Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם האצה מ 0-100 של רכב X בהכרח נכונה גם לגבי תאוצות ביניים?


THE-ONE
שימו לב! השרשור הזה בן 6416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא תמיד אפשר למצוא הילוך שמגיע בדיוק למאה, יחס העברה נקבע על ידי מספר השיניים בגלגלים והרי המהנדסים חייבים להוסיף או להוריד רק שן שלמה.

 

יש הרבה מכוניות חלשות, "קקמייקות" וידניות שבהילוך חמישי נוסעות 120 ב4000 סל"ד גבוהים, לעומת מכונית מנהלים שנוסעת 120 ב 2500 סל"ד, זה הבדל ענק, שהרבה פעמים גורם לקקמייקה הידנית להאיץ יותר טוב תאוצות ביניים (למשל 80-120). כמובן זה מלווה בהרבה יותר רעש. אבל- כמובן במכונית מנהלים אפשר להוריד לשלישי ולעשות את זה באותו סל"ד כמו הקקמייקה, ואז להאיץ שווה או בד"כ מהר יותר מהקקמייקה.

 

לגבי הקליאו ספורט החדשה, יתכן ויש לה בידוד רעש משופר שאיפשר ליצרן לעשות לה גיר קצר וצפוף וספורטיבי, בלי להעניש את הנהג ברעש מעצבן בנסיעה.

 

למכוניות טורבו דיזל יש הרבה כוח בסל"ד נמוך, ולכן יש להם תאוצות ביניים מצוינות, כאשר הן מושוות למנועי בנזין. אבל כאשר מתחילים למשוך הילוכים, הדיזל מגיע ל 4000 סל"ד כשהוא כבר נחלש מאוד, והבנזין ממשיך עד 6000 בלי להעלות הילוך ולכן בסוף הוא עדיף. (מה שכתוב זה למנועים ממוצעים, ברור שיש גם דיזל חיות-רעות ובנזין עגלות).

 

פותח השרשור שאל משהו על 0-80, ובעצם אם הוא התכוון לתאוצות ביניים (כלומר כל זוג מספרים שהם לא 0 ו 100) כאשר מותר לשחק עם ההילוכים, אז מה שמשחק תפקיד זה בעיקר יחס הספק/משקל, ממש כמו ב 0-100, ורוב הסיכויים שהתמונה שתצטייר מתחרות האצה בין מכוניות תהיה דומה מאוד לזו שהתקבלה בתחרות 0-100.

 

יש מקרים קיצוניים של מכוניות חזקות מאוד שלא מצליחות לזנק חזק בגלל חוסר אחיזה (הנעה קדמית למשל), ואז אולי 4X4 יהיה עדיף כי אפשר להעלות טורים לפני הזינוק ואז לצאת ב"טיל".

 

ויש לזכור שכשמתקרבים למהירויות גבוהות (30-40 קמ"ש מהמהירות המרבית) יש ירידה גדולה בתאוצה, ולכן כבר מבחינת המשך יכולת ההאצה כבר פחות משנה איזה רכב עשה 0-100 יותר טוב, ויותר משפיע לאיזה רכב יש מהירות סופית גדולה יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמהירות של 100-120 וכן במהירויות גבוהות יותר (אם אתה מעיז לעקוף במהירויות כאלו) מנועים עם מומנט גדול יותר יעשו זאת יותר טוב ממנוע חזק יותר עם מומנט נמוך ,כי שם אתה צריך יותר כוח זמין להתגבר על התנגדות האוויר . במהירויות נמוכות יותר צריך לשים לב למשקל ולשיטת ההנעה (4X2 או 4X4).

הנקודה היא שבמנועי בנזין הגודל של המנוע משפיע רבות על המומנט , אלא אם כן מדובר על מנועי טורבו עם שני טורבואים קטנים, או מנועים עם הגדשת שרשרת(לא זוכר איך קוראים לזה ) כמו במרצדס. ו/או כמובן מנועי דיזל1טורבו דיזל

בברכה יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה היא פשוטה - בגלל הסיפור הזה של שני עד 100, עקיפה שמתחילה ממהירות 100-110 תתחיל בהכרח בהילוך שלישי, בתחילת החלק היעיל שלו, אולי 4000-4800 סל"ד.

ועוצמה בתחומי הביניים+ זה כמעט כמו להגיד מומנט מירבי גבוה, הרי באיזור הזה הוא מושג.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמהירות של 100-120 וכן במהירויות גבוהות יותר (אם אתה מעיז לעקוף במהירויות כאלו) מנועים עם מומנט גדול יותר יעשו זאת יותר טוב ממנוע חזק יותר עם מומנט נמוך ,כי שם אתה צריך יותר כוח זמין להתגבר על התנגדות האוויר .

לא מדויק בכלל.

אם אתה מדבר על הילוך אחרון של האוטו, אז יש משמעות לגמישות מכיוון שהסל"ד לא גבוה. מצד שני הוא גם כבר לא כזה נמוך.

בכל מקרה במהירויות כאלה התנגדות האוויר לא כלכך מפריעה לתאוצת האוטו. היא מתחילה להפריע הרבה יותר באזור 150-160.

ובכל מקרה, הכוח שיוצא מהגלגלים ודוחף את האוטו כנגד כל הכוחות מבחוץ כמו עליות בכביש, התנגדות אוויר והתנגדות גלגול, לא תלוי רק במומנט של המנוע, אלא במומנט הזה כפול בכל הגלגלי-שיניים בדרך לגלגלים, ובקוטר הגלגלים. לכן מנוע עם פחות מומנט אבל שיחסי ההעברה שומרים אותו על יותר סל"ד, יעביר בסופו של דבר יותר כוח לגלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לתת לי תשובה יותר מדוייקת לשאלה ששאלתי? תניחו לרגע להילוך ראשון הילוך שני, אני אשמח אם תקראו שוב, מה בדיור שאלתי ותענו בהתאם - תודה!!

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שבמהירות של 100-120 וכן במהירויות גבוהות יותר (אם אתה מעיז לעקוף במהירויות כאלו) מנועים עם מומנט גדול יותר יעשו זאת יותר טוב ממנוע חזק יותר עם מומנט נמוך ,כי שם אתה צריך יותר כוח זמין להתגבר על התנגדות האוויר . במהירויות נמוכות יותר צריך לשים לב למשקל ולשיטת ההנעה (4X2 או 4X4).

הנקודה היא שבמנועי בנזין הגודל של המנוע משפיע רבות על המומנט , אלא אם כן מדובר על מנועי טורבו עם שני טורבואים קטנים, או מנועים עם הגדשת שרשרת(לא זוכר איך קוראים לזה ) כמו במרצדס. ו/או כמובן מנועי דיזל1טורבו דיזל

בברכה יהודה

הגדשה סיקוונסאלית ? :idea:

ים long time no

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...