Jump to content
  • סיטרואן C5Aircross - ריענון ומתיחת פנים


    discoTD5
     שיתוף

    הסיטרואן C5Aircross הוא המענה האוונגרדי של סיטרואן לאופנת הג'יפונים בקטגוריית C-SUV הרוויה במתחרים אגרסיביים מבית ומחוץ.

     

    הוא הוצג לראשונה בסין כרכב קונספט כבר ב-2015, ובשנת 2017 החל להימכר בשוק הסיני. שנה מאוחר יותר הוא החל להימכר בשוק האירופאי עם מעט מאוד שינויים עיצוביים מאותו רכב קונספט מקורי. אנשי סיטרואן מדווחים על כ-325.0 אלף יחידות שנמכרו בעולם, מתוכם כ 245.0 אלף באירופה. בישראל החל ה C5 Aircross להימכר בשנת 2019 בגרסאות דיזל ובנזין, ובשנת 2021 נוספה גם גרסת פלאג אין הייבריד. בסה"כ מכרה סיטרואן בישראל כ-3,700 יחידות מהדגם, בעיקר הם מנועי דיזל (כ-2,600 יחידות) ומעל 1,000 יחידות מונעות בנזין, ומספר לא רב של גרסות PHEV (פלאג אין הייבריד). הנתונים בסיוע @zvit

     

    20220606_092239.jpg.a82e4ea190d9f95e1d533b6019bd9f88.jpg

     

    תחזיות על קיטון בסגמנט ה C-SUV כרגע לא מתממשות, והסגמנט ממשיך לצמוח. על מנת להמשיך להיות תחרותיים הגיע הזמן לריענון / חידוש / מתיחת פנים ל-C5 Aircross. לאנשי סיטרואן היו ברורים היתרונות של הדגם – נוחות גבוהה ושימושיות משפחתית ללא תחרות, כך שהיה ברור שיש לשמר את היתרונות מחד, לרענן את העיצוב תוך שמירה על זהות הדגם, ולקחת את ה-C5 Aircross  לשלב הבא בחיי הדגם.

     

    ה-C5 Aircross המעודכן מקבל חזית דינמית ואנרגטית בשפת סיטרואן, עם חזית בעלת חתימת אור ייחודית, פנסי חזית שקועים ומעט נסתרים, וגריל קדמי תלת מימד שנראה נפלא מהצד. על מכסה המנוע משני הצדדים נוספו 'שקעים' שמזכירים במעט את אותה צורה גיאומטרית מלבנית / מעוגלת המוכרת מהסיטרואנים של היום. התוצאה היא מכסה מנוע מעניין ונאה למדי.

     

    20220606_110814.jpg.5dfac1d003fc49e1c9a90d5c2da9fbcb.jpg

     

    גם במבט מהצד אין ספק שמדובר ב-C5 Aircross  החדש עם אותם קווי מתאר מוכרים עם צמיגי 18''. מאחור נשאר ה-C5 Aircross  מזוהה למדי עם שינויי עיצוב ביחידות התאורה האחוריות משולבות לד ליצירת אפקט 3D.

    השינויים לא פסחו על פנים הרכב, והוא עוצב מחדש עם מסך 10'', פקדי שליטה על חלק מהפונקציות וקונסולה מרכזית רחבה ונמוכה. את ידית ההילוכים (הנפלאה לכשעצמה) החליף בורר הילוכים בצורת מתג שקוע. המושבים הקדמיים נותרו מהנוחים שיש, וכמובן שסיטרואן לא ויתרו על שלושה מושבים נפרדים מאחור.

     

    Citroen-C5-Aircross-Hybrid-225-069.jpg.54c8f5f87357d4cf2b9415141dcc2d1d.jpg

     

    ה C5 Aircross הושק לתקשורת בשתי גירסאות – פלאג אין הייבריד עם מנוע בנזין 180.0 כ"ס והספק משולב של 225 כ"ס, סוללה בקיבולת 13.2Kwh המספקת טווח נסיעה של כ-55 ק"מ רק באמצעות חשמל, ועד מהירות של 135 קמ"ש. גרסה נוספת שהושקה היא עם מנוע 1.2 ליטר בנזין פיורטק המפיק 130 כ"ס ותיבת הילוכים פלנטרית בעלת שמונה מהירויות. בארץ ישווק ה C5 Aircross  גם עם גרסת דיזל חסכונית.

     

    Citroen-C5-Aircross-Hybrid-225-052.jpg.0217e8ddfcd79e978546f4ce272afcc5.jpg

     

    בסיטרואן שמים דגש על נהיגה חסכונית וירוקה והשיקו תכנית אשר תתגמל את נהגי הדגמים אם הם טוענים את הרכב, בין אם באמצעות שוברי מתנה לטעינה ציבורית בחינם, או בכרטיסי רכבת – חדשני ומעניין. יישום של זה בארץ נראה כרגע רחוק, אבל מעניין ללמוד על הכיוונים שרואה היצרן.

     

    נהיגה בשתי גרסאות ה-C5 Aircross  החדש מייצרת אבחנה ברורה ביניהן.

    ה PHEV מביאה לנהג רמת נוחות גבוהה מאוד, ובשילוב מושב נהג איכותי מאוד מתקבלת נסיעה נעימה ושקטה למדי גם בזכות בידוד רעשים מצוין. גרסה זו עם 225 כ"ס וכ – 33 קג"מ מאיצה בנחישות ובעלת כח שאמור להספיק לכל מי שיבחר בה. גם בנהיגה אגרסיבית יותר נשארה ה-C5 Aircross  יציבה למדי, עם זוויות גלגול מפתיעות לטובה.

     

    20220606_110230.jpg.8b53985c3bda42c13d9f105902251609.jpg

     

    אחרי נהיגה בגרסה זו, זה מעט לא הוגן לבחון את גרסת ה-1.2 טורבו 130 כ"ס. ראשית, יש לה כמעט 100 כ"ס פחות, בידוד הרעשים מעט פחות טוב מאשר ב-PHEV ומנוע שלושת הצילינדרים יותר נוכח בנסיעה. היציאה מעמידה זריזה ותספיק למרבית הנהגים, עם זאת תאוצות הביניים מעט מהוססות, לפחות עד שהשילוב מנוע / גיר מבין שהגיע הזמן לספק את כל התוצרת כאן ועכשיו. על אף האמור, גרסה זו תשביע רצונם של מרבית בוחרי הדגם. לגרסה זו גם זוויות גלגול מורגשות יותר מאשר לדגם ה PHEV.

     

    הסיכום הוא פשוט. לסיטרואן היה רכב ייחודי עם איכותיות גבוהות, והמשימה הלא פשוטה היתה לעשות אותו טוב יותר. הם הצליחו.

     

    1446036214_.jpg.210046ab4581aa2b7ff310494b36d850.jpg

     

    מחירים בשלב זה עדיין אין, אבל ניתן להעריך כי גרסת הבנזין תימכר בסביבת המחיר של גרסת הדיזל, פלוס / מינוס כמה אלפי שקלים (כיום כ 160,000 ₪). גרסת ה-PHEV המבוקשת מאוד באירופה תימכר להערכתי באותה סביבת מחיר של הגריסה הקיימת (כיום כ 225,000 ₪).   

     

    לפני שאתם רצים לאולם התצוגה הקרוב להזמין אחד כזה, הצפי הוא לשיווק בארץ ברבעון האחרון של השנה. 

    השורה התחתונה היא שמדובר על C-SUV  מצוין ששומר על היתרונות המסורתיים שלו, ומוסיף אופי ונוכחות. הצלחת השיווק תלויה בתמחור הדגם ובהקצאות לשוק הישראלי.

     

    קרדיט לתמונות - יח"צ יצרן / יואב פולס

     

    בשיתוף 'וואלה רכב' , ואתר car-pad אתר הרכב של יואב פולס

     

    20220606_092250.jpg

     

    20220606_110950.jpg

     

    Citroen-C5-Aircross-Hybrid-225-087.jpg

     

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments

    בתאריך 10.6.2022 בשעה 16:42, discoTD5 כתב:

    בידוד הרעשים מעט פחות טוב מאשר ב-PHEV

     

    בתאריך 10.6.2022 בשעה 16:42, discoTD5 כתב:

    לגרסה זו גם זוויות גלגול מורגשות יותר מאשר לדגם ה PHEV.

     

    מדובר ברמת גימור אחרת?

    או שההבדלים האלו נגזרים מהשינוי במנוע?

     

    לגבי העיצוב, תמיד הרגיש לי כאילו מי שעיצב את הרכב תיכנן מראש שהיא תהיה מונית. עכשיו עם החזית המעודכנת המצב בהחלט השתפר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...