Jump to content

unreliablebazooka

  • הודעות

    75
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

538 צפו בפרופיל

הנקודות של unreliablebazooka

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

37

מוניטין

  1. unreliablebazooka

    עוד סיפור על DSG

    אני חושב שבאיזשהו מקום הם ירו לעצמם ברגל עם השיווק המוצלח של הגיר הרובוטי הדו-מצמדי כשווה ערך לאוטומט. כי אנשים כבר מזמן התרגלו שבגיר אוטומטי פשוט לוחצים ונוסעים. ואם לא תסביר מראש, לא בטוח שההדיוט הפשוט יידע להבחין בכלל שקיבל רכב עם גיר כזה או אחר. מבחינתו הכל זה אוטומט, אז למה לשבור את הראש.
  2. יכול להיות. לפני שכתבתי את מה שכתבתי הרצתי חיפוש בגוגל, וראיתי שאנשים כן מתלוננים על זה שלא קיים כזה כפתור, פרט לנדמה לי מכשירי OnePlus, אולי יש בעוד דגמים, לא באמת חפרתי בזה. בכל מקרה, ציינתי את זה רק כדי להמחיש את נושא הארגונומיות. ואיך יצרן מתעקש להשאיר שליטה פיזית על פונקציונליות מסוימת שהוא כנראה מגדיר כקריטית למשתמש. לחלוטין! אין אפילו מה להשוות. אז על אחת כמה וכמה יש לדעתי פונקציונליות ברכבים שחייבת להישאר בשליטה דרך כפתור/מתג/נוב פיזיים.
  3. בתור מי שהיה לו גם קליאו דור 4(2015) וגם קליאו דור 5(2020), שתיהן ידניות, אני חייב לומר שלא זכור לי שהמזגן השתפר פלאים בין הגרסאות, אולי נהיה טיפה יותר חזק, אבל לא הייתי קורה לו מקפיא. בד״כ מהחוויה שלי הוא הכי מתקשה לקרר את הרכב אחרי שעמד בשמש ולוקח ממש הרבה זמן עד שנהיה יחסית נעים. אם הרכב עמד בצל, אז הרבה יותר קל לו לתחזק טמפרטורה נוחה.
  4. אני חושב שכל UX טוב חייב להיות נוח(ergonomic) וצפוי(predictable). כשמדברים על חוסר נוחות של שליטה מהמסך רוב הטענות מתרכזות בעניין ה-ergonomics: תפריט מסורבל, מסך קטן ובקושי מגיב וכו׳. דווקא הממשק של טסלה ממש בסדר בקטעים האלה, ומה שמפריע לאנשים זה predictability. בשנייה שיתרגלו - כנראה שלא תהיה להם בעיה יותר. עוד דוגמא לממשק ממש נוח אבל לא צפוי זה השליטה על מולטימדיה שיש ברכבי רנו מאחורי ההגה. במקרה ששתיאר פות״ש, נשמע שהבעיה הייתה בזה שניתוק הטעינה היה ממוקם באופן ממש לא צפוי. ורק כאנקדוטה, אם כבר עלה נושא האייפון - בכל המכשירים של אפל ההשתקה היא עדיין מתג פיזי והחריץ שלו הופך לאדום כשהטלפון על שקט. אירוני שדווקא רוב מכשירי האנדרואיד החביאו את הפיצ׳ר איפשהו בתפריטים.
  5. למען האמת - דווקא כן אכפת לי. כי האחריות המורחבת היא לא לנצח. ואם בגלל שגרת טיפולים דפוקה של היבואן מצטבר נזק ארוך טווח לרכב, אני בסוף אצטרך לשלם על זה בעוד כמה שנים.
  6. בדקתי עם המוסך ולטענתם החלפת נוזל קירור אמורה להתבצע בטיפול של 60 חודשים, כלומר בעוד שנה.
  7. @chrono לפני מע״מ מעניין, כי הרכב כבר בן 4, אבל עבר רק 41 אלף. אולי אשאל אותם היום מה העניין. לא, השמן שאני שם אצלי הוא 5w30 בתקן rn17.
  8. אז כמו שציינת, המידה היא 195/55r/16 87H. אני הזמנתי את אותו הדגם שהרכב יצא איתו מהמפעל שזה Michelin Primacy 4. מה שכן, אחרי שכבר הרכיבו את הצמיגים, שמתי לב שקוד מהירות הוא V ולא H, אבל הבנתי שזה לא באמת משנה כל עוד הקוד החדש גבוהה יותר. נוזל בלמים אכן הוחלף לפני שנה. נוזל קירור לא הוחלף, אבל אני מטפל במוסך של רשת היבואן, אז אני סומך עליהם שיעשו את הטיפול לפי הוראות יצרן. מה גם שיש לי עוד שנה של אחריות מורחבת.
  9. אז הנה חלפה לה עוד שנה. בזמן הזה הרכב עבר טיפה יותר מ-7k קילומטר והגיע לכ-41k קילומטר בסה״כ. כבר בנוהל הזמנתי מראש שמן של Castrol שעלה לי 205ש״ח כולל משלוח. אך הפעם, בנוסף לטיפול השנתי השגרתי, החלטתי להחליף את רביעיית הצמיגים שהרכב יצא איתם מהסוכנות. הזמנתי בדיוק את אותו הדגם(Michelin Primacy 4). יצא לי 1920ש״ח כולל הרכבה ואיזון בפנצ׳רייה שיכולתי לבחור מהרשימה. היום על הבוקר קפצתי לפנצ׳ריה שבחרתי כדי להחליף את הצמיגים. כשראיתי את הצמיגים הישנים שהורידו מהרכב באור יום הבנתי שעבר זמנם וטוב שהלכתי על החלפה יזומה בלי לחכות שיכשילו אותי בטסט. לאחר החלפת צמיגים המשכתי למוסך המכונן בתל אביב, שם נאמר לי שאמורים לעשות לרכב טיפול קטן, הכולל בסה״כ החלפת פילטרים ושמן + בדיקה שגרתית. בנוסף ביקשתי שיעבירו את האוטו טסט. באמצע היום קיבלתי טלפון שהרכב מוכן, ולא היו שום הפתעות. לקראת סוף היום באתי לאסוף את הרכב, ככה שגם זכיתי בחנייה חינם במרכז תל אביב. הרכב עבר שטיפה וכרגיל חזר עם מדבקת פרסום מעצבנת על לוחית הרישוי. כמה עלה התענוג: 1. החלפים(כולל מסיר פיח) - 373ש״ח 2. העבודה(שעה וקצת) - 423ש״ח 3. הטסט(כולל אגרה) - 361ש״ח בסה״כ 1354ש״ח כולל מע״מ. אם נסכם, אני מאוד מרוצה גם מהעלויות וגם מזה שהצלחתי די לייעל את כל התהליך. חייב גם לפרגן למוסך, שבעקביות מסרב להשחיל לי החלפות ותיקונים מיותרים ומתנהג בשקיפות והגינות. במוסך הקודם שטיפלתי בו, החוויה הייתה שונה לחלוטין. מה שכן, אני עדיין מתלבט האם היה כדאי להחליף את המצבר המקורי שמשרת אותי כבר 4 שנים סתם על הדרך. אבל זה כנראה יוכל לחכות, ובכל מקרה תמיד יש לי בוסטר באוטו, ככה שאוכל למשוך עד שישבוק חיים סופית.
  10. לצערי אין קסמים, הנוסחה הזאת יכולה לשמש ככלל אצבעה עבור יחיד/משפחה שיעזור לתעדף הוצאות שוטפות כשהתקציב הוא סוג של משחק סכום אפס - מוציאים יותר על רכב, יש פחות כסף לאוכל וכו. כשיש חסם עליון להוצאה קל יותר לשמור על התנהלות סבירה. אבל ברגע שמגיעים לרווחה כלכלית מסוימת, אפשר להוציא גם הרבה יותר מ-20-30%, פשוט זה יבוא על חשבון מטרות ארוכות תווך שהן מעבר להישרדות היומיומית, כמו נגיד פרישה מוקדמת או רכישת דירה לילדים. וכמובן, ירידת ערך היא חלק מהעלות הכוללת של החזקת רכב ואי אפשר להתעלם ממנה. אומנם מגלים את המספר המדויק רק בזמן המכירה, אבל זה עדיין מאפשר לבחון ולהשוות אלטרנטיבות ולקבל החלטות בהתאם.
  11. דווקא שמעתי תגובות מאוד טובות על המוסך בבאר יעקוב. זה למה אני קצת מופתע מההחלפה.
  12. מכאנית לא אמורה להיות בעיה. מבחינת נוחות נהיגה אני חושב עדיף להישאר בהילוך שבו שיש מספיק כוח במהירות המינימאלית ואז מקסימום טיפה למשוך אותו. אצלי לדוגמה זה הילוך שני. בכל מקרה אם פסי האטה באים אחד אחרי השני אין סיבה מיוחדת להאיץ יותר מדי.
  13. קרקושים ובעיות מזגן זה באמת שטויות. היה לי את שניהם: את המזגן סידרו בלי להתווכח אפילו שנייה ומאז הוא פשוט עובד, הקרקושים אני כבר לא זוכר, אבל או שעשו איזה חיזוק או שעבר לבד. בכל מקרה, הכסא של הילד עושה לי יותר רעש. מה שאתה כן לגמרי צודק, זה שבעיות במנוע הבכיר במשך שני דורות זה באמת נשמע סופר בעייתי. למזלי המנוע הקטן נחשב ליותר אמין. והגיר הידני לא אמור לעשות בעיות מיוחדות.
  14. זה אותו מנוע של 1 ליטר שפעם הגיע עם 100כ״ס. לא יודע מה היה הרציונל בלהחליש אותו.
×
×
  • תוכן חדש...