-
הודעות
196 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי madmon10
-
מניסיון אישי, לא הייתי מתקרב לפרג'יו, מאוד לא אמין, וחווית נסיעה זוועתית (אם כי ניתן להעמיס עליו המון). הלארגו/סרנה, לדעתי קטנות מדי ולא יהיו נוחות מספיק להעמסת רהיטים. במקומך הייתי הולך יותר על האופציות הקלאסיות (טרנספורטר/טרנזיט), אבל בכל מקרה קח בחשבון שעם תקציב כזה עדיף לך פשוט ללכת על האקזמלר השמור ביותר שתמצא, ולא משנה מאיזה מוצא הוא...
-
הנסועה השנתית כיום איננה גבוהה באופן יחסי (פחות מ-15K), וחלק לא מבוטל ממנה הינו בהרכב מלא (5 נפשות כיום, 6 בהמשך). אני מכיר את הגישה שבנסועה שנתית נמוכה צריכת דלק נמוכה איננה משמעותית, אבל זה בכל זאת חשוב לי (גם אם זה רק פסיכולוגי), ולכן אני מחפש רכב שעבר הסבה לגפ"מ. להחזיק שני רכבים זאת בכל מקרה לא אפשרות מבחינתי, ואני גם לא רוצה רכבים של 7 מקומות ללא מקום למטען וכד' (סטיישנים 7 מקומות למיניהם). עיקר ההתלבטות היא בין ה-MVP לוויאג'ר. משיטוט בפורום עושה רושם שה-MVP מומלץ יותר, אבל משיטוט ביד 2 נראה שאם אקנה וויאג'ר זה יהיה ממודל מתקדם יותר, והשאלה אם זה לא עדיף.
-
תודה. האם לוויאג'ר ישנם חסרונות בולטים לעומת ה-MPV? ושאלה נוספת, האם החלפת מנוע/גיר היא נקודת זכות או TURN-OFF?
-
ערב טוב, לרגל התרחבות משפחתית מתוכננת, אני זקוק לרכב 7 מקומות. כיום אנחנו עם 3 ילדים (7, 5.5, 4), ואיכשהו מסתדרים עם 306 שנת 1995 (אל תשאלו...) חשוב לי: 7 מקומות אמיתיים+תא מטען סביר, אמינות בסיסית טובה, עלויות אחזקה שפויות יחסית, וצריכת דלק לא מוגזמת. חשוב לי (אבל קצת פחות): נוחות, "פינוק", ושלא תרגיש גרוטאה. לא חשוב לי: ביצועים, פוזה וכד'. אני יודע שרוב המועמדות הן שתייניות רציניות, ולכן חשבתי לרכוש אקזמפלר מוסב להנעה בגפ"מ, או לרכוש במחיר קצת נמוך יותר ולעשות את הסבה בעצמי. נראה לי שהנעה בגפ"מ די פותרת לי את עניין צריכת הדלק. התקציב הוא 30,000 ש"ח, ובשביל רכב שיהיה שווה את זה אולי אוכל להוסיף עוד כמה שקלים. בחיפושים ביד 2 נתקלתי בעיקר במאזדה MPV (שנתונים 00-02), ובקרייזלר וויאג'ר (01-03). האם ישנה עדיפות ברורה לאחת מהן על פני השניה? האם ישנן בעיות שצריך להיזהר מהן (גם לגפי הגפ"מ)? אשמח לשמוע הערות והארות נוספות מבעלי ניסיון עם הרכבים האלו. תודה רבה לעונים.
-
סתם הערה קטנה, ע"פ הלמ"ס במשק בית ממוצע בני הזוג עובדים במשרה וחצי (או משרה ושליש, אני כבר לא זוכר), ולכן השכר הממוצע (9,200 ש"ח למשרה מלאה) למשק בית הוא לכל היותר 13,800 ש"ח.
-
תשובה? מישהו? אדגיש שעיקר ההתלבטות כרגע היא בין הדמיו לסיריון, האם מבין שתיהן יש עדיפות מסוימת או שפשוט לבחור את האקזמפלר הטוב יותר?
-
שלום לכולם, כמו שנכתב בכותרת, אני מחפש רכב לאמא שלי. הוא אמור לשמש אותה בעיקר לנסיעות יומיות לעבודה (10-15 ק"מ לכל כיוון), ופה ושם סידורים בתוך העיר. הדרישות: אמין, חסכוני, אוטומטי, קטן (לא מאוד), נוחות סבירה לפחות, וקל לנהיגה וחניה. התקציב: 20K. חשבנו בהתחלה על מאזדה דמיו (02/03) או יונדאי אקסנט (04/05), אבל מצאתי סיריון מסוימת (02) שלפחות על פי הנתונים היבשים והתמונות נראית מעולה, וגם נכנסת לתקציב. האם ברמה העקרונית סיריון תענה על הציפיות בהתאם לדרישות שרשמתי לעיל? תודה רבה
-
את הבקשה הוא צריך להגיש בספטמבר, ואת הרכב הוא יוכל לרכוש בינואר, ככה שלא מדובר על החלטה למחר בבוקר. בכל מקרה, הקשקאי מתחיל להישמע יותר מעניין במחירים כאלו. האם יש סיכוי שבינואר יהיה ניתן לסחוט הנחות משמעותיות על רכב מ-2012? האם זה עדיין יהיה רשום כרכב חדש (בעלים קודמים 00)?
-
תודה לכל העונים עד כה. לגבי הנכות, הוא הוכר עד כה 70% ניידות, אבל מצבו כרגע החמיר ולכן יתכן שיהיה זכאי לפטור גבוה יותר. התקציב עדיין לא סופי, והוא תלוי גם באחוזי הניידות שיקבעו לו, וגם בתזרים המזומנים נכון לזמן הקנייה, בכל מקרה, חסכון תמיד יהיה מבורך. לגבי הרכבים: סקודה ייטי - גרסאות ה-1.2 אכן יפגעו בקצבה החודשית, וגרסאות ה-2.0 יקרות מדי. ניסאן ג'וק - מרגישה לי לא מספיק פרקטית (תא מטען לא קטן מדי?), אבל היא בהחלט מפתה. ניסאן נוט/הונדה ג'ז/ספייס ורסו - אופציות שבהחלט באות בחשבון, אם כי הג'ז לדעתי פשוט יקרה ללא הצדקה ביחס למתחרות. הנוט נראית אופציה מעולה, מה גם שמרווח הטיפולים בה הוא 30K/שנה, והוא נוסע לא מעט. לקוריאניות אני מעדיף שלא יתקרב והצרפתיות לדעתי ירתיעו אותו (מישהו אמר דעות קדומות?). הקשקאי הייתה יכולה להיות אופציה מושלמת אם לא הייתה יקרה מדי. למישהו יש מושג איזה רכבים מוצעים עכשיו בהנחה לחברי הסתדרות המורים? שאלה נוספת, מה לגבי דודג קאליבר?
-
שלום לכולם, אבא שלי יצטרך בקרוב להחליף רכב, ואני זקוק לעצתכם. עקב הנכות שלו הוא זקוק לרכב בעל מושב גבוה (יחסית). הרכב הנוכחי שלו הוא דייהטסו טריוס, שאומנם מספיק גבוה, אבל מאוד לא נוח בנסיעות ארוכות, ומרגיש חלש בתאוצות. הרכב הקודם היה הונדה ג'ז, ממנו הוא היה מאוד מרוצה. הנתונים המבוקשים: כמו שכבר כתבתי, מושב גבוה. שלא יהיה צפוף, ושיהיה תא מטען מרווח למדי. תצורת הצ'באק/סטיישן. חסכוני יחסית בדלק. שלא ירגיש חלש מדי. תקציב: עד 130K ש"ח. תודה לעונים.
-
לפירוק או להחזרה לכביש. הרכב בלי טסט כבר חצי שנה. לא מניע בגלל בעיה בפיקוד של הסטארטר. המנוע, הגיר וחלקים נוספים במצב טוב. ניתן לקחת בגרירה או לתקן במקום ולהניע. מבקש 2400 ש"ח. תובל - 050-9262269. ניתן לשלוח מייל - [email protected]
-
פז'ו 306 שנת 1995 - צריכת דלק מופרזת
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
קוד המנוע: TU3MC/Z/L. הרכב הוא מדגם 1.4SL בנוסף למה שכתבתי למעלה, מדי פעם ישנם בנסיעה גמגומים קלים מאוד, שלרוב נעלמים לאחר פחות מדקה. תודה. -
פז'ו 306 שנת 1995 - צריכת דלק מופרזת
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני נזכר עכשיו בתופעה נוספת שאולי גם היא קשורה. כשאני עוצר לאחר נסיעה, לוקחות כמה שניות עד שהסל"ד יורד. זה קורה רק כשהרכב קר. -
שלום לכולם, ברשותי פז'ו 306 שנת 1995 מנוע 1.4L. קניתי את הרכב לפני כחודשיים שלושה, ובדקתי צריכת דלק מספר פעמים בתנאים שונים (ע"פ השיטה המומלצת בפורום). בנסיעה בינעירונית בלבד, הרכב צרך ליטר ל-15 ק"מ, שזה סביר, גם אם יכול להיות יותר טוב. בנסיעה עירונית בלבד, הרכב צורך בסביבות ליטר ל-7 ק"מ, שזה מוגזם מאוד. המדידות הן לרוב עם מזגן דולק, בנסיעה רגועה מאוד, ללא "קיקים" וללא משיכת הילוכים. אין לרכב בעיות סחיבה, בעיות עישון וכד'. הוא לא מאבד שמן או נוזלים אחרים. 96,000 ק"מ אמיתיים על השעון, ככה שלא סביר שיש צורך בניקוי מזרקים (הרכב תוחזק מצוין לאורך השנים). בעיה נוספת היא שפעם בכמה שבועות קורה שהרכב נכבה במצב עמידה (לא בנסיעה), אין לי מושג אם זה קשור. אשמח לעצות ולהכוונה. אנא מכם, אינני מומחה במכונאות ואינני מתיימר להיות. השתדלו להיות עדינים איתי... תודה רבה
-
וולוו 740 שנת 1992 מנוע 2L
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
-
וולוו 740 שנת 1992 מנוע 2L
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
מקפיץ -
ברצוני לנצל את השרשור הזה לתיעוד קורות חייה של ה-306 שלי. כמו שכבר כתבתי, נקנתה ב-26/07/11. השבוע תיקנתי את הבעיה שהייתה במזגן. מתסבר שהתרמוסטט לא היה מכוון, אז הוא כוון וכרגע המזגן עובד מצוין. תיקונים נדרשים כרגע: החלפת רצועת מנוע, החלפת גומיית צירייה (ימין). יבוצע בימים הקורבים. בנוסף, קניתי היום שמן מנוע 10W40 של LIQUI-MOLY, מי קירור פרסטון, ו- K44. בימים הקרובים אקנה מצתים ופילטרים, ונעשה לו טיפול.
-
וולוו 740 שנת 1992 מנוע 2L
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
עדכון מחיר: 4200 ש"ח. -
רוצה לקנות רכב (לא סתם רכב, רכב אמין לנהג חדש ב-10 אלף ש"ח) [כ"ע]
madmon10 פרסם הודעה בנושא של Iza בתוך ייעוץ ברכישת רכב
לא מסכים איתך... עם קצת סבלנות, ב-4-5K זאת לא חייבת להיות גרוטאה. מניסיון. -
אתה מתאר את הבעיה די במדויק. איפה נמצא הטרמוסטט וכמה יעלה להחליף אותו?
-
אכן מזגן של אלכס, והוא לא חזק במיוחד, אבל יש לו בעיה אחרת, שפרטתי כאן.
-
הרכב הוא פיג'ו 306 משנת 1995 (1.4L אם זה משנה). המזגן לרוב עובד טוב, אבל כמעט בכל נסיעה קורה מדי פעם שפתאום זרם האוויר הקר כמעט מפסיק לצאת מהפתחי אוורור הקדמיים. המדחס ממשיך לעבוד, וגם מאוורר המזגן ממשיך לעבוד (אין שינוי ברעש), אבל זרם האוויר פשוט נחלש משמעותית, וכאילו הולך למקום אחר. זה מסתדר לאחר שאני משחק קצת עם הווסת/לחצןAC/לחצן כניסת אויר. יש למישהו רעיונות? תודה לעונים.
-
אחרי חיפושים לא ארוכים מדי, וקנייה אחת שהתחרטתי עליה כמעט מיד, מצאתי רכב שאני מקווה שיספק אותי ואת משפחתי לפחות בתקופה הקרובה, ובמיוחד לאור התקציב המאוד מוגבל שהיה לי. רכשתי פיג'ו 306 ידנית 1.4L שנת 1995. יד שנייה 95K ק"מ. מטופלת ומתוחזקת, נראית ונוסעת מצוין. מבחוץ ישנו צבע דהוי בכמה מקומות. מבפנים נראית חדשה לגמרי. ספרטנית לחלוטין. יש לה כמה בעיות קטנות ולא משמעותיות, עליהן אטריד אתכם בפורום טכני . עלתה לי 4,200 ש"ח. תודה לכל מי שסייע.
-
מה שדי מתסכל אותי, זה שכל רכב שהיה מבחינתי שפוי והגיוני לקנות אותו ירד מהפרק די מהר. חשבתי על רנו 19 של חבר הפורום, והוא נסוג מהמכירה. רציתי ללכת לבדוק פג'ו 306 בעלת נתונים טובים, לפחות על הנייר, ובסוף היא כנראה תימכר למכר של המוכרת. חשבתי אפילו "להידרדר" לכיוון הדדרה היפהפיה שמפורסמת פה בפורום, אבל היא נמכרה היום. נכון לעכשיו, אני מקווה שמצאתי את שאהבה נפשי- 306 4 דלתות שנת 1995 1.4L ידנית. על הנייר היא במצב מעולה. אבדוק אותה מחר, ובמידה והכל יהיה בסדר, אקנה אותה. האם הדגם הנ"ל (1.4L ידני) סוחב בצורה סבירה? לפחות במישור?
-
לתשובה הזאת חיכיתי, תודה.
