Jump to content

MrCola

  • הודעות

    249
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

כל מה שפורסם על ידי MrCola

  1. כשאני מכרתי את הרכב רשמתי במדויק את מצב הרכב ולא הסתרתי כלום, שבועיים לא התקשר אפילו בן אדם אחד (דרך יד 2). הקונה הראשון שהגיע הגיע דרך פשפשוק רכב והוא הגיע תוך שעה מרגע שליחת ההודעה (הוא בא אליי מאשדוד לראשון), קיבל סקירה על הרכב בלי שום הסתרת מידע, הוא לא רצה לקחת את הרכב לנסיעת מבחן כי פחד לעשות אולי נזק חס וחלילה, שכנעתי אותו שהוא צריך לדעת מה הוא קונה והוא חייב לנהוג עליו לפני הקנייה, עשה נסיעת מבחן, סגרנו מחיר אבל לא היה לו איך להגיע למחרת בבוקר לקנות אז נסענו לאשדוד למחרת בבוקר, לקחנו אותו לראשון - עשינו העברת בעלות, הוא שם אותנו בבית ונסע לדרכו. כשחיפשתי רכב הרגשתי שדווקא יש בעיה עם קהל המוכרים, מוכרים לא עונים לטלפונים, כל פעם דוחים את הפגישה, מסתירים פרטים במודעה, עושים טובה שהם עונים להודעה ועוד דורשים מחיר גבוה מהמחירון (זכותם, אבל לפחות תעשו מאמץ מינימלי בשביל המכירה). לבסוף מצאתי מוכר שגר ברחוב המקביל אליי, הלכתי אליו ברגל, בדקנו את הרכב, עשינו נסיעת מבחן, סגרנו מחיר, למחרת בבוקר הוא הסכים שנעשה קודם העברת בעלות ובדיקת חובות ושעבודים ולאחר מכן הלכנו ביחד לבנק ועשינו העברת זה"ב, כל אחד קיבל קבלה מהפקידה על ההעברה הבנקאית וזהו. הקונה הראשון שהגיע הוא זה שקנה והרכב הראשון שהלכתי לראות זה הרכב שקניתי. למה זה היה כזה קל? אולי כי גם אני, גם מי שמכרתי לו וגם מי שקניתי ממנו - רוסים. ואנחנו ידועים בתור כאלה שלא אוהבים חארטות וכאלה ששומרים על הרכבים שלנו. לא מכליל את כולם, בטוח שיש גם רוסים רמאים אבל אפשר לזהות אותם בדקה וחצי. אבל לא פעם ולא פעמיים שמעתי את המשפט "תקנה רכב רק מרוסי".
  2. שוב תודה רבה לכולם! מסכים שזה אפשרי לחסוך לרכב בעצמך וגם מסכים שזה מותרות ופינוק אבל, אם אפשר ועוד בריבית נמוכה אז למה לא? לגבי הכפתור ווליום של הקליאו, דורון אתה צודק לגמרי שכחתי מהפרט הקטן הזה אז זו דוגמה לא מוצלחת במיוחדת! לגבי הרשימה שלא חשבתי שתתעניינו בה כל כך - 70% מהרשימה היא מהעבודה ובעבודה אצלנו זה שונה מאשר חברת השכרה רגילה שרק מזיזים רכבים במגרש, אצלנו (נתב"ג) המגרש נמצא בטרמינל 1 והלקוחות משכירים בטרמינל 3 אז אנחנו מעלים רכבים לשם (6 ק"מ לכיוון) וגם מורידים משם רכבים שחזרו אז כן יצא לי לנהוג על כל רכב הרבה קילומטרים.
  3. אתם רוצים להגיד לי שכולכם חסכתם שנים ארוכות עד שהחלפתם את האוטו כדי לא לקחת הלוואה? תרחיש דימיוני.
  4. תודה רבה לכל המגיבים! בנוגע לשאלה האם זו האופציה הטובה ביותר אני לא יודע אם היא הטובה ביותר בתקציב הזה בשביל כולם אבל בהתאם לצרכים שלי ולדרישות שלי מהרכב לא מצאתי רכב אחר שמתקרב לרמה הזו, האופציות שנשקלו היו מאזדה 3 שהיא לא מרגשת אותי, נוהג עליה הרבה בעבודה והיא משעממת אותי והביצועים סבירים, רנו קליאו... אוהב את המראה הצעיר שלה, המחיר האטרקטיבי שלה, השריקה של הטורבו מהפנטת אותי כל פעם מחדש, רכב מאוד חזק ומרשים אבל... היא קטנה לי מדי, יש לה גיר כפול מצמדים שגם הוא לא הכי אמין והגרסה הידנית ה-0.9T חלשה משמעותית מהגרסת ה1.2T האוטומטית ובנוסף לכל זה הנדסת האנוש ברכב הזה לא הכי מוצלחת, מערכת מולטימדיה מסורבלת, תפעול לא ברור ולא נוח של כל הכפתורים (הגלגלת של הווליום נמצאת בצד ימין של המערכת מולטימדיה, למה כזה רחוק??? תשימו אותה על דלת הנוסע וזהו), יש לה הרבה חסרונות שאני לא מוכן לספוג למרות שאני עדיין מאוד אוהב לנהוג ברכב הזה. האמת שהנתון שהבאתי לגבי הצריכת דלק בעיר 1:12 הוא לא נתון שבדקתי אלא תוצאה של "בערך" מהסיבה שלרוב אני נוסע משולב ובכבישים בינעירוניים יותר קל להיות עם יד על הדופק על הצריכת דלק הממוצעת מאשר בכבישים עירוניים שבכל עצירה והאצה הצריכה משתנה אז יכול להיות שהיא קצת יותר חסכונית. hunter22- אחפש את השרשור שלך ואבדוק מה ניתן לעשות עם הקירקושים מהדלת, תודה רבה לך! לגבי הצמיגים, אחליף אותם בעוד שבועיים כמו שאמרתי, משתדל להיות כמה שיותר זהיר איתם למרות שאני לא מרגיש החלקות או משהו מיוחד מהצמיגים למרות היובש והסדקים. הביטוח אומנם לא זול אבל אני נהג צעיר ויש אנשים שמשלמים הרבה יותר על הביטוח לכן אני חושב שאני משלם סכום סביר ביותר. לגבי "ההלוואה הטיפשית", לא ציינתי איך רכשתי את הרכב כי לדעתי זה לא רלוונטי בפורום רכבים, אנחנו לא בפורום של ייעוץ כלכלי וחיסכון, כל אחד עושה את הבחירות שלו... אבל בכל מקרה חצי מהסכום שילמתי מהכיס וחצי ממנו לקחתי הלוואה מהבנק, ברור שזה לא כלכלי כי רכב זה אף פעם לא כלכלי אבל בסדר, עשיתי את השיקולים שלי ואני עומד בתשלומים החודשיים ואפילו לא מרגיש את זה לאור הסיבה שאין לי יותר מדי הוצאות, אפילו מצליח להחזיק ברכב ולהמשיך לחסוך. התעניינתי בשרשור שציינתם על הבחור עם הקופרה אז הלכתי וקראתי אותו ואין מה להשוות בינינו, החלום שלי הרבה יותר צנוע, עלה הרבה פחות ולקנות חדשה מהחברה לא עבר לי בראש אפילו לשנייה. כן, 3 דלתות דורש התרגלות, לא נורא...לא הכי נוח אבל גם זה לא נורא כל כך. סולל הדרך - צודק לגמרי, טעות בניסוח שלי, התכוונתי למתחמק מבורות... שיבושים פשוט סופג ולא מתלונן. Asaf-R - יכול להיות שהרשימה קצת לא מובנת בחלק מהדגמים או שרשמתי כמה רכבים פעמיים אבל בגדול זו הרשימה: שוב, תודה רבה לכולכם!
  5. רקע הרכישה: כבר כמה שנים טובות או יותר נכון מאז שהצורה החדשה של הספרדייה הלוהטת סיאט לאון יצאה אל כבישי ישראל אני מפנטז לקנות אחת... בכל זאת אני ילד בן 21 וזה כנראה חלום של כמעט כל נער. מאז שהשתחררתי מהצבא ידעתי שיבוא היום ואניח את ידיי על אחת כזו! ואז יום בהיר אחד הג'וק חדר לי שוב לתוך המוח והחלטתי שזהו, אני הולך להגשים חלום... אבל קודם צריך למכור את הנסיכה הנוכחית שלי הקיה סיד האהובה שלי שהשקעתי בה כל כך הרבה וטיפלתי בה כל כך טוב (גם עליה יש סיקור כאן), נשבעתי שלא אמכור אותה ואחזיק איתה עוד שנים רבות היא פשוט חלק מהמשפחה כבר שנים ארוכות, אבל הרצון להתקדם למשהו יותר טוב היה חזק יותר... עד היום אני חושב עליה, מה איתה, איך היא, האם היא מטופלת כמו שצריך ונשטפת כמו שאני שטפתי אותה, אבל בסדר... נתגבר! בכל מקרה, ידעתי שאני רוצה סיאט לאון אבל לא ידעתי בדיוק איזה דגם אני רוצה, בתור צעיר שמאז שהוציא רישיון נהיגה לא החזיק ברכב ידני האינסטינקט הטבעי שלי זה ללכת לחפש רק אוטומט אבל מכיוון שאני גולש אדוק בפורום אני יודע שוואגית + אוטומט = DSG! ועוד DSG7 ועוד DSG7 משומשת שאני לא יודע איך נהגו בה זה רעיון לא הכי מוצלח בשביל בן אדם שמחפש אמינות ושקט, אז לא ידעתי מה לעשות! מזל שאני עובד בתור נהג בחברת השכרה ויצא לי כמה ימים לנהוג על ידני כמה שעות טובות (8 שעות ביום) אז חשבתי לעצמי... וואללה ידני זה לא כזה נורא, זה אפילו כיף כמו פעם כמו בשיעורי נהיגה! אז החלטתי שאני הולך על ידני, עכשיו נשאר להחליט איזה דגם ידני אני רוצה. ישנם שני דגמים ידניים 1.2T ו1.4T רמת גימור FR. בהתחלה כיוונתי ל1.2 בגלל המחיר הנמוך יותר אבל בעזרת חברי הפורום וההבנה שלי שההבדל הוא פחות או יותר 10 אלף שקל החלטתי ללכת על הכי טוב ולחפש לי סיאט לאון 1.4T רמת גימור FR. הרכישה: חיפשתי במשך כשבוע, שלחתי הודעות לאנשים מכל הארץ ומסתבר שאנשים שמוכרים הם או שמוכרים במחיר מופקע, או לא נחמדים או בכלל לא עונים, בן אדם אתה רוצה למכור רכב איך אתה מצפה שתמכור אותו אם אתה לא טורח לענות להודעות ולטלפונים וכשקובעים להיפגש אתה מבטל לי פעמיים? מפה לשם אחרי שבוע של חיפושים והתקלות במוכרים הזויים שכל מה שאני מבין מההתנהגות שלהם זה שהם בכלל לא רוצים למכור. ואז אחרי תכנונים רבים לנסוע לצפון ולירושלים ולמקומות הזויים בארץ (אני מאזור המרכז) אני מוצא מוכר שגר בעיר שלי, שולח לו הודעה והוא לא עונה... עונה לי אחרי שעתיים ואומר שהוא יכול להפגש רק בעוד יומיים... אמרתי טוב נו וחיכיתי יומיים, בסוף מסתבר שהוא גר מרחק אווירי של כ50 מטר ממני רחוב מקביל אליי, 2 דקות הליכה! פוגשים את הבחור, הכל נראה טוב מאוד, נראה רכב שמור ביותר, ק"מ נמוך, ידיים פרטיות (המוכר יד 2), ללא סימני בלאי, קצת שריטות קטנטנות ו2 נקישות (בכל זאת לא רכב חדש, עוד שנייה בן 5) עולה לנסיעת מבחן ומרגיש מיד שאני כל כך שמח שבחרתי בידני, זה הרכב הידני הכי כיפי שנהגתי עליו! מפה לשם קבענו על מחיר ויום למחרת הרכב כבר היה אצלי! המחירון היה 73K, המוכר דרש 74K והגענו לעמק השווה ב 71K לאור הטסט הקרוב והצמיגים שדורשים החלפה. פרטים יבשים על הרכב: סיאט לאון, מנוע 1400 טורבו, רמת גימור FR, עלייה לכביש בשנת 2014 חודש ינואר, נקנה עם 52200 ק"מ על השעון (לפני חודשיים) וכיום יש 56200, צבע כחול, יד 02 פרטי (אני יד 3), 122 כ"ס, גיר ידני 6 הילוכים. אבזור, נוחות וכללי: הרכב מגיע עם 6 כריות אוויר, סאנרוף ענקי, מושבים מאוד נוחים עם תמיכה לגב ותמיכה בצדדים חצי עור וחצי אלקנטרה, בקרת שיוט, פנסי ערפל, תאורת לד קדמית ואחורית, מערכת מולטימדיה סטנדרטית של VW אבל יש בה הכל לדעתי ולא צריך יותר מזה כי היא עובדת מעולה, תאורת רגליים, 4 מצבי נהיגה (אקו, נורמל, ספורט (המנוע וההתנהגות של הרכב הופכים להרבה יותר בריאים ואגרסיביים) ומצב אינדיבידואלי שכל אחד יכול להתאים לעצמו מה הוא רוצה מהרכב), בקרת אקלים עם אוורור אחורי, שליטה מההגה כמעט על הכל, חיישני תאורה, נפח תא המטען הוא 380 ליטר, חיישני גשם, מערכת S&S, מערכת שמונעת הידרדרות אחורה בזינוק בעלייה (אם המנוע נכבה, הרכב בולם לבד ולא מדרדר למשך כמה שניות), מראה נגד סינוור, הגה וידית הילוכים מצופים מעור, רמקולים מאוד טובים שהופתעתי לטובה, צמיגים וחישוקים בקוטר של 18" עם חתך נמוך, משענת יד נוחה. הרכב מאובזר מאוד, אף פעם לא חסר כוח, מאיץ מאוד בקלות ועקיפות זה לא משהו מסובך שדורש הרבה תכנון חוץ מלתת גז, הפניות נתקפות במהירות מאוד גבוהה ללא שום בעיה ואפילו לפעמים אני מרגיש שהאוטו לוחש לי לתת גז בפניות בכוונה! הרבה כוח בסלד נמוך, ב60 קמ"ש אני כבר בהילוך 6 ללא שום בעיה, במצב ספורט הרכב הופך למכונת מלחמה (אפילו התאורה בדלתות משתנה לצבע אדום, לא מוסיף כ"ס אבל גורם לאווירה נחמדה). לא הכל מושלם: 3 דלתות, בהתחלה חשבתי שזה לא נורא 3 דלתות כי אני נוסע בדרך כלל רק עם החברה אבל עדיין דבר בסיסי כמו לשים את התיק במושב האחורי הופך למשהו קצת יותר קשה משאני רגיל אליו, אומנם זה נראה טוב ואפילו טוב מאוד אבל לא יודע אם זה שווה את הפגיעה בנוחות. יש קרקושים מאוד מעצבנים מדלת הנהג, הבנתי שזו בעיה מוכרת ושאין לה פתרון. המכסה של הדלק לא ננעל עם הרכב, כשקניתי את הרכב לא ידעתי על הבעיה הזו אבל היא דורשת תיקון כי כשאני נועל את הרכב עדיין ניתן לפתוח את הדלק. לאור הצמיגים הגדולים וכיול המתלים הקצת נוקשה הרכב נוטה להתרסק על בורות ושיבושים בכביש, לא משהו שמפריע לי יותר מדי כי אני מנסה להתחמק משיבושים. תחזוקה והוצאות: בינתיים עשיתי רק טיפול קטן שכלל החלפת שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר העלות הייתה כ300 ש"ח (חומרים בלבד, טיפולים עושה בבית). נדרשת החלפת צמיגים כי הרכב אומנם לא עבר הרבה ק"מ אבל הוא עם צמיגים מקוריים שתאריך הייצור שלהם הוא לפני 5 שנים!!! סדוקים ויבשים מאוד, מחליף אותם עוד שבועיים אבל העלות שלהם יקרה מאוד, יותר מ2000 ש"ח לאור המידה 225\40\ 18". אגרות, ביטוחים: אגרת הרישוי השנתית היא 1599 ש"ח. ביטוח החובה עלה לי 1900 ש"ח, ביטוח המקיף יצא לי 5600 ש"ח, סה"כ 7.5K, סביר ביותר בהתחשב בזאת שאני נהג צעיר בן 21 (ללא עבר של תביעות וכמעט 5 שנים ותק על הכביש ואצל החברת ביטוח). צריכת דלק: צריכת הדלק פשוט מעולה! מתדלק בערך פעם בשבוע וחצי~שבועיים, עושה על מיכל של 50 ליטר כ750 ק"מ, צריכת הדלק הממוצעת היא 1:15.5 מדוד משאבה ולא "בערך". צריכת הדלקת הממוצעת בעיר היא 1:12 ובבינעירוני אפשר להגיע ל 1:21 אם נוסעים רגוע, לרוב מגיע ל 1:20 בשיוט. סיכום: אני עם הרכב כבר חודשיים ונסעתי עליו כבר 4K ק"מ, מאוד מרוצה ממנו, אני מטבעי כבן של מכונאי מאוד שומר על הרכבים שלי, אומנם אני בן 21 אבל זהו כבר הרכב הרביעי בבעלותי ונהגתי כבר על עשרות כלי רכב שונים (107 דגמים, כן... אני סופר ויש לי רשימה) אז אני יודע איך להתייחס לרכבים שלי, נשטפים רק ידני עם חומריים ייעודיים, בקרוב הרכב יעבור פלסטלינה, פוליש ואוטם צבע של CG... בכל זאת הרכב כחול. הרכב יטופל כל 7.5K ק"מ בלי שום חריגה. זאת הוואגית הראשונה שלי, עד היום היו בבעלותי רק קוריאניות ואני מאוד מרוצה מהמעבר הזה למרות פוטנציאל התקלות זוהי רמה אחרת לגמרי מכל בחינה, אני נהנה מכל העברת הילוך, לחיצה על הקלאץ' וכל עקיפה מלווה בחיוך, הנסיעה חלקה כמו חמאה. התמורה למחיר היא מצוינת לדעתי וזהו רכב שכל צעיר יהנה ממנו והוא יספק אותו מכל הבחינות. למרות שהרכב עוד שנייה בן 5, הוא מרגיש הרבה יותר צעיר, המחירון שלו עדיין יחסית גבוה ויש בו הרבה פונקציות ואבזור שאי אפשר למצוא בהרבה רכבים שהם 2018. ממליץ מאוד!
  6. MrCola

    אהבתכם הראשונה

    לפני כמה חודשים פתחתי שרשור דומה https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?643139-קשר-רגשי-לרכבים לפני כחודש נמכרה הקיה האהובה שלי, עד עכשיו חושב עליה כל יום אם מטפלים בה כמו שצריך ואם שוטפים אותה כל שבוע כמו שאני הייתי שוטף.
  7. תודה רבה על התגובה! הייתה לי הרגשה שה SWIRL REMOVER זו נקודה בעייתית, באופן עקרוני אין לי יותר מדי שריטות, רק המון SWIRLS וקניתי את המוצר בתום לב לפני כשנה ועוד לא השתמשתי בו פעם אחת, אני חושב שאנסה אותו בשטח נסתר ואבחן את ההבדלים אבל רוב הסיכויים שארכוש פוליש ברמת חיתוך גבוהה יותר. לגבי IPA - באיזה יחס מדללים את האלכוהול? קראתי את השרשור שבדביק אבל לא הבנתי כי זה מפנה לפורום אחר ומאוד הסתבכתי שם. פשוט למרוח עם מטלית וישר לנגב? לגבי הפלסטלינה - דבר אחרון שממש חשוב לי לדעת זה כל כמה זמן ליישם אוטם צבע? והאם זה באמת תחליף לווקס כי לפי כמה שרשורים פה אנשים מיישמים אוטם צבע ואז מיישמים מעליו גם ווקס... שוב... המון תודה!
  8. שלום לכולם וערב טוב. אני חדש בנושא הדיטיילינג וחוץ מקצת סרטונים ותמונות שראיתי הידע שלי לא רב. אני מתכנן לעבוד קצת על הרכב בשבוע שבועיים הקרובים אך לפני זה אני רוצה לוודא שמה שאני עושה זה טוב כדי שלא אעבוד ואבזבז זמן וחומרים סתם ככה. זה הסדר פעולות והחומרים שאני מתכנן ליישם: -פריווש, להשפריץ קצף על הרכב עם מיכל קצף ייעודי שקניתי לצינור גינה ולהמתין 5 דקות ואז לשטוף עם מים. עם סבון מרוכז של SONAX. - שטיפה של הרכב עם כפפה ייעודית בשיטת 2 הדליים. שוב עם סבון מרוכז של SONAX. - שוב, יישום קצף על כל הרכב ומעבר עם CLAY BAR של CG (חתך קל כי על הרכב אין הרבה לכלוך קשה), הקצף זה על מנת לא לעבוד על יבש או עם מים בלבד. - ניגוב הרכב עם מגבת ייבוש ייעודית. - יישום Swirl Remover של מגווירס שהבנתי שהוא פוליש לכל דבר (פוליש בינוני) על כל הרכב עם אפליקטור צהוב פשוט של מגווירס, המתנה של כמה דקות וניגוב עם מטלית מיקרופייבר רגילה. - יישום של אוטם צבע CG Activate Instant עם אפליקטור ייעודי (ספוג עם ציפוי מיקרופייבר), המתנה של כמה דקות וניגוב עם מטלית מיקרופייבר רגילה. הסדר פעולות נכון? יש דברים קריטיים שצריך לדעת לפני התהליך? בעיקר מטריד אותי הSwirl remover, האם הוא באמת כמו פוליש או שעדיף לי לקנות פוליש אחר? ודבר נוסף שמטריד אותי זה האוטם צבע, זה פעם ראשונה שאני אעשה את זה ואין לי כמעט ידע בזה, אמרו לי שמיישמים את זה כתחליף לווקס ושהוא נותן ברק ועומק ובנוסף שומר על הצבע עם שכבת הגנה, השאלה היא האם זה כמו ווקס שמיישמים פעם בכמה חודשים או שצריך לעשות את זה כל X שטיפות? ה-CLAY BAR שקניתי היא 100 גרם, אבל אני חושב שיספיקו לי 50 גרם, האם לחתוך את החומר ל2 חלקים לפני השימוש כדי שישאר לי חלק שהוא 100% "נקי" לפעם הבאה או שעדיף להשתמש כבר בהכל ופשוט לשים את זה בצד? בנוסף יש ברשותי גם Quick Detailer של SONAX שאני מיישם אחרי השטיפה, אחרי השטיפה הזו יש לו מקום או שעדיף לא ליישם אותו אחרי האוטם צבע? תודה רבה!
  9. הייתי בכ-10 חנויות נעליים ולא מצאתי כלום בסגנון הקלאסי הפשוט שאני מחפש.
  10. לגבי הדיון על האלגנט, אני בן 21... בשבילי זה ספורט אלגנט ליומיום, מה ששמת בתמונות Spire היקר אולי אשים ביום שאלבש קצת בגדים מחויטים, אבל העיקר שהבנת את כוונתי. הייתי ב3 סניפים של פוט לוקר וחוץ ממחירים מופקעים לא מצאתי נעל אחת עם סולייה שטוחה.
  11. שלום לכולם ... אוקיי נתחיל מזה שאני הרבה זמן מחפש נעליים ובכל חנות שהייתי בה יש את אותו המבחר של הנעליים בדיוק. הבעיה שלי היא שאני מאוד בררן ולא אוהב את הסוג החדש של הנעליים עם הסולייה הגבוהה, כאלו שנראות נעלי ספורט אבל הן בעצם נעליים מבד שאיכשהו הפכו לנעליים צבעוניות וסטנדרטיות שכולם נועלים היום. מחפש נעל שטוחה ואלגנטית, עדיפות לאדידס וטימברלנד... איפה מוצאים נעליים בסגנון הזה: אני מוצא את עצמי כבר 3 שנים לא קונה נעליים רק בגלל שאני לא אוהב כלום! אתמול קניתי נעליים מחוסר ברירה אבל לא מרוצה מהן בכלל בגלל סולייה גבוהה. הייתי בכל קניון הזהב, סינימה סיטי, ביג אשדוד וצומת בילו ופשוט לא מצאתי כלום ועברתי בכל החנויות. אגב... את שלושת הזוגות נעליים האלה לא קניתי בכלל בארץ, אלא בפוט לוקר באירופה לפני 3 שנים. תודה רבה לכל מי שיעזור לי למצוא סוף סוף נעליים.
  12. קבוצה בפייסבוק בשם פשפשוק רכב, יש שם הרבה אנשים שמבלבלים את השכל אבל בסופו של יום זוהי פלטופרמה מעולה ומלאה בקונים פוטנציאליים.
  13. אוקיי אז היום בבוקר בזמן שאני עומד ו"מקרר את הטורבו" במשך 2 דקות כמו שתמיד חשבתי שצריך לעשות התחלתי לחשוב איך בעצם הטורבו מתקרר אם המנוע גם ככה לא עובד בגלל מערכת ה S&S? לא הבנתי את ההסברים פה אז אם מישהו יוכל להסביר באופן ברור וחד משמעי אני יותר מאשמח. מדובר בסיאט לאון 2014 מנוע 1400 FR.
  14. שלום לכולם וערב טוב, אני טס עם הבת זוג שלי לפראג בחודש הבא בסוף דצמבר לשבוע בתאריכים 18-25. אנחנו זוג צעיר בני 21 ואף פעם לא היינו בחו"ל לבד לכן קצת חוששים שלא נסתדר, אני כבר הייתי בפראג פעמיים אך כבר לא זוכר משם הרבה. - כרטיס סים, יש משהו מומלץ, ומה בערך עלות המחירים, איפה כדאי לרכוש והאם כדאי לקנות כרטיס סים מהארץ? צריך בערך 5GB לניווט ווואטסאפ לא יותר מזה. - המרת כסף, הכי משתלם זה להמיר בארץ משקל ליורו ואז בפראג מיורו לקרונות צ'כיות? זה מה שהבנתי שהרוב עושים אבל זה באמת משתלם? הרי אני סופג פעמיים עמלות המרה. - חורף!!!!! בתור אחד שאוהב חורף (אם חורף ישראלי נחשב לחורף...) הרבה מזהירים מפני קור קיצוני סביב ה-0 מעלות, האם כדאי להצטייד בארץ או כבר להגיע לשם ולראות מה באמת צריך ופשוט לקנות שם? -איך להגיע למלון? בית המלון מציע שירות העברות בעלות של 24 יורו (לכיוון אחד) שזה כ100 שקל, האם זה עדיף בשביל השקט הנפשי או שפשוט לקחת מונית? האמת שלא בא לי להיסחב עם מזוודות באוטובוסים ומטרו. - יש מקומות בפראג שעדיף להימנע מלהסתובב בהם? בלילות או בכללי? - שווקי חג המולד, שמעתי רבות על השווקים במפורסמים אבל מה תכלס מוכרים שם חוץ מאוכל? - ערב חג המולד 24-25, האם כל המקומות גם במרכז פראג ובעיר העתיקה יהיו סגורים? הבנתי שבאירופה בערב חג המולד שומם בחוץ עקב היותו חג משפחתי. אשמח לכמה שיותר טיפים והמלצות מכם כי אני בטוח שרבים מכם היו שם ויכולים להמליץ על מקומות שכדאי לבקר בהם ספציפית בחורף ויודעים ממה להזהר ומה פחות מומלץ. תודה רבה והמשך ערב נעים!
  15. שני רכבים מקטגוריות שונות לגמרי, פיקנטו זה רכב מיני ומאזדה 3 זהו רכב משפחתי - לפני שחושבים על צריכת דלק תחשבו על הצרכים שלכם מהאוטו, ההבדל בצריכת דלק שלהם הוא לא כזה גדול.
  16. בצער רב מודיע על כך שהקיה האהובה נמכרה. נמכרה בטיפשותי (לא צעד כלכלי חכם מצידי) ומרצון שלי להשתדרג ולרכוש את האוטו שחלמתי עליו כבר כמה שנים מתוך הבנה שאם לא אעשה את זה עכשיו כנראה שלא אעשה את זה אף פעם כי בעתיד אני מניח שיהיו לי שיקולים ודרישות אחרות... "מבוגרות יותר". שירתה אותי ואת משפחתי בצורה הטובה והנאמנה ביותר ולנצח ייזכר כרכב שהכי נקשרנו אליו, הרכב נמכר ב5.10 עם 157K על השעון כשהוא אחרי טיפול, אחרי ניקיון יסודי ועם טנק דלק מלא, נמכר לבן האדם הראשון שבא לראות את הרכב במחיר של 17.5K, מחירון 19K אך טסט בדצמבר והבן אדם התבאס על הפיצוצי לכה שעל מכסה המנוע אז הגענו לפשרה במחיר, בכל מקרה הרוכש יצא מבסוט וממש אהב את הרכב, כל התוספות ששמתי לו והעובדה שהרכב מאוד שמור והנסיעה איתו מאוד חדה יחסית לאחרות בקטגוריה (1.6 אטמוספרי ו4 הילוכים פלנטרי) ומרגישה חזקה. מכרתי אותה בכאב רב ועדיין אני מתגעגע אליה אבל אין מה לעשות. מקווה שהרכב החדש שרכשתי יהיה נאמן אליי כמו שהקיה הייתה אבל הזמן יגיד את שלו. תמונה אחרונה שצולמה בפעם האחרונה כשראיתי אותה כשישבתי מולה חצי שעה ב5 בבוקר לפני העבודה והבאתי לה ליטוף אחרון: כן, אני נוטה להיקשר לרכבים שלי וזוכר את כל הרכבים שלי והמספר רישוי שלהם ועדיין מחפש אותם בכבישים - יכול להיות שזו הפרעה נפשית?
  17. בדקת לחץ אוויר? בדרך כלל אחרי החלפת ג׳אנטים או צמיגים הם מנפחים לך אוויר "על עיוור" בלי לבדוק מה לחץ האוויר המתאים לרכב.
  18. ה1600 מאוד חלשה, פעם ראשונה שנהגתי על ספורטאז הייתי בטוח שזה רכב חזק ואז גיליתי שהוא לא סוחב בכלל בכלל ברמה שניסאן מיקרה יותר זריזה ממנו ואז הסתכלתי ברישיון רכב וראיתי שהמנוע הוא 1600.
  19. קרה לי פעם אומנם בf350 ישנה אך בסוף זה היה בעיה באחד החיבורים. נסעתי בעיר 40 והמד הראה לי 90...
  20. שלום לכולם, לפני יומיים רכשתי סיאט לאון שנת 2014. שמתי לב למשהו חריג והוא שכאשר אני נועל את הרכב עדיין אפשר ללחוץ על מכסה מיכל הדלק והמיכל נפתח ללא בעיה! אני בטוח שזה לא אמור להיות ככה... מישהו אולי יודע איך ניתן לתקן את זה ולכוון אותי? האם זה בכלל ניתן לתיקון או שצריך להחליף את כל המנגנון? המכסה הוא מהסוג שלוחצים עליו מבחוץ ונפתח בקליק (אין כפתור בתוך הרכב לפתוח אותו). תודה רבה לעוזרים!
  21. נמכר.
  22. MrCola

    סיאט לאון 2014-2015

    אוקיי אז מחר האוטו שלי עומד להימכר ואני נכנס לשלב החיפושים אחר לאון. לדעתכם ההבדל בין ה 1.2 ל1.4 fr הוא משמעותי מאוד או זניח? מדובר בהבדל של כ 15 אלף שקל. האם יש דברים שמומלץ ספציפית לבדוק ברכבים האלו ושצריך לשים אליהם לב? תודה רבה על העזרה ולילה טוב.
  23. רלוונטי.
  24. למכירה קיה סיד שנת 2008. מנוע 1.6 126 כוחות סוס, יד 3 (יד 2 במשפחה), גיר פלנטרי, טסט עד סוף דצמבר, עברה 157K ק"מ. יש ג'אנטים, חלונות מושחרים, מערכת מולטימדיה אנדרואיד 9" עם שליטה מההגה, מגני רוח, כיסוי הגה בתפירה. מטופל כל 8 אלך ק"מ עם החומרים הכי טובים ומקוריים, טיפול קטן לפני אלף ק"מ, טיפול גדול היה לפני 9 אלף ק"מ. מצבר חדש באחריות גילוי נאות - ישנם פיצוצי לכה במכסה מנוע והג'אנט טיפה עקום (אין בריחת אוויר, ההגה לא מושך, אין רעידות - הייתי בפנצ'ריה ואמרו לי שזה רק חלק קטן במעטפת החיצונית של הג'אנט ושאין בעיה עם זה ואפשר להמשיך לנסוע) מיקום - ראשון לציון. טלפון - 0542523990, זמין בעיקר בוואטסאפ בכל שעות היום. מחיר - 19,000 .
  25. MrCola

    סיאט לאון 2014-2015

    לעצתכם התחלתי לברר לגבי הלאון FR 1.4 וממש ננעלתי עליו וממש מוצא חן בעיניי. אך האם זהו הזמן לרכוש אותו? בסוף השנה? הרי כשהשנה תתחלף בעוד 3 חודשים הוא ייחשב לדגם ישן יותר והמחיר שלו צפוי ליפול לא? גם שמעתי בפורום כמה שמועות על דגם חדש של לאון שיצא לקראת סוף השנה, גם זה יוריד את המחיר שלו, לא? עוד עניין... עלויות הביטוח שלו? אני נהג צעיר ויודע שיהיה גבוה אבל לכמה גבוה אני צריך לצפות?
×
×
  • תוכן חדש...