רוני אהרנוביץ
-
הודעות
139 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי רוני אהרנוביץ
-
אדוארד (אטלר) מדבר על רוני (אהרונוביץ) - אוטו & טופ-גיר
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של turbo בתוך רכב כללי
שלומי, אני מבין שאתה חוזר על הדברים הכנים האלה גם היום... -
נתוני הביצועים של פיג'ו וסיטרואן במדריך נטקאר
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של רוני אהרנוביץ בתוך רכב כללי
הנתון בנטקאר הוא 10.7 ולא 11.6 שניות. זה הנתון שקיבלתי מהיצרן והוא שונה מהנתון שהוא מפרסם ברבים. הבדל דומה ניתן למצוא בכל נתוני דגמי פיג'ו/סיטרואן במדריך נטקאר. -
הופניתי לדיון שנערך כאן בנושא פיג'ו 308, בו צויין ההבדל בין נתוני ביצועי התאוצה 0-100 של היצרן/יבואן לאלה שמופיעים במדריך הרכב של נטקאר. כפי שתוכלו לראות במדריך נטקאר, ההבדל הזה קיים בו בכל דגמי פיג'ו וסיטרואן. הסיבה לכך פשוטה: ליצרן הצרפתי יש שתי מערכות מקבילות ושונות של נתוני ביצועי תאוצה. האחת היא לפי תקן המדידה הרשמי של EEC הכולל מינימום תקני ואחיד של משקל. השניה היא "עם נהג בלבד" ומאחר שהמשקל נמוך משמעותית - הרי שגם התוצאה מיטיבה עם המכונית. פיג'ו/סיטרואן הוא היצרן היחיד המשווק באירופה המערבית, שמפרסם נתוני ביצועים "עם נהג בלבד", כמדיניות קבועה. את נתוני הביצועים לפי התקן האירופאי האחיד והמחייב הם שומרים בכספת, עד שאיזה עיתונאי נודניק מישראל מבקש שישלחו לו אותם. אחרי שהם מתקבלים אצלי, אלה הם הנתונים המופיעים במדריך נטקאר. אלה לא נתונים שאני המצאתי או מדדתי אלא הנתונים שקיבלתי מהיצרן הצרפתי. אחד הנכסים של מדריך ראוי לשמו הוא האפשרות להשוות בין דגמים. הואיל ונתוני כל יתר היצרנים הם לפי התקן האירופאי האחיד, בחרתי לפרסם גם את נתוני פיג'ו/סיטרואן לפי תקן זה כדי שלהשוואה יהיה ערך. הנושא, אגב, כבר הוסבר לא אחת בפורום נטקאר בתגובה לפניות קוראים.
-
פיג'ו 107 (בעצם אני רוצה לדעת איך ה-107 סוחבת בעליות)
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של The Rotter בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מוזר, אבל אני מוכן להישבע שכבר קראתי את שתי התובנות האלו באיזשהו מקום... -
לג'רמי, ברור שלא עושים ראלי ספונטנית, אבל הידיעה דיברה על הקמת מסלול קבע. ציטוט: עיריית ערד וראש העיר החדשה שלה, טלי פלוסקוב, מנסות להפוך את ערד ל"בירת הספורט המוטורי" של ישראל. כך הוחלט להקים מסלול למרוץ מכוניות, והראלי החוקי הראשון בישראל יתקיים במאי הקרוב בערד. שילוט וגידור כבישים ושבילים אינם "הקמת מסלול" קבוע, שיהפוך את ערד ל"בירת הספורט המוטורי". ולגבי זנדוורט, ראיתי שם את הגרנד פרי הראשון שלי ויותר מירוצים מאשר בכל מסלול אחר; אין עוד פנייה כמו טרזן ואין הרבה מסלולים שקרובים לעיר כמו אמסטרדם...
-
מישהו יכול אולי להסביר לי, מה הקשר בין "מסלול" למירוץ ראלי?
-
"ממש בסדר"... למי? איפה? מתי? כמו רוב המבחנים הנערכים היום ב"עיתונות הרכב" המקומית, גם זה נראה מחובר יותר ליבואן מאשר למציאות. היום, כשבאותו מחיר אפשר לרכוש מתחרה מודרנית, המצויידת בקומבו של מנוע טורבו קומפקטי וגיר רובוטי חכם, פלוס מיתלה אחורי נפרד וגם אבזור ברמה גבוהה יותר - רק עיוור או שוטה שמרן יאמר שפורטה והדומות לה הן קניה טובה. מצד שני, לא צריך תעודה כדי לפרסם "מבחן דרכים".
-
חבורת נוכלים עם ספונסר נדיב. החתימו-בשכר מיליון מטומטמים על עצומה בעד "תוכנית" שלא היתה קיימת. מקבלים זמן אוויר בגל"ץ כדי לפמפם ש"הכבישים הפכו למסלול מירוצים". מצדיקים את פרוייקט מצלמות המהירות הדיגיטליות באמתלא שמדובר ב"מצלמות בצמתי רכבת". איש אחד עשיר עם כוונות טובות שכר חבורת מתחזים, חסרי כל ידע, שמוליכים אותו בכיוון ברור: Dead End
-
אני לא יודע באיזה "מקומות" אתה בוחר להסתובב, אבל תראה מה אומר היצרן: http://www.subaru-global.com/11impreza_dimensions_xv.html וגם קמצוץ הגיון בריא לא היה מזיק; אם הגובה הכולל צמח ב-4 ס"מ, מתוכם 3 תופס מירווח הגחון המוגדל, הייתכן שקשתות הגג הבולטות הן בגובה סנטימטר בודד?
-
"מערכת מתלים משודרגת המשפרת את מרווח הגחון, המאפשרים ל-XV להציג יכולת עבירות טובה בשבילים לא סלולים ועל כבישים מושלגים." קשקוש מקושקש. מירווח הגחון זהה לזה שבאימפרזה הצ'בק הרגילה (B3 בארץ). להבדל הכולל בגובה של 4 ס"מ אחראיות קשתות הגג - והן בלבד
-
בחודש יוני עלינו בו מאילת עד ניצנה, שני אנשים, כלי הנשק היחיד במכונית היה שנורקל. הבנות במחסומים התעניינו לאן מועדות פנינו, אחת מאוד התעניינה גם במכונית. כביש נופי יפה אך איכותו המצולקת משבשת אותו ככביש נהיגה; ככזה, הכביש לעובדה ומצפה עדיף.
-
פרסום ראשון של המפה החדשה של המצלמות שיתחילו לפעול כבר בעוד חודשיים
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של mcaspi בתוך רכב כללי
המיקומים שונו והמצלמות הוסטו "בגלל הביקורת, כולל בערוץ הזה..." נו טוב, הרי ידוע ששרי התחבורע והמשטרע פועלים אך ורק בהתאם לביקורת בעיתונות ואין לרצף התגובות ההסטריות שלהם בחודש האחרון (הקפאת תקציב המצלמות, הסטת המצלמות, הזזת מפקד משטרת התנועה אבי הפרוייקט, העלאת המהירות בכבישים המהירים), שום קשר לעובדה שבג"ץ דרש מהם לנמק את תוכנית המצלמות המקורית ואת קיומם של חוקי מהירות ארכאיים. שום קשר. וואו, איזה כוח יש כאן לעיתונות! -
מפקד משטרת התנועה ואחד המשיבים לעתירתי לבג"ץ נגד מצלמות המהירות, ניצב אבי בן-חמו, פורש מהמשטרה ומקבל תפקיד אחר בשירות הציבורי: מנהל הרשות להגנת עדים. במקום אחריות על 7 מיליון אזרחים, יהיה השקרן אחראי על בטחונם של שבעה... כזכור, בעתירה נטען שבן-חמו לא נרתע מלשקר למחוקק כדי לקבל אישור להצבת המצלמות. סעיף 4.5 לעתירה: "אפשר גם לתמוה בקול גדול, מה היה המניע האמיתי של המשיב בן-חמו בהציגו מצג שווא בפני המחוקק, כדי לקבל את ברכת הדרך שלו לפרויקט מצלמות המהירות. בתשובה לשאלת היו"ר, מדוע לא עדיף להשתמש במצלמות רמזור ולא במצלמות מהירות, השיב בן-חמו: 'אני אומר לך שלדעתי המהירות מהווה 60% מהתאונות'... "גם אם לעותרים לא ברור מדוע, כשנשאל המשיב לגבי נתון סטטיסטי מדעי, הוא אינו מביא מידע אלא את 'דעתו', הרי שהאשמת המהירות ב-60 אחוז מהתאונות יכולה להיכנס לספר השיאים של גינס. "וכי מדוע להסתפק ב-60 אחוז?! מדוע לא 100 אחוז? הרי רכב חונה לא מבצע תאונה (אלא אם הוא חונה בחושך על השוליים של כביש מהיר, כפי שנוהגות לעשות ניידות משטרת התנועה בבקשן לצוד עוד עבריין מהירות)". ארבעה ימים אחרי הגשת העתירה כינס משיב אחר, שר המשטרה יצחק אהרונוביץ,' ישיבה מבוהלת בה הוחלט שחלק מהמצלמות שהיו אמורות להיות מוצבות בכבישים מהירים ומרובי תנועה במרכז יוסטו לטובת כבישים אדומים בפריפריה. בישיבה הודיע השר לבן-חמו: "חשוב לשים לב כאשר ממקמים את המצלמות, שהן באמת יתרמו להורדת מספר התאונות, ולא ישמשו בעיקר לגביית כספים מהנהגים." לפי ידיעות אחרונות (21.9.10), "ניצב אבי-חמו הסכים לדברים ונקבע כי תוכנית הצבת המצלמות תשונה..." "הסכים לדברים" - בניגוד לחזונו ההזוי, שעליו כבר לא יזכה לפקד.
-
אור ירוק, פופוליסטיות או דאגה כנה לתאונות הדרכים?
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של fish בתוך רכב כללי
אתה טועה, ישה. לא שר תחבורה. אישיות כמוני לא לעולם לא תסכים לפחות מאשר ראש-ממשלה. הקמתי את עיתון הרכב הראשון בארץ - לא כי רציתי לקדם כאן את התרבות המוטורית אלא כי אני פופוליסט; נטשתי את המגזין 'אוטו' - לא כי לא הייתי מוכן לקחת שוחד ולשקר לכם אלא כי רציתי להיות ח"כ; הקמתי ארגון נהגים - לא כי רציתי לשנות מציאות דפוקה אלא כמקפצה בדרך למשרד התחבורה; נסעתי עשרות פעמים לכנסת ולוועדותיה - לא כדי שלא תקבל נקודות חובה על מהירות מופרזת אלא כי אני פופליסט; הגשתי חמישה בג"צים - בדיוק בגלל אותם שיקולים (וגם בגלל התהילה, כפי שהיטבת לאבחן אצל ארנון); ועכשיו אני רק מחפש תירוץ להגיש את השישי - כדי לקצר את הפז"ם לשולחן הממשלה. אתה רואה, ישה, מעולם לא עשיתי מאומה לטובת הציבור אלא רק לקידום האינטרסים הפרטיים שלי. ואילו אתה, שרצית להגיש בג"ץ נגד המצלמות ונמנעת מכך רק בגלל ייעוץ משפטי שקיבלת, היית מגישו כמובן למען הציבור. בניגוד אלי. והערה אישית: כמעט שאין בפוליטיקה שלנו אנשים גדולים, כי אנשים קטנים כמוך תמיד יטענו שאינם אלא פופוליסטים ורודפי שררה. -
אור ירוק, פופוליסטיות או דאגה כנה לתאונות הדרכים?
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של fish בתוך רכב כללי
הון, שלטון ושרלטון. חבורה של נוכלים - כן, נוכלים - שתחת דגל המטרה הטובה משחיתים כאן כל חלקה טובה במאבק אפשרי בתאונות, מבצעים שטיפת מוח דמגוגית וגורמים רק לנזק. שלוש דוגמאות לנכלוליותם: א. בעימות טליוויזיוני איתי בנושא עתירתי לבג"ץ נגד מצלמות המהירות, טען מנכ"לם במצח נחושה, ש"חלק מהמצלמות יוצבו במפגש כביש עם מסילת רכבת"... ב. בתשדיר ברדיו - שרק השד יודע איך הם מצליחים לשדר כ"תשדיר שירות" ציבורי - הם טענו ש"הכבישים בארץ הפכו למסלול מירוצים" וש"מחצית מההרוגים זה בגלל מהירות מופרזת". ג. ומי אינו זוכר את קמפיין ההחתמה על עצומה למען "תוכנית" עלומה, שכאשר כבר נחשפה - חודשים ארוכים אחרי - התברר שמטרתה אינה אלא "מיתון המהירות"? בקישור הנ"ל תמצאו פרטים נוספים על מעלליה של התנועה. אור אדום לאור ירוק. -
המשט הטורקי של טופ-גיר.
-
יתכן שבמקום קנסות ודוחות נקבל כתבי אישום פליליים ובתי סוהר
רוני אהרנוביץ פרסם הודעה בנושא של רוטנברג בתוך רכב כללי
למרבה הצער, זה אמנם לא חדש אבל אמת לאמיתה: עונשי מאסר - כולל על עבירות מהירות (ראו ידיעה). ככה זה כשמישהו עם רצון טוב ובלי מושג בתחום מחליט להציל את העולם, בעוד שאלה שיש להם מושג נדחקים מעמדות השפעה כי יש להם חוט שדרה. -
להודעת שר התחבורה על העלאת המהירות המותרת בכבישים מהירים, לוותה הערה על המלצה להורדת מהירות במספר זעום של כבישים עירוניים (ארבעה במספר). ואולם, לצד שלוש שדרות רחבות בתל-אביב, באר-שבע ואשדוד, צד את העין אזכורו של רחוב בזל התל-אביבי, שצריך שעה קטנה ומנוע גדול כדי להגיע בו ל-50 קמ"ש. "הוועדה ממליצה להוריד בו את המהירות ל-30 קמ"ש". אז מה מוזר כאן? בכל הרובע בו נמצא רחוב בזל הוצבו כבר לפני חודשים אחדים השלטים הכחולים של 30 קמ"ש (איזור מהירות ממותנת). כן, וכמובן שגם ברחוב בזל עצמו...
-
אהרונוביץ' הוא שר המשטרה. אני אהרנוביץ.
-
ישה, מפלגה?! מאיפה הבאת? ע"ע עלה-ירוק... אגב, הערב בחדשות ערוץ 10 (שמונה בערב) יהיה אייטם על "העלאת" המהירות; מקווה שלא יערכו את דברי, שהוקלטו.
-
כן בטח, אתה בעד. אתה רק נגד העתירה. יותר נכון, נגד זה שמישהו אחר ולא אתה הגיש אותה (ועוד העז להגיש בעצמו, בלי לשלם 100 אלף דולר לעורך-דין צמרת). אגב, דו"ח "ועדת המומחים" ההזוי על "העלאת" המהירות הוגש לשר התחבורה בחודש יולי. כן, יולי. והוא העלה שם אבק - כמו מיליון דו"חות אחרים - עד שהשר אולץ לנמק בבג"ץ מדוע לא יעלה את המהירות.
-
סוף כל סוף מישהו כאן הבין את המשמעות של העתירה. עד היום, הם (משרדי התחבורע והמשטרע) לא ספרו אותנו. עכשיו, בגלל העתירה, הם נדרשים לתת דו"ח על מעשיהם המנוולים - אז הם נסוגים ושולפים. ואולם, העתירה הזאת אינה אלא תמרור עצור שהוצב בדרכם. היא אינה המטרה הסופית וגם לא העיקרית. היא צריכה לשמש מנוף - להתארגנות של רבבות נהגים, שמהיום והלאה אי אפשר יהיה להתעלם מזכויותיהם ודרישותיהם. לצורך זה הוקמה העצומה, שנמצאת בנטקאר ואפשר להגיע אליה גם דרך פייסבוק. לא מדובר בעצומה שתוגש לבג"ץ; העצומה אינה אלא בלון ניסוי שנועד לבדוק כמה אנחנו ומי אנחנו. נכון לעכשיו, התוצאה עלובה. אם לא תפנימו את משמעות העצומה ולא תפעלו לכך שיחתמו עליה רבבות, אנחנו נשאר "המפלגה הכי גדולה" בפורומים, לא במקום בו הם מקבלים החלטות.
-
אגב, כמובן בלי כל קשר לעתירה הודיע עכשיו שר התחבורה על העלאת מהירות בכבישים מהירים ובינעירוניים. איזה צירוף מקרים מדהים...
-
הצחקת את אחותי. מאות אלפי אנשים דווקא כן יושבים בשקט. לא מאות אלפים, מיליונים. אפילו על העצומה עדיין לא חתמה רבבה. תתחילו בכך, שכל אחד כאן יביא את כל מכריו, חבריו, "חבריו" בפייסבוק וכו' לחתום על העצומה; כוחנו לא רק בצדקתנו, כוחנו גם במספרנו. לחתימה על העצומה
