Jump to content
  • מיני מבחן GAC GE-3


    yulianx

    סביר להניח שאם חבר או עמית לעבודה יספר לכם שרכש GAC GE-3, תחשבו שמדובר על דגם של מכונת כביסה. אך GAC הוא יצרן רכב סיני די גדול, למעשה היקף יצור הרכבים שלו עומד על 2.5 מיליון רכבים בשנה.

    היצרן יצר שיתופי פעולה עם מיצובישי, הונדה, וטיוטה. בארץ GAC מיובאת ע"י אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון מוטוס יבואנית טיוטה.

     

    אז יצאתי לנסיעת מבחן לבדוק את הרכב הראשון של המותג החדש בארץ והאם יש לו עתיד?

    spacer.png

    spacer.pngIMG_4301.thumb.JPG.c8953c37adc7ea87ba8ee77c5c29eae4.JPG

     

    שלום לך.

     

    חיצונית הרכב ניראה די בסדר, הוא לא יסובב ראשים אך גם לא ניראה מוזר או זול, כניסה לתא הנוסעים מגלה לנו תא נוסעים די מרשים ומאובזר, הרכב מציע ריפודי עור, אך גם דיפוני הדלתות ודשבורד מצופים בעור ונעימים למגע. ובכלל, תא הנוסעים משדר יוקרה אם כי דיפוני הפלסטיק די פשוטים למגע.

    רשימת האבזור טובה למדי והכוללת בין היתר : חישוקי מגנזיום, תאורת LED מלאה, חלון שמש, מולטימדיה בגודל 8 אינץ, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 360, בקרת אקלים עם יציאות למושבים האחורים, בלם יד חשמלי ועוד. לא התקמצנו הסינים.

    אך מנגד לרכב אין שום מערכת בטיחות אקטיבית ולכן מגיע עם מובייל אי.

     

    IMG_4307.thumb.JPG.14f7b37dceba3c88567b5c79ce34c3b8.JPG

     

    קדימה להניע.

     

    זאת הפעם הראשונה שאני נוהג על רכב חשמלי, וזה בהחלט חוויה שונה. ראשית ההנעה מתבצעת ע"י לחיצה על מתג, ולאחריו דממה.

    יוצאים מהסוכנות בחיפה ומגלים שהרכב לא פרייאר בכלל בכול הקשור למערכת הנעה. לרכב נעה חשמלית בהספק של 177 כ"ס עם מומנט של 29.5 קג"מ, סוללה בקיבולת של 54.75 kwh - נתון המספק 8.6 שניות ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 309 ק"מ.

     

    בפועל הרכב מרגיש מאוד זריז בין אם מדובר על תאוצה מהמקום או תאוצות ביניים, אם כי בתאוצה חזקה ישנה השהייה קלה עד קבלת התאוצה, גם בעליות לרכב אין שום בעיה כאשר ההרגשה מוזרה עקב דממה מהמנוע במאמץ.

    לרכב קיימת אופציית נהיגה I-PEDAL שמתבטאת בתאוטה בזמן עזיבת הגז, התאוטה די חזקה ובכביש בין עירוני הפריעה אך בירידות זה מצוין.

    יתרון נוסף הוא בידוד הרעשים, במהירות של 100 או 120 קמ"ש תא הנוסעים די שקט ורק מעט רעשי רוח נשמעים, גם במהירות גבוהה יותר תא הנוסעים נשאר די שקט.

    נוחות הנסיעה הייתה טובה ברוב המקרים על שיבושים אך מורגשת רכינת צד.

    המושבים מרגישים נוקשים, במיוחד משענת הגב הנוקשה. אך סך הכול גם לנסיעה ארוכה הרכב יהיה נעים כי לאחר זמן הקשיחות פחות מפריעה.

    מעבר למושב האחורי מגלה מרווח טובה לברכים, ישנם שני יצאות מיזוג, שקע USB אך גם פה המושבים נוקשים יחסית ומשענת גב נוטה יותר מידי לאחור לטעמי.

    לחיוב ניתן לציין את המזגן שגם ביום חם קירר בצורה טובה מאוד את חלל הנוסעים.

     

    IMG_4305(1).thumb.JPG.9f659aac7c0b243069554f3676aad7f5.JPG

     

    האותיות הקטנות

     

    אז בנתיים עושה רושם ש- GAC רכב טוב למדי, אבל ישנם כמה דברים שצריך לציין.

    ראשית, לרכב אין תקינה אירופאית ולכן השיווק מוגבל ל400 רכבים בשנה.

    בנוסף לא רק שאין מערכות בטיחות אקטביות, הרי שהרכב לא נבחן במבחן ריסוק האירופאי אלא רק במבחן הסיני הפחות מחמיר.

    טעינה מלאה של הרכב לוקחת 8 שעות עקב חוסר בטעינה מהירה.

    מה קורה אם רוצים לנסוע לאילת? היבואן מציעה פתרון מעניין, אחת לשנה הוא יספק רכב משפחתי בנזין.

    כמו כן ללקוח יתנו טיפולים ללא עלות למשך 3 שנים או 45 אלף ק"מ.

     

    IMG_4304(1).thumb.JPG.73468487884a3034a41dacf10a9a5e55.JPG

     

    נו אז קונים?

     

    האמת שהרכב הפתיע לטובה, ומי שמזלזל בסינים כדי שיחשוב שוב, כי הסינים יודעים מה הם עושים. הרכב זריז, מרווח, מאובזר ומרגיש איכותי.

    ומי חושש שקונה רכב ללא אמא או אבא יגלה שמאחוריו עומדת יבואנית טיוטה ולקסוס.

    מנגד, יש בעיה עם חוסר במבחן ריסוק, חסרות מערכות בטיחות לעומת המתחרה מבית MG אשר השיגה 5 כוכבי בטיחות ובעל תקינה.

     

    IMG_4303.thumb.JPG.1fc3c14a49d5e1fb87b9233d6161ea81.JPG

    IMG_4309(1).JPG

     

    עריכה אחרונה על ידי yulianx


    User Feedback

    Recommended Comments



    תודה על הסקירה.

     

    אני דווקא חושב שהוא נראה מוזר וכן מסובב ראשים, בהחלט רכב בולט על הכביש, בייחוד בצבעים בולטים.

     

    לגבי בלם היד החשמלי, בתמונה רואים שהוא כולל "אוטו הולד" שזאת פונקציה מאד חשובה לדעתי שגם חלק מיצרני רכב מערביים מוכרים ומכובדים לא מציעים אותה.

     

    בכל אופן ללא מערכות בטיחות אקטיביות וללא טעינה מהירה מדובר ברכב נכה שיכול להתאים לפלח אוכלוסיה מסוים בלבד.

    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    למה לפזול אליו במקום ה-MG-ZS שגם הוא רכב לא רע בכלל וכולל מערכות בטיחות מקוריות ותמיכה בטעינה מהירה? 

    במפרט הנוכחי ה-GAC מיותר לחלוטין, בטח עבור לקוח פרטי.

    • מעניין 1
    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אז זה הדבר המוזר שראיתי לפני חודש בראשון לציון. ממש התאמצתי להבין על מה אני מסתכל, היה ברור לי שזה רכב חשמלי כלשהו.

    לדעתי מדובר ברכב שאם מתעלמים לרגע מהחסרונות שלו, נותן תמורה טובה למחיר, בחבילה המלאה. צריך להבין מה הטיפולים ללא עלות כוללים. ומעניין לראות מה יהיה מצב השוק והאמינות של הדבר הזה בעוד 5-10 שנים מעכשיו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בנוסף למה @menir1 רשם, גם המתלים של ה GAC קצת מבולבלים.

    אני לא פוסל את הרכב לחלוטין אבל יש לו חסרונות גדולים מול המתחרה הישיר שלו ה ZS-EV (שמסר מעל 500 מכוניות מתחילת השנה). 

    ברור שה -GE3 הזה הוא הסנונית הראשונה לפני שהקונצרן מסתער על השוק הישראלי עם מגוון דגמים שיש לו. 

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הם כבר רשמו עוד דגם קטן יותר עם 115 כ"ס ותצורת האצ'בק השם בו הוא נרשם הוא ES-2 ואין עליו שום מידע בשום מקום. הנתונים שלו גם לא מתאימים לאף דגם חשמלי אחר של היצרן.

    הוא יגיע בלי מערכות בטיחות אקטיביות ועם 2 כריות אוויר 😵

     

    לפי מה שכתוב ברשת אנחנו במדינה היחידה בה GAC  מוכרים מכוניות מחוץ לסין....

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תוכל להרחיב?

    לפי הידוע לי לא ניתן לנסוע כאן ברכב שאינו בעל תקינה אירופאית או אמריקאית, מה משנה אם זה רכב אחד , 400 או 4000?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 2 שעות, TDI כתב:

    תוכל להרחיב?

    לפי הידוע לי לא ניתן לנסוע כאן ברכב שאינו בעל תקינה אירופאית או אמריקאית, מה משנה אם זה רכב אחד , 400 או 4000?

    התקנות שונו רק עבור רכבים חשמליים.

    המטרה היא כמובן לחזק את הייבוא מסין.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 2 שעות, yuval1111 כתב:

    גיפון חשמלי במחיר משפחתית בהחלט יכול היה לעניין ציי רכב...

    אולי במקומות עבודה שכל העובדים מגיעים למקום העבודה ולכל אחד יש שקע טעינה. אחרת - למה שמישהו יקח?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    היום רוב לוקחי הליסינג הם גומאי מרחקים, עם נסועה שנתית גבוהה יחסית לממוצע - לאלה מכוניות חשמליות מוגבלות טווח הן לא אופציה (בטח שאין תמיכה בטעינה מהירה).

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...