Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"גשר דיודות"


gimbo29
שימו לב! השרשור הזה בן 7064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

"גשר הדיודות" אכן נמצא באלטרנטור ותפקידו ליישר את זרם החילופין שמייצר האלטרנטור לזרם ישר.

כמו כן , בדרך כלל, מכיל ה"גשר" עוד דיודות עזר קטנות שתפקידן לגרום לכך שנורת בקרת טעינת האלטרנטור תדלק ותכבה בהתאם לפעולת האלטרנטור.

ברוב המכריע של הרכבים האלטרנטור הנו תלת פזי ולכן יש 6 דיודות ליישור הזרם, כל זוג עבור פזה אחת.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גשר דיודות נראה סכמתית כך:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/Diodebridge1.png

 

תפקיד הגשר הוא לישר זרם חילופין (לזרם ישר), מאחר והאלטרנטור יוצר מתח חילופין הרי שרכיב זה הוא הכרחי ע"מ ליצור מתח מתאים (מיושר) לטיענת המצבר.

באופן תיאורטי יש לייצב את המתח לאחר המעבר בגשר הדיודות, כדי לקבל מתח קבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7064 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...