תצוגה עילית במבחן - לנסות להרגיש כמו טייס
תצוגה עילית. אהה…
הילד שהייתי ישר רואה בעיניו מטוסי קרב, כוונות מתרוצצות באוויר ונתונים מרחפים מול העיניים, כאילו קסם. אז אם אפשר לקנות תצוגה עילית לאוטו ב-145 ש"ח, מה… לא נקנה?!
בטח נקנה.
הקקטוס מגיעה ללא מד טורים. בגירסת הטורבו, המנוע נהנה (או סובל) מאופן פעולה די דיזלי. יענו, סחיבה טובה ומומנט בריא מטורים נמוכים ורעש והעדר מחץ, ככל שמגיעים לטורים גבוהים, כך ממש אין סיבה להגיע לשם. צרף לזה הילוך שני ארוך, שאפשר גם להתחיל איתו נסיעה בקלות, שאחריו הילוך שלישי גם ארוך, ויש מכונית שאין ממש סיבה לבחוש הרבה בהילוכיה, ולכן העדר מד הטורים איננו קריטי.
אבל אם אפשר לקבל אחד, ועוד בתצוגה עילית… וגם לקבל נתונים אחרים, כמו טעינה של המצבר, למשל, או חיווי מתמיד של צריכת הדלק, יכול להיות ממש טוב
הנה איך שהגיעה הקופסא + סרטון (שאתייחס אליו בהמשך): https://photos.app.goo.gl/1rHVVPjyUpiLFxaY6
העסק די פשוט, מחברים לחיבור ה- OBD II שבקופסת הפיוזים, שמים את הרפלקטור על החלון, כדי שישקף את התצוגה, וזהו. יש עוד רשימה ארוכה של כיוונונים ופונקציות, שאפשר להגדיר, כפי שמפורט בחוברת המצורפת. ניתן גם לבחור אילו מהנתונים יהיו מוצגים: טעינת מצבר, טמפ' ועוד, באמצעות כפתור שמאפשר גם הזזה הצידה וגם לחיצה פנימה.
קצת מייגע, מחייב עותק של המדריך, אבל בסופו של דבר לא מדובר בכיוונונים שמשנים כל הזמן.
היחידה בנויה מפלסטיק סופר זול, ומוצמדת לדשבורד בעזרת יריעת גומי דביקה ( אפשר בקלות למצוא פתרונות אחרים). אבל זה לא העניין. בתחילתו ובסופו של דבר מה משהופך את היחידה ללא שמישה בעליל, זו העובדה שלא ניתן לקרוא טוב את הנתונים, משום שהבדלי התאורה בין הסימונים המוארים למוחשכים לא ברורים בעליל. ראו סרטון מצורף, וסליחה על פס הקול, בפעם הבאה אני אזכור מה לא לעשות....
יש ליחידה שלושה מצבי בהירות: אוטומטי, מקסימלי, ומינימלי. במצב המינימלי, בשמש החורפית, לא רואים כלום. בין המצב האוטומטי למקסימלי, לא ראיתי הבדל, ומעשית מה שיש זו תצוגה מאוד בהירה, מאוד מושכת את העין כל הזמן, שקשה לקרוא בה את הנתונים, מחד, ומציקה בעין, מאידך.
[סליחה על פס הקול המדפרס, אקפיד על זה להבא...😆]
מעבר לזה יש כשל ברור אחד בשיטה בה התצוגה משתקפת ברפלקטור, שמודבק על השמשה: המיקום הנכון של התצוגה בתחום הרפלקטור תלויה בגובה ומיקום הראש הכללי של הנהג. אם זזת יותר מדי לא תראה. לא נורא, כל זמן שלא מחליפים נהגים. להזיז את הרפלקטור, לא ממש מעשי. ההדבקה שלו חייבת להעשות בזהירות, אחרת בועות האוויר פוגמות בתצוגה
מכאן והלאה לא ניסיתי לחקור יותר מדי את הפונקציות השונות של התצוגה, ולא מדריך מפורט איך להתקין אותה. היא נכשלת בדבר הכי בסיסי, לא רואים את הנתונים טוב מספיק, ובנוסף, היא לא בטיחותית לנהיגה, לפחות לא בשבילי.
מה שכן, החשק למצוא אחת כזו שכן עובדת, קיים.
בחזרה לרשת ולנסות למצוא פתרונות מעניינים נוספים. בשלב הבא, אפליקציה שמתחברת למסך אנדרואיד דרך BT?
נראה...
- 3
- 2
6 תגובות
Recommended Comments