Jump to content

איל פלד

  • הודעות

    253
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי איל פלד

  1. התמונה צולמה בסלובקיה, לא רחוק מהרי הטטרה (אבל אין קשר לטטרה המוטורית). רן קבע את הכיוון הנכון (סקודה) וחולה הגה התקרב עוד יותר: מדובר בסקודה 1202.
  2. חברים, לא וולגה, לא מוסקוביץ, לא סאאב (בוודאי שלא סאאב...), לא טרבנט... רן עלה הפסים הנכונים וצריך להמשיך משם בדרך ליצרן ולדגם המדוייקים איל
  3. זאת לא מכונית אנגלית.... ממתין לידענים וליידעונים... באמת שלא מסובך, לכשייפתר יישמעו קולות של "וואלה, נכון"...
  4. זאת לא היבלת...
  5. שלום, חזרתי לפני יומיים מחו"ל, מתוך שקט ושלווה לסערה ולטלטלה, והבאתי עמי את הצילום הזה (ולא, זה לא מהסרט האחרון של קוסטריצה). זה לא קשה מדי ואולי יאפשר כמה דקות של חסד מחוץ למטח הרקטות ומבזקי החדשות. איל
  6. שלום, בכל פעם שאני שמח לספר על אודות "האבטומוביל" החדש (ותמיד רק אחרי שהמשטח נמסר לחברת העיטוף והדיוור) אני זוכה ל"תלונות" על המתנה מורטת עצבים ושאר ירקות. הפעם הספקתי להוריד את המשטח אצל המדוורים ולהמשיך משם ישירות לשוויץ (עבודה, אתם יודעים...). שמח לשמוע שתיבות הדואר קיבלו באהבה את הגיליון החדש. קריאה מהנה. איל.
  7. שלום, לי יש ניסיון טוב עם מוסך ביטון ברח' בית הדפוס בגבעת שאול. ממליץ לדבר עם חיים ביטון. בהצלחה.
  8. תודה על כל המילים שנעים לשמוע. צילמנו גם את המכוניות שבכניסה למוזיאון (וגם חלק מהרגליים הארוכות שיצאו מהצד שליד הנהג...), אבל אני שומר את החומר הזה לכתבת אספנות שנשדר בעוד כ-25 שנה.... במסע הליכון עולמי.... שוב תודה, איל
  9. מחר (שבת, 10.6.2006) בשעה 20:50 בערוץ 10 מתחילה עונה חדשה (שנה 13 אבל מי סופר...) של "מסע עולמי". לא הייתי מטריח אתכם לצפות דווקא בתכנית ה-223 בסדרה אלמלא חשבתי שיש שם משהו שעשוי לעניין במיוחד אתכם. אז ככה: התכנית עוסקת בריביירה הצרפתית ורואים קצת את קאן וניס ואת מה שביניהן, אוכל של אלן לורקה וציורים של מאטיס ורנואר (מזון לגוף ולנפש) וגם את מונקו. ושם, במונקו, בין קזינו מונטה קרלו לקפה דה-פריס אני מבקר (איך לא?) באוסף המכוניות של הנסיך רנייה. ויש לו, ברוך השם, חת'כת אוסף: מאיזטה ופיאט 500 עד מרצדס, בנטלי, יגואר ורולס רויס. שבת שלום, מונדיאל שמח, אושר ובריאות... איל
  10. והנה עוד פולקסווגנציה, והפעם מטורקיה (שהצגתי כאן בעבר...): http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=75754
  11. לפני הרישיון - פיג'ו 504 סטיישן, לוחית לבנה עם כיתוב שחור ושתי אותיות לפני המספר, אוטו של אבא של טרי-לין מרשל (חברתי אז), שהיו בשליחות דיפלומטית בארץ. ביום שקיבלתי רישיון - אלפא סוד 1976 של אמא.
  12. איל פלד

    שאלה / חידה ?

    אחד הסיפורים המדהימים מאוסטרליה הוא הסיפור של פיטר ברוק שבשנת 1967 בנה מכונית מירוצים קטנה לשימוש אישי. האמינו או לא, אבל על בסיס של אוסטין A30 קטנטנה הוא השתיל מנוע Holden רב עוצמה, שיפצר וחיזק, ואחרי כשלון במרוץ הראשון ניצח במשך שנים. האיש היה לאגדה, הוקמה קבוצת Brock שהמתחתה בשיפורי מכוניות ובתחום המרוצים. לפני מספר שנים הבן שלו, כמחווה והוקרה, בנה מכונית "חדשה" על בסיס אוסטין A30 ומנטוע הולדן. למי שמתעניין שווה לקרוא עוד (יש שפע מידע וחיפוש פשוט בגוגל מביא אתכם אליו בקלילות). הנה התמונה: http://www.brock05.com/jpgs/A301.jpg והנה האתר: http://www.brock05.com/ וזהירות בסיבובים....
  13. איל פלד

    שאלה / חידה ?

    לעניין הגיאוגרפי (כפי שנאמר וגם צוטט): אף שאוסטרליה עונה להגדרה המיידית של "אי" (=יבשה מוקפת ים), היא נמנית ונחשבת ליבשת עצמאית (בגלל הגודל, הייחודיות הגיאולוגית, המובחנות בפאונה (חי) ובפלורה (צומח) ועוד כמה וכמה פרמטרים). גרינלנד (חלק מאירופה מבחינת השייכות היבשתית, וטריטוריה בעלת ממשל עצמאי השייכת לדנמרק) היא האי הגדול בעולם. אגב, השטח של גרינלנד גדול פי יותר מ-100 משטח ישראל... לעניין תעשיית הרכב באפריקה ובאוסטרליה. מפעל ההרכבה הראשון ביבשת השחורה הוקם בשנת 1924 על ידי פורד ושנתיים מאוחר יותר, בשנת 1926, הצטרפה גם GM לחגיגה. היום יש מפעלי יצרנים רבים באפריקה ובאוסטרליה, יש המון מפעלי הרכבה לדגמים מגוונים ביותר ויש גם לא מעט יצרנים עצמאיים מקומיים מעניינים בפני עצמם. למשל: Fulgura בקזבלנקה במרוקו שזה איטלקי שמייצר מכוניות ספורט ב"השראת" למבורגיני או URI מנמיביה שמייצר את "רץ המדבר" - רכב שטח קופצני במיוחד... הנה לפניכם טבלה שמייצגת את רוב יצרני ומרכיבי המכוניות בשתי היבשות: Africa.doc
  14. פשוט יוצא מן הכלל! איזה יופי!! נפלא!!!
  15. מציע להתחיל מכאן: http://www.morgan-motor.co.uk/ ואפשר להמשיך לאינסוף. למיטב ידיעתי יש מורגן אחת עם לוחיות רישוי צהובות (המכונית במקור ממזרח ירושלים, ופעם בעבר, הייתה סדרה מיוחדת של לוחיות עם שש ספרות שהתחילה ב-6 של אזור ירושלים שיוחדה למכוניות שבמקור נשאו לוחיות רישוי ירדניות עד אחרי יוני 1967 ובעניין זה יוכל נמרוד רחמימוב להרחיב, והרבה), והיא בבעלות חבר מועדון ותיק מרחובות. איל
  16. תודה לאמנון על הקישור אולם אם אינני טועה אין שם מילה, ואפילו לא חצי מילה, על היותה של האיזטה מכונית גרמנית שתוכננה בעבור פצועי המלחמה קטועי רגליים. למעשה, יש בסקירה ההיסטורית באתר מידע דומה עד מאוד למה רשמתי בשלבים מוקדמים יותר של השרשור (יצרן איטלקי וכו'....).
  17. איל פלד

    ריפוד רכב חדש

    מברוק. אם אתה שמח ומרוצה והלב שלך מחייך כשאתה רואה/נכנס/יושב/נוהג במכונית שלך, כל השאר חשוב פחות. תיהנה. חוצמיזה - שילוב הצבעים נפלא, מחמם את הלב וחסרה לי רק המנורה - יאללה בית"ר.... איל
  18. אשמח מאוד אם גילי או חן יוכלו להפנות למקור (מוסמך) שבו מוסבר על אודות השימוש המיועד של האיזטה בעבור קטועי רגליים. כאמור, פעם ראשונה שאני שומע על כך בשרשור הזה, ואשמח להרחיב (אם כי מוזר להשתמש במילה הזאת בהקשר של האיזטה...) את ידיעותי. אני שב ומזכיר כי האיזטה היא מכונית איטלקית במקור (וכן, של יצרן מקררים) ולכן בוודאי שלא נולדה (בגרמניה) על מנת לתת מענה לקטועי רגליים, אלא היא תולדה של כלי רכב קטן וזול של התעשייה האיטלקית המתאוששת. רק אחרי שהיצרן האיטלקי השתתף במילה-מילייה עם האיזטה שלו (1954)ואחרי שמכונית הקטנטנה כבר זכתה להצלחה ולהכרה מסויימים מכר זכויות ייצור והפצה ברחבי העולם, ובין היתר, לברזיל, לבריטניה ולגרמניה. בגרמניה BMW עשתה את האיזטה ל"שלה", שינתה מעט מהעיצוב, החליפה מנוע (השתמשה במנוע של אופנוע מתוצרתה) ושילבה חלקים ומכלולים אחרים ייחודיים רק לה (על מנת שלא יהיו "תחליפיים" עם היצרנים האחרים בעולם שייצרו איזטות). http://www.whirlingpool.com/isetta/history/history.htm לגבי תפקידה ומקומה של האיזטה בהיסטוריה של BMW, לעניות דעתי, אין ספק שבראייה לאחור הקטנטנה עשתה ליצרן הבווארי שירות גדול, שאלמלא היא, ספק אם הייתה לי בחנייה Z3 (שתהיה אספנות בשנת 2027)..... איל
  19. פעם ראשונה שאני שומע על תיאוריית קטועי הרגליים. נדמה לי שהיצרן האיטלקי של "הביצה המתגלגלת" היה יצרן מקררים שניסה להרחיב את המותג שלו לתחום המוטורי ומכאן ה"השראה" לדלת הקידמית. רק מאוחר יותר מכר זכויות לייצור, שיווק והפצה ל-bmw וגם לאחרים. אגב, באוסף המכוניות הפרטי של הנסיך רנייה (מונקו) יש אחת כזאת. ועוד אגב, איזטה נושאת לוחית רישוי 34-017 הייתה המכונית הראשונה שבה נסעתי כשאני נושם בכוחות עצמי (הייתי בן שמונה ימים, אחרי הברית, מהדסה הישנה לבית הורי בירושלים...) איל.
  20. הכרתי את ניר רק לאחרונה, במהלך ההכנה לדפוס של הכתבה ל"אבטומוביל" בנושא טילוני ICM, והתרשמתי מאוד מהמקצועיות והרצינות, מהקף הידע ובאותו הזמן מנועם ההליכות, הענייניות והנכונות לתרום ולחלוק עם אחרים, שותפיו לתחביב המוטורי, משפע ידיעותיו ונסיונו. תנחומים מקרב לב לבני המשפחה ולחבריו. יהי זכרו ברוך. איל פלד
  21. אפשר לבדוק גם עם בית הספרים הלאומי בגבעת רם בירושלים. ועוד בירושלים - שטיין ספרים, רח' שץ.
  22. אור שלום, פנה לחברת טי אנד אי מרקטינג בע"מ, הם יבואנים של כל מיני מותגים (מצתי ZIPPO, אולרים של LEDERMAN ועוד) והם גם היו היבואנים של כל דגמי G-SHOCK שהגיעו לארץ. אם לא כל מה שנכנס לארץ נמכר הוא אצלם במלאי. הפרטים שלהם: טי אנד אי מרקטינג בע"מ מרכז עמיאל, רח' קיבוץ גלויות 34 תל-אביב 66550 טל' 03-5184646 פקס 03-5184505 בהצלחה, איל.
  23. לעניין הלוגו של אלפא רומיאו: שני סמלים מרכיבים את החלק המרכזי, ושניהם מילאנזיים: הצלב האדום על רקע לבן קשור בהיסטוריה של העיר מילאנו והנחש המפותל הירוק על רקע תכלת שנקרא "ויסקונטי". (אגדה מקומית מספרת שאחד מחברי סדנת העיצוב של המכוניות אי שם בשנת 1910 ראה נחש כזה כשהמתין לחשמלית בדרך לעבודה). הכיתוב ALFA, אף שהוא שמה של האות הראשונה והמילה המסמלת כל סוג של ראשוניות והתחלה, הוא דווקא ראשי תיבות של "המפעל הציבורי למכוניות בלומברדיה" ובאיטלקית Anonima Lombardia Fabricca Automobili, השם רומיאו התווסף ללוגו כשניקולה רומיאו רכש את החברה בשנת 1915. עד אז היה רק כיתוב של ALFA בחלק העליון של הסמל. למטה כתוב מילאנו - הבית של אלפא (והעיר הגדולה ביותר במחוז לומברדיה). חג שמח,
  24. רבים נוסעים לחו"ל בפסח ורבים עוד יותר מתחילים לתכנן את הקיץ, מקווה שתוכלו להיעזר במידע שבאתר הבא ובו רשימה (לא מלאה אבל די מקיפה) של מוזיאוני רכב בחו"ל. http://cars.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http%3A%2F%2Fwww.team.net%3A80%2Fwww%2Fmuseums%2Findex.html נסיעה טובה, ונא לא לגעת במוצגים..... איל
×
×
  • תוכן חדש...