Jump to content
  • e-208 החשמלית הקטנה של פיג'ו


    discoTD5
     שיתוף

    תקציר המבחן ל e-208 בהמשך לשיתוף הפעולה עם אתר car-pad.

     

    התכנסנו כאן קהל נכבד, על מנת לסכם את ה 208 החשמלית שנמסרה לי אצל היבואנית ב'אחי הנה המפתחות, מאמין שתסתדר' – יעיל וקולע לטעמי.

     

    אם אתם קוראים כאן, אתם כבר יודעים שהיה לי קראש על ה 208 הרגילה, ולטעמי היא הסופר מיני הכי טובה שיש, זה בנוסף להיותה גם הכי יפה בשכונה. את ה 208 הרגילה בחנתי ממש כאן, שווה לקרוא קודם מה אני חושב עליה ואז לחזור למבחן החשמלי. 

     

    20211104_163427.jpg.223386f66c17cb81b6aacb8e0f763932.jpg

     

    לא אחזור על התיאור החיצוני, וגם לא הפנימי, זה פשוט פיג'ו 208.

     

    ההבדל הוא כאמור במפרט הטכני של ה 208, וכאן היא מקבלת מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס (לעומת 130 כ"ס לגירסת הבנזין) ו 26.5 קג"מ שזמינים מ 300 סל"ד (שלוש מאות...) ועד 3600 סל"ד. למעשה כמו עם כל רכב חשמלי, שיא המומנט של המנוע זמין לנהג מעמידה, ובעוצמות העולות באופן משמעותי על אלו של מנוע בעירה פנימית.

    סוללת ה 208 בקיבולת 50 קוט"ש והיא מורכבת מ 216 תאים המורכבים בזוגות, ובעלת יכולת טעינה מהירה עד 100KW.

     

    20211104_163532.jpg.59285001c27c02aace3fed2701a738b5.jpg

     

    ההבדל המשמעותי לחובת ה 208 החשמלית הוא בסעיף המשקל, וכאן היא משלמת את מחיר התחשמלותה – המשקל העצמי של הרכב עומד על 1530 ק"ג שמנמנים.

     

    תחילת הנסיעה שקטה לחלוטין, כשה 208 החשמלית מזנקת ממקומה בנחישות אופיינית למכוניות חשמליות. זה אומר שתחילת נסיעה מעמידה, לא הרבה מכוניות יעמדו בקצב שלה, למרות שהתאוצה הרשמית ל 100 קמ"ש עומדת על 8.3 שניות. זה מהיר למדי, אבל לא מהיר מאוד. זה חזר על עצמו שוב ושוב.

     

    20211104_163555.jpg.7dec5c7548dc5ccde759127ce0b640e5.jpg

     

    אבל ל 208 החשמלית עוד כמה קלפים בשרוול החשמלי שלה. כמו כל 208 היא ניחנה בהתנהגות כביש מרשימה. בכל סיבוב עם ה 208 החשמלית היא מזכירה לך שהיא 208 לכל דבר ועניין, ובעלת היגוי נפלא על אף המשקל המכובד. המתלים עושים את עבודתם באופן מרשים מאוד ומטפלים היטב בתוספת המשקל. ה 208 החשמלית נשארה אחת המכוניות המהנות לנהיגה, דבר שמרבית החשמליות זונחות כתכונה לא רלווטית.

     

    20211104_163955.jpg.469f48683205afda650aa0aa0f6e9eed.jpg

     

    הטווח הרשמי של ה 208 החשמלית עומד על 339 ק"מ. טווח זה משתנה מאוד כתלות באופי הנהיגה. באופן הפוך לחלוטין מרכב עם מנוע בעירה פנימית, רכב חשמלי יהיה חסכוני בנסיעה עירונית, ויהיה 'שתיין מיץ חשמל' בנסיעה מחוץ לעיר. נסיעה לעבודה, דרך של 28 ק"מ, ללא נסיון לחסוך בחשמל, נהיגה מהירה וקצת אגרסיבית הורידה מהטווח של הרכב 54 ק"מ, ממש פי שתיים ממה שהיה צריך.

     

    עד עכשיו ליטפנו את ה 208 החשמלית, וכמו אחותה מונעת הבנזין גם החשמלית לא מושלמת. ראשית אותן הערות שהיו לי על ה 208 הרגילה תקפות גם כאן. המרווח במושב האחורי מוגבל מאוד, לא ניתן לכוון את גובה חגורות הבטיחות הקדמיות, חסרה תאורה למראות סך השמש הקדמי, מפרט בטיחות חסר לטעמי, ותג מחיר גבוה מאוד.

    ה 208 הזו תעבור לבעלותכם בתמורה ל 149,990 ₪. אני מניח כרגע בצד את המשבר החמור בתעשיית הרכב, ומסתכל כאילו אין משבר שכזה. 150.0 אש"ח זה הרבה כסף. אתם יכולים כמובן לרכוש את אחות התאומה, האופל קורסה החשמלית ולהשאיר בכיס 5000 ₪ שיספיקו לכם לחשמל לרכב לכמה שנים טובות.

     

    20211104_163458.jpg.e36e17824e98887805bc058d05c5f1d5.jpg

     

    ה 208 החשמלית נשארה רכב נפלא כמו אחותה זוללת שאריות הדינוזאורים.

     

    לקריאת המבחן המלא שפורסם באתר car-pad של יואב פולס ניתן להקליק כאן. (המסקנה אגב היא אותה מסקנה. מצוינת עם זאת יקרה).

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments

    זה ממש לא אשמת הצרפתים. באירופה גם הפיג'ו וגם האופל עולות פחות מהקונה החשמלית שעולה בארץ 142 אלף . זה לובינסקי .

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...