שנים של קריאה כאן לימדה אותי שיש פער גדול בין נהגי ה"יש לי" לבין נהגי ה"אני רוצה אחד". כשנהגי ה"יש לי רושמים שהרכב די נוח ביום יום, לנהג של "אני רוצה אחד" זה אומר קפיצות בישבן כל היום, כשנהגי ה"אני רוצה אחד" מדברים על רכב מהיר זה משהו כמו 8 שניות ל-100 בזמן שנהגי ה"יש לי" חושבים שהם התכוונו לסוס ועגלה.
כאחד שבדיוק עשה את המעבר החלטתי לכתוב כאן רשמים ותובנות, אולי זה יעזור למישהו בעתיד, ואם לא אז סתם יצאה חפירה (אבל היי, אשתי לא מבינה מה אני רוצה אז חייב לשתף מישהו)
לפני כמה חודשים החלטתי שאני הולך להחליף את ה4A ואחרי 7 שנים במצטבר על AUDI (לפני כן 3A) הנחתי שאשר במשפחה. הרצון היה לעלות לרכב חזק יותר שייתן גם ערך מוסף של הנאה מנהיגה, משהוא על גבול הספורטיבי אבל לא ספורט טהור. עם תקציב של כ 250K לחדשה/משומשת עד שנתיים די מהר הרשימה התצמצמה ל-2 רכבים: A4 בגרסת הקוואטרו (252 כ"ס), ו- S3 משומשות כמובן. כיוון שאני משלם שווי שימוש תכננתי להתקין savetax אבל כשחבר מרשות המיסים הפנה אותי להחלטה האחרונה של העליון שבגדול סתמה את הגולל על הסיפור הזה. נשארתי עם אותו תקציב אך הפעם מחירו כחדש של הרכב צריך להיות סביב ה 250K בשביל לא לתרום יותר מדי למס הכנה.
הרחבתי את החיפושים בהתאם לדרישות הבאות:
הרכב חייב להיות 5 דלתות – מסיע ילדים לבית ספר כל בוקר
הרכב חייב להיות אוטומט בשל עמידה אין סופית בפקקים
הרכב חייב להיות עם Interior סביר +, בכל זאת התרגלתי לAUDI
מעדיף להימנע ממוביילאי.
בהתחלה הלכתי לכיוון של מנהלים חדשה/יד שניה בסגנון של ג'וליה או אינפניטי אך למרבה האכזבה מה שנכנס בתקציב היה חלש או לא מאובזר כלל. זה היה השלב שבו החלטתי לבחון את הרעיון ללכת על רכב ספורטיבי.
תמיד הייתי מהקטגוריה של "אני רוצה אחד", אף פעם לא העזתי לחצות את הגבול כי היה לי כל כך נח בפקק, החלטתי שהפעם אני חייב לנסות, לא ילך נחליף חזרה לרכב מנהלים.
מבין האפשרויות של האוטומטיות הגולייטה נפלה מהר כי היא נראית ומרגישה כמו רכב מ 2015 ,והמיני בגלל הגודל. די מהר התכנסתי לשלושת ה VAGיות (קופרה, גולף GTI ואוקטביה RS).
ביום שישי אחד הכרזתי בבית בקול רם שהיום הולכים לסוכנות לראות מכוניות. אשתי ששנים שומעת ממני את המשפט "את יכולה להחליט או להביע דעה על הכל, חוץ מעל הרכב שאני קונה" היתה בטוחה שנוסעים ל VW לראות את הטיגואן. הסבר קצר וחזרה על המשפט הקודם עלו לי בהבטחה שבקרוב נחליף לה את הפוקוס לג'יפון כלשהו. נו שוין.
במשולש סורק התחלתי בקופרה שבאופן אישי קצת קשה לי איתה מסיבות שקוראי הפורום לא אוהבים לקרוא, חוסר נחמדות בולט של נציג המכירות לספר אפילו איזה צבעים יש במלאי ותוספת של כ K 20 לדגם בלי מוביילאי תרמו להחלטה להמשיך לאולם הבא של סקודה. הRS הגלתה במלוא גדולתה (הפיזית) וכבחור גדול מידות מיד מצאתי את עצמי יושב בנוחות ברכב. ה Interior מגרד את הסביר + ולפחות לפי הנתונים היבשים היא היתה נראית אופציה טובה. במלאי היו לבן וכחול מירוצים – לא משהו שהיית לוקח הביתה. ממשיכים משם לאולם של פולקסוואגן לGTI הלבנה, במבט ראשון ושני היא נראתה לי הבחירה הנכונה אבל ישיבה קצרה בפנים וקולות של האישה על גודל תא המטען גרמו לי לתהיות האם היא פרקטית מספיק. החלטתי לעשות נסיעת מבחן בכל אחת ולהחליט בהמשך.
התחלתי ב GTI. חצי שעה שאני מרגיש את הרכב, וחצי שעה שבה הנהג המלווה של VW מראה לי מה הרכב יודע לעשות ואני לא. בסוף המבחן הבנתי שמבחינתי היא מספיק פרקטית אבל לא מספיק FUN ואם היא לא כזו אז הRS בטוח לא תהיה והיא ירדה מהפרק.
עברו פחות משבועיים וכבר היתה לי GTI חדשה בחניה.
לטובת אילו שחושבים על מעבר לסגנון של הוט האצ' ורוצים לשמוע סקירה ספורטיבית – את זה אשאיר למנוסים ממני, הם כבר אמרו שהיא מספיק טובה. אני יכול לספר לכם איך זה לחיות עם רכב כזה ביום יום אחרי שאתה רגיל למשהו אחר.
נוחות הנסיעה
האמת שב Daily זה לא תענוג כזה גדול. באמפרים מטלטלים אותך, מרגישים כל קשקוש על הכביש ובכלל נסיעה בעיר היא די סיוט. בכביש בין עירוני המצב משתפר אבל כאן רעשי הדרך (צמיגים כנראה) די מטרידים. מזל שמערכת השמע טובה.
לחיוב אני יכול לספר שמרגישים את הסוסים מתחת לרגל ימין, הנסיעה עוברת מהר יותר וכשאתה במוזה גם בכיף יותר. התראה על מהירות שהיתה לי ברכב הקודם צפצפה הרבה פחות, ובכבישים שאני עובר מדי יום אני מוצא את עצמי מגיע למהירות הרבה יותר גבוהה בלי להרגיש.
מידות
למי שיעבור ממשפחתית זה לא ישנה הרבה, מי שירד כמוני מרכב גדול יותר ירגיש את ההבדל בנסיעות לסופ"ש או לקניות בסופר, אבל למעט ימים בודדים בשנה כל מה שצריך יכנס בתא המטען. גם לילדים מאחורה יש מספיק מקום.
מנוע
כל כך כיף שרצועת הכח זמינה כמעט מההתחלה. הילוך ראשון פחות שימוש (כנראה מכוון יותר לנהיגה ספורטיבית) והרכב מיד עובר להילוך שני, משם הכל חלק וזריז. במהירות של 70 קמ"ש אתה כבר בחמישי אם לא בא לך ללחוץ, ובכלל ההרגשה היא שתמיד הרכב נמצא בהילוך הנכון. אני מתייחס כמובן לשימוש היום יומי.
Interior
מה שפחות אהבתי:
כשאתה מתיישב ברכב אתה לרגע מדמיין שאתה באיטליה במסע לוויה של המאפיה, הכל שחור מסביבך. בחייאת לא חשבתם על משהו עדין יותר?
מראות הצד גורמות לך לפתח שריר צוואר, לא מעט פעמים חייבים להסיט מבט בגלל שטח מת גדול
מחזיקי הכוסות מתאימים למידות S/M בלבד. למה לא כמו בכל רכב סביר לעשות אחד מהשניים גדול יותר לבקבוקים?
מה שאהבתי:
באופן כללי הרוב מרגיש איכותי, עדין לא AUDI אבל לא פער יותר מדי גדול.
מערכת שמע טובה מאוד בעיקר למי שהטויטרים חשובים לו יותר מהבאס, מניח שרוב הרוכשים של הרכב הספציפי הזה עונים על ההגדרה הזו.
אחלה מושבים. בשביל הגודל שלי הם באקט אבל לממוצעי המידות הם יהיו נוחים ואוחזים במידה טובה. כיוונון חשמלי עם זכרונות זה בונוס גדול (אני, אשה, נהיגה ספורטיבית)
מיזוג מעולה
מה חסר בה?
זה נראה כאילו מישהו ממש, אבל ממש רוצה שתרגיש היא לא מספיקה ותקנה את ה R. זה בא לידי ביטוי בצליל האנמי מדי, בתפריט המסך (אין אופציה למסך ספורטיבי) ובכלל משהו בחיות שלה במצב S לא נושך מספיק. היא באמת עושה הכל טוב אבל חסר הפלפל.
לשאלת השאלות האם המעבר היה כדאי? התשובה תצטרך לחכות להדרכה וימי מסלול שאני מתכנן בקרוב (ואז ברור מה תהיה התשובה), אבל למי שלא מחפש ימי מסלול אלא סתם FUN לדעתי המחיר לא שווה. במקומו הייתי מסתפק ברכב מהיר ולא ספורטיבי.