לפני מספר שבועות נתקע לי הרכב, והסתבר שצריך להחליף ראש מנוע. לאחר התייעצות עם מספר בעלי מקצוע החלטתי להחליף מנוע לגמרי. לצערי הרב התפתתי למחיר הזול ועשיתי את ההחלפה אצל עסק של חלפים בבעלות איזשהו מכר עקיף של המשפחה.
מאז, רק בעיות...
קודם כל, קיבלתי את הרכב כשהכסא נהג מחובר רק עם בורג אחר וכולו שוחרר, וכך גם המכסה למנוע שמאחורי הכסא נהג, דבר שני, היו מספר נזילות שמן רציניות, והמנוע כולו היה מטונף משמן, דבר שלישי וכנראה הכי משמעותי, הרכב הגיע עם רעש מטריד ולא מוכר (לי), אבל כמו אהבל פטרתי את העניין ב"מנוע חדש רעשים חדשים". אין שום רקע במכניקה של רכבים, אבל קלטתי בנסיעות שהרעש מגיע ממערכת ההיגוי, ורק בדיעבד גיליתי שיש לזה קשר ישיר להחלפת מנוע.
כשבוע לאחר ההחלפה, הרכב התחמם לי מאוד לאחר נסיעה קצרה. הרכב חזר לחלפים, ושם הוא אמר שיש לי שתי בעיות, אחת זה שהויסקו גמור וצריך להחליף אותו (900 ש"ח), ושניה, שהמשאבת שמן הגה נוזלת וצריך להחליף גם אותה (500 ש"ח).
כעבור יומיים הוא הודיע לי שהרכב מוכן. כשבאתי לקחת ת'רכב, ביקשתי לקבל את הויסקו הישן, והוא נתן לי ויסקו שנראה חדש לגמרי, נקי ומבריק, למעט מעין חומר איטום אפור על החלק הצר שלו. לעומת זאת הויסקו שמורכב ברכב נראה מאובק ומלוכלך. בכל אופן בעיית ההתחממות נפתרה.
לגבי המשאבה, ממש לפני שבאתי לצאת עם הרכב, הוא "נזכר" לומר לי שהמשאבה עדיין נוזלת, ושאני אבוא מחר והוא יחליף שוב לאחת אחרת. כשהגעתי הביתה עם הרכב דיברתי עם שכן שלי, מוסכניק בדימוס עם ניסיון של 40 שנה, והוא אמר לי שויסקו זה דבר שמאוד נדיר שהוא הולך, וכמו כן אמר לי משהו שברוב בורותי לא ידעתי לפני כן, שכשמחליפים מנוע מפרקים גם את המשאבת שמן הגה ומעבירים למנוע המורכב, ואז צריך למלא שוב שמן.
עכשיו אני לפני חזרה אליו להחלפת המשאבה בפעם השניה.
עכשיו אני אשמח אם תוכלו לייעץ לי מניסיונכם בכמה דברים.
1. לגבי הויסקו, יכול להיות שהוא בכלל לא החליף אותו, אלא רק "שחרר" אותו, ופשוט נתן לי איזשהו ויסקו לא תקין שהיה לו שם? החלק שהוא הביא לי פשוט נראה נוצץ מדי מכדי לחשוב שהוא היה מותקן לי ברכב.
2. לגבי המשאבת שמן הגה, עד כמה סביר שזה מקרי שבדיוק לאחר החלפת מנוע יש נזילות שמן מהמשאבה, ויש צורך להחליף אותה? לא יותר הגיוני שכשהוא הרכיב את המשאבה על המנוע החדש הוא פשוט גרם לה נזק או משהו כזה? יכול להיות שבעקבות הנזילת שמן נדפקה המשאבה?
3. אני אשמח לחוות דעתכם ועצות נוספות ענייניות, ועוד יותר אני אשמח אם תוכלו להימנע מעקיצות כמו "הזול עולה ביוקר", ו"תלמד להבא", כי כבר למדתי להבא.
תודה רבה רבה לעוזרים...