טלקאר, יבואנית רכבי קיה לישראל השיקה את הקיה EV6 החשמלית המתקדמת של היצרנית.
ה EV6 היא קרוסאובר כל חשמלי שהתמונות עושות לו עוול. במציאות הוא הרבה יותר יפה ומרשים ממה שניתן להעביר בתמונות. ה EV6 משתמשת בפלטפורמה המודולרית המוצלחת של הקונצרן ה E-GMP, בה משתמשות אחיותיה למחצה היונדאי איוניק 5 והג'נסיס GV60.
מעצבי קיה שמרו על בידול עיצובי מוחלט, ויצרו רכב נאה מאוד עם חזית חדה, מכסה מנוע בצורת צדפה, וצללית צד של ספורט קופה גדולה. הרכב עמוס לעייפה פרטי עיצוב מוקפדים, ובכל מבט חוקר תראו עוד פרטים. רק לדוגמא, יחידות האיתות האחוריות. כשהן כבויות הן נראות כמו פס עיצוב עדין המורכב מהמון פירמידות קטנות כסופות ושטוחות. כאשר מפעילים איתות, אותו פס מתעורר לחיים והוא למעשה יחידת האיתות האחורית.
ה EV6 חולקת כאמור את הפלטפורמה עם אחיותיה, עם זאת היא כבר מגיעה עם סוללה גדולה יותר, בקיבולת 77.4Kwh המקנה לרכב טווח של 528 ק"מ לדגם ההנעה האחורית, וטווח של 484 ק"ח לדגם ההנעה הכפולה. זה כבר טווח גדול בעשרות ק"מ מאחיותיה לפלטפורמה, עד שגם הן יקבלו את הסוללה הגדולה.
ה EV6 משווקת כרגע בשתי רמות גימור – פרימיום הבסיסית שהיא הכל חוץ מ'בסיסית' עם ההנעה האחורית, ו GT Line בעלת ההנעה הכפולה והאיבזור המפנק יותר. דגם ה GT האמיתי עם ביצועים של רכב על, הספק של 576 כ"ס והנעה כפולה כמובן, יגיע בהמשך 2023.
לדגם ההנעה האחורית מנוע חשמלי יחיד, עם הספק של 229 כ"ס, ותאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.3 שניות. דגם ההנעה הכפולה נהנה מהספק של 325 כ"ס ותאוצה מ 0 ל 100 בתוך 5.2 שניות.
לקיה EV6 יכולת טעינה DC אולטרה מהירה עד 800 וולט, שתאפשר טעינה מ 10% ל 80% בתוך 18 דקות קצרות. הבעיה היא שאין בארץ עמדות זמניות מסוג זה, והעמדות הציבוריות המהירות הקיימות הן איטיות משמעותית, דבר שלא יאפשר ניצול של כל יכולות הרכב.
כמו אחיותיה לפלטפורמה מציעה ה EV6 מרווח פנימי נדיב ומפנק, כאן עם בסיס גלגלים של 2.9 מטר, ואורך כולל של כמה מ"מ פחות מ 4.7 מטר. לשתי הגירסאות כושר גרירה של 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים, ו 1600 ק"ג לנגרר עם בלמים.
המחירים לא זולים ומיד ארחיב. דגם הפרימיום עם הנעה אחורית יעלה 249,900 ₪, ואילו דגם ה GT Line יעלה 299,900 ₪. מחירים אלו נכונים למועד ההשקה וזה חשוב. כמה ימים לפני מועד ההשקה נחתם הסכם סחר עם דרום קוריאה שהפחית את מיסי הייבוא ב 7%. כמה ימים אחרי ההשקה צפוי לעלות המיסוי על רכב חשמלי מ 10% ל 20% ונכון למועד כתיבת שורות אלו, נראה כי המס אכן יעלה. המשמעות היא שאם המס אכן יעלה, הרכב יתייקר כבר בימים הקרובים בלמעלה מ 10,000 ₪.
ל EV6 חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה EuroNcap, וציון איבזור בטיחות מקסימלי – 8, לפי מפרט של משרד התחבורה.
מבחינת מלאים, בשעות הבוקר, בעת השקת הרכב לתקשורת, דובר על מלאים של מאות בודדות של מכוניות זמינות, בלי לנקוב במספר. אני משער כ 200 כלי רכב, אבל זו השערה בלבד, לא מבוססת. בשעות הערב, בעת השקת הרכב לשותפים העסקיים של טלקאר, ציי רכב, חברות ליסינג ועוד, מרבית המלאי כבר היה מכור, כך שאם אתם בעניין, הייתי ממליץ לא לסיים את קריאת הכתבה, לעצור עכשיו ולהתקשר ל 9920* ולהזמין רכב.
הזמנתם? יופי. נמשיך.
מה אני אומר?
בהתייחס לדגם ולתמחור,
כמי שנוסע ביומיום עם איוניק 5 בסיסית (פרסטיג') שמחירה הרשמי היום עומד על 200.0 אש"ח, והמחיר צפוי לעלות עם עליית המס, ה EV6 אינה מתחרה באיוניק 5 הבסיסית. למעשה ה EV6 מתחרה לדעתי דווקא בג'נסיס GV60. שתיהן עם מרכב קרוסאובר קופה מרהיב, ושתיהן מאובזרות מאוד.
האתגר לכאורה של טלקאר הוא להסביר ללקוחות מול מה צריך להשוות את הרכב, ומול מה פחות, ולשכנע שרכב עם תווית של קיה ראוי לשלם עבורו סכומים של כ 300.0 אש"ח.
בפועל, ככל הנראה אם לא התקשרתם לטלקאר כשהצעתי לכם, עכשיו מאוחר מדי, כי כל המלאי כבר נמכר.
עד כאן על ההשקה. אני מקווה שבזמן הקרוב אקבל את הרכב למבחן מעמיק, ואוכל לדווח לכם ממקור ראשון על הרכב.
המידע המלא על ההשקה מפורסם כמובן באתר 'car-pad' ממש בלינק המצורף.
קרדיט לתמונות - יצרן
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.