Jump to content
  • BMW חושפת את ה-iX: קרוסאובר חשמלי חדש עם לא פחות מ-500 כ״ס וטווח של 600 ק״מ


    robertf

    לאחר שהשיקה לאחרונה את הiX3 הלא היא הגרסה החשמלית לX3 ועם תוכנית להציג לא פחות מתשעה רכבים חשמליים חדשים עד 2025, חושפת היום היצרנית הבווארית את הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון שלה (והמכונית החשמלית הייעודית השניה שלה בנוסף ל-i3), למעשה גרסת הייצור (או טרום ייצור) של מכונית הקונספט iNEXT שהוצגה לפני כשנתיים. 

     

    35553186-8934143-image-a-71_1605100945522.thumb.jpg.30c5d9dc6d110bf37e0ba3a6d8a7ab1c.jpg

     

    לרכב אמנם לא פחות מ500 כ״ס, אבל תשכחו מ״מכונת הנהיגה המושלמת״ ותחשבו יותר בכיוון של מכונת הטכנולוגיה המושלמת. מערכת המחשוב ב-iX מסוגלת לבצע פי 20 יותר חישובים בכל רגע נתון מכל מכונית ב-מ-וו אחרת. הכל חלק מהארכיטקטורה החשמלית החדשה, שתדע להציע נסיעה אוטונומית מלאה בעתיד כשהדבר יתאפשר.

     

    המעצב הראשי של החברה מספר שלפני הכל, ועוד לפני שהחלו לגבש את העיצוב החיצוני הם חשבו על עיצוב הפנים וסביבת הנהג כשהמטרה היתה מקסימום רוגע, נוחות, חומרים רכים, ומינימליסטיות. תמצאו פה שימוש בהרבה חומרים טבעיים (וממוחזרים כמו ב-i3) כמו משטחי עץ הכוללים כפתורי מגע, גלגלת מגע iDrive עשויה זכוכית, ובד מיקרופייבר על המושבים. כפתור תפעול תיבת ההילוכים וגלגלת הווליום עשויים שניהם מקריסטל. ואי אפשר כמובן בלי מילה על המסכים, פה שניים גדולים ובולטים. אחד מהם הוא מסך המולטימדיה בגודל 14 אינץ׳, ולוח השעונים הדיגיטלי 12 אינץ׳.

     

    96655403_NewBMWiXelectricSUV2020-6.thumb.jpg.b11eb3a84b890e9a45a099299dd156da.jpg

     

    את שפת העיצוב החיצוני המעורר לא מעט מחלוקת שאנו מוצאים בליין האחרון של היצרן הם לקחו פה לסוג אחר של קיצוניות.

    המשטחים פשוטים אמנם, אבל לא ממש מתחברים יפה פרופורציונלית והתוצאה הסופית לא בדיוק מהממת בלשון המעטה. נכון שהיא תסובב ראשים, אבל כנראה לא מהנסיבות שמי שנוהג בה היה רוצה. על הגריל החדש שכבר פגשנו בסדרה 4 וM3 החדשות (ועוד נפגוש בקרוב ב-i4 לדאבוני)

    כבר דובר רבות, ואין צורך להרחיב.

     

    187732467_NewBMWiXelectricSUV2020-12.thumb.jpg.ecc4c81b456491713cf8a9a8a2ca3566.jpg

     

    שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי (נתוני חלוקת ההספק טרם נחשפו) יספקו כאמור כ500 כ״ס שיזניקו את ה-iX למאה בפחות מ-5 שניות, ויביאו אותה למהירות מירבית של כ-200 קמ״ש. הסוללה בעלת קיבולת של מעל 100kWh תאפשר טווח נסיעה של מעל ל-600 ק״מ מרשימים בהחלט.

     

    BMW-iX33.thumb.jpg.deae9ca4a9a1186927c8025dbf6f38de.jpg

     

    בב-מ-וו טוענים כי המימדים הפיזיים דומים אמנם ל-X5, אך המרחב המוצע לנוסעים דומה יותר ל-X7 הגדולה.

     

    857566271_NewBMWiXelectricSUV2020.thumb.jpg.adf1ad045469c57dd866516022c72660.jpg

     

    עוד משהו מעניין הוא המכסה מנוע שלמעשה הוא לא באמת מכסה וכאמור גם אין שם מנוע ופעם הראשונה בהיסטוריה של ב-מ-וו המודרניות לא ניתן יהיה לפתוח אותו.

     

    bmw-ix-driving-front-3.thumb.jpg.8fc8e112ff77d92f62f127e5a08ab5c9.jpg

     

    ואם חשקה נפשכם באחת תכינו הרבה סבלנות וכיסים עמוקים. את ה-iX נפגוש בכבישים רק לקראת סוף שנה הבאה, ולמרות שהמחירים טרם נחשפו הצפי הוא לכ-100 אלף פאונד (450 אלף ש״ח) וצפונה באנגליה כך שאפשר לצפות לתג מחיר פה שנושק למליון שקלים.

     

    bmw-inext-suv-27.thumb.jpg.8b03aeeb388d033661fa9ad293db999c.jpg

     

    bmw-inext-suv-36.thumb.jpg.21e547f155ff5357467bbdf4991ccb8d.jpg

     

    bmw-inext-suv-33.thumb.jpg.bfe624a53fb7713dcbc4bef45f346661.jpg

     

    bmw-inext-suv-46.thumb.jpg.0ee6f642683dfd43357ddfa66e5cd245.jpg

     

    bmw-inext-suv-51.thumb.jpg.c2eeb3855115cb04526c2dd2728840f2.jpg

     

    bmw-inext-suv-17.thumb.jpg.eb0fc38917decc2a8e93f4bf2eff7ea9.jpg

     

    BMW iX SUV 2020-3.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments

    זוועת עולם, אחד מהרכבים הכעורים שנראו, גם האינטריור רע.  

     

    מקווה שבמוו יחטפו על הראש ויתעוררו על עצמם. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא יודע למה, שאני רואה את החלק האחורי אני נזכר בסיאט ארונה - כנראה בגלל הפס השחור מאחורי החלון האחורי.

    עריכה אחרונה על ידי itsik170
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    חושב שמאז ה-pontiac aztek לא נתקלתי בעיצוב כל כך רע.

    BMW כבר כמה שנים מפסידים למרצדס בתחום העיצוב (לדעתי), אולי מתוך לחץ הם יצאו להרפתקה עיצובית וכשלו נחרצות.

    חבל, כי זה מעלים אם היתרונות המכניים / חשמליים של הרכב.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    די כבר עם הגרילים הענקיים והחסרי צורה האלה... זה כבר מרגיש כמו בדיחה שמישהו שם הפסיד בהתערבות כלשהי אז הם חייבים לדחוף את השיט הזה לכל רכב. גם חשמלי אז מה הטעם?

    ולמה ההגה נראה הפוך?  Too much tryhard על הקטע של "חשמלי-עתידיני"

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 12 שעות, robertf כתב:

    מערכת המחשוב ב-iX מסוגלת לבצע פי 20 יותר חישובים בכל רגע נתון מכל מכונית ב-מ-וו אחרת.

     

    אז ככה נשווה בעתיד למי יש יותר גדול ?

    בא לי לבכות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אחד הדברים הכי מכוערים שראיתי לאחרונה, אולי מקורי ומיוחד אבל מכוער בקטע אחר.

    במבט מהצד הצללית הנמוכה והשמנמנה, עם הסרח העודף האחורי המוגזם וקורה C בעיצוב מוזר הוא מזכיר לי קצת את המונית הלונדונית, וזאת ממש לא מחמאה, אני אפילו לא בטוח מי צריך להיעלב יותר.

     

    DS7 אולי לא מגובש עד הסוף אבל הפרופורציות שלו הרבה יותר מוצלחות משל הדבר המכוער הזה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...