Jump to content

חולה רכב#1

  • הודעות

    562
  • כאן מאז:

צפיות אחרונות בפרופיל

4,458 צפו בפרופיל

הנקודות של חולה רכב#1

נהג נמרץ

נהג נמרץ (4/14)

286

מוניטין

  1. ביצים יש, כסף גדול היה. יותר מסודר מהחוזים שלנו לא תמצא. אנחנו עורכים חוזה כאשר עורך דין מטעמנו מאשר את הנוסח, אך מחתימים את הצד שכנגד שנוסח החוזה נכתב ע"י ידו. כאשר אתה קבלן משנה, לחוזים אין משמעות. לפעמים הקבלן הראשי יעדיף לעשות איתך בעיות כדי לסלק אותך מהאתר ולשאוב את כל הכסף ישירות אליו. אז אתה רב איתו, אבל במקביל יש לך תזרים והתחייבויות. ואז אתה בדרך לפשיטת רגל, ואז ללכת לתביעות יהיה קשה כאשר אין לך אפילו את הסכום המינימלי להוצאות משפט. וגם אם אתה עובד עם מספר קבלנים במקביל כדי לא להיות שבוי אצל מישהו, זה עדיין קורה. אז אתה סופג את המכה, לוקח חשבון סופי, ואז רץ לתבוע אותו. ואתה נתקל במסמך היעדר תביעות שהוא אנס אותך לחתום עליו כדי לקבל את החשבון הסופי. קבלן משנה זו הזונה הכי גדולה בארץ.
  2. רצו לעשות לי קטע דומה, העבודה הייתה איכותית אך עשו בעיות בגלל פס שחור על המשתלבות, נראה כמו גלגל קורקינט חשמלי (לא שלי). הבאתי עובד שאמר שהוא כבר שבוע מתגרד בגלל מכסה ביוב פתוח (ואשר התרענו לגביו לעירייה) והוא מתכנן לתבוע אותם אם יישאר פה עוד יום נוסף. קיבלו את המסירה. לאבא היה סיווג ג' 5, לא קבלן קטן, אבל גם מנגד אף פעם לא נזדקק לטובות מהבנקים. היה צריך אותם רק לצורך מתן הערבות, המימון שלו היה עצמאי. ולא הייתה לו כל בעיה עם זה. המנהל היה מיודד עמו, הנהלת הבנק הייתה מגיעה להתארח אצלנו באופן קבוע, ואז בבת אחת אתה רפש אנושי. תמיד רצו שהוא יישאר בסניף כי היקף הפעילות שלו היה מקנה לסניפים מסוימים הרבה כוח בבת אחת. ואז אברהם פורז הגיע ודפק את כל המערכת. במקום שיכינו תוכנית נכונה והוגנת, דפקו את כל הקבלנים. אבל היי, את הטייקונים מחלצים פעם אחר פעם ואין להם כל בעיה עם זה. למרות שאם משווים את התרומה של המשפחה למול מרבית הטייקונים, הלה לא ביצעו מאומה עבור המדינה. מכיר, מכיר היטב לצערי. ומה ששיתפתי כאן אלו הסיפורים הקלים. איפה הקבלן שבמועד חתימת ההסכם סיכמנו על עמלה של 5% ובמועד התשלום זה נסק ל 9% ואמר: "בדקתי את עצמי ורק ככה אצא לא מופסד, אם לא מוצא חן בעינייך 9% נתראה בבית משפט". למרות שהוא לא שם שקל אחד, אחד!
  3. זה כלום, ב 2004 אבא ביצע עבודה בהיקף של כמה מילונים טובים. בחשבון הסופי מתקשרים אליו מהעירייה ואומרים יש לנו בעיות כספיות, לא נוכל לשלם את כל הסכום. מפה לשם אמרו לו בוא נסכם 20%. הוא לתומו חשב שהם יקזזו 20% מהחשבון שכן כך הובהר לו, בפועל שילמו לו 20% מהחשבון. זו מדינת ישראל. וגם באותה תקופה היה משבר אצל כלל הרשויות, ושר הפנים דאז אברהם פורז הוציא רפורמה שרשויות לא צריכות לשלם לקבלנים את מלוא הכסף, כדי שיוכלו לצאת מהגירעון הגדול. כך יצא שלא שילמו לו פה, לא שם. הפסיד מיליונים, הפסיד חברה עם סיווג, ולא יכל לתבוע שכן החברה הלכה לחדלות פרעון. ואז התגלגל להיות קבלן משנה, מענק לגמד. כשהיה נכנס לבנק כולם היו מריעים כפיים, היום הקבלה תקבל אותך והמנהל סוגר בפניך את הדלת ודואג גם לנעול. אף אחד לא רוצה לראות אדם מצליח, כולם רוצים לראות אותו נופל
  4. פעם, איזה רשות החזיקה לנו ערבות טיב ביצוע בגובה 50 א' ש"ח (מהחשבון הסופי). העבודה בוצעה, עברה שנת בדק, למעשה שנה וחצי. אחרי שנה הלכנו לגבות את הערבות, התחילו סיפורי אלף לילה ולילה. עד שבאחד מהמכרזים שרצו להוציא, הלכתי לסיור, שמעתי מה הם רוצים לעשות וכל שניה ברצף שאלתי "יש לכם כסף ?" "איפה הכסף שלי ?", "איך תשלמו להם מיליונים כשאתם לא מסוגלים לשלם לי 50 אלף עלובים ?". יום למחרת קיבלתי 50 אלף לחשבון. רמת ה מניאקיות של הרשויות היא בלתי נסבלת. הם רואים בן אדם מגיש חשבון בסכום גדול וחושבים שכל זה יוצא מהכיס שלהם והולך אליו אישית. רבאק, יש התחייבויות, שחררו. בסיפור שני, איזה גזבר לא ענה לפלאפונים של אבא שלי, הקבלן. הלכתי אליו למשרד, עם בגדי עבודה וצידנית מלאה באוכל ל 2 אנשים. אמרתי לו מהיום, כל יום וכל היום אני צמוד אליך, עד שתעביר את הכסף. 5 דקות אחרי זה הוא דיבר עם אבא. אחר הצהריים יצאנו עם צ'ק מזומן שמן. לא פשוט להיות קבלן.
  5. אם אתה ספק אז אתה מלך. העברות בנקאיות או צ'קים מגובים ב ERN וסלאמאת חביבי. ברגע שתפתח אשראי תיפול מהר וחזק.
  6. 1. מכרז מתפרסם 2. סיור (לפעמים חובה, לפעמים לא) 3. אם העבודה מתאימה - רוכשים את פרטי המכרז 4. קוראים את תקנון המכרז, ערבות מכרז, תנאי תשלום וכו'.... 5. מגישים הצעה. 6. זוכים, מתחילים לעבוד. 7. נתקלים באלף ואחד בעיות על ההתחלה כי המתכנן דפוק, ולך תתחיל ויכוחים שהשיפוע לא נכון ובמקום שהחרא יזרום למטה הוא עולה 🙂. משלמים לספקים, לא משלמים לקבלן. פשיטת רגל. מזה כמה שנים שהשם הנכון של הקבלן זה "כלבן". ** מחירון משתנה בהתאם לדרישת המזמין. ישנם מספר מחירונים שונים.
  7. צר לי, אך אני לא מסכים. שיטת התמחור היא לא הבעיה, אין אף אחד שמוכן לעבוד בהפסד, חוץ ממי שמתגלגל. אני לא עבדנו כדי להתגלגל. עבדנו כדי להביא פרנסה, אבל תאוות הבצע של האנשים עושקת אותך לרמה שגם מחירים פנטסטיים הופכים להיות חרא. יש כסף בענף, הרבה כסף, אבל הוא פשוט לא מגיע לקבלן המשנה.
  8. זה חוויה על הבשר, בגלל זה קח זאת כעובדה. אין עתיד לקבלנים בארץ.
  9. אבא היה קבלן, ראיתי מה זה עושה. לא חיים קלים.
  10. בנוגע לשאלתך, מדוע הרבה קבלנים פושטי רגל: החוק בארץ מחייב כי על מנת לקחת עבודה, על קבלן להיות בעל סיווג. משמע, עליו להיות רשום בפנקס הקבלנים ולעמוד בכל התנאים המינימליים לאופי והיקף העבודה (אופי עבודה: תשתיות/פיתוח/בנייה. עלות כספית). הרבה קבלני ביצוע הם ללא רישיון מתאים, והם משתמשים בקבלנים בעלי סיווג בתור מטרייה בכדי שיוכלו לגשת בשמם לעבודה בתמורה לאחוזים נכבדים. זו תופעה מוכרת ונפוצה מאוד בארץ. מה הבעיה ? 1. עבודות מבוצעות בהתאם לפרט של מזמין העבודה, עוברות אישור של גורמי הפיקוח וההנדסה הנדרשים. ז"א צריך להעביר לאגף הגזברות כדי לשלם, והלה לא משלמים במועד הקרוב. תמיד יש בעיות שצצות כמו פטריות לאחר הגשם, כמו למשל ברשויות מקומיות שפתאום אין להם תקציב לעבודה שהם הוציאו. בלגנים. או שמורחים את הקבלן הרבה זמן כדי להגיע לפשרה ולשלם סכום נמוך מאוד. 2. אם בנס הכסף עובר, אז הוא עובר ראשית לקבלן הראשי. אשר מנכה ממנו ישירות את אחוזי עמלת הקבלן הראשי. מנכה תשלומים אשר שילם במקום קבלן המשנה (קבלן הביצוע) במכה אחת. האבסורד הוא, שהקבלן הראשי משלם כפי שבא לו, למשל בפריסה לתשלומים ומנכה ישירות מהקבלן את הסכום ששילם, ולא פועל בהגינות ומבקש שיקים בטחון למשל. ** הרבה מהקבלנים הראשיים גם גובים ריבית גבוהה על החומרים שהם רכשו ואשר קיבלו את תמורתם במלואה עם קבלת הכסף לפני קבלן המשנה. כך יוצא שאם קבלן ראשי רכש חומרים ב 100 א' ש"ח, הוא יגבה את ה 100 א' ש"ח האלו עם קבלת הכספים וגם ריבית שיכולה להגיע אפילו ל 5% לחודש (עד קבלת הכסף). וכאשר הקבלן הראשי לחוץ בכסף הוא לוקח את החשבון המאושר (וטרם שולם) מנכה אותו אצל חברה חיצונית, מתגלגל על חשבון הקבלן ביצוע ומחייב את המסכן בריבית על העסקאות + עמלת קבלן ראשי על כל הכסף שנכנס. קבלני הביצוע הם הזונה של שוק הכסף הישראלי. כל הקבלנים הגדולים עם סיווגים גבוהים כבר מזמן לא משמנים טרקטורים. ועכשיו נשאלת השאלה: אם קבלן ראשי כל כך גרוע, למה ממשיכים איתו ולא חותכים באמצע הפרוייקט ? כאשר קבלן משנה משתמש בשמו של קבלן ראשי הוא נוטל על עצמו גם את האחריות לדאוג לטיב שמו של הקבלן הראשי, אשר עבודה לא טובה עלולה לפגוע בסיכויי קבלתו לפרוייקטים עתידיים. בכדי לכסות עצמם, הקבלנים הראשיים דואגים לשים סעיפים המבטחים אותם, לדוגמה: באם קבלן הביצוע יעזוב את העבודה בטרם השלמתה לשביעות רצונם של המזמין ו/או הקבלן הראשי, יהיה רשאי הקבלן הראשי לבצע "סילוק יד" מאתר העבודה הנ"ל וקבלן הביצוע לא יהיה זכאי לתשלומים עבור עבודה שאותה ביצע. אלו היו 2 סיבות עיקריות ממש. סיבה 3 - הבנקים לא נותנים מימון לקבלן המשנה כי הוא לא אוחז בהגה, ואז הוא הופך להיות בן ערובה של הקבלן הראשי. סיבה 4 וחשובה לא פחות, קבלנים גדלים בקצב מהיר ונאלצים להתגלגל כדי לשרוד, לא להרוויח. עד שהם קורסים. הכי טוב היום אלה עבודות פרטיות קטנות, עם מקדמה מראש. או להיות שכיר. אופציה שרבים מהקבלנים נאלצים לשקול בכובד ראש היום.
  11. במלוא הכבוד וההערכה, אינני מסכים איתך. תמיד תהיה סכנה ליהודים בכל אשר ילכו. שאר הקבוצות שהזכרת אינם חווים בריונות ברמה של יהודים. כאשר ישנה כמות גבוהה של תלמידים ממוצא מוסלמי בלונדון, בעת הזו אינני רואה לנכון כי לשלוח ילד יהודי לבתי ספר משותפים יהיה המעשה הבטוח. בד בבד כאשר ההפגנות וגילויי השנאה נגד ישראל והיהודים בפרט אינם נשמרים בסתר. לגבי המערכת החינוכית, זה לא מהחיבה של ההורים לילד, אלא רצונם להרחיק אותו ממוקדים בעייתיים.
  12. ייצור עצמי, יש לנו כמה עצי זית. וכשזה נגמר, פונים לחברים.
  13. הבנתי איפה הבעיה. הנושא סטה לכיוון מסוים כדוגמה ששאל @Night Driver , אם גרמתי למישהו בלבול, אני מתנצל. אכן, גלשתי לתחום הפלת"ד שזה נושא בפני עצמו, כדי לענות על שאלתו של המשתמש המכובד. לגבי השאר, ברור שישנו קש"ס ברשלנות, אחרת אין רשלנות, ומבחן האלמלא הוא המבחן העיקרי בקש"ס עובדתי. ועל נושא זה כתבתי בהתחלה. לגבי הרמת הכיסאות, מעולם אך מעולם, לא שמעתי על מורה שהרים בעצמו את הכיסאות. ואני בא ממשפחה של 7 נפשות עם פערי גילאים, כך שמערכת החינוך עודנה כמו שהייתה לפני 20 שנה.
×
×
  • תוכן חדש...