Jump to content

AmitGo

  • הודעות

    1,784
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

AmitGo שיחק אותה בתאריך יוני 1

התכנים של AmitGo היו האהובים ביותר!

1 עוקב

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של AmitGo

נהג שודים מדופלם

נהג שודים מדופלם (7/14)

284

מוניטין

3

תכנים שנפתרו

  1. יצאתי להליכה... ואז פשוט נעמדתי ובהיתי... די בטוח שירד לי ריר...
  2. אני חושב שזו גם למכירה... https://www.yad2.co.il/vehicles/item/746f0fkr?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=4&is-new-tab=true
  3. ראשית , תודה על המילים הטובות, טוב "לחזור". אז ניגשנו לעבודה, שטפנו את הרכב, האבק ירד די בקלות., יש לציין כי הצבע האדום דהה במקצת. אבל השלב הראשוני החשוב ביותר הוא המכאניות נטו, הקוסמטיקה תחכה שהרכב כבר יהיה בחזרה על הכביש. שלב ראשון, מחליפים מצבר -טלפון זריז לאיציק מצברים, והמצבר בדרך לבית. (שאל אותי אם אני רוצה אחריות לשנה / שנתיים ? - אמרתי לו שלפי המצב היום , בננות ירוקות אני לא קונה) הגיע המצבר, בודקים נוזלים שמן מנוע, נוזל קירור, משלימים מה שצריך ומניעים. נקודה לחיוב, הרכב מניע. נקודה לשלילה... כל השאר: טורים לא יציבים עולים ויורדים, מנוע רועד בירידת סלד כאשר מנוע חם מנוע קר- טורים נשארים גבוהים למשך זמן. עשן של שמן שרוף בתא המנוע ריח של דלק מתא המנוע מנוע לא עגול רצועות אביזרים בלויות אבל היי, הרכב מניע , מעלה סלד בקלות נשמע בריא , רק בסרק הוא כפי שמתואר מעלה. נותנים לרכב להתחמם , מחכים שהמאווררים יכנסו, מבצעים סריקת מנוע אין תקלות - בשלב זה הערכים שמתקבלים פחות מעניינים אותנו. בזמן הזה בודקים את שאר אביזירי החשמל ברכב, אורות, איתות , נורות בלם , פנסי ערפל קדימה ואחורה, אורות דרך, אורות גבוהים. ממצאים - הכל תקין מלבד: פנסים קדמיים העכירו , יש צורך בשיוף וניקוי. חלון חשמל צד נוסע אינו מגיב (לא מפיקוד נהג ולא מפיקוד נוסע) בלמים , כל הרפידות מקדימה ומאחור עדיין עם הרבה בשר, הדיסקים עם שכבת חלודה קלה (כמה בלימות טובות והם יתנקו). אז אחרי שהבנו מה תקין ומה לא , ניגשנו לעבודה: ביצענו החלפת שמן מלאה + פילטר שמן מקורי. החלפו 4 פלאגים מקוריים של מאזדה, בסט חדש מקורי. החלפו 2 רצועות אביזירים מלאות. לאחר כל ההחלפה , מניעים את הרכב, נשמע בריא יותר, אבל עדיין התופעות הללו ממשיכות: טורים לא יציבים עולים ויורדים, מנוע רועד בירידת סלד כאשר מנוע חם מנוע קר- טורים נשארים גבוהים למשך זמן. ריח של דלק מתא המנוע מנוע לא עגול ממשיכים לחקור, להלן התובונות: ווסת לחץ דלק דולף (היה מספיק להתחקות בעקבות הריח) - הוזמן ווסת חדש מיפן. צינור אוויר מבית הפילטר למצערת כבר יבש והתפתחו סדקים בכל מיני מקומות - הוזמן צינור יניקה חדש מארה"ב. לגבי נזילת השמן שהובילה לעשן , מסתבר אחרי הרבה בדיקות שהנזילה היא... מפקק פתח מילוי השמן, הגומייה במכסה התייבשה לגמרי ואינה אוטמת- הוזמן מכסה חדש מאנגליה (העלות זהה להזמנת אטם חדש). (מצורפות תמונות של המכסה החדש בו האטם גבוה ובולט, לעומת הישן שנדחס ו"נעלם".) יחד עם זאת נזילת שמן מהמכסה, מנוע שאינו עובד עגול, מעיד על לחץ גבוה + בריחת ואקום קלה, התייעצות עם חבר טוב מחול, הצביעה על חשד עיקרי, שסתום PCV תקול. תפקיד השסתום הוא לתת אפשרות ללחץ האוויר שנוצר במנוע (בעוקה וכו), לבצע חזרה אל המנוע בצורה מבוקרת, ובכך לשרוף את אדי השמן הנותרים , השסתום מורכב במכסה השסתומים בתוך השסתום יש מכלול חד כיווני שמאפשר לגזים לצאת החוצה לכיוון סעפת היניקה , אך בעת לחיטצה על דוושת המצערת כאשר נוצר ואקום במנוע השסתום נסגר ומונע חדירת אוויר הפוכה (מקווה שהצלחתי להסביר- יש המון תוכן בנושא ברשת). במידה והוא תקול ותקוע (בעקבות המון פיח שחוזר למערכת היניקה ), הלחץ במנוע עולה ומתחילות הזעות שמן מכל מיני אטמים + המנוע אינו עגול בעקבות יניקת אוויר לא רצויה לאחר המצערת. אחד הדרכים לבדוק היא לפרקו , לנער (על מנת לשמוע שהגולה האוטמת משוחררת), ולנשוף בכל אחד מהפתחים על מנת לוודא זרימת אוויר רק מכיוון אחד. טוב, אז מנסה לשלוף אותו ממכסה השסתומים, החלק נשבר לשניים, הפלסטיק כל כך התייבש שפשוט הפך למקשה אחת... גם לאחר שחילצתי את כל החלקים והדבקתי, מבדיקה השסתום תקול- אוויר חולף בכל אחד מצדדדיו - מסקנה יש צורך בשסתום חדש - הוזמן מאנגליה (2 סטים לייתר בטחון) עד שיגיעו כל החלקים שהזמנו , נעבור לחלון חשמל צד נוסע. החלון תקוע למעלה, בדיקת מתחים לא מגיע חשמל מפיקוד הנהג. מפרקים את כל דלת הנוסע, חושפים את הפלאג שמזין את מנוע החשמל ,נותנים מתח ישירות מהמצבר , החלון יורד... לאט לאט לאט. את הדרך למעלה כבר לא עשה - מסקנה צריך מנוע ומנגנון חלון חשמלי חדש - הוזמן מגרמניה בשילוח מהיר. על הדרך חבר טוב בדק את לוח הפיקוד של הנהג וקבע שהלחצן שאחראי על צד נוסע מקצר (זליגת זרם השראתי חיובי כאשר מתהפך ) - אחת הסיבות לכך שמנוע החלון נשרף לבסוף.- הוזמן מיפן לוח פיקוד חלונות חשמל חדש. לקח בסביבות החודש לקבל את כלל החלקים מחול. (מה שמשאיר לנו 25 יום לביצוע טסט). הגיעו החלקים והרכבנו את הכל בחזרה, חלקי המנוע התקולים בשיטת הסאלמי - כל פעם שהורכב חלק , הנענו את המנוע (רציתי לדעת מה פותר מה). פקק מילוי שמן חדש, ווסת דלק, צינור אוויר, שסתום PVC - ואכן עם חיבור השסתום החדש - הטורים התייצבו לגמרי כאשר המנוע חם. ביצענו איפוס מנוע מלא , ותהליך למידה מחדש לפי הספר, כיוון הצתה קל. המנוע עובד עגול, יפה. הפסיקה נזילת השמן מהפקק, נשמיך לעקוב אחרי הזעות ארות באם יתפתחו. בתא הנוסעים הורכב מנוע חשמל + מנגנון שהגיע מחו"ל , לוח פיקוד חדש הורכב בצד הנהג. השלמנו קליפים שנשברו בתהליך, וניקינו את תא הנוסעים. מגן שמש חדש (הישן פשוט התפורר ביד). בדקנו נוזלים, הוצא רישיון זמני, ניגשנו למוסך לקבלת אישור רכב מיושן + אישור בלמים + שטיפה עם חומר ניקוי לכל מרכב הרכב התחתון, סימני שמן , קורי עכביש, עלים וכו. בשעה טובה ניגשנו לטסט (עם רכב נקי כמה שאפשר) הטסטר החמיא למנוע שנשמע עגול מאוד לשנתון. לגבי חלונות החשמל , בטסט התבקשתי להרים אותם (חשבו שגם הם כהים כמו מאחור), טוב שטיפלנו במנגנון. בגדול... עברנו!!!! יש רישוי , יש ביטוח והכי חשוב יש הרגשה של הקלה באוויר. מאז יצאתי עם הרכב לכמה סיבובי בוקר בשישי שבת, כדי להבין מה מצבי איתו. מודה אפילו לעבודה לקחתי אותה כמה פעמים (אין כמו לצאת על הבוקר , עם פקקים פסי האטה, ורכב מונמך) , השארתי את ההיברידית הנוחה בבית. ולאחר הרבה זמן , אני מוצא את עצמי מחכה שיום העבודה יסתיים. לרדת לחניון , להניע משהו מוזר מרעיש ואדום (שדי בולט על רקע חניון הליסינג האפור שלנו). לשבת בכסא באקט, להוריד חלונות , להכניס קלאץ , הילוך , מוזיקה טובה בטלפון, ופשוט לנהוג (בחזור אין פקקים והכביש די פתוח) לחזור הביתה, להחנות, לנעול את הרכב להתקדם כמה צעדים להביט לאחור ופשוט לחייך לעצמי. לחייך שלא וויתרתי עליה, על עצמי, על התחביב הזה והגו'ק הזה בראש. 17 שנה של השקעה וחוויות, הייתי חייב את זה גם לרכב, לא רק לעצמי. עוד שנתיים היא תיהיה אספנות, ועם ההבנה הזו התחיל לו בשקט בשקט פרוייקט חדש, ארחיב עליו בהמשך... תמונות של החלקים צולמו באקראי, בזמנו לא ידעתי אם אפרסם ואעדכן את התרד, שמח שהחלטתי שכן. תודה, עמית.
  4. היי... זוכרים אותי. החיים מלאים נק' מפנה , ופרספקטיבה... אז עברו שנתיים + (יותר נכון שנתיים וחודש), מאז שעדכנתי את הת'רד על הרכב. (אני קורא בפורום ומגיב שנושאים אחרים באופן רציף - לפחות משתדל) כל כך הרבה זמן ואירועים בשנתיים שלמות. (אנסה לתמצת, כהרגלי). הרכב די עמד בצד תקופה ארוכה מאז הסתיים הטסט ב2022, שלל סיבות "סייעו" למצב הזה. פרוייקט ענק בעבודה החל אי שם ב2022 ועלי הופקדה ההובלה והניהול... לא מצאתי אפילו זמן בסופש לגשת לרכב. מעבר דירה, החיים, האתגרים.... פרספקטיבה חלק א: אי שם באוגוסט 2022 , הייתי מעורב לצערי בתאונת דרכים (לא עם המאזדה) שהשביתה אותי לתקופה של כמה חודשים טובים, מרותק למיטה, הייתי עסוק בכאב, ובהחלמה.. הרבה חשבון נפש (משבר אמצע החיים שכזה ) ולאט לאט מרחמים עצמיים ,עברתי בלהתעסק בלהשתקם לחזור לעצמי. על המאזדה לא יכולתי לנהוג (מונמכת, מוקשחת...) ,שלא לדבר על להצליח להכנס למושב הבאקט, ועוד ללחוץ על הקלאץ בכלל. היא פשוט ישבה בחנייה והעלתה אבק, מן תזכורת כזו לתקופה של בריאות וכושר. כשחזרתי לתפקוד מלא והצלחתי לנהוג, זה היה על היברדית נוחה וחדשה... למאזדה כבר עבר הטסט מזמן מזמן... כל כמה זמן אמרתי לעצמי , שאני חייב לחזור ולהתעסק איתה... שזו התראפיה שלי לנפש. אבל נשאבתי חזרה לחיי היום יום, לעבודה - לפרוייקט ההוא שלא נגמר. היו גם רגעי אושר בתקופה הזו , טיסות משפחתיות לחו"ל לכשהצלחתי לחזור לתפקוד מלא, עבודה בחו"ל. החיים התקדמו חלפה שנה וקצת, והיא עדיין ישבה בחנייה והעלתה אבק... הנעתי פה ושם אבל לא באמת התעסקתי. פרספקטיבה חלק ב: השבת הארורה הזו, השבת ההיא שמאז ועד היום, כולנו עדיין מדממים ממנה. השמיים נופלים כך זה הרגיש... (לפעמים זה עדיין מרגיש ככה) מי בכלל חשב כל התקופה הזו על תחביב, על שינוי אווירה , על לשמוח... יש שירים שאני עדיין עד היום לא מסוגל לשמוע. רוטינה קבועה שכזו: עבודה , אזעקות, בית... ושוב חוזר באיזה סדר שתבחרו. אין טעם לגשת לטסט, מי בכלל רוצה לנהוג ועוד לאן? הצפון סגור, הדרום סגור... נק מפנה: 2024 כבר החלה מזמן, הרכב עומד בצד כבר המון זמן , לאבק הצטרפו גם קצת קורי עכביש. המצבר מזמן התרוקן... חג פסח הגיע (חג "חירות"), אחרי הרבה חשבון נפש, הבנתי שלמעני למען השקט הנפשי שלי, הבריאות שלי , אני חייב להחזיר אותה לכביש. כתבתי בתרד הזה לפי הרבה שנים שההתעסקות ברכב היא סוג של שקט, של טיפול עצמי אם תרצו, מעיין ריפוי , רגעי אושר קטנים. אז החלטה התקבלה , חייבים להחזיר אותה לכביש. בדיקה קלה, עוד חודשיים יחלפו שנתיים ללא טסט (האגרות שולמו במסודר לאורך התקופה) רכב מיושן, שרישיונו פג, לאחר שנתיים יורד מהכביש ואז יש צורך באישור מעבדה ועוד המון בירוקרטיה. אז יש לנו 60 יום להשמיש, לתקן , לסדר , לטפל ולהחזירה לכביש. על כל זה בהמשך...
  5. לגבי מאזדות ישנות. יש קבוצה עם 69 בעלי מאזדות ישנות, הרבה 323f bg פנסים קופצים. 323f ba לאנטיס ba 323 סדאן כמות יפה של mx3 כמה בעלי 121 בימבה מיאטות ואחד משוגע עם familia neo שמחזיק אותה כבר 18 שנה.
  6. המון שמן ותניע, החום יעזור לשחרר את ההברגה.
  7. החזקנו קפצור ידנית 2014 6 שנים, אמינות מופתית 0 תקלות, המזגן אכן חלש.
  8. https://www.ebay.com/itm/225292776974?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=QPMxxkUZQI6&sssrc=2349624&ssuid=n7PF-ztaTcm&var=&widget_ver=artemis&media=COPY תתחדש.
  9. כוונתך לווסת הדלק? תעלה תמונה ממוקדת יותר. תודה
  10. AmitGo

    20 שנה בפורום? לא נמאס?

    למה "פעם"? אני עדיין פה כבר 19 שנה, וגם הרכב...😉 בהמשך החודש נעדכן את הת'רד.
  11. כשאתה לוחץ על הברקס, האיתות מצטרף גם. כשיורד גשם סופש שלם אתה חונה מתחת לעץ, ביום ראשון מכניס את הילד (בן 3 )לרכב והוא מתחיל לצעוק ים, ים !!!! מביט לרצפת הרכב, וכל הרכב מוצף מים... מי הזבל שתכנן נק ניקוז בודדת מרכזית במגש הווישרים, עם מכסה חד צדדי (שנסתמה מרוב עלים) בעלים לשעבר של רנו מגאן דור 1 96. קליאו mk3 ידנית. רנו קפצור ידנית.
×
×
  • תוכן חדש...