מכונית הפנאי הקומפקטית של רנו מגיעה אלינו באיחור אופנתי של כשנה לאחר שהופיעה באירופה, שם היא זוכה לתואר מכונית הפנאי הנמכרת בקטגוריה עם מעל 1.5 מיליון מכירות מאז הצגתה לראשונה ב-2013. בארץ, ההצלחה שלה הייתה מוגבלת יותר. כנראה שילוב של מראה לא מספיק שרירי ומסוקס שכה אהוב על רוכשי ג׳יפונים פה, והעובדה שלצערנו מכונית ממותג צרפתי טובה ומוצלחת שתהיה, גם אם תזכה פה להצלחה יחסית, לעולם לא תמכר כמו לחמניות חמות, והלוואי וזה ישתנה.
ובניגוד לתקופה בה הגיעה לראשונה לארץ, אז היתה כמעט חלוצה בסגמנט הג'יפונים הקומפקטיים (B-SUV), היום הקפצ׳ור מתחרה באחת הקטגוריות הצומחות והבולטות בשוק הרכב הישראלי.
אורך של 423 ס״מ, רוחב של 180 ס״מ, ובסיס גלגלים של 264 ס״מ ממקמים אותה במקום טוב בקבוצת הג'יפונים הקומפקטיים, ומושב אחורי נע על מסילה אמור להציע מרווח נוסעים מהטובים בקטגוריה.
גם נפח תא המטען מרשים ונע בין מינימום של 422 ליטר ו-536 ליטר כאשר המושב האחורי במצב הכי קדמי שלו. לשם ההשוואה ה-2008 מציעה 405 ליטר בתא המטען שלה, והסקודה קאמיק 365 ליטרים של מקום בבגאז׳.
השינויים החיצוניים עדינים אמנם, אך מוצלחים, ומיישרים קו עם שפת העיצוב הנוכחית של רנו. אבל את השינוי האמיתי תפגשו בתא הנוסעים, שם רנו טיפלו בהצלחה בעקב אכילס של הדור הקודם שהיה תא נוסעים פלסטיקי ולא מלהיב בלשון המעטה, לא מבחינת העיצוב ובטח לא מבחינת האיכות.
תא הנוסעים החדש בקפצ׳ור נלקח היישר מקליאו החדשה והוא מודרני ואיכותי יותר, ובכלל ומדובר בסביבה הרבה יותר נעימה לשהות בה.
היצע המנועים יכלול כרגע שני דגמי בנזין. מנוע ה-1.33 ליטר המוכר שפותח בשיתוף פעולה בין רנו ודיימלר (מרצדס) יגיע בשני הספקים. 130 כ״ס (המוכר מהקליאו) בגרסת הבסיס, ו-154 כ״ס בגרסה האמצעית והבכירה כאשר שניהם משודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמדים 7 הילוכים.
גרסת הפלאג-אין (1.6 ליטר ו-158 כ״ס משולבים) לא מגיעה בשלב זה משום מה, ונזכה לראות אותה רק בשלב הרבה יותר מאוחר בשנה הבאה שזה קצת חבל.
הביצועים אינם מסמרי שיער אמנם, אך זריזים מהדגם היוצא, וטובים בהחלט ביחס לקטגוריה עם 9.6 שניות מ-0-100 בגרסה הבסיסית ומהירות מרבית של 193 קמ״ש, ו-8.6 שניות ו-203 קמ״ש בגרסאות החזקות יותר.
כל הגרסאות מגיעות אלינו מאובזרות בצורה מרשימה. גם ביחס לעבר, וגם ביחס לקטגוריה, הן מבחינת אביזרי הבטיחות והן מבחינת אביזרי הנוחות.
מערכות הבטיחות כבר בגרסה הבסיסית כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים, ובקרת שיוט אדפטיבית, כאשר שתי הגרסאות הבכירות יותר מוסיפות התראת שטח מת ותאורה אדפטיבית.
אביזרי הנוחות בגרסת הבסיס, אינטנס, כוללים בין היתר מנופי שליטה על ההילוכים מההגה, מסך מולטימדיה 7 אינץ׳, מפתח חכם, אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, חיישני חניה מקוריים קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, חלונות כהים, בלם יד חשמלי, וחישוקי 17 אינץ׳.
הגרסה האמצעית, אקסקיוטיב, כוללת בנוסף מסך מולטימדיה 9.3 אינץ׳, לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10 אינץ׳, תאורת לד מלאה, קונסולה מרכזית ״צפה״, שקעי USB לנוסעים מאחור, חישוקים 18 אינץ׳ ועוד, כאשר הגרסה הבכירה, אדישן-1, כוללת גג נפתח פנורמי, מצלמת 360, מערכת חניה אוטומטית וטעינה אלחוטית.
מחירי הקפצ׳ור החדשה נקבעו על:
124,000 ש״ח לגרסת אינטנס
132,990 ש״ח לגרסת אקסקיוטיב
139,990 ש״ח לגרסת אדישן-1
קרסו, היבואנית, טוענת אמנם שמדובר במחירי השקה, אבל לא ברור האם המחירים יעלו לאחר תקופת ההשקה או לא.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.