סוויפט משומשת מאותה שנה בערך... במקור לרכב לא היה "אורות אוטומטיים" המוכר סיפר לי במכירה על הטריק שהם עשו - חיברו ככה שהידית במצב כבוי משמע אורות דלוקים ידית במצב אורות - אורות כבויים עכשיו בפועל זה אוטומטי לגמרי ולא מפריע לי בכלל מה שמצחיק זה שאם אני מכבה אורות (כלומר מעביר את הידית למצב אורות פועלים) אז אין אור מצד אחד, מצד שני הרכב יצפצף כאילו שכחתי אורות דלוקים בכיבוי הרכב
  13. האינטרס של האמריקאים והסינים זהה. כל אחד שואף להגדיל אזור השפעה ורווח כלכלי. אם פלוני מקבל את הגישה האמריקאית, אין סיבה שלא יקבל את הסיני.
  14. אני לא שולל שום דבר ממה שאתה אומר, רק אומר שגם האמריקאים או "המערביים" נפלו ונתפסו לא פעם אחת בתרגילי ציתות והאזנות סתר. אם המודיעין הישראלי וגופי מודיעין עולמי אחרים מסתמכים על ציוד צד ג' - למה שאזרח פשוט לא?
×
×
  • תוכן חדש...