-
הודעות
196 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי madmon10
-
מקפיץ. ישנה דליפת גז מהמזגן עקב סדק/חור בצינור גז (מדחס הוחלף לפני פחות מחודשיים). בעיקרון סגרתי עם חבר מכונאי רכב שיבוא להחליף את הצינור. המחיר במצב הנוכחי - 4,000 ש"ח. במידה ואספיק לסדר את דליפת הגז לפני המכירה - 4,500 ש"ח. לא ציינתי בהודעות הקודמות- הרכב לא מאבד מים או שמן בכלל. מאז הטיפול האחרון (לפני 9 חודשים), לא היה לי צורך למלא שמן/מים בכלל.
-
אימפלה 2001 מנוע 3.4L - בעיות לאחר הסבה לגפ"מ
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
עדכון: הרכב יצא היום מהמוסך, והבעיה הייתה צינור אויר קרוע של המצערת (או משהו כזה, באמת שאינני מבין בזה). מקווה שאכן הכל יסתדר מעכשיו. מצורפות תמונות. -
אימפלה 2001 מנוע 3.4L - בעיות לאחר הסבה לגפ"מ
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בדקתי מים כמה פעמים בימים האחרונים ולא ראיתי ירידה במפלס, לא ברדיאטור ולא במיכל עיבוי, אז אני בספק אם אכן קיימת נזילה. המערכת היא של LOVATO. חבר אמר לי שצריכה גבוהה יכולה לנבוע גם מחיישן חמצן ו/או חיישן מסה לא תקינים. האם מומלץ בכל מקרה להחליף חיישן חמצן וחיישן מסה ברכב? זה יחסית כסף קטן (ב-EBAY), והתועלת נראית גבוהה. -
לפני שבועיים רכשתי את הרכב, יד ראשונה עם 105KK, במצב מכני מעולה. נהגתי עליו במשך כשבוע לפני ההסבה, גם בעיר וגם כמה נסיעות בינעירוניות, והוא הרגיש מצוין. המנוע עדיין מלא בכוח, והגיר תפקד חלק, למעט נקישות קלות מאוד פה ושם (הבעיה הזאת כבר נדונה רבות בפורום ואם וכאשר המצב יחמיר- הפתרון ידוע). כל המערכות החשמליות של הרכב עובדות באופן מושלם. לפני כשבוע התקנתי מערכת גז במקום מאוד מומלץ (גם פה בפורום), לדעתי החברה הכי ותיקה בתחום. אומנם עלה קצת יותר יקר, אבל העדפתי לשלם יותר ולעשות את זה במקום בעל שם. ביום שלישי הרכב הוצאתי את הרכב ממרכז ההתקנות. המתקין אמר שהוא עשה בדיקה בלחץ למערכת שלו, וכן בדק את מערכת הקירור שלי ולדבריו יש לי נזילת מים "עצבנית" (בדקתי את זה לאורך מספר ימים ואם בכלל יש נזילה היא מינורית וממש לא "עצבנית"), וכן הוא אמר שאחד החיישנים על ראש המנוע לא היה מחובר והוא חיבר אותו בחיבור מאולתר, ובכל מקרה המליץ לי לגשת למוסך על מנת לבדוק את הדברים. באותו יום נסעתי לת"א (כ-50K), וכשעמדתי באחד הרמזורים, החלטתי לכבות את המזגן. כמה שניות לאחר כיבוי המזגן הרכב רעד קלות ונכבה. ניסיתי להניע שוב והצלחתי רק כשרגל הייתה על הדוושה. יום למחרת נדלקה נורת אזהרה (אני חושב CHECK ENGINE). ביום חמישי חזרתי למרכז ההתקנות לבדיקת הטכניון, וכן לתיקון התקלות. בחמישי בערב שוב הרכב כבה פעמיים, הפעם כבר תוך כדי נסיעה (ברגע שהורדתי את הרגל מהדוושה), ביום שישי כבה פעם נוספת באותה צורה, והערב כבה פעם נוספת בעמידה בניוטרל (כשהמזגן עובד). נוסף על כך, כשהרכב עומד ב-N/P, הוא יחסית רועש ורועד למה שהיה קודם. לפני ההתקנה הוא היה שקט ברמה שהיית צריך להתקרב על מנת לדעת שהוא אכן מונע. כמו כן צריכת הגז בנסיעה משולבת גבוהה בכ-20% לעומת צריכת הדלק בתנאים דומים. מחר אמורים לתאם לי שוב כניסה למרכז ההתקנות, אבל האמת שהתחושה שלי לאחר ההתקנה כבר ממש לא טובה. למי שאין סבלנות לקרוא את הכל, אז לסיכום, אלו הבעיות: לאחר התקנת מערכת הגפ"מ, 1. מספר פעמים הרכב רעד וכבה במצב P/N, במיוחד כשהמזגן כבוי אבל גם כשהוא דולק. 2. מספר פעמים הרכב כבה תוך כדי נסיעה כשאני מוריד את הרגל מהגז בנסיעה איטית יחסית. 3. לאחר שהרכב כבה, ההנעות קשות ומצליחות רק עם רגל על הדוושה. 4. במצב N/P הרכב רוב הזמן רועד ורועש משמעותית יותר לעומת המצב לפני התקנת המערכת. 5. צריכת הגז גבוהה ב-20% לעומת צריכת הבנזין.
-
שלום רב, רכשתי לפני שבוע שברולט אימפלה שנת 2001 3.4L. ברכב מותקנת המערכת המקורית (רדיו-טייפ), מגבר כלשהו, וצ'יינגר של קנווד עם פאנל שליטה קטן מקדימה. הסאונד באופן כללי לא רע בכלל ומספק אותי, אבל הצ'יינגר משום מה לא עובד (לא נדלק בכלל, לא מקבל מתח). הבנתי שבאימפלה הרדיו טייפ המקורי שולט על אופציות מסוימות במחשב הרכב, אם כי אני לא בטוח שזה המצב גם בדגם שלי. כמה שאלות: האם ניתן להחליף את המערכת המקורית ביחידת רדיו דיסק מודרנית (MP3+BT+USB)? זה לא יפגע במחשב הרכב במידה ואכן קיימת שליטה כלשהי מהמערכת על המחשב? האם בינתיים יש למישהו רעיון למה הצ'יינגר לא עובד? האם באמת מדובר בתקלה או שישנה איזושהי דרך פשוטה להפעיל אותו שעדיין לא עליתי עליה? תודה
-
רק שבמאליבו אין 6 מקומות אז לצערי היא לא אופציה, אבל תודה בכל מקרה.
-
אגב, אם אתה מדבר על ה-MPV הכחולה מחיפה שמוצעת למכירה ביד 2, קח בחשבון שמדובר בסוחר (הוא לא מסתיר את זה).
-
אשמח אם תרחיב. הגיר מהווה מבחינתי Turn-off רציני, למרות שהרכב אכן מאוד מפתה.
-
ירדתי ממנו, תודה לכולכם.
-
התעניינתי גם כן ברכב כזה לאחרונה, וירדתי מזה לאופציות זולות יותר לקנייה ולתחזוקה. הביטוחים יקרים יותר כי הרכב מוגדר מסחרי (ביטוח חובה לדוג' למעלה מ-2000 ש"ח). בגדול הרכב אמין למדי, אם כי משנת 2003 הוא קיבל מנוע 3L מוצלח ואמין יותר. קח בחשבון שהוצאות התחזוקה יקרות יחסית לפרייבט סטנדרטי (אם לזה התרגלת). מבירור עם כמה אנשים שהחזיקו ומחזיקים את הרכב, צריכת הדלק קרובה יותר ל- 7-8K/L בנסיעה משולבת, וזה ברכבים מתוחזקים היטב. אם כל הנתונים לעיל לא מהווים מחסום מבחינתך, ויש לך צורך בשבעה מקומות אמיתיים אז זאת בהחלט עסקה טובה (כמובן תלוי במחיר המבוקש). בהצלחה...
-
בהמשך לשרשור הזה, ולאחר חריש עמוק בפורום, גם הלב וגם הראש נוטים לאימפלה (ולא ל-307SW). אני קונה את הרכב לטווח של כשנתיים וחצי שלוש, ונראה שסביר להניח שהאימפלה תיתן לי יותר "שקט". עניין הגירים ב-307SW מרתיע אותי מדי, מה גם שכמעט כל הרכבים הרלוונטיים ביד 2 הינם בעל 120-150KK, מה שכנראה הופך אותם למועדים לפורענות כלכלית (שיפוץ/החלפת גיר). התקציב הוא 30K, עדיף פחות. למרות שקיוויתי למצוא אימפלה 6 מושבים מוסבת לגז בשנתון כמה שיותר מתקדם, כרגע אין אופציה כזאת זמינה, ולעומת זאת מצאתי אימפלה שנת 2000 לא מוסבת, ולהלן הנתונים: שנת 2000, 3.4L, שישה מושבים כמובן, 175KK, יד שניה. מבחינה ויזואלית נראית שמורה מאוד וחדשה לגמרי מבפנים ומבחוץ. מבחינה מכנית, וכרגע אני מתבסס על דברי המוכר (שנשמע אמין ורציני, לפחות בטלפון), הרכב בגדול במצב מצויין, לרבות המנוע והגיר. לפני מספר שבועות הרכב עבר שני ראשי מנוע (אשתו נסעה בלי מים), צלחות ובלמים, וטיפול (מצתים, מסננים ושמן סינטטי מלא). התקלות ברכב: 1. בולמי זעזועים קדמיים חלשים. 2. תצוגה אלקטרונית של הקילומטראז' והוינקרים נדלקת ונכבית לפרקים. לדבריו אמרו לו שזו איזושהי בעיית חשמל פשוטה יחסית. הוא מחזיק את הרכב כשנה, והבעלים הקודמים החזיק אותו כ-12 שנים. כשאפגוש אותו אשאל אותו מדוע הוא מוכר מהר יחסית כי זה קצת מרתיע אותי. המחיר המבוקש עומד על 11K ש"ח סופי, מה שדי מפתה אותי, כי זה בהחלט משאיר לי מספיק להתקנת מערכת גז שאני מתכוון בכל מקרה לעשות, ליישור קו מקיף במידה ויהיה צורך בכך, לביטוחים, ולטסט עוד שלושה חודשים (ועדיין אשאר עם מעט עודף...). קראתי את כל המדריכים בפורום לגבי רכישת רכב, ולפני שאני הולך לפגוש אותו ולראות את הרכב, אשמח לשמוע האם ישנם דברים נוספים שעלי לבדוק ולשים לב אליהם ברכב הזה? האם על פניו זאת נשמעת קנייה טובה, או לפחות סבירה בהתאם לתקציב הכולל ולצרכים? תודה רבה לעונים
-
באיזה שנתון בוצעה מתיחת הפנים המדוברת? ראיתי פה בפורום 3 דעות שונות...
-
yonisi, כמה פחות או יותר עולה התקנת מערכת הגז באימפלה?
-
אשמח לקרוא דעות נוספות לגבי ההבדלים בין מנוע 2L ל-1.6L ב-307. עד כמה משמעותי ומהותי ההבדל בכוח? האם ה-1.6L מרגיש חלש מדי? מה ההבדל בצריכת הדלק? האם ישנם הבדלים באיבזור?
-
שאלה נוספת, מה ההבדל בין מנוע 1.6L ל-2.0L? עד כמה ההבדל משמעותי? מה ההבדל בצריכת הדלק?
-
באיזה שנתון ה-307 נרפאה ממחלות הילדות? משיטוט בפורום לא הבנתי אם 2004 או 2005.
-
התלבטות קצת משונה, אני יודע, אבל בכל זאת. לאחר כחודשיים של התלבטויות בנוגע למעבר ל-7 מקומות (כולל פה בפורום), החלטתי לרדת מהנטייה הראשונית שלי (MPV או וויאג'ר) ולחפש חלופות פחות "גדולות". לאחר מחשבה הבנתי שבאמת איננו נוסעים תדיר בהרכב מלא לרבות ציוד, ולכן ניתן לוותר על המיניוואנים הגדולים, ולחתוך קצת בתקציב, כשההפרש ילך למקומות טובים אחרים. כרגע אנחנו 5 נפשות (3 בוסטרים/כיסאות בטיחות), היד עוד נטויה, ובעז"ה ובעזרתנו נתרחב בשנה הקרובה. לאחר חריש עמוק ביד 2 ופה בפורום, מצאתי שתי אופציות רלוונטיות: 307SW בעיקר משנתון 2004, מנוע 2L, אוטומט, 7 מקומות כמובן, 20-27 אש"ח. מצאתי כמה אקזמפלרים שנראים בעלי נתונים טובים, מטופלים ובעלי קילומטראז' נמוך יחסית (130KKL-140KKL). החשש העיקרי הוא כמובן הגיר, והאמינות הלא לגמרי יציבה. אימפלה בעיקר משנתונים 2002-2004, מוסבת לגז, 6 מקומות, 20-25 אש"ח. מצאתי אקזמלר מתאים, אבל הקילומטראז' מעט גבוה (כ-200KKL), אם כי עד כמה שידוע לי לרכב כזה זה לאו דווקא נחשב גבוה. עלויות האחזקה מעט מדאיגות אותי, אבל הבנתי שהאמינות הבסיסית לא רעה בכלל. התקציב הוא עד 30K, אבל המטרה היא להוציא הרבה פחות (כל זמן שהתמורה תהיה ראויה). אני מעריך שעלויות הדלק/הגז יהיו פחות או יותר קרובות, וגם בעלות הביטוחים אין הבדל משמעותי. ה-307 נעימה ומפנקת יחסית לסגמנט שלה, והאימפלה כמובן מציעה יותר מלכתחילה. ביצועים לא מעניינים אותי, אנחנו נוסעים מאוד רגוע. חשוב לי שהספסל האחורי יהיה מרווח לשלושה בוסטרים, ולאור העובדה שנסיעות בהרכב מלא אינן תדירות, אני יכול לספוג את קוטן המקומות ה-6 וה-7, ואת הבג'ז הלא מאוד מרווח (גם באימפלה עקב מערכת הגז). אין לי בעיה לשמוע המלצות על אופציות אחרות, אבל אני די סגור על האופציות האלה. נטיית הלב היא חד משמעית לטובת האימפלה, אבל ה-307 למרות התדמית והגיר עדיין נראית לי הגיונית יותר. אשמח לעצות ולהפגת חששות, ובמיוחד ממי שמחזיק כיום אחד מהרכבים הנ"ל. תודה ושבת שלום!
-
שכחתי לרשום במודעה המקורית, הרכב יד 3. יד ראשונה אצל אדם מבוגר, ויד שניה אצל סטודנט תפרן.
-
פיג'ו 306, דגם SL ידני, 1.4L, שנת 1995. 108,000 ק"מ בלבד, אמיתי לחלוטין. מנוע וגיר במצב מצוין, בודי יפה ונקי, ללא פגיעות שילדה (למיטב ידיעתי), סלון שמור ושלם, ללא שברים. מסמכים וחשבוניות מיום רכישת הרכב, כולל חשבונית הרכישה וספר רכב. המזגן הפסיק לעבוד לפני כחודשיים ותוקן לפני מספר ימים (הוחלף מדחס), כרגע עובד מצוין. ברכב הוחלפו: מצבר, צירייה ימין, מוט ומסרק הגה, שני צמיגים. עבר טיפול לפני 8000 ק"מ. השפריצרים זקוקים לניקוי, אחד סתום לגמרי ואחד מוציא שפריץ חלש. ככל הנראה אחת הציריות זקוקה להחלפה. מעבר לזה לא ידוע לי על תיקונים נדרשים. נמכר עבר מעבר לשבעה מקומות. מחיר: 5000 ש"ח בלבד. אין לי הרבה מקום לגמישות במחיר כזה אז נא להיות הגיוניים. 050-9262269, במידה ואני לא עונה ניתן להשאיר הודעה או לשלוח SMS.
-
הכוונה שלי היא אכן לקנות רכב מוסב ולא לבצע הסבה בעצמי אלא אם ממש לא תהיה ברירה. כמו שכתבת, בכל רגע נתון ישנן כמה וויאג'ר ו-MVP מוסבות שמוצעות למכירה.
-
הבנתי שמבחינת ההיבט הטכני ברכבים המסוימים שאני מחפש הדבר לא משמעותי (MPV/וויאג'ר). ההיבט הבטיחותי פחות מטריד אותי, כי אין ספק שמיכל הגז חזק הרבה יותר ממיכל הדלק, ובגיגול בסיסי לא נתקלתי במקרים של התפוצצות מיכל וכד' במקרה תאונה. האם ישנם חסרונות נוספים להסבה?
-
בהמשך להתייעצות הזאת, חרשתי את הפורום על מנת למצוא מידע ודעות בנוגע להסבה לגפ"מ. שמתי לב שישנם מספר חברי פורום שדי מסתייגים מהסבה כזאת, אבל לא הצלחתי להבין למה. היתרונות ברורים לי, אבל מעניין אותי לדעת למה לא להסב לגפ"מ/לרכוש רכב מוסב?
-
גם לי אין נתונים, וכמו שכתבתי אין לי מושג מהי רמת הבטיחות בדמיו, אבל לפחות מבחינת התחושה, האיגניס מרגישה די לא יציבה ובטוחה, במיוחד בכבישים מהירים.
-
הראשונה הייתה 2002, והנוכחית 2003. אגב, אין לי מושג איך הן מבחינת בטיחות.
-
לפני כמה שנים הייתה לאבא שלי דמיו, והוא החליף אותה ברכב חדש רק לאחר שקיבל תו נכה והנחה ברכישת חדש. לפני מספר חודשים אבא שלי קנה שוב דמיו כרכב שני, והוא נוהג בו יותר ממה שהוא נוהג ברכב שלו. גם אני ואשתי מאוהבים ברכב הזה. אמין, פרקטי, נעים לנהיגה וזול לאחזקה. לדעתי בחירה נכונה יותר מסניק.
