אפשר לעשות על זה דוקטורט, רק בקצרה:
בעת הפליטה, יש חפיפה בין שסתום היניקה והפליטה. שניהם פתוחים לשבריר שניה. כדי למנוע בריחה של תערובת טריה, דואגים שיווצר לחץ מסויים באגזוז.
תהליך ההשתקה הוא ע"י תהליך דיקומפרסיה. נותנים לגזים, שהיו בלחץ, להשתחרר, לתוך חלל אחר אשר מפחית את עוצמת הרעש.
כל המעברים והרשת, וצמר הסלעים (המיוחד לאגזוזים) מיועדים לשחרר את הגזים לאט יותר, וכך להקטין את הרעש.
אם תקצר את האגזוז, תקבל יותר רעש, יותר רעידות, פחות התנגדות מה שיגרום לבק-פיירים ועבודה פחות טובה בסלד נמוך ובינוני.
רצוי לא להתעסק עם זה, אלא אם כן אתה יודע לכוון קרבורטור כמו שצריך.