סביר להניח שאם חבר או עמית לעבודה יספר לכם שרכש GAC GE-3, תחשבו שמדובר על דגם של מכונת כביסה. אך GAC הוא יצרן רכב סיני די גדול, למעשה היקף יצור הרכבים שלו עומד על 2.5 מיליון רכבים בשנה.
היצרן יצר שיתופי פעולה עם מיצובישי, הונדה, וטיוטה. בארץ GAC מיובאת ע"י אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון מוטוס יבואנית טיוטה.
אז יצאתי לנסיעת מבחן לבדוק את הרכב הראשון של המותג החדש בארץ והאם יש לו עתיד?
שלום לך.
חיצונית הרכב ניראה די בסדר, הוא לא יסובב ראשים אך גם לא ניראה מוזר או זול, כניסה לתא הנוסעים מגלה לנו תא נוסעים די מרשים ומאובזר, הרכב מציע ריפודי עור, אך גם דיפוני הדלתות ודשבורד מצופים בעור ונעימים למגע. ובכלל, תא הנוסעים משדר יוקרה אם כי דיפוני הפלסטיק די פשוטים למגע.
רשימת האבזור טובה למדי והכוללת בין היתר : חישוקי מגנזיום, תאורת LED מלאה, חלון שמש, מולטימדיה בגודל 8 אינץ, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 360, בקרת אקלים עם יציאות למושבים האחורים, בלם יד חשמלי ועוד. לא התקמצנו הסינים.
אך מנגד לרכב אין שום מערכת בטיחות אקטיבית ולכן מגיע עם מובייל אי.
קדימה להניע.
זאת הפעם הראשונה שאני נוהג על רכב חשמלי, וזה בהחלט חוויה שונה. ראשית ההנעה מתבצעת ע"י לחיצה על מתג, ולאחריו דממה.
יוצאים מהסוכנות בחיפה ומגלים שהרכב לא פרייאר בכלל בכול הקשור למערכת הנעה. לרכב נעה חשמלית בהספק של 177 כ"ס עם מומנט של 29.5 קג"מ, סוללה בקיבולת של 54.75 kwh - נתון המספק 8.6 שניות ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 309 ק"מ.
בפועל הרכב מרגיש מאוד זריז בין אם מדובר על תאוצה מהמקום או תאוצות ביניים, אם כי בתאוצה חזקה ישנה השהייה קלה עד קבלת התאוצה, גם בעליות לרכב אין שום בעיה כאשר ההרגשה מוזרה עקב דממה מהמנוע במאמץ.
לרכב קיימת אופציית נהיגה I-PEDAL שמתבטאת בתאוטה בזמן עזיבת הגז, התאוטה די חזקה ובכביש בין עירוני הפריעה אך בירידות זה מצוין.
יתרון נוסף הוא בידוד הרעשים, במהירות של 100 או 120 קמ"ש תא הנוסעים די שקט ורק מעט רעשי רוח נשמעים, גם במהירות גבוהה יותר תא הנוסעים נשאר די שקט.
נוחות הנסיעה הייתה טובה ברוב המקרים על שיבושים אך מורגשת רכינת צד.
המושבים מרגישים נוקשים, במיוחד משענת הגב הנוקשה. אך סך הכול גם לנסיעה ארוכה הרכב יהיה נעים כי לאחר זמן הקשיחות פחות מפריעה.
מעבר למושב האחורי מגלה מרווח טובה לברכים, ישנם שני יצאות מיזוג, שקע USB אך גם פה המושבים נוקשים יחסית ומשענת גב נוטה יותר מידי לאחור לטעמי.
לחיוב ניתן לציין את המזגן שגם ביום חם קירר בצורה טובה מאוד את חלל הנוסעים.
האותיות הקטנות
אז בנתיים עושה רושם ש- GAC רכב טוב למדי, אבל ישנם כמה דברים שצריך לציין.
ראשית, לרכב אין תקינה אירופאית ולכן השיווק מוגבל ל400 רכבים בשנה.
בנוסף לא רק שאין מערכות בטיחות אקטביות, הרי שהרכב לא נבחן במבחן ריסוק האירופאי אלא רק במבחן הסיני הפחות מחמיר.
טעינה מלאה של הרכב לוקחת 8 שעות עקב חוסר בטעינה מהירה.
מה קורה אם רוצים לנסוע לאילת? היבואן מציעה פתרון מעניין, אחת לשנה הוא יספק רכב משפחתי בנזין.
כמו כן ללקוח יתנו טיפולים ללא עלות למשך 3 שנים או 45 אלף ק"מ.
נו אז קונים?
האמת שהרכב הפתיע לטובה, ומי שמזלזל בסינים כדי שיחשוב שוב, כי הסינים יודעים מה הם עושים. הרכב זריז, מרווח, מאובזר ומרגיש איכותי.
ומי חושש שקונה רכב ללא אמא או אבא יגלה שמאחוריו עומדת יבואנית טיוטה ולקסוס.
מנגד, יש בעיה עם חוסר במבחן ריסוק, חסרות מערכות בטיחות לעומת המתחרה מבית MG אשר השיגה 5 כוכבי בטיחות ובעל תקינה.
עריכה אחרונה על ידי yulianx
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.