Jump to content

madmon10

  • הודעות

    196
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי madmon10

  1. לפני מספר שבועות נתקע לי הרכב, והסתבר שצריך להחליף ראש מנוע. לאחר התייעצות עם מספר בעלי מקצוע החלטתי להחליף מנוע לגמרי. לצערי הרב התפתתי למחיר הזול ועשיתי את ההחלפה אצל עסק של חלפים בבעלות איזשהו מכר עקיף של המשפחה. מאז, רק בעיות... קודם כל, קיבלתי את הרכב כשהכסא נהג מחובר רק עם בורג אחר וכולו שוחרר, וכך גם המכסה למנוע שמאחורי הכסא נהג, דבר שני, היו מספר נזילות שמן רציניות, והמנוע כולו היה מטונף משמן, דבר שלישי וכנראה הכי משמעותי, הרכב הגיע עם רעש מטריד ולא מוכר (לי), אבל כמו אהבל פטרתי את העניין ב"מנוע חדש רעשים חדשים". אין שום רקע במכניקה של רכבים, אבל קלטתי בנסיעות שהרעש מגיע ממערכת ההיגוי, ורק בדיעבד גיליתי שיש לזה קשר ישיר להחלפת מנוע. כשבוע לאחר ההחלפה, הרכב התחמם לי מאוד לאחר נסיעה קצרה. הרכב חזר לחלפים, ושם הוא אמר שיש לי שתי בעיות, אחת זה שהויסקו גמור וצריך להחליף אותו (900 ש"ח), ושניה, שהמשאבת שמן הגה נוזלת וצריך להחליף גם אותה (500 ש"ח). כעבור יומיים הוא הודיע לי שהרכב מוכן. כשבאתי לקחת ת'רכב, ביקשתי לקבל את הויסקו הישן, והוא נתן לי ויסקו שנראה חדש לגמרי, נקי ומבריק, למעט מעין חומר איטום אפור על החלק הצר שלו. לעומת זאת הויסקו שמורכב ברכב נראה מאובק ומלוכלך. בכל אופן בעיית ההתחממות נפתרה. לגבי המשאבה, ממש לפני שבאתי לצאת עם הרכב, הוא "נזכר" לומר לי שהמשאבה עדיין נוזלת, ושאני אבוא מחר והוא יחליף שוב לאחת אחרת. כשהגעתי הביתה עם הרכב דיברתי עם שכן שלי, מוסכניק בדימוס עם ניסיון של 40 שנה, והוא אמר לי שויסקו זה דבר שמאוד נדיר שהוא הולך, וכמו כן אמר לי משהו שברוב בורותי לא ידעתי לפני כן, שכשמחליפים מנוע מפרקים גם את המשאבת שמן הגה ומעבירים למנוע המורכב, ואז צריך למלא שוב שמן. עכשיו אני לפני חזרה אליו להחלפת המשאבה בפעם השניה. עכשיו אני אשמח אם תוכלו לייעץ לי מניסיונכם בכמה דברים. 1. לגבי הויסקו, יכול להיות שהוא בכלל לא החליף אותו, אלא רק "שחרר" אותו, ופשוט נתן לי איזשהו ויסקו לא תקין שהיה לו שם? החלק שהוא הביא לי פשוט נראה נוצץ מדי מכדי לחשוב שהוא היה מותקן לי ברכב. 2. לגבי המשאבת שמן הגה, עד כמה סביר שזה מקרי שבדיוק לאחר החלפת מנוע יש נזילות שמן מהמשאבה, ויש צורך להחליף אותה? לא יותר הגיוני שכשהוא הרכיב את המשאבה על המנוע החדש הוא פשוט גרם לה נזק או משהו כזה? יכול להיות שבעקבות הנזילת שמן נדפקה המשאבה? 3. אני אשמח לחוות דעתכם ועצות נוספות ענייניות, ועוד יותר אני אשמח אם תוכלו להימנע מעקיצות כמו "הזול עולה ביוקר", ו"תלמד להבא", כי כבר למדתי להבא. תודה רבה רבה לעוזרים...
  2. אגב, לדברי הבעלים יש כיום רק 1050 רכבים כאלו בעולם. למישהו יש מושג אם זה נכון?
  3. אני לא בטוח שהכותרת שלי עומדת בתנאי הפורום, אבל לא יכולתי להתאפק... יש לי מסעדת פועלים קטנה, והיום, בעודי עומד מאחורי הקופה, שמעתי שאגה מפחידה מבחוץ. הספקתי לראות מוסטנג נכנסת לשביל הגישה לעסק שצמוד אלי. אני, לא מבין גדול במוסטנגים (וגם לא ברכבי אספנות אחרים...), המשכתי לעבוד והספקתי לשכוח ממנה. לאחר שסגרתי את המסעדה והתחלתי את ההכנות למחר, שמעתי לפתע שוב את אותה שאגה מפחידה. עכשיו כבר רצתי החוצה עם העובד שלי, בעודי צועק לו: "בוא, יש בחוץ מוסטנג שאתה חייב לראות". יצאנו החוצה, ובנימה מאוכזבת הפטיר העובד שלי אהה, היא חדשה...", אבל כשהתקרבנו, התבררה האמת המרטיטה. היא לא חדשה, היא רק נראית חדשה. מוסטנג שלבי 1967, אם הבנתי את בעלי הרכב נכון, אז מדובר ב- GT500. הרכב נראה מדהים (!!!) מבפנים ומבחוץ. כמעט בכיתי... כמה דברים שבעל הרכב סיפר, לפני שהוא המריא לדרכו: הוא ייבא את הרכב בחלקים מארצות הברית, וחידש אותו לחלוטין ע"י בעלי מקצוע בארץ. יש לרכב 440 כ"ס, ויהיו לו 175 כ"ס נוספים, בזכות מערכת הנייטרו שהרכבתה תושלם מיד בתום ההרצה. לדבריו שווי הרכב כ- 150-160 אלף $. באחד מעיתוני הרכב בחודש הבא תפורסם כתבה על הרכב. שמתי לב שיש נטייה בפורום לגחך כמישהו טוען שהוא ראה בארץ GT500, אז אני מתנצל מראש, אני לא ממש מבין בזה, ומסתמך בעיקר על מה שראיתי ומה ששמעתי מהבעל הרכב. בכל מקרה, צירפתי תמונות, שאני מתנצל מראש על איכותן, הן צולמו במצלמת פלאפון די גרועה.
  4. שלום לכולם, אני הולך כנראה לרכוש קאיה פרג'יו (דיזל ידני כמובן) שנת 98. הרכב במצב מעולה, גם קוסמטית וגם מכנית, למעט הגיר, שבו לא ניתן לשלב לחמישי. לדברי בעל הרכב (יד ראשונה, כולל קבלות על הכל מאז הרכישה), הרכב נוסע ככה כבר לפחות 4-5 שנים והוא לא תיקן כי זה לא הפריע לו. עכשיו כמה שאלות: 1. הגיוני שרכב מסוגל לנסוע ככה כמה שנים? 2. האם מישהו ממכונאי הפורום יכול להעריך אם במקרה כזה יש צורך בהחלפת הגיר לגמרי (כ-4000 ש"ח), או שניתן רק לשפץ את ההילוך החמישי? אני מתנצל אם השפה שלי חובבנית, זה כי אני באמת חובבן... 3. מישהו יכול להמליץ לי על מקום/מכון שמשפץ גירים באיזור חדרה? בתודה ובברכה, תובל
  5. אני חייב יותר מ- 5 מקומות, ובכל מקרה, אני רוצה רכב שיאפשר לי העמסה של סחורה בנפח גבוה בלי שאצטרך כל פעם לפרק את כסאות הבטיחות של הילדים. עד כמה הפרג'יו לא חסכוני בסולר? האם ה- H-100 עדיף? אגב, ברור שנדיר למצוא קילומטרז' שפוי, אבל אני משתדל לחפש רכבים שהוחלף בהם מנוע לאחרונה (כשהדבר מגובה במסמכים רלוונטים), ויש לא מעט כאלו, גם פרג'יו וגם H-100. אגב, נסיעות משפחתיות ארוכות אני בכל מקרה לא מתכוון לעשות איתו, אלא עם "האוטו של אבא" (הונדה ג'אז 2006), אלא רק נסיעות יומיומיות, לגן וחזרה וכד' (מעבר לעבודה).
  6. תודה לכולם בכל מקרה, אני עדיין מתלבט ובדיקת הרכבים נמשכת. אולי מישהו יכול להסביר לי למה הדעות על קיה פרג'יו הן כ"כ קיצוניות? פה בפורום נתקלתי בכמה הסתייגויות נחרצות מהרכב הזה, ומצד שני כמה בעלים של פרג'יו ששאלתי אותם, דווקא נורא מתלהבים מהרכב, ולא מדובר בכאלה שמנסים למכור.
  7. madmon10

    טרנספורטר שנת 86

    תודה לכולם בכל מקרה, אני עדיין מתלבט ובודק רכבים כמעט כל יום, הבעייה שקצת קשה למצוא רכב במצב סביר במחיר הזה... נקווה לטוב!
  8. שלום לכולם, יש למישהו מושג כמה צריך לעלות שיפוץ גיר ידני לקיה פרג'יו 98? הבעיה בגיר בגדול היא שלא ניתן לשלב לחמישי. תודה רבה
  9. המטען הוא במשקלים לא גדולים מדי (20-200 ק"ג), וגם זה לא יומיומי. למה דיזל כ"כ משתלם? הרי הסולר היום הרבה יותר יקר.
  10. שלום לכולם, שאלתי את זה בפורום "יעוץ לפני קניה", והמליצו לי לשאול גם כאן. מבקש את חוות דעתכם על פולקסווגן טרנספורטר בנזין ידני משנת 1986. אני צריך אותו לעבודה (משלוחי מזון וכד'), וגם קצת למשפחה (אנחנו זוג עם 3 ילדים קטנים, בינתיים...). 1. צריכת דלק. 2. אמינות. 3. עלות אחזקה. 4. המלצות נוספות (?). האם ברמת המחירים כיום יש יתרון בלהחזיק רכב דיזל (אני נוסע בין 20K ל25K בשנה)?
  11. התקציב שלי בערך 12K-14K, ואני מעדיף שישאר לי סכום מספק ליישור קו. מה לגבי אחזקת דיזל באופן כללי? משתלם בכלל כיום?
  12. שלום לכולם, מבקש את חוות דעתכם על פולקסווגן טרנספורטר בנזין ידני משנת 1986. אני צריך אותו לעבודה (משלוחי מזון וכד'), וגם קצת למשפחה (אנחנו זוג עם 3 ילדים קטנים, בינתיים...). 1. צריכת דלק. 2. אמינות. 3. עלות אחזקה. 4. המלצות נוספות (?). האם ברמת המחירים כיום יש יתרון בלהחזיק רכב דיזל (אני נוסע בין 20K ל25K בשנה)?
  13. תגובה? מישהו?
  14. שלום לכולם! אני מתעניין בטרנזיט דיזל שנת 96, ואשמח אם מי שיודע יוכל לענות לי על כמה שאלות. 1. מה צריכת הדלק הממוצעת שלה (בנסיעה משולבת ורגועה, ללא מטען)? 2. עד כמה הרכב אמין? 3. ברכב כזה שראיתי ישנם 11 מקומות. האם מותר לי לנהוג בו עם רשיון 02? תודה לעוזרים, ואם למישהו יש הערות/הארות נוספות לגבי הרכב, אני אשמח לשמוע.
×
×
  • תוכן חדש...