Jump to content
  • איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


    הלוחש למכוניות

    אמל"ק:

    כאשר אתה יועץ רכב לפרנסתך, ומתיימר "ללחוש למכוניות", זה מחייב.

    כאשר אתה מחליט שהגיע הזמן להחליף את האודי A4 הנהדרת שלך, שגמאה אצלך מעל 93000 ק"מ בפחות מ-3 שנים,

    ועולה לך סביב 2200 ש"ח לחודש בדלק ותחזוקה שוטפת, זה מחייב מחשבה מעמיקה לגבי התחליף המועדף.

    יצאתי לדרך עם ראש פתוח, כפי שאני משתדל לעשות עם כל לקוח שאני עוזר לו לאפיין ולמצא רכב חדש.

    שלבי ההחלטה, הבדיקה, הרכישה והחיים בחודש הראשון עם BYD Seal Excellence כפולת מנועים.

     

    אז לפני המלחמה כבר הגעתי למסקנה שה-A4 שלי, מצויינת ככל שתהיה, מתחילה להתקרב לשלב שבו להמשיך ולהחזיק בה, עם נסועה שנתית

    שמתקרבת ל-40,000 ק"מ, לא תהיה שווה הרבה אם אחזיק בה אפילו שנה נוספת. עם קרוב ל-170,000 ק"מ על השעון, ואמינות טובה עד כה (למעט משאבת מים 

    ומיסב גלגל אחד), הגיע הזמן להיפרד לפני שאחצה את קו ה-200,000 ק"מ שבארץ נחשב למעין "מספר קסם" שלילי, כאילו לרכב כזה (שנועד לטחון אוטוסטרדות גם עם 400,000 ק"מ) יש איזה מנגנון השמדת-ערך עצמית אחרי 200.... 

    מאידך, הצלחת העסק שלי גרמה לכזה גידול בנסועה (אני גר בגליל ונוסע המון גם למרכז או אף לאזור י-ם לבדוק רכבים ללקוחות), עד שהוצאות הדלק לבדן הפכו לנטל שהלך וכבד ככל שמחירי הבנזין האמירו.

     

    המשימה: למצא לי רכב שיהיה גם משרד נייד, נוח דיו לבלות בו שעות ביום, מהיר (ביצועים מעולים - עדיפות גבוהה), שיודע להתנהג ובטיחותי מאד

    (It's a jungle out there...) וכמובן יוכל לחסוך לי באופן משמעותי בהוצאות התפעול. התקציב - אי שם סביב ה-200,000.

     

    כעת - בעולם שהולך וחונק את טובי מנועי הדיזל (ותודה ל-VW ודיזל-גייט על כך )-:  ), ועם מחירי סולר שגם הם מרקיעים שחקים, האופציה הזו ירדה מבחינתי מהשולחן.

     

    אז ללכת על משהו משעמם ובטוח כגון קאמרי היברידית? - יעילה ככל שתהיה - לא בשבילי (האוטו הכי משעמם בשכונה, מעולם לא התחברתי לפילוסופיית ההליכה בשביל האמצע של טויוטה). אפילו אם היתה מסוגלת לעמוד בקריטריון חיסכון בדלק, נניח אף מעל 30% לעומת מנוע ה-2.0 ליטר 190 כ"ס באודי, זה פשוט לא מספיק, בוודאי כשלוקחים בחשבון הוצאות תחזוקה ממש לא נמוכות כמתחייב מטיפול במוסכי היבואן (והחשש לצאת ממסגרת היבואן יחד עם הארכת אחריות על הסוללה ההיברידית).

     

    אז אולי PHEV כלשהו? - מועמדים שונים ורבי מכר (RAV4) או סתם מעניינים (LYNK & CO) נפסלו פשוט כי רכב פלאג-אין היברידי מעצם מהותו לא מתאים למישהו כמוני, שמסוגל לגמוא מעל 300 ק"מ ביום עבודה ממוצע. אחרי כמה עשרות ק"מ ראשוניים, הוא הופך, במקרה הטוב, לעוד היברידית של 16-18 ק"מ/ליטר, ואפילו אם 

    אגיע איתו ל-20 ק"מ/ליטר בממוצע, זה פשוט לא זה.

     

    מה שמותיר אותי, חובב מושב של מנועי הבעירה הפנימית, "חמום אגזוז" מבטן ומלידה, שנסע עד גרמניה בזמנו על מנת לשפר את הגולף GTI דור ראשון כי לא היתה מהירה מספיק, שנהג על אחת משתי BMW M5 מקוריות (E28, דור ראשון!) בארץ - להתחיל לחשוב ברצינות על EV.

     

    מבחינתי הנוסחא היתה פשוטה - לוותר על גרגור מנוע בריא כלשהוא, ולחצות אל הצד האפל, השקט, נטול הרגש, של רכב חשמלי חזק.

    מה זה חזק?

    סביב 4 שניות ל-100 זה כבר חזק מספיק... כמובן שהחיים הם לא 0-100, כמובן שיש צורך ברכב שגם יודע להתנהג ולהניח את ההספק המכובד שלו על הכביש, 

    או במילים אחרות - אני צריך טסלה, לא?  ואם טסלה - אז ה-3 LR, עם טווח מוצהר של 600 ק"מ בוודאי תספק אותי, עם צמד מנועים בהספק של 498 סוסים ומומנט מרשים של מעל 50 קג"מ זמינים מיידית תמיד.... 

    אז זהו - שלא...

    סיבוב הדגמה בטסלה כזו ביום חם למדי סיפק כמה תובנות:

    1. חם שם, בטסלה, עם גג זכוכית לא מכוסה. אני והקרחת שלי ממש לא הסתדרנו עם זה טוב. נו, מילא, אז אקנה גג-בד פנימי ואכסה את החממה שמעלי.

    2. האוטו לא ממש נוח, מתגלגל על צמיגי "19, ומאד משדר לישבני כל מהמורה בכביש. נו, מילא, זה מחיר קטן שאני מוכן לשלם תמורת התנהגות כביש מחודדת.

    3. התפעול, הנדסת האנוש ה"אייפונית" הידועה - לא ממש דיבר אלי, גם כאשר בדקתי ללקוחות דגמי SR או LR אחרים. כעת, משניסיתי להסתכל על הרכב מנקודת מבט אישית, עבורי, ראיתי שאני לא ממש מתחבר - יותר על זה בהמשך.

    4. הביצועים היו, איך נאמר, בסדר. רק בסדר???  היתכן שרכב עם 500 סוסים יכול להיות רק בסדר?? אז זהו - שכן... מסתבר שעם משקל שמתקרב ל-2 טון, אפילו 52 קג"מ לא ממש מספקים את הסחורה למי שמחפש ביצועים באמת רציניים. 

    בקיצור - לא ממש התחברתי.

     

    המשמעות היתה (ושוב, אנו נמצאים עדיין חודשים ספורים לפני המלחמה) שהחלטתי לחפש רק טסלה 3 פרפורמנס.

    והדגם הזה - כבר נוסע... אוי, איך שהוא נוסע... הטיל הבליסטי הזה יוצא מהמקום בצורה כל כך שקטה, חלקה ואלימה - עד שהוא מאיים בסחרחורת על נהג ונוסעים שחווים זאת לראשונה. קשה לתאר במילים איך מתהפכת הקיבה מאקט פשוט של לחיצה על דוושת תאוצה, קשה להסביר במילים מהי קלילות של עקיפה בתנאי יומיום עם תאוצות ביניים שלקוחות הישר מעולם מכוניות העל...  בשילוב עם אחיזת כביש פנומנאלית, שמצליחה להוריד את כל הכח הזה לכביש - נראה היה שהגעתי להחלטה, שמצאתי את האחת.

    הרגשתי שאני מתאהב, נסעתי על 2 פרפורמנס שונות, התרשמתי עמוקות מהביצועים, מהעובדה ש"מיכל חשמל" מלא בטעינה ביתית יעלה לא יותר מ-50 ש"ח, ושההוצאה הכבדה ביותר תהיה על צמיגים (ובמחירים של 5-6000 ש"ח לסט צמיגים, זו חתיכת הוצאה). כולם כבר מודעים לבלאי המואץ של צמיגי חשמליות

    חזקות, ולכן הבטחתי לעצמי להקריב רק את הסט הראשון על מזבח ההתלהבות הראשונית, ואחר כך פשוט להתאפק קצת יותר...

    שאר הוצאות התחזוקה, כמו גם הביטוח שהיה אז סביר, אגרת הרישוי שעוד היתה 550 ש"ח אז, הביאו לחשבון שהבטיח חיסכון של מעל ל-1800 ש"ח בחודש. לא כסף קטן... הרבה תמורה בעד האגרה.

     

    ואז שמתי את כל אלו, אל מול תובנות לשלילה שהתחילו לנקר ככל שחלף הזמן, הגיעה המלחמה הארורה, אילון מאסק התהפך עלינו והתחרפן אף יותר מהרגיל,

    ומעל לכל - 3 נקודות שליליות שהפריעו לי במיוחד:

     

    1. נושא הנוחות הפך ממש אקוטי בפרפורמנס. עם ג'אנטים "20 מדובר ברכב פשוט לא נוח בצורה קיצונית אפילו עבורי, שמגיע מתרבות מוטורית גרמנית עתירת שילדות ומתלים על הצד הספורטיבי. התחושה שאתה צריך לחפש בסוף כל נסיעה את הסתימות שנפלו לך מהשיניים במהלכה - זה לא משהו שרציתי ברכב שצריך להוות משרד נייד של 300 ק"מ ביום.... פיתרון - אין. הג'נטים הענקיים הללו (שגם עוצבו כאילו במכוון על מנת לגרום להם נזק מכל מדרכה מצוייה.... זוועה! ) וצמיגים בחתך 30 פשוט הורסים כל סיכוי לנוחות נסיעה אפילו מינימאלית, בטח בכבישי הגליל. האם אני באמת בנוי לזה?...

     

    2. הנדסת האנוש המעצבנת: הגיע הזמן לאמר זאת בגלוי - רק בגלל שאילון מאסק הוא האיש העשיר בעולם, זה ממש לא אומר שמותר לו לנסות להמציא את הגלגל (כולל גלגל ההגה...) מחדש. לא, אדון מאסק, אתה לא תקבע למישהו כמוני עם ניסיון ורישיון מרוצים בעברו, שיודע דבר או שניים על נהיגה בכלל ונהיגה ספורטיבית בפרט, איך צריך לתפעל רכב בימינו. אז אם טסלה חשבו שהמינימליזם שלהם בעיצוב (הדי פשטני, יש להודות) של הרכב הוא הדבר הנכון (אוירודינמיקה היא חשובה מאד, אך לא חייבת להיות משעממת), הרי שעיצוב הפנים, יחד עם תפעול הרכב כמעט אך ורק מהמסך, ועם "כפתורי עכבר" על ההגה הוא לא רק כישלון ענק מבחינת הנדסת אנוש, אלא הוא גם לא בטיחותי (כפי שהוכח כבר מחקרית בפרוייקט של המגזין הגרמני AM&S ) כי הוא גרם להסטת המבט מהכביש למשכי זמן ארוכים .  ככל שניסיתי להתגבר על ההתנגדות הזו, כך גברה בי ההכרה שאני מחפש רכב שיהיה יותר נוח ואיטואיטיבי לתפעול, בעיקר בנהיגה הספורטיבית שאני מתכנן עבורו...   אם טסלה רוצים לשנות הכל בתפעול הרכב, אך לא יכולים לשנות את מבנה הידיים והעיניים של הנהג - זה פשוט לא עובד טוב בשבילי...

     

    3. קשה מאד למצא פרפורמנס משומשת במחיר סביר, שלא עברה מסכת של התעללות בלתי פוסקת מהבעלים. קשה להתאפק כשיש לך מעל 67 קג"מ מתחת לכף רגלך הימנית... התחלתי לשים לב לתופעה הזו ככל שבדקתי יותר מכוניות. מה שהתחוור לי תוך כדי : רמת הגימור הבלתי אחידה בעליל, פאנלים בהרכבה לא אחידה, צבע שמתקלף (בעיקר בחלק הקדמי) בלי פרופורציה לנסועה שעבר הרכב, חוסר יכולת למצא אפילו רכב אחד שנמכר כאשר כל הג'נטים עדיין חפים ממכות ושריטות - הכל ביחד התחבר לתמונה לא ממש נעימה: אם אני חפץ להישאר בתקציב שלא יחצה בהרבה את סף 200,000 שהקצבתי לעצמי, יש לי בעיה. מאידך, דגם ההיילנד המחודש שיצא לפני חודשים ספורים עדיין לא סיפק גירסת פרפורמנס, וממילא יהיה יקר מדי עבורי - כך שהייתי תקוע בכל מקרה עם הדגם הקודם, מחירים גבוהים מדי לרכבים נקיים, או דוגמאות שסבלו קשות בידיים הקודמות (הרבה פעמים כבר לא יד1) ולא הייתי ממליץ עליהם ללקוח שלי.

     

    ואז קרה דבר...

    הסיניות היותר רציניות נכנסו לתמונה, ולמחסני הבונדד...

    ביקור אגבי בסוכנות ג'ילי בת"א לצורך מסירת ג'אומטרי חדשה לחברה טובה, הכיר לי את ZEEKR X בגירסה הדו מנועית.

    כעת - חובה להזכיר את הגישה הלא ממש חיובית שלי לרכבים סיניים, כולל החשמליות העממיות יותר שהחלו להציף את כבישינו. ערב רב של יצרנים, חלקם ממש לא יציבים ו/או מאורגנים למתן שירות נאות, איכויות ניהוג וגימור מפוקפקות, מחירים גבוהים יחסית (שזחלו מהר מאד בחסות הקורונה והמלחמה אל מעבר ל-150K עבור כמעט כל משפחתית בסיסית), חוסר בהירות לגבי אמינות, מחיר שיורי כיד שנייה - כל אלו גרמו לי לענות תמיד את אותה תשובה לכל מי ששאל בעצתי לגבי סינית חשמלית: הם, הסינים, חייבים להוכיח לנו, הצרכנים, שהם באמת למדו לייצר רכב טוב. ואז - נשווה ונשקול.

     

    בזמנו, לאחר שבדקתי היטב את רמת הגימור בהונגצ'י ("הרולס רויס הסינית") ואכן התרשמתי, פסלתי אותה כרכב רציני מיידית ברמת העיקרון - לא יתכן שרכב שעולה חצי מיליון ש"ח יתנהג כאחרון הפיקאפים האמריקאיים ויאבד את הצפון ברגע שתראה לו פנייה חדה. חצי מיליון ש"ח על דבר כזה? לדעתי ממש לא שווה חצי מרצדס, אלא רק עולה חצי.

     

    הזיקרX היתה שונה - הנה רכב סיני בהחל מפחות מ-200K ש"ח שמדיף ניחוחות פרימיום, עם איכות חומרים ורמת גימור שעולה בקלות על זו של הטסלה, ושאפילו לא נבהל לגמרי מפניות בכביש. מעניין... סיקור קצר של ה-001 היקרה הוכיח שוב - משהו משתנה מהר במדפי הסיניות, משהו ששווה בדיקה. ה-001 היתה ונשארה יקרה מדי לכיסי (עם מחיר מעל 330K לגירסה הבכירה עם 540 כ"ס), אבל אז הושקה לה (יחסית בשקט, בהתאם לימים הטרופים העוברים עלינו לרעה) ה-BYD שעליה ראו מיד איזו מכונית היתה על לוח המטרה במחלקת העיצוב. SEAL אקסלנס החזקה יותר, במחיר 234000 ש"ח (100K פחות מהזיקר 001) הגיעה לאולמות התצוגה.

     

    ביליתי במצטבר כמה שעות טובות באולמות התצוגה בבני ברק וחיפה, בנסיון להבין האם זהו עוד "רכב עלי אקספרס" שנראה טוב בתמונות אך מאכזב במציאות, והרושם שקיבלתי היה הפוך. שתי נסיעות מבחן (במרכז ובקו כרמל - נשר) ולימוד נתונים בדגם כפול המנועים חידדו מאד את התובנות:

     

    • רמת החומרים, הגימור וההרכבה ללא ספק עולה על זו שבטסלה 3. האם איכות ההרכבה הגבוהה תישאר גם בעוד 5 שנים? - זו השאלה הגדולה, אך האחריות הארוכה של 6 שנים/150K ק"מ כמעט על כל המכלולים ו-8שנים/200K ק"מ על הסוללה שידרו לי מספיק בטחון של היצרן במרכולתו.
    • טכנולוגית, זוהי מכונית מתקדמת יותר מהטסלה - עם סוללת הבלייד על בסיס ליתיום-יון-פוספט שמאפשרת שימוש מלא בין 0-100% ולא מגבילה אותי לטעינות 20-80% בלבד, שפשוט לא היו מאפשרות לי לנסוע הלוך ושוב למרכז בלי טעינה חיצונית יקרה ומקצרת חיי סוללה. גם מבחני הבטיחות המרשימים ובייחוד מבחן "חדירת המסמר" הבהירו - יש כאן מוצר שעולה באיכותו על הטסלה המקבילה, בטיחותי יותר, וכנראה מסוגל לחיים ארוכים מאד של מעל 5000 מחזורי פריקה-טעינה לפי הצהרת היצרן. זה מגיע לכדי מיליון ק"מ חיי סוללה בטעינה ממוצעת של כל 200 ק"מ...
    • העיצוב (תחת שרביטו של וולפגנג אגר, שעיצב את אלפא 8C...) מוצא חן בעיני הרבה יותר מהטסלה 3. נעים להסתכל בה, נעים לשבת בתוכה.
    • הנדסת האנוש המסורתית, עם ידיות נורמליות ואיכותיות להפעלת איתות, מגבים, אורות - זה בדיוק מה שגרם לי להרגיש מיידית בבית. גם כפתורי הפעלה אלקטרוניים להפעלת/הפסקת המיזוג,  אוטו-הולד, מראות - שטח מת- ועוד, רק מוסיפים לתחושה הביתית והאינטואיטיבית בתפעול.
    • האוטו מהיר מאד - אבל גם נוח בהרבה מהטסלה. בולמים אדפטיביים שאכן מורגשים לטובה הן בכבישים משובשים (בייחוד במצב אקו) והן במהירויות גבוהות (במצב ספורט) הבהירו לי שזה השילוב העדיף מבחינתי. 350 ק"מ בסיל פתאום לא נראו כעונש פוטנציאלי שמצריך ביקור שבועי אצל הכירופרקטור.
    • בידוד הרעשים טוב יותר מאשר בטסלה דור ראשון (לא יצא לי עדיין לנהוג בהיילנד), והוא מרשים ביותר בכל קנה מידה. מרווחי פאנלים אחידים, תחושה סולידית ביותר על הכביש.
    • התנהגות כביש מרשימה ביותר (וכמובן - אין מה לדבר על היזון חוזר באף רכב חשמלי...) מבחינת אחיזה, היכולת להיכנס לסחיפות קטנות אך נשלטות כבר בנסיעת הבכורה בכביש נשר הישן והמדהים (מס' 7212), תחושת ביטחון והיצמדות לקו שנובעת מהיכולת הפנטסטית של המתלים (עצמות-עצה כפולות מקדימה, מולטילינק מאחור), והעובדה שאיש המכירות שהוצמד אלי בסוכנות חיפה לא הקיא ולא עצר בעדי מלבחון עד לקצה (תודה גיא!...) - כל אלו הבהירו לי סופית: אני ממש, אבל ממש, מתחבר לסיל, מצאתי את האחת, מבחינתי.

     

    ההזמנה, העזרה במימון והאספקה עברו ללא תקלות ובליווי צמוד של הסניף הירושלמי דווקא (סיפור ארוך ולא קשור.... ותודה לאביאל!). את האודי A4 שלי מכרתי בכ-10,000 ש"ח יותר בשוק הפרטי וכך עקפתי את הצעת הטרייד אין המעליבה למדי שנתקבלה מאוטו-דיל, והיות והסיל היה זמין במלאי, נקראתי תוך פחות משבועיים לאסוף אותו. המסירה (במתחם ראם) היתה נעימה ביותר, עם הסבר יעיל ואדיב, והביקורת היחידה שלי היא על היעדר מדריך לנהג במהדורה מודפסת.

     

    נקודה נוספת למחשבה בעת מסירה (שלא לומר בעת נהיגת מבחן) - אין מספיק התייחסות לעובדה שעבור רוב הלקוחות, המעבר לרכב עם 530 סוסים ומומנט  מטורף הוא ממש לא טריוויאלי. כתבתי על כך באריכות בפוסט אחר, אך בשורה התחתונה אומר רק שלדעתי אנחנו נעמוד תוך שנה בפני גל התייקרויות נוסף במחירי הביטוח של גירסאות בכירות ומהירות של טסלה/BYD/ZEEKR ואחרים, עקב תאונות עצמיות של נהגים שלא יספיקו להגיד ג'ק וימצאו עצמם בתעלה בצד הדרך.

    ליבואנים יש אחריות לעדכן ולחנך את הלקוח המצוי על ההבדל האדיר שבין רכב נעים ונחמד כגון הסיל דיזיין (עם מנוע בודד וכ-300 כ"ס) ובין האקסלנס, שעולה בסה"כ 17,000 ש"ח יותר ומקפיץ את הביצועים לליגת העל ומציע מפרט זהה (בתוספת הבולמים האדפטיביים ו-HUD) לגירסת הכניסה. הישראלי המצוי יקפוץ, מן הסתם, על הגירסה הבכירה בגלל ההרגל לקנות תמיד "את הכי טוב" מבלי להבין שהוא נכנס לרכב עם ביצועי-על.

     

    החיים על SEAL אחרי חודש ו-3700 ק"מ על השעון

     

     

    image.thumb.jpeg.54a6f30aee63901f658e151b18b819c9.jpeg

    image.thumb.jpeg.0174f5eae75716eb771e1a8da62200f3.jpeg

     

    בגדול - לא פספסתי.

    כיף ענק לנהיגה יומיומית, התפעול אכן נוח ברובו, בוודאי יותר מהטסלה. נקודות לשיפור:

    1. המתלים טובים בשיכוך מהמורות קטנות, אך לא טובים מספיק בפעולת הריבאונד במהירויות גבוהות,  לשיכוך הקפיצה הגדולה למעלה בעת שנכנסים ל"כיס אויר" בכביש. תחושת לא נעימה של "כמעט המראה" אם השקע בכביש עמוק במיוחד, שגם מצב ספורט בקושי מצליח להתגבר עליו.

    2. יש הרבה מה ללמוד מטסלה באשר לתגובת הדוושה, בעיקר במצב של דרישה מיידית ופתאומית של רגל ימין להאצה חזקה. ישנו היסוס רגעי, שלא אהבתי, ומקווה שיבוא לידי פתרון באחד מעדכוני ה-OTA הקרובים. לעניות דעתי - משהו שניתן לפתור בעדכון תוכנה.

    3. אזהרות התוכנה על חריגה ממהירות מותרת לפי תמרורים אופסנו מיידית תחת OFF... פשוט מעצבן.

    4. במצב לא נעול - ידיות הדלתות הנשלפות חוזרות תוך דקות ספורות למצב שטוח גם אם לא נעלתי את הרכב. כשלוחצים על כפתור הפתיחה שבידית, מתבצעת קודם נעילה (וקיפול מראות) ןרק לחיצה נוספת פותחת את הדלתות. מיותר, ויכול לבוא על פתרונו בעידכון תוכנה שיפתח בחזרה את הידיות בכל התקרבות לרכב עם המפתח.

     

    וזהו.... בכל שאר הפרמטרים - אני די מאוהב כמכלול.

    למי שמחפש סדאן ספורטיבית איכותית - ממליץ בחום לבדוק את ה-SEAL ללא פחד וללא דעות קדומות.

     

    לגבי טווחי נסיעה בפועל - עדיין לומד את הנושא, אך כבר עתה ברור לי שהשפעת הנהג כאן היא קריטית. הגעתי כבר מכפר ורדים לאזור המרכז (150-160 ק"מ) על פחות מ-35% מהסוללה (טווח ריאלי 450-480 ק"מ), אולם ראיתי גם איך האחוזים פשוט מתאיידיםלהם במידה ואני במצב רוח ממש קרבי, ועוד בעליות של כבישי הגליל... מסקנת ביניים - יש מצב בהחלט לקבל מעל 90% מהטווח המוצהר (520 ק"מ לפי WLTP) למי שנוסע בעדינות (ולפחות חלק מהזמן מוכן להסתפק במצב ECO החד-מנועי) . בהחלט מספיק לצרכי הלא-פשוטים בהקשר לטווח.

    מטען ביתי (2000 ש"ח של טלדור עם הסבר ושירות מצויינים גם אחרי ההתקנה) הוא כמובן חובה למי שלא רוצה לבלות 13 שעות בהטענה מ"שקע סבתא" ביתי     (8 שעות מ-0 עד 100%) והאפליקציה ברכב מאפשרת כמובן עדכוני מצב, כמו גם הפעלת מיזוג ל-10 דקות טרם הכניסה לרכב, בדיקת לחץ אויר בצמיגים ועוד.

     

    מקווה להעלות עוד עדכונים על החיים עם "סילי" בהמשך - תודה לכל מי שהגיע עד כאן, ותרגישו חופשי לשאול .

    • אהבתי 5

    User Feedback

    Recommended Comments



    • ספונסר פורום
    לפני 18 שעות, farkash7 כתב:

    מעניין אותי לשמוע מה דעתך על איכות ההרכבה והחומרים בהיילנד.

    חד משמעית - עוד לא נגעתי באחת, אז לא יודע.

    ממה שמתחוור משלל מבחנים ראשונים - יש שיפור בכמה וכמה פרמטרים, וזה משמח.

    יותר שקט, פחות ויברציות וקפיצות על כביש משובש - בקיצור הקריבו קצת מהספורטיביות לטובת הנוחות, כולל צמיגים פחות ספורטיביים ויותר חסכוניים (עד דגם LR לפחות).

    מעניין איך יגיבו להחלטת הגוף המנהל של EURO NCAP לגבי הפחתת כוכב בטיחות לרכב בלי מינימום של כפתורים פיזיים....

    לפני 20 שעות, outnex כתב:

    נראה אחלה רכב ומחיר. תתחדש
    מה עם הטיפולים פה?עליות הזיות כמו ביונדאי או כמו טסלה מסנן מזגן בלבד?

    יותר דומה לטסלה במובן הזה. כל שנה או 20K ק"מ בדיקה כללית + פילטר מזגן, כל שנתיים נדמה לי שנוזל בלמים ונוזל קירור.

    הבלימה הרגנרטיבית, אף שהיא רחוקה מביצועי הטסלה ולא ניתן להגיע איתה לנהיגה בדוושה אחת, עושה לדעתי עבודה טובה מספיק בכדי להגיע להחלפת דיסקים ורפידות רק סביב 100K ק"מ - מסקרן אותי מאד אם אכן זה יהיה הקצב. 

    לפני 12 שעות, GTאי כתב:

     

    קודם כל תתחדש ותהנה, זה הכי חשוב.

    אין לי ציפור נפש טסלאית למרות שאני חושב שזה רכב נהדר, כשאמא שלי חיפשה להחליף את שלה אמרתי לה שאפילו לא תחשוב על זה כי זה פשוט רכב שהוא לא בשבילה (חוסר בכפתורים ושאר ירקות).

     

    החו"ד או איך שתקרא לזה שנתת לא היתה 1:0 לסיל, תקרא שוב, היא היתה יותר בכיוון של 3:0 וזה פשוט לא מתכתב עם מה שהולך בחוץ (ולא מה שאני חושב), אז אם היית כותב את זה בתור דוד או משה (או איך שקוראים לך) זה היה סבבה ממש, אפילו מפורט יתר על המידה. אבל לפרסם את זה בתור מומחה זה - זה פשוט קצת מוזר לקריאה.

     

    אני שמח לא שילמו לך (מראש לא חשבתי) ובאמת מקווה שתהנה מהרכב ושיהיו לך כמה שיותר לקוחות, בסוף אלו יותר חשובים מעוד כפתור פיזי שלא נסכים אם צריך!

     

    תודה רבה על הברכות.

    התגובה שלך מאד מאפיינת את הדור ההדיגיטלי/בינארי הצעיר, אך היא ממש לא מה שמשתקף מהתיאור שלי בפוסט. לא 3:0 לסיל ולא שום תוצאת כדורגל, אלא ניצחון בנקודות לסיל מבחינת התאמה לצרכים האישיים שלי.

    הרי כתבתי שהתאהבתי ממבט/סיבוב ראשון בפרפורמנס, זו לא היתה החלטה פשוטה לעבור לצד השני של הרחוב - אבל גם בחיים האמיתיים, שבהם יש שלל גוונים של אפור ולא הכל שחור-לבן, צריך להחליט בסופו של תהליך.

    וכך קרה שלצרכים שלי, בגיל שלי, הסיל יצאה עדיפה מבחינת נוחות/איכות חומרים וגימור/הנדסת אנוש -

    הניצחון הזה הוא כאמור בנקודות, ויכול להיות שאצל אנשים אחרים, עם סדרי עדיפויות שונים, התוצאה תהיה שונה.

    כמובן שבבואי להמליץ על רכב חשמלי ללקוחות חדשים, ההמלצה, כתמיד, תהיה בהתאם לצרכים האישיים שלהם. כך מתנהג איש מקצוע, ולא איש פרלמנט בתי קפה.

     

    הקטע המצחיק הוא, שאצל אנשים אחרים (לא כולל אותך), עצם העובדה שמאזכרים נקודות תורפה (מאד אמיתיות) בטסלה, כמוה כחילול קודש הקודשים, עבורם זה "ברור" שבלי שיש שוחד מעורב, לא יתכן שמישהו יעז להציע שבעגל הזהב שלהם יש כמה נקודות חלודה...

    • אהבתי 4
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, הלוחש למכוניות כתב:

    מעניין איך יגיבו להחלטת הגוף המנהל של EURO NCAP לגבי הפחתת כוכב בטיחות לרכב בלי מינימום של כפתורים פיזיים....

    פשוט מאוד - ישלחו למבחנים רכב עם אביזר אפטרמרקט מותקן ויוסיפו אותו כאופציה לקונפיגורטור במחיר של 10K$. ככה מצד אחד הציון לא יפגע ומצד שני אף אחד לא יקנה את זה באמת אז לא יצטרכו לייצר.
    את משחקי החתול ועכבר האלה מציע לגוף הבטיחות החשוב הזה לעזוב. מי שקונה טסלה ומחזיק אותה לומד להסתגל לממשק החדש והמלחמה הזו לא תוביל לשינוי לפי דעתי.

    עריכה אחרונה על ידי farkash7
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מבחן ישראלי חדש לטסלה מודל 3 היילנד שדן גם במאפיינים המיוחדים המרכזיים שלה שעלו כאן בשרשור:

     

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

    1. בגילי, כבר אין לי זמן לקנות בננות ירוקות... בטוח שבעוד 5 שנים כבר יהיו חשמליות סיניות עוד יותר מוכחות, אך אני רוצה להנות עוד היום, כשאני יכול, ולא כשאתקרב לשנתי ה-70... הזמן היחיד להנות מ-500+ סוסים הוא כל עוד הרפלקסים שלי עדיין עובדים, כלומר עכשיו...

    חבל שלא רשמת את זה כבר בפתיחת אמל"ק ארוך שלך. זה משהו שלך אישי, ויש אנשים שעל זה ישלמו גם חצי מיליון שקל או יותר, אתה לא מעוניין להשכיב סכום כזה (בצדק) אז מן הסתם מבחינת VFM הסיניים תמיד יהיו ביתרון במעמד רכישה !

     

    בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

    2. ללא ספק - החשבון הסופי של עלות רכב מוגש רק אחרי מכירתו. אני רגיל כל חיי לנסוע ברכבים שמביאים לי מקסימום הנאה, ועם גישה כמו שלי, להנאה מותר שיהיה מחיר גבוה יותר מאשר לחיים עם רכב שבו הגישה הכלכלית היא החשובה ביותר.  למותר לציין, אלו הן העדפותי האישיות, ואינני מעלה על דעתי לנסות ולכפות אותן על לקוחותי. איש איש וטעמו עימו.

     

     איזה אוקסימורון זועק לשמיים מול מה שרשמת באמל"ק שלך שאיזה סיבות הובילו אותך להחליף את A4 שלך (נתעלם מדקויות טכניות של נהג מירוצים מדופלם בתהליך בחינת רכב מחליף, כי זה עדיין משהו שמתאר את התחושה אישית שלך), שעלויות תחזוקה של 2500 ש"ח מכבידות אלייך והקילומטראזי של הרכב מתקרב לאזור מסוכן של השמדת ערך טוטאלי, אז נראה הגיוני להשכיב 200K+ אש"ח כדי שתחסוך אותם, כאשר אין לך את הסכום הזה, גם אחרי מימוש רכב ישן והיה צורך עוד במימון נוסף....אבל עם נסוע שלך עוד 3 שנים מה תעשה עם רכב חשמלי עם 120 אק"מ, אתה חושב רכב ICE עם 200 אק"מ זאת בעיה, נראה אותך מממש חשמלי עם 100+ אק"מ ...אה בטח בתור היותך "לוחש למכוניות" האנשים ישלמו לך הרבה מעל מחירון (שאלוהים יודעה מה יהיה עד אז, אבל לפי שחיטת מחירים שעוברים רכבים חשמליים משומשים ברמה גלובלית, לא הייתי נישאר יותר מדי אופטימי).

    UsedEVBloodbath.png.1d24f70b6df0feb8f010d50e363621a4.png

     

     

    אני גם עוסק בתחום, אבל B2B מול מוסכים/אנשי מקצוע בלבד, חלילה וחאס לעבוד מול לקוחות פרטיים ! אני מאחורי קלעים, רואה את התכל"ס ולא את השמוצי פוצי של קטע מכירתי/דימויים/ניתוחים תאורתיים שאתה מתעסק (אתה בלובי פאנסי/אני במטבח) והגעתי למסקנה שונה באליל משלך, לא כי אני מזלזל ברכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג" אלא בגלל שאני קונה רכבים שהם בר תיקון !
    את החישובים שלי פירטתי בדיון 

    אני כבר על 96 אק"מ, עד שייכנס מס נסוע כבר אהיה על 200 אק"מ סוף אחריות, ומבחינת הוצאות שחסכתי זה יהיה במחיר קניה של 179 אש"ח, נכון זה רכב סבתאות מול סגמנט שאתה בחרת, אבל מאוד פרקטי בגודל לציוד שלי/משרד שלי ועם 204 כ"ס/40 קג"מ זה מעל ומעבר בשבילי, סכנת איבוד רישיון יומי, ועושה הרבה בושות לרכבים מסביבי...דריפטינג לא מעיניין אותי, ובכלל הנעה אחורית נפסלה מראש כי לפעמים גם אישתי לוקחת/מתחלפים והיא רק חזרה לנהוג (מומלץ רק ישר כבישים רחבים ובלי רוורס :-)), ולא רוצה לחשוב לאיזה תסבוכות היית נכנסת שמצד שני אוהבת ללחוץ על מצערת...

    והכי מצחיק שעם כל ה-500+ סוסים שלך שניינו מוגבלים על אותו VMAX...שדרך אגב רק מעבר לזה מצליחים 99% לעקוף אותי רכבים אחרים או שעושים כל עברת תנועה נוספת.
    ויש עוד הבדל קטן בייננו...אני קונה רק בתשלום אחד רכבים, ללא מימון, לכן TCO מאוד פשוט לחשב במקרה שלי.

     

    בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

    3. אל תשכח שבחרתי ב-BYD. זו ממש לא סינית עלומת-שם עם מעט ניסיון, אלא חברה פורצת דרך בתחום ההנעה החשמלית, עם למעלה מחצי מיליון עובדים (פי 3 מטסלה, לצורך השוואה) שמתוכם קרוב-100K מהנדסים. חתיכת כח בכל מה שנוגע ל-R&D בעולם שבו לחברות כמו טויוטה, VAG, MB או כל אחד אחר אין באמת יתרון טכנולוגי רב שנים כפי שהיה להן בתקופת האבן, נו, כשרכבים הונעו בעזרת בנזין... 

    אכן בחרת בדובדבן שבקצפת של מפלגת CCP איתו יצאו לכבוש/להציף את העולם....צרם לי לקרוא את הטיעונים האלו ממישהו שטוען לידע נרחב עם חשיבה "מחוץ לקופסה" בתחום הפיתוח של אוטומוטיב, ומבחן "חדירת המסמר" היה דיל בריקר....רכבי BYD מתלקחים בעמידה עקב כשל ברמת BSM !

    המפלגה סיבסדה והחליטה לעבור את טסלה, ה"עבדים" מספקים את הבקשה...ללא ספק קפיצת מדרגה מבחינת יכולת ייצור בזמן מאוד קצר, נראה איך יהיה המצב בתחום בקרת איכות והתמודדות עם כשלים ששאלה של זמן אחרי X זמן יתגלו. 

    https://www.wsj.com/business/autos/having-overtaken-tesla-byd-is-running-into-problems-overseas-7d883f02?mod=hp_lead_pos4

     

    עד 2026 8 אוניות (סוס טרויאני) יכבשו את העולם..

     

    אוניה אחד כזה כבר הציף את אירופה, לא מעט כתבות יש על אלפי רכבים סיניים BEV תופסים חניות ברחבי אירופה....מה לעשות השוק קשה
    https://www.wsj.com/business/autos/eu-new-car-sales-slipped-in-december-after-16-months-of-growth-6ff936df

     

    אבל בעיניי BIG NO בשבילי זה ש-BYD לא נכנס לשוק האמריקאי, זה לא קרה כאשר היה 25% מכס....עכשיו שהעלו ל-100% אין סיכוי
    https://www.businessinsider.com/china-byd-electric-car-ev-why-not-coming-to-us-2024-3

     

    אם אתה באמת מבין את עולם התיקונים/תחזוקה/מידע טכני של התעשייה הזאת הייתה מבין עד כמה אנחנו צריכים להודות ל-NHTSA, הגוף היחידי עם שיניים אמיתיים בעולם !! ולא כמו הבדיחה של הגרסה האירופית הפרוגרסיווית המטורללת, שרק מאוד חזקים בכתיבת תקנונים אבל בנושא ריקול/וחיוב יצרנים לתקן על חשבונם את הפאקים שלהם...שנות אור מארה"ב
    ובכלל הנושא הכי כואב בקשר רכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג"...זה המערך תמיכה מבחינת TSB/מידע טכני,פשוט בדיחה !

    • מעניין 2
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    • ספונסר פורום
    לפני 14 שעות, farkash7 כתב:

    פשוט מאוד - ישלחו למבחנים רכב עם אביזר אפטרמרקט מותקן ויוסיפו אותו כאופציה לקונפיגורטור במחיר של 10K$. ככה מצד אחד הציון לא יפגע ומצד שני אף אחד לא יקנה את זה באמת אז לא יצטרכו לייצר.
    את משחקי החתול ועכבר האלה מציע לגוף הבטיחות החשוב הזה לעזוב. מי שקונה טסלה ומחזיק אותה לומד להסתגל לממשק החדש והמלחמה הזו לא תוביל לשינוי לפי דעתי.

    זה לא עובד ככה, ידידי.

    ארגון EURO NCAP רוכש בעצמו, ובחשאי, את הדגמים שאותם הוא מרסק.

    זה חלק חשוב בהיותו גוף אובייקטיבי - והוא גוף כה עשיר עד שיכול להרשות לעצמו לקנות את הרכבים (עד 4 במספר לכל דגם) באנונימיות.

    Where Does Euro NCAP Get the Cars for Testing ?

    Up to 4 cars are needed for an assessment by Euro NCAP. If a car model is already on sale, Euro NCAP will generally buy cars from dealers, in the same way that consumers do. Cars are bought anonymously, either from a single dealer or from several. Once the cars are at the test laboratory, the manufacturer is informed of the vehicle identification numbers (VINs) and are asked to confirm the specification. If a production change has been made since the cars were produced, for example to an item of safety equipment, the manufacturer may ask for the current part to be fitted to the vehicle. This ensures that, when they are released, the results are representative of current production cars.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    • ספונסר פורום
    לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    איזה אוקסימורון זועק לשמיים מול מה שרשמת באמל"ק שלך שאיזה סיבות הובילו אותך להחליף את A4 שלך (נתעלם מדקויות טכניות של נהג מירוצים מדופלם בתהליך בחינת רכב מחליף, כי זה עדיין משהו שמתאר את התחושה אישית שלך), שעלויות תחזוקה של 2500 ש"ח מכבידות אלייך והקילומטראזי של הרכב מתקרב לאזור מסוכן של השמדת ערך טוטאלי, אז נראה הגיוני להשכיב 200K+ אש"ח כדי שתחסוך אותם, כאשר אין לך את הסכום הזה, גם אחרי מימוש רכב ישן והיה צורך עוד במימון נוסף....אבל עם נסוע שלך עוד 3 שנים מה תעשה עם רכב חשמלי עם 120 אק"מ, אתה חושב רכב ICE עם 200 אק"מ זאת בעיה, נראה אותך מממש חשמלי עם 100+ אק"מ ...אה בטח בתור היותך "לוחש למכוניות" האנשים ישלמו לך הרבה מעל מחירון (שאלוהים יודעה מה יהיה עד אז, אבל לפי שחיטת מחירים שעוברים רכבים חשמליים משומשים ברמה גלובלית, לא הייתי נישאר יותר מדי אופטימי).

    אתה ממש נחמד - אבל מתעלם מנושא אחד חשוב: גם אני, כמו כל אדם פרטי, יכול להחליט מה שאני רוצה לעשות עם כספי.

    יש אנשים, כמוך למשל, שעבורם קניית רכב היא תהליך מתמטי פשוט , נוסחתי וקר. וזה בסדר גמור. אני עובד מול כולם, ומתאים את עצמי לדרישות ומאוויי הלקוח. בשביל אנשים כמוך ברא אלוהים את טויוטה - הרכב הכי משעמם בעולם - במובן הטוב של המילה. לכל אחד יש רכב שמתאים לו יותר מאחרים. אתה קופץ בחדווה לנתח אותי, את הרצונות שלי, ומתוך כך גם קופץ למסקנות נמהרות לגבי עצם התהליך והכדאיות הכלכלית של העסקה, שאני שילמתי מכספי?  לא זכור לי שמיניתי אותך ליועץ הפיננסי שלי, ואם אני, בגילי, החלטתי שחשוב לי שילוב של 500+ סוסים יחד עם נוחות, ושהסיל מתאימה לי יותר מכל רכב אחר, זה ממש לא עניינך. מבטיח לך שסיבוב אחד איתי בסיל יבהיר לך מה פירוש איכויות נהיגה של רכב חשמלי מודרני. לנוכח מציאות ארוכת שנים, שבה נלקחה מאיתנו, חובבי ההגה, חדוות הנהיגה הפשוטה של רכבים אנלוגיים מדהימים, החלטתי לשנות גישה, ולפנק את עצמי ברכב ההפוך לגמרי למה שהייתי מחפש פעם. כי רק חמור לא משנה את דעתו. מקווה שזה מספיק "מחוץ לקופסה* בשבילך.

    לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    אני כבר על 96 אק"מ, עד שייכנס מס נסוע כבר אהיה על 200 אק"מ סוף אחריות, ומבחינת הוצאות שחסכתי זה יהיה במחיר קניה של 179 אש"ח, נכון זה רכב סבתאות מול סגמנט שאתה בחרת, אבל מאוד פרקטי בגודל לציוד שלי/משרד שלי ועם 204 כ"ס/40 קג"מ זה מעל ומעבר בשבילי, סכנת איבוד רישיון יומי, ועושה הרבה בושות לרכבים מסביבי...דריפטינג לא מעיניין אותי, ובכלל הנעה אחורית נפסלה מראש כי לפעמים גם אישתי לוקחת/מתחלפים והיא רק חזרה לנהוג (מומלץ רק ישר כבישים רחבים ובלי רוורס :-)), ולא רוצה לחשוב לאיזה תסבוכות היית נכנסת שמצד שני אוהבת ללחוץ על מצערת...

    והכי מצחיק שעם כל ה-500+ סוסים שלך שניינו מוגבלים על אותו VMAX...שדרך אגב רק מעבר לזה מצליחים 99% לעקוף אותי רכבים אחרים או שעושים כל עברת תנועה נוספת.
    ויש עוד הבדל קטן בייננו...אני קונה רק בתשלום אחד רכבים, ללא מימון, לכן TCO מאוד פשוט לחשב במקרה שלי.

    ....ואני מאד מכבד את השיקולים שלך. לרכב שלך. עם הכסף שלך. לא יזיק לך לעשות את זה לאנשים אחרים, בטח כאלו שאתה ממש לא מכיר.

    לא קניתי את הסיל על מנת לנסוע בכבישי הארץ מעל 200 קמ"ש. השיא האישי שלי, אגב, עומד על 270 קמ"ש מאד יציבים על 911 משופרת בכבישי גרמניה, באופן חוקי. ביומיום אני לא איזה ילד מתלהב מביצועי קו ישר.

    דוקא השילוב שיש בסיל של AWD עם מערכת בקרת יציבות שלהם, שמאפשרת החלקה מבוקרת של כל 4 הגלגלים מהווה אתגר נחמד ללימוד ופיצוח לאט לאט, על כבישים ריקים בצפון (כשהצפון יחזור להיות שלנו...), ואם אתה לא אוהב דריפטים זה סבבה - אני אוהב לקחת את הרכבים שלי לקצה במקומות בטוחים ולכן, שוב, לא מבין את פשר ההתלהמות שלך על עניינים שהם שלי.

    ואגב, איך מחשבים הנאה מנהיגה בתוך TCO???

    לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    המפלגה סיבסדה והחליטה לעבור את טסלה, ה"עבדים" מספקים את הבקשה...ללא ספק קפיצת מדרגה מבחינת יכולת ייצור בזמן מאוד קצר, נראה איך יהיה המצב בתחום בקרת איכות והתמודדות עם כשלים ששאלה של זמן אחרי X זמן יתגלו. 

    שוב - אתה מתלהם על נושא שאילו הכרת אותו קצת היסטורית - היית יודע שהיתרון בתחום החשמל היה יכול להיות בידיים אמריקאיות כבר לפני למעלה מ-20 שנה. GM הוציאו תחת ידם את EV1, רכב חשמלי מדהים לזמנו, ולאחר שנבחן ע"י כמה מאות נהגים בקליפורניה, בחרה GM לירות לעצמה ברגל ולחסל את הפרוייקט!

    השיקולים? -  ממש מרתיחים. כיום הם כנראה ממש מתחרטים על גישתם קצרת הרואי.

    אז סין ראתה אפשרות - וקפצה על העגלה. כתוצאה מכך, הם נהנים ממצב שבו הם ברמה טכנולוגית דומה לגדולי היצרנים. 

    לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    אכן בחרת בדובדבן שבקצפת של מפלגת CCP איתו יצאו לכבוש/להציף את העולם....צרם לי לקרוא את הטיעונים האלו ממישהו שטוען לידע נרחב עם חשיבה "מחוץ לקופסה" בתחום הפיתוח של אוטומוטיב, ומבחן "חדירת המסמר" היה דיל בריקר....רכבי BYD מתלקחים בעמידה עקב כשל ברמת BSM !

    כתבתי פה כבר, שהסינים ממש מפחידים בקצב ההשתלטות שלהם על ענף הרכב, אבל כמו שלטסלה היו כבר הרבה מאד תאונות על אף שטענה מתחילה שמערכת FSD שלה היא הרבה יותר מאשר ADAS שלב 2, כך גם ליצרן כמו BYD ברור שיכולים להיות כשלים. גם לאודי היה כשל עם סדרה של סוללות מתלקחות בדגמי איטרון - העולם הזה הוא חדש לכוווולם, הסינים - כך אני מתרשם - מתקדמים בקצב פשוט מפחיד קדימה, כי הם נדחפים ע"י הממשלה. הכל ידוע - אתה יכול להחליט להילחם בזה, אני פשוט הצטרפתי לעגלה הזו מתוך שיקולי VFM.

    מעולם לא היצגתי את מבחן המסמר כדיל ברייקר - מאיפה המצאת את זה? ציינתי במפורש שהוא אינו מעוגן עדיין באף תקן. אבל אם היית יודע את זה לפני הקנייה, האם לא היית חושב קצת?...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 20 שעות, farkash7 כתב:

    פשוט מאוד - ישלחו למבחנים רכב עם אביזר אפטרמרקט מותקן ויוסיפו אותו כאופציה לקונפיגורטור במחיר של 10K$. ככה מצד אחד הציון לא יפגע ומצד שני אף אחד לא יקנה את זה באמת אז לא יצטרכו לייצר.
    את משחקי החתול ועכבר האלה מציע לגוף הבטיחות החשוב הזה לעזוב. מי שקונה טסלה ומחזיק אותה לומד להסתגל לממשק החדש והמלחמה הזו לא תוביל לשינוי לפי דעתי.

    יותר מכפי שכתב @הלוחש למכוניות - הם רוכשים את הרכב ברמת האיבזור הבסיסית ביותר שקיימת באיחוד האירופי. אז אם מדובר באיזו מדינה מזרח אירופית קטנה רכבי המבחן יירכשו בה ויועברו למעבדות ה-EuroNCAP לביצוע המבחנים. ויש דגמים בודדים שזוכים לשני סטים של מבחנים - בלי ועם התקני בטיחות מתקדמים. ההפרש יכול להיות שני כוכבים שלמים, כי כיום 3 כוכבים מוקדשים לריסוק והשניים הנוספים לאבזרי העזר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

     

     

    לפני 10 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    הגיוני להשכיב 200K+ אש"ח כדי שתחסוך אותם, כאשר אין לך את הסכום הזה, גם אחרי מימוש רכב ישן והיה צורך עוד במימון נוסף....אבל עם נסוע שלך עוד 3 שנים מה תעשה עם רכב חשמלי עם 120 אק"מ, אתה חושב רכב ICE עם 200 אק"מ זאת בעיה, נראה אותך מממש חשמלי עם 100+ אק"מ ...אה בטח בתור היותך "לוחש למכוניות" האנשים ישלמו לך הרבה מעל מחירון ?

     

    ההיגיון, כולל שלי, נמצא בתשובה בשירשור ולכן הסרקזם מיותר לדעתי.

    הבחור כתב במפורש :
     

    בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

    1. בגילי, כבר אין לי זמן לקנות בננות ירוקות... בטוח שבעוד 5 שנים כבר יהיו חשמליות סיניות עוד יותר מוכחות, אך אני רוצה להנות עוד היום, כשאני יכול, ולא כשאתקרב לשנתי ה-70... הזמן היחיד להנות מ-500+ סוסים הוא כל עוד הרפלקסים שלי עדיין עובדים, כלומר עכשיו...

    בתאריך 18.5.2024 בשעה 11:21, הלוחש למכוניות כתב:

    בגילי, זו אמורה להיות החוויה המוטורית האולטימטיבית והאחרונה כאשר אני עדיין במלוא יכולות הנהיגה שלי.

     

    עריכה אחרונה על ידי zaf
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 15 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    ... ובכלל הנושא הכי כואב בקשר רכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג"...זה המערך תמיכה מבחינת TSB/מידע טכני,פשוט בדיחה !


    חייב לציין:
    מצד אחד - מאוד מבין על מה אתה מדבר ולמה התכוונת.

     

    מצד שני - אם כולם היו חושבים כמוך, רוב הסיכויים שלא היינו קונים כלום בחיים. מסתפקים בנרות להאיר את הבית וב-2 אבנים להצית אש (עם עץ כמובן, לא [חס ושלום חלילה] גז שעבר תהליך והוסיפו לו ריח בחברת הגז !).

    חיים רק פעם אחת, ולא תמיד צריך או כדאי להסתכל יותר מידי קדימה.
    אחרי גיל 40-50 נהוג לומר: מה שנגמר בכסף - לא בעיה (תשאל את ראיסי, חבר של חמינאי :-P )

    איציק

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 11.5.2024 בשעה 13:31, הלוחש למכוניות כתב:

    אמל"ק:

    כאשר אתה יועץ רכב לפרנסתך, ומתיימר "ללחוש למכוניות", זה מחייב.

    כאשר אתה מחליט שהגיע הזמן להחליף את האודי A4 הנהדרת שלך, שגמאה אצלך מעל 93000 ק"מ בפחות מ-3 שנים,

    ועולה לך סביב 2200 ש"ח לחודש בדלק ותחזוקה שוטפת, זה מחייב מחשבה מעמיקה לגבי התחליף המועדף.

    יצאתי לדרך עם ראש פתוח, כפי שאני משתדל לעשות עם כל לקוח שאני עוזר לו לאפיין ולמצא רכב חדש.

    שלבי ההחלטה, הבדיקה, הרכישה והחיים בחודש הראשון עם BYD Seal Excellence כפולת מנועים.

     

    אז לפני המלחמה כבר הגעתי למסקנה שה-A4 שלי, מצויינת ככל שתהיה, מתחילה להתקרב לשלב שבו להמשיך ולהחזיק בה, עם נסועה שנתית

    שמתקרבת ל-40,000 ק"מ, לא תהיה שווה הרבה אם אחזיק בה אפילו שנה נוספת. עם קרוב ל-170,000 ק"מ על השעון, ואמינות טובה עד כה (למעט משאבת מים 

    ומיסב גלגל אחד), הגיע הזמן להיפרד לפני שאחצה את קו ה-200,000 ק"מ שבארץ נחשב למעין "מספר קסם" שלילי, כאילו לרכב כזה (שנועד לטחון אוטוסטרדות גם עם 400,000 ק"מ) יש איזה מנגנון השמדת-ערך עצמית אחרי 200.... 

    מאידך, הצלחת העסק שלי גרמה לכזה גידול בנסועה (אני גר בגליל ונוסע המון גם למרכז או אף לאזור י-ם לבדוק רכבים ללקוחות), עד שהוצאות הדלק לבדן הפכו לנטל שהלך וכבד ככל שמחירי הבנזין האמירו.

     

    המשימה: למצא לי רכב שיהיה גם משרד נייד, נוח דיו לבלות בו שעות ביום, מהיר (ביצועים מעולים - עדיפות גבוהה), שיודע להתנהג ובטיחותי מאד

    (It's a jungle out there...) וכמובן יוכל לחסוך לי באופן משמעותי בהוצאות התפעול. התקציב - אי שם סביב ה-200,000.

     

     

    אם היית פותח את האמל"ק שלך עם תגובה 1,2 שציטטתי בתגובה הראשונית שלי, במקום זה, בכלל לא הייתי טורח להגיב (כי אחרי זה הבנתי את הלוגיקה והדרך המדוקדקת דרכה הגעת למסקנות האישיות שלך ברמה טכנית וביצועים) כי אי אפשר לחשב הנאה מנהיגה ב-TCO !!! כי זה משהו נורא סובייקטיבי, לכן איש נחמד, תנשום עמוק ותקראה שוב איך פתחתי את התגובה שלי !
    דרך אגב אני בגיל, קידומת אחד לפניך, ויש לי חברים טחונים/תפרנים/רגילים וכל אחד עם העדפות שונות/חישובים שונים, אחד יבזבז טונות של כסף על תחביב מסויים, השני על אוכל גורמה משובך כמעט כל יום, אחר יפרק בקבוק כל שבוע שעלותו 4-5 ספרות, אחר עושה "שורות" או כל חומר פסיכדלי,וכמה אוהבים להיות בתפקיד שוגר דדי...הרשימה אין סופית, לבריאות.....וזה כל היופי בחיים, כל אחד, בלי שיפוטיות, בוחר את ההנאות חיים שיתנו לו דרייב בחיים/סיבה לקום למחרת בבוקר מעבר למשהו סטנדרתי בית/עבודה/ילדים.
    אצלך זאת אהבה מוטורית, ומפלגת CCP הגשימו לך חלום רטוב ישן, תמורת VFM פנומנלי לקבל רכב דיילי/חייה מוטורית עם ביצועיים פנומנליים בו זמנית, עכשיו כל עוד יש לך את הרפלקסים....קאפיש ?!

    ופשוט היית חוסך מאיתנו את כל מה שסימנתי בכחול, כי אלו חישובים של TCO, שמשדר, עדיין כן חשוב לך כדאיות כלכלית גם(כמובן לא ברור כל ה"תודות" הבנאליות לכל מני גורמים, תכתוב להם מכתב הוקרה, לכן חלק מהקוראים הרגישו שזאת "כתבה ממומנת" שאני לשניה לא חושד בזה, דרך אגב)....מבחינתך פאק שיילכו +200K אש"ח, אבל נהנאתי כמה שנים טובות, ולא מצפה שיהיה שווה משהו עוד כמה שנים, לכן זרקתי לך "שאלה רטוריט" ת נראה אותך מוכר BEV עם 120-150 אק"מ עוד -+ 3 שנים!

    לפני 14 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

    שוב - אתה מתלהם על נושא שאילו הכרת אותו קצת היסטורית - היית יודע שהיתרון בתחום החשמל היה יכול להיות בידיים אמריקאיות כבר לפני למעלה מ-20

    טוב מי שפותח דיון עם "כאשר אתה יועץ רכב לפרנסתך, ומתיימר "ללחוש למכוניות", זה מחייב", זה לא מפתיע.
    אתה יודע מי אני, מה הבנה וידע שלי בתחום, שגם מתפרנס רק מזה ?

    למי שרוצה קצת להתעמק בנושא הזה, אני חושב שאלו 2 סרטים דוקומנטריים הטובים שנעשו בנושא:

     

     

     

     

    עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 49 דקות, איציק נ. כתב:

    מסתפקים בנרות להאיר את הבית וב-2 אבנים להצית אש

    גרמת לי לרוץ במסדרון ולצעוק - עוגה בוגה! עוגה בוגה בוגהההה!

     

    איבדתי את השרשור מזמן - אני רק זוכר שאורי קנה כלב ים. 

    • מצחיק 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 14 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

    כתבתי פה כבר, שהסינים ממש מפחידים בקצב ההשתלטות שלהם על ענף הרכב

     זה מה שמפחיד את האמריקאים (לכן העלו מכס ל-100%) והאירופאים מתחילים להתעורר עכשיו (הכל תלוי בבחירות של יוני, אם ישארו כל הפרוגרסיווים המטורללים או לא) אחרי שזוכרים מה הסינים עשו בפאנלים הסולריים
     

     

    רוב המוחלט של אנשים מחפשים רכב מנקודת א' ל-ב, בצורה הכי זולה....פאקינג מלחמה גיאופוליטית לפנינו, ואינטרסים זרים של גורמים כלכליים  יעשו הכל לטרפד את זה, כי מה לעשות מס על דלק/רכבים אחלה פרא חולבת לכל מדינה (במיוחד אצלנו)

    לפני 15 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

    גם לאודי היה כשל עם סדרה של סוללות מתלקחות בדגמי איטרון - העולם הזה הוא חדש לכוווולם, הסינים - כך אני מתרשם - מתקדמים בקצב פשוט מפחיד קדימה, כי הם נדחפים ע"י הממשלה. הכל ידוע - אתה יכול להחליט להילחם בזה, אני פשוט הצטרפתי לעגלה הזו מתוך שיקולי VFM.

    למה תמיד אתה חוזר על התלקחות סוללות אצל כל יצרני לגאסי? כאילו זהו, רק זאת הבעיה של מכונית BEV ? אם כבר הזכרת הנה משהו שלא מתכתב עם בטיחות של LFP

    https://www.autoevolution.com/news/byd-showroom-burns-to-the-ground-after-one-electric-car-bursts-into-flames-234010.html#

     

    אני אישית עם רכב BEV עוד מעט שנתיים, התלקחות סוללה הדבר האחרון שמתריד אותי, שוב פעם, לי אישית יותר חשובה היכולת לתקן אחרי שייצא מאחריות עוד שנתיים, אבל אתה מתעקש להתעלם מה שרשמתי בנושא העדר שקיפות מוחלט/TSB/מידע טכני אמין, ומשוכנע שיזמות של שלמה/צ'מפניון הקימו מערך מקצועי שעולם הרכב הישראלי טרם ראה, מגובה ב-100,000 מהנדסים סיניים (כמו מנטרה אתה חוזר על זה)...תמשיך לחלום שעוד X זמן יתגלה פגם ה-CCP מיוזמתו ריקול, הרי לא מפריע לך שהיצרן BEV הכי גדול בעולם לא יהיה בשוק המערבי הכי גדול ולא יהיה לך את NHTSA 

     

     

    לפני 15 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

    מעולם לא היצגתי את מבחן המסמר כדיל ברייקר - מאיפה המצאת את זה? ציינתי במפורש שהוא אינו מעוגן עדיין באף תקן. אבל אם היית יודע את זה לפני הקנייה, האם לא היית חושב קצת?...

    לא...האם ראית איך בנוי הסוללה (ריתוך לייזר) שהופך אותו לכמעט בלתי אפשרי לתיקון תקני שיכול להמשיך לשמש ברכב חשמלי, רק לשימוש אחר של סוללה בתור OFF GRID?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אחת הבעיות שלי עם רכבים סיניים זה שיש מצב שהרכב יחליט להרוג אותי כי אני חבר של האמריקאים מהמערב.
    נשמע הזוי, אבל הסינים הוכיחו כבר שאין להם גבולות.

    לסינים אין גבולות


     

    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    • ספונסר פורום
    לפני 17 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

    אתה יודע מי אני, מה הבנה וידע שלי בתחום, שגם מתפרנס רק מזה ?

    לא יודע מה אתה עושה לפרנסתך.

    אבל קל להבין מה האגו שלך עושה לפרנסתו: להיות צודק. תמיד.

    אינני נוהג להתווכח עם אנשים שאין מקום לאגו שלהם ולהם באותו החדר.

    אילו היית טורח להניח בצד את הסרקסטיות ומדבר לגופו של עניין בלי ההתלהמות שלך,

    לא הייתי עונה לגופו של אדם.

    תתפלא, אפשר לענות כראוי בויכוח גם בלי לנסות להקטין את הצד השני, תנסה את זה פעם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא יודע איך לא כתבו את זה בהכי פשטות

    @הלוחש למכוניות 

    תתחדש על הרכב שתהנה ממנו המון , רק נסיעות טובות, ושתסע רק לשמחות, לאורך שנים ארוכות שלך ושל הרכב

     

    עשית מקח נאה. כל הכבוד על הראש הפתוח ושינוי התפיסה ועל האומץ לכתוב את זה כאן.

     

    תתחדש.

     

    • אהבתי 3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...