elisb
-
הודעות
245 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי elisb
-
היי שבוע שעבר אחי רכש קיה ספורטאז 2011 2.0 ועכשיו שם לב שבהנעה קרה יש רעש של תקתוקים או רעש מתכתי מהמנוע בדקה שתיים הראשונות ואז נעלם אני חשבתי שחסר שמן אבל לא חסר הדבר היחיד הבא שאני יכול לחשוב עליו זה טיימינג אבל המנוע עשה 95 אלף ק"מ וטופל בקפידה ישמצב שזה נורמאלי או שצריך טיימינג? או בכלל משהו אחר?
-
אני בידיוק עשיתי אתמול גומיות שסתומים בלי קומפרסור מורידים את הבוכנה לנקודה מתה תחתונה מחדירים דרך פתח המצת חוט קשירה ארוך (עדיפות לאחד מבד לא מניילון) כמה שיותר יותר טוב צריך שיכנס איזה 2/3 מטר עושים את זה בסבלנות אחרי שממלאים את תא השרפה בחוט פשוט מסובבים את המנוע לאט עד שתרגיש שאין לך יותר ואז זהו הכל תפוס ובהצלחה עריכה: אם זה פעם ראשונה שלך , לא לשכוח מגנט בשביל להרים את נועלי שסתומים אחרי שתשחרר אותם ולהזהר לא להפיל את נועלי השסתום - לך תחפש כאילה חדשים אח"כ , מנסיון 😅
-
עדכון: ההבדל בין רצועת אביזרים אלסטית לרגילה זה שהאלסטית נתפסת יותר חזק על הפולי , משמשת בדר"כ ברכבים עם מערכת start and stop כאשר הנעת המנוע מתבצעת ע"י הגנרטור. הרצועה הזו עולה בערך כפול מרצועה רגילה ולצורך העניין בפיג'ו לא חייב אחת כזו. בהצלחה לכולם
-
היי יש לי פגו 508 156 כח שבוע שעבר נקרעה לי רצועת אביזרים באמצע נסיעה (הרצועה של האלטרנטור והמדחס) בדקתי איזה רצועה צריך (6pk905) והלכתי לתומי לרכוש אחת בחנות הביאו לי 906ממ במקום 905ממ שזה ממש לא קריטי התקנתי אותה והיא הרגישה לי לא ככ מתוחה , ברכב הזה המותחן של הרצועה הוא קפיצי לא מתכוון ידנית בכל זאת נסעתי ובאמצע נסיעה קפצה לי נורת מנוע, דברים שקשורים לאלטרנטור ומצערת שהפסיקה לעבוד (אני משער שהייתה איזה שהיא ירידת מתח והיא פשוט נהרסה בגלל זה) (נסעתי מאוד חזק בעליות של ירושלים וכנראה היא החליקה) חזרתי לחנות חלפים שם בדקו ואמרו שאני צריך רצועה מיוחדת שהיא נקראת extra או אלסטית ז"א לא רצועה רגילה אלא 6pk905 extra המוכר לא הצליח להסביר לי את ההבדל בינהם ואם הוא משמעותי כי הוא דרש מחיר כפול מרצועה רגילה מישהו יודע מה ההבדל בין הרצועות? אם יש כזה בכלל? כי ראיתי באינטרנט שיש אנשים ששמים 6pk903 במקום 905 אבל המוכר אמר שאין הבדל זה זניח מה שלא נשמע לי הגיוני
-
היי חברים, מתעניין ברכב כזה, יודע שזה DSG7 - מה עם המחלות? והמנוע? אני יודע שבראשונים היו בעיות של טיימינג , עדיין קיים?
-
סליחה על העיכוב אבל חייב לחזור לעדכן שאם מישהו יתקל בבעיה דומה ידע מה הפיתרון: מדובר במדחס ספיקה משתנה , כאשר חיישן הספיקה הולך המדחס תמיד עובד בספיקה נמוכה לכן אין קירור בנסיעה איטית. חיישן כזה עולה סביב ה100 \ 150 שקלים - אני החלפתי לבד לא כזה מסובך - החיישן נמצא על המדחס ויש C קליפ שנועל עליו, משחררים קונקטור ואז את הC קליפ והחיישן בחוץ (חשוב קודם לרוקן את המערכת מגז) אחרי שמחליפים ממלאים שוב גז וזהו מוסך מורשה נתן הצעת מחיר של 1000 שקל לחיישן ו1800 שקל למדחס משופץ רוב המוסכים יציעו פשוט להחליף מדחס לאחד משופץ כי זה הכי קל ומשתלם להם - חבל על הכסף שלכם.
-
טוב אחרי ביקור אצל גבע מעדכן אתכם שהוא אומר שהרינגים במנועים האילה טובים ויש מחלה במנועים האילה בגומיות שסתומים , ולגבי הריח הוא מאמין שיש נזילה אחרת. אחרי שהגעתי הביתה הרמתי את האוטו וראיתי שיש נזילה מהחלק האחורי של המנוע וגם מהחלק הקדמי כאשר מהחלק האחורי יורד ממש טיפות - חיישן VVT שהאורינג שלו כנראה לא אוטם כמו שצריך למרות שהוא רק בן חודש וחצי - מחלה של הרכב. הנזילה מקדימה מגיעה מבית מסנן פילטר גם כן מחלה של הרכב. חלקים וכלים מיוחדים הוזמנו , אשתדל להעלות תמונות שהכל יגיע מאוד רוצה לציין לשבח את רונן שהציג ידע ברמה גבוה ומחיר שהפתיע אותי לטובה עבור העבודה (למרות שבכל זאת אבצע אותה לבד) ממליץ בחום על המוסך.
-
לא פעם ראשונה ולא שנייה שפותח מנוע , לא הגעתי לכאן כדי שיגידו לי ללכת לגבע - מכיר את גבע ועזרו לי מעט עם שאלות פשוט לא מעוניין לשגע אנשים אני אוהב להסתדר לבד. קניתי את האוטו הזה כי אני אוהב את זה וזה ההובי שלי , בכל מקרה לענייננו: הטורבו עבר שיפוץ במוסך מורשה כמה חודשים לפני שהרכב הגיע אלי , וברכב הזה הסעפת יניקה תמיד מלאה בשמן בגלל הPCV ככה שזה פחות רלוונטי לגבי גילוי מקור הבעיה. חשוב לציין שהרכב נוסע מאוד חזק לא מרגיש שום איבוד כוח וזה מה שמשגע אותי אדאג להשיג שעון קומפרסיה לבצע את הבדיקה - העניין הוא שאני לא בטוח שהבדיקה הזו תעוור לי לגלות האם זה מהרינגים או מגומיות שסתומים כי הלחץ יכול לברוח משניהם , אולי בריחה גדולה תהיה דווקא מרינגים ובריחה לא כ"כ גדולה מגומיות שסתומים?
-
היי חברים , מדובר במנוע 1.6thp 156hp של פיגו הסימפטומים הם: שמן שרוף על המצתים עשן לבן מפקק מילוי שמן כשאני פותח אותו והמנוע מונע ריח מסריח מאוד וחזק מאוד של שמן שרוף בנסיעה במיוחד בכביש מהיר ריח חזק מאוד בהנעה קרה הנעה קרה תמיד קשה כאילו יש שמן בתא שריפה בעמידה ממושכת במקום ואז תחילת נסיעה יוצא עשן של שמן שרוף כל זה ב1000 קמ האחרונים ואכילה של יותר מליטר שמן חשוב מאוד לציין ! לא מרגיש נפילה של כח אני משתדל לטפל ברכב לבד לכן רציתי לדעת אם קנייה של שעון בדיקת קומפרסיה ללא קומפרסור תעזור למצוא את האשם? תודה רבה לכל העוזרים
-
איך אפשר לבדוק אם השרשרת התארכה? קשה לי להאמין שהטיימינג קפץ שן , שהאוטו חם הוא נוסע מעולה ומניע בנגיעה
-
מטפל לבד , לפני כן טופל במוסך מורשה . בת ים , כן מדובר ב156 כ"ס - -שהחלפתי אטם מכסה שסתומים הסתכלתי על השרשרת אין שברים במובילים והיא ממש מתוחה (בדיקה עם היד ) יכול להיות ששרשרת שהוחלפה לפני 40 אלף קמ במוסך מורשה שאני משאר לעצמי שיתקין את השרשרת המעודכנת יקרה כזה דבר שוב?
-
היי חברים, לאחרונה רכשתי פיג'ו 508 ואני באמצע פרוייקט יישור קוו מקיף. מנסה להשיג מידע דרך הרשת אבל קשה לי למצוא בידיוק מה שאני מחפש - אשמח אם מישהו פה ישפוך אור על הסוגיה. כשהמנוע קר , קשה מאוד מאוד לרכב להניע - צריך 5 / 6 סיבובים כדי להניע וב5 שניות הראשונות יש רעש מתכתי מכיוון שרשרת התזמון. בנוסף האוטו רועד ומטלטל , וכשהמנוע קר הוא מהסס לפעמים ביציאה מהמקום. שרשרת התזמון הוחלפה לפני כ-40 אלף קמ במלואה , ובוצע שיפוץ טורבו לפני 20 אלף קמ. חשוב לציין: המצתים הישנים היו מכוסים בגושים (קרבון בילד אפ כנראה) שהיו על האוטו בידיוק 31 אלף קמ (מצתי פלטינום) ואני עדיין מנסה להבין איך ומדוע הם הגיעו למצב הזה. החלקים שהוחלפו - מצתים , חיישן VVT , אטם מכסה שסתומים , צינור גדישה מהטורבו לפילטר אוויר , ניקוי פיח שסתומי יניקה
-
בסוף קניתי קלבר HP4 , מקווה שהם טובים מהאופציות האחרות שהיו. הושגו ב388 שקל לצמיג , 215/55/17
-
היי חברים מחפש צמיגים במידה 215/55/17 - התקציב לא מאפשר להשתגע מאחר שבידיוק החלפתי רכב ברכב הקודם היו לי אליאנס שרק הגיעו ארצה והיו מצויינים , מבחינת בלימה ואחיזה (יחסית אלי) לא שמעתי שיש את המידה הזו באליאנס אבל נתקלתי בצמיגי ריקן , מישהו שמע משהו עליהם? או לחלופין האם באמת אליאנס בסדר?
-
כי הוא לא נשאב ונשקל , הוא פשוט התחבר עם המכונה ,הדליק מזגן ואמר שלפי השעונים הכול מצויין הוא לא מבין למה לא יוצא קור - ממה שהבנתי ממנו זה שלפי הלחצים זה מראה שיש גז בכמות תקינה. אנסה את השיטה עם המים , אם המזגן יתחיל להוציא קור זה אומר שהמאוורר לא מסתובב מספיק מהר נכון? השאלה איך אפשר לפתור את הבעיה הזו אם במוסך אמרו "ככה זה במכוניות האלה" קצת קשה לי לקבל תשובות כאילו לכן אני מתייעץ אתכם
-
אז הייתי אצל מזגניסט שהתחבר עם מכונה וראה בשעונים שהכל בסדר והמליץ לפנות למוסך שתמתמחה במכוניות הללו, זה שהיה לידו כבר התחיל להמציא כל מיני שטויות בלי לבדוק כלום אז ברחתי. המדחס נכנס לפעולה ואני שומע אותו גם בעמידה, המאוורר מסתובב קבוע אבל במהירות נמוכה - המהירות הגבוהה תקינה בוודאות כי בעבר הרכב עבר לSAFE MODE ואז הוונטה הסתובבה במהירות גבוהה מאוד. יש לי ציוד בבית אני מטפל ברכב בעצמי והייתי רוצה לדעת כיצד אוכל לבדוק את הווסט לחץ שיש על המדחס או ווסט המהירות של הוונטה - הייתי רוצה לבדוק מה שאפשר בבית לפני שאני קופץ למוסכים כי מנסיוני הם רואים רכב כזה הם אוטומט מכפילים מחירים ויש כאילה שבכלל לא מוכנים להתקרב. חשבתי אולי לנסות לגשר ולגרום לוונטה להסתובב על מהירות גבוהה ואז אוכל לדעת שזה זה או אולי לעקוף את הווסט אבל אם יש דרך לבדוק אותם כמו שצריך בלי קומבינות אני כמובן שמעדיף את הדרך הזו.
-
היי חברים, קניתי לאחרונה פיג'ו 508 שנת 2012 ויש לי בעיה עם המזגן , כשאני בכביש מהיר הוא מקרר פשוט מעולה אבל בעיר \ בעמידה בקושי עד כמעט לא מקרר בכלל ידוע על איזה שהיא בעיה עם הדגמים הללו עם המזגן? לאחי היה סיטרואן C5 עם אותו מנוע והיית בעיה דומה אך לא טרח לבדוק את הנושא לעומק. כמובן שכבר עניין הגז נבדק ויש גז תודה לעוזרים, שבת שלום וחג שמח !
-
הרבה מעבר לתקציב וגם יש איתם בעיה שהם מיוצרים גם בטורקיה אני חושב ורוב הסחורה שמגיעה לארץ זו הסחורה הפחות איכותית קשה למצוא את אילו שמיוצרים באירופה פעם קודמת הזמנתי אותם ו"שחכו " בפנצ'ריה להודיע לי שזה לא הדגם האירופי למרות שביקשתי במפורש, ברגע האחרון אחרי שלחצתי לוודא התגלה שזה לא הצמיג שהזמנתי יש לי אולי אפשרות להשיג מישלין פרימסי 4 שנסעו עליהם 2000 קמ' בני חצי שנה ב350 ליחי' , איך הצמיג הזה? בהשוואה לטויו?
-
215/50/17 הרכב זה שברולט קרוז 1800 (אין מה לעשות המשפחה מתרחבת) מנסה למצוא צמיג שאוכל להנות ממנו, לא מעניין אותי קמ או רעש או צריכת דלק , נטו אחיזה ובלימה אני לא נוסע הרבה בשנה (לא מאמין שאצליח להגיע אפילו ל10 אלף קמ בשנה)
-
היי חברים, הפעם האחרונה שרכשתי צמיגים הייתה לפני שנה או שנתיים ולא זכור לי שנתקלתי בצמיגים הנ"ל מחפש צמיגים אוחזים היטב, ואילו נראה משיטוט ברשת מעולים בזה ועוד במחיר ממש ממש מעולה! מישהו שמע או התנסה בהם? איך הם בפניות , בלימות ובתקווה שלא ממש גרועים ברטוב?
-
היי, מחפש כנף קדמית צד נוסע לסיטרואן C5 2012 , מישהו שמע או ראה רכב כזה לפירוק ?
-
אם אני מחזיק 3 אלף סלד בעמידה המזגן מקרר זה פשוט ככה? איך אפשר לפתור או לשפר את זה? בעמידה המזגן כמעט ולא מקרר בכלל
-
חולון למה? הבנתי שככה זה באוטו הזה ולכן בפיגו 508 עשו 2 לחצנים אחד ac שמדליק את המדחס והוונטה כמו אצלי ועוד כפתור ac max שגורם לוונטה להסתובב בשיא המהירות ואז המזגן ממש טוב השאלה איך ואם בכלל אני יכול לעשות את זה גם אצלי ? (הc5 וה508 אותה גברת בשינוי אדרת)
-
שחכתי לציין שזה 2012 מנוע 1600 טורבו כשהרכב היה בsafe mode שנורת צ'ק אנג'ין דולקת זה גורם למאוורר להסתובב כל הזמן ואז הוא מסתובב ממש ממש מהר כך שהמאוורר תקין בוודאות אבל שמדליקים מזגן הוא מסתובב ממש לאט אין דרך אולי "לשקר" את המחשב ולגרום למאוורר להסתובב תמיד בשיא המהירות?
-
היי חברים יש לי סיטרואן סי 5 ויש לי בעיה שכאשר אני עומד במקום המזגן לא מקרר, לאחר חיפושים באינטרנט הבנתי שאם הוונטה לא מסתובבת מספיק מהר אז היא לא מצליחה לקרר את האוויר. ואני יודע בוודאות שכשאני מדליק את המדחס הוונטה מסתובבת ממש לאט כי כאשר האוטו היה בsafe node כשנורת מנוע נדלקה בעבר אז הוונטה הסתובבה ממש מהר השאלה היא איך אפשר לגרום לוונטה להסתובב הכי מהר כל הזמן כאשר המדחס עובד אולי לנתק חוט? לגשר? אולי תקלה ? כל דרך תתקבל בברכה דרך אגב הייתי במוסך ששם אמרו שלא חסר גז בכלל ובמהלך נסיעה בכביש מהיר המזגן מקרר מעולה תודנ רבה
