Jump to content

GTאי

  • הודעות

    1,587
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    2

כל מה שפורסם על ידי GTאי

  1. לא התכוונתי לייצר פוסט מבאס, אני לא מבואס בכלל :-D הרבה שנים רציתי רכב מהסגנון של GTI, אוטוטו אני מגיל לגיל שמתכתב עם משבר והרגשתי שאני חייב לנסות. ברור לי שלא קניתי GTR לניסוי שלי יכולות להיות 3 תוצאות אפשריות: 1. לחזור לרכב מנהלים ולשכר כשרוצים ללחוץ 2. לגלות עם הזמן את היתרונות של רכב מהסגנון הזה 3. לעבור לרכב עם יותר פאן אני לא מהטיפוסים שיביאו את הרכב לקצה כל יום בכביש ציבורי, ואני לא מודד זמנים בכבישים שאני מכיר היטב. אני בהחלט נהנה מזמינות הכח, נהנה לגנוב סיבובים מהר יותר ובוחר לעיתים בדרך ארוכה יותר אבל מהנה יותר (מבחינת נהיגה). א-ב-ל את הדברים האלה גם רכב מנהלים חזק עושה טוב מספיק, גם אם לא באותה מידה. אני מקווה שעם הזמן אשנה את דעתי
  2. לעניות דעתי לזינוק זריז יש אפשרויות לא פחות טובות בפחות כסף (מנועי 2.0-1.8 של VW עושים יופי של עובדה, או משומשות מרמות גבוהות יותר עם תאוצה מהירה, בשביל זה לא הייתי הולך לכיוון הספורטיבי. על עצמי אני יכול להעיד שאם לא היו לי כוונות להשתמש ברכב ליותר מתאוצות הייתי היום אומר בפה מלא שזה אולי רכב מגניב אבל מיותר לצרכים שלי ופחות טוב ביום יום. באופן אישי אני בשל להדרכות, ימי מסלול ועוד כך שאחיזה, בלמים, דיפרנציאל מוגבל וכו' היו חשובים לי בקניה.
  3. גם אם אני משווה אותה לטוסון שהיתה לי כרכב גישור לשבוע וחצי (מהשכרה) היא משמעותית יותר נוקשה. ברור שהשוואה לרכב מנהלים מפנק לא הוגנת.
  4. באופן כללי כשאתה במצב רגיל היא נוטה להורדת הילכים, אתה מוצא תא עצמך ב 30 על הילוך 3 וב 50 על הילוך 5. ספציפית בהילוך בראשון איך שאתה יוצא מהמקום (בנסיעה רגועה) ומגיע ל 10-12 קמ"ש במישור, או 7 קמ"ש בעליה (הסל"ד באזור 1,500) היא כבר מחליפה להילוך שני ואיתו היא מושכת לכיוון ה 2,200-2,500 סל"ד עד להחלפה הבאה. בפועל יוצא שהשימוש בהילוך הזה הוא לשניה בערך ואת התאוצה בפועל היא עושה בשני.
  5. נגמרו האפשרויות ה GTI נשארה האפשרות הטובה מכולם, גם אם עבורי היא לא מושלמת. בחלק של FUN אני מתכנן לטפל בהמשך
  6. שנים של קריאה כאן לימדה אותי שיש פער גדול בין נהגי ה"יש לי" לבין נהגי ה"אני רוצה אחד". כשנהגי ה"יש לי רושמים שהרכב די נוח ביום יום, לנהג של "אני רוצה אחד" זה אומר קפיצות בישבן כל היום, כשנהגי ה"אני רוצה אחד" מדברים על רכב מהיר זה משהו כמו 8 שניות ל-100 בזמן שנהגי ה"יש לי" חושבים שהם התכוונו לסוס ועגלה. כאחד שבדיוק עשה את המעבר החלטתי לכתוב כאן רשמים ותובנות, אולי זה יעזור למישהו בעתיד, ואם לא אז סתם יצאה חפירה (אבל היי, אשתי לא מבינה מה אני רוצה אז חייב לשתף מישהו) לפני כמה חודשים החלטתי שאני הולך להחליף את ה4A ואחרי 7 שנים במצטבר על AUDI (לפני כן 3A) הנחתי שאשר במשפחה. הרצון היה לעלות לרכב חזק יותר שייתן גם ערך מוסף של הנאה מנהיגה, משהוא על גבול הספורטיבי אבל לא ספורט טהור. עם תקציב של כ 250K לחדשה/משומשת עד שנתיים די מהר הרשימה התצמצמה ל-2 רכבים: A4 בגרסת הקוואטרו (252 כ"ס), ו- S3 משומשות כמובן. כיוון שאני משלם שווי שימוש תכננתי להתקין savetax אבל כשחבר מרשות המיסים הפנה אותי להחלטה האחרונה של העליון שבגדול סתמה את הגולל על הסיפור הזה. נשארתי עם אותו תקציב אך הפעם מחירו כחדש של הרכב צריך להיות סביב ה 250K בשביל לא לתרום יותר מדי למס הכנה. הרחבתי את החיפושים בהתאם לדרישות הבאות: הרכב חייב להיות 5 דלתות – מסיע ילדים לבית ספר כל בוקר הרכב חייב להיות אוטומט בשל עמידה אין סופית בפקקים הרכב חייב להיות עם Interior סביר +, בכל זאת התרגלתי לAUDI מעדיף להימנע ממוביילאי. בהתחלה הלכתי לכיוון של מנהלים חדשה/יד שניה בסגנון של ג'וליה או אינפניטי אך למרבה האכזבה מה שנכנס בתקציב היה חלש או לא מאובזר כלל. זה היה השלב שבו החלטתי לבחון את הרעיון ללכת על רכב ספורטיבי. תמיד הייתי מהקטגוריה של "אני רוצה אחד", אף פעם לא העזתי לחצות את הגבול כי היה לי כל כך נח בפקק, החלטתי שהפעם אני חייב לנסות, לא ילך נחליף חזרה לרכב מנהלים. מבין האפשרויות של האוטומטיות הגולייטה נפלה מהר כי היא נראית ומרגישה כמו רכב מ 2015 ,והמיני בגלל הגודל. די מהר התכנסתי לשלושת ה VAGיות (קופרה, גולף GTI ואוקטביה RS). ביום שישי אחד הכרזתי בבית בקול רם שהיום הולכים לסוכנות לראות מכוניות. אשתי ששנים שומעת ממני את המשפט "את יכולה להחליט או להביע דעה על הכל, חוץ מעל הרכב שאני קונה" היתה בטוחה שנוסעים ל VW לראות את הטיגואן. הסבר קצר וחזרה על המשפט הקודם עלו לי בהבטחה שבקרוב נחליף לה את הפוקוס לג'יפון כלשהו. נו שוין. במשולש סורק התחלתי בקופרה שבאופן אישי קצת קשה לי איתה מסיבות שקוראי הפורום לא אוהבים לקרוא, חוסר נחמדות בולט של נציג המכירות לספר אפילו איזה צבעים יש במלאי ותוספת של כ K 20 לדגם בלי מוביילאי תרמו להחלטה להמשיך לאולם הבא של סקודה. הRS הגלתה במלוא גדולתה (הפיזית) וכבחור גדול מידות מיד מצאתי את עצמי יושב בנוחות ברכב. ה Interior מגרד את הסביר + ולפחות לפי הנתונים היבשים היא היתה נראית אופציה טובה. במלאי היו לבן וכחול מירוצים – לא משהו שהיית לוקח הביתה. ממשיכים משם לאולם של פולקסוואגן לGTI הלבנה, במבט ראשון ושני היא נראתה לי הבחירה הנכונה אבל ישיבה קצרה בפנים וקולות של האישה על גודל תא המטען גרמו לי לתהיות האם היא פרקטית מספיק. החלטתי לעשות נסיעת מבחן בכל אחת ולהחליט בהמשך. התחלתי ב GTI. חצי שעה שאני מרגיש את הרכב, וחצי שעה שבה הנהג המלווה של VW מראה לי מה הרכב יודע לעשות ואני לא. בסוף המבחן הבנתי שמבחינתי היא מספיק פרקטית אבל לא מספיק FUN ואם היא לא כזו אז הRS בטוח לא תהיה והיא ירדה מהפרק. עברו פחות משבועיים וכבר היתה לי GTI חדשה בחניה. לטובת אילו שחושבים על מעבר לסגנון של הוט האצ' ורוצים לשמוע סקירה ספורטיבית – את זה אשאיר למנוסים ממני, הם כבר אמרו שהיא מספיק טובה. אני יכול לספר לכם איך זה לחיות עם רכב כזה ביום יום אחרי שאתה רגיל למשהו אחר. נוחות הנסיעה האמת שב Daily זה לא תענוג כזה גדול. באמפרים מטלטלים אותך, מרגישים כל קשקוש על הכביש ובכלל נסיעה בעיר היא די סיוט. בכביש בין עירוני המצב משתפר אבל כאן רעשי הדרך (צמיגים כנראה) די מטרידים. מזל שמערכת השמע טובה. לחיוב אני יכול לספר שמרגישים את הסוסים מתחת לרגל ימין, הנסיעה עוברת מהר יותר וכשאתה במוזה גם בכיף יותר. התראה על מהירות שהיתה לי ברכב הקודם צפצפה הרבה פחות, ובכבישים שאני עובר מדי יום אני מוצא את עצמי מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה בלי להרגיש. מידות למי שיעבור ממשפחתית זה לא ישנה הרבה, מי שירד כמוני מרכב גדול יותר ירגיש את ההבדל בנסיעות לסופ"ש או לקניות בסופר, אבל למעט ימים בודדים בשנה כל מה שצריך יכנס בתא המטען. גם לילדים מאחורה יש מספיק מקום. מנוע כל כך כיף שרצועת הכח זמינה כמעט מההתחלה. הילוך ראשון פחות שימוש (כנראה מכוון יותר לנהיגה ספורטיבית) והרכב מיד עובר להילוך שני, משם הכל חלק וזריז. במהירות של 70 קמ"ש אתה כבר בחמישי אם לא בא לך ללחוץ, ובכלל ההרגשה היא שתמיד הרכב נמצא בהילוך הנכון. אני מתייחס כמובן לשימוש היום יומי. Interior מה שפחות אהבתי: כשאתה מתיישב ברכב אתה לרגע מדמיין שאתה באיטליה במסע לוויה של המאפיה, הכל שחור מסביבך. בחייאת לא חשבתם על משהו עדין יותר? מראות הצד גורמות לך לפתח שריר צוואר, לא מעט פעמים חייבים להסיט מבט בגלל שטח מת גדול מחזיקי הכוסות מתאימים למידות S/M בלבד. למה לא כמו בכל רכב סביר לעשות אחד מהשניים גדול יותר לבקבוקים? מה שאהבתי: באופן כללי הרוב מרגיש איכותי, עדין לא AUDI אבל לא פער יותר מדי גדול. מערכת שמע טובה מאוד בעיקר למי שהטויטרים חשובים לו יותר מהבאס, מניח שרוב הרוכשים של הרכב הספציפי הזה עונים על ההגדרה הזו. אחלה מושבים. בשביל הגודל שלי הם באקט אבל לממוצעי המידות הם יהיו נוחים ואוחזים במידה טובה. כיוונון חשמלי עם זכרונות זה בונוס גדול (אני, אשה, נהיגה ספורטיבית) מיזוג מעולה מה חסר בה? זה נראה כאילו מישהו ממש, אבל ממש רוצה שתרגיש היא לא מספיקה ותקנה את ה R. זה בא לידי ביטוי בצליל האנמי מדי, בתפריט המסך (אין אופציה למסך ספורטיבי) ובכלל משהו בחיות שלה במצב S לא נושך מספיק. היא באמת עושה הכל טוב אבל חסר הפלפל. לשאלת השאלות האם המעבר היה כדאי? התשובה תצטרך לחכות להדרכה וימי מסלול שאני מתכנן בקרוב (ואז ברור מה תהיה התשובה), אבל למי שלא מחפש ימי מסלול אלא סתם FUN לדעתי המחיר לא שווה. במקומו הייתי מסתפק ברכב מהיר ולא ספורטיבי.
  7. זכור לי שבעבר אחרי הרצה היו מחליפים שמן, בספר רכב אין שום דבר לגבי זה (או שלפחות לא נמצאתי). אני אחרי 1500 ק"מ. האם נדרש?
  8. צודק לחלוטין. אני בעלים של GTI חדשה והגיר היה הדיל בריקר.
  9. אני מטפל אצל יבואן גדול, מכיר את יועץ השירות אחרי כמה מחזורים ואז מראש מתאם ציפיות. כשיש לי זמן - אני אומר לו שיקח את הזמן והוא מעריך את זה כשאני לחוץ - הוא בא לקראתי ומתקתק לי. אפילו במחיר של ויתור על שטיפה. תיאום ציפיות של שני הצדדים זה המפתח ללקוח מרוצה.
  10. אני חושב שהכותרת היתה צריכה להיות "איך לומדים להיות נהגים טובים במדינה הזו, ואז לעבור טסט". בדיוק ישבתי היום עם מורה נהיגה (חבר) והוא הסביר לי שאנשים לא מבינים שהוא אמור ללמד אותם איך לנהוג טוב, אלא שהם רוצים שהוא ילמד אותם לעבור טסט. פותש, לא מכיר אותך באופן אישי אז אל תיקח את זה אישי.
  11. "טיפול אחר ברכב" הינו עסק הטעון רישוי. לא יודע אם אתה נופל בקטגוריה הזו. גם אחסון של חומרי ניקוי שלא לצורך מכירה מחייב קיצר לא כזה פשוט
  12. תודה רבה. עברתי על השרשור היום, הלכתי באמת לקנות את זה ויצאתי עם AQT 35–12 שהיה במחיר טוב. אני רוצה לקנות מקציף - יכולים להגיד לי אם אני צריך את גרסה A או B (בשניהם רשום שזה מתאים למכשיר) לינק למקציף ודבר אחרון, האם מפוח יעודי משמעותי ביחס למטלית ניגוב טובה? הוא עושה עבודה מהירה יותר? ואם כן, אפשר לינק בשביל להבין למה הכוונה? תודה רבה
  13. תודה התחלתי שם. כל כך הרבה מידע שהלכתי לאיבוד. אם כבר תמציתי היה את זה ונשארתי עם השאלות: 1. האם צינור מים או גרניק? 2. איפה כדאי לקנות את הציוד? חלק מהקישורים של כבר לא רלוונטים (בני 3-5 שנים)
  14. אחרי כמה ימים הרכב כבר מראה סימני לכלוך.. הגיע הזמן לשנס מותניים שיטת 2 הדליים? רק מטליות? גרניק? ואקס? ואללה הלכתי לאיבוד יותר מדי מידע למתחילים.. יש לי מקור מים וחשמל, יכול לקנות מכונה בכמה מאות אם צריך מטליות טובות וכו' רוצה רכב נקי אבל לא בתהליך ניקיון שלוקח שעתיים. מה עכשיו? מה קונים? איפה קונים?
×
×
  • תוכן חדש...