Jump to content
  • פולסטאר 2 - רוצים לדעת מאין ה DNA שלי?


    discoTD5

    פולסטאר 2 - המבחן המלא פורסם באתר car-pad , בלינק המצורף - פולסטאר 2

    להלן תקציר אותו מבחן:

     

    יש מכוניות שכשאתה נכנס ומתחיל לנהוג חושפות את עצמן מיד. לחיוב ולשלילה. ויש מכוניות שאתה מתחיל לנהוג, הן לא ממהרות לגלות לך מי הן באמת. כאילו אומרות לך 'רוצה להבין אותי – תשקיע'. תקדיש לי זמן. סע כמה מאות ק"מ ואז תחליט. הפולסטאר 2 היא מהסוג השני. היא מכונית משובחת אבל צנועה מאוד באופייה.

     

    פולסטאר הוא למעשה כוכב הצפון – Pole Star, אותו כוכב שאני נהנה לאתר אותו בלילה במדבר 'הנה, שם הצפון'. אותו כוכב שמיליוני יורדי ים חייבים לו את חייהם בכך שסייע להם לאתר את מיקומם ולהגיע לאן שהיו צריכים.

     

    20230204_095008.jpg.6bafa2c7511c742bb6cf309fa4f94963.jpg

     

    לאחרונה, תחת תאגיד ג'ילי יצאה פולסטאר לדרך עצמאית, תוך שהיא ממשיכה לשמור על הזהות השוודית הייחודית. הנהלת פולסטאר ממוקמת ליד גוטנבורג, כאשר הייצור מבוצע בסין. 

     

    הפולסטאר 2 למעשה פותחה כאחד משני רכבי קונספט של וולוו. אחד מהם התפתח להיות ה XC40 של וולוו, השני הגיע למבחן אצלי כשהוא עונה לשם 'פולסטאר 2'.

     

    הפולסטאר 2 הוא רכב חשמלי מלא, חמש דלתות במרכב ליפטבק, שזה אומר שדלת תא המטען נפתחת כלפי מעלה יחד עם השמשה האחורית, ליצירת פתח הטענה עצום ושימושי.

     

    העיצוב החיצוני מאופק מאוד. קווים נקיים, תכליתיים, פחות מושכים תשומת לב, והרבה פחות צעקניים מעיצובים אחרים. אישית, אהבתי מאוד.  סמל גדול של פולסטאר בחזית הרכב אבל בצבע המרכב. גלוי אבל סמוי. כמו הרבה דברים ברכב. לא אחת נעצרו אנשים ליד כוכב הצפון הכחלכל עם השאה 'מה זה? זה דומה לוולוו אבל זה לא וולוו'.  מאחור ניתן לראות את יחידות התאורה הגדולות על הכנף האחורית, עם שני פסי לד הנמתחים מהצד כלפי מרכז הרכב. התוצאה נאה למדי, צנועה למראה, לא צועקת 'חשמלית', כאילו מדברת רק למביני עניין.

     

    20230204_095252.jpg.d89d03feb214f9d02145a0f85e08efa9.jpg

     

    העיצוב הנקי והפונקציונלי ממשיך בתוך הרכב. הדבר הראשון שקפץ לי לעין היה הקווים של חופת לוח המכוונים. הם מדברים לכל מי שנהג אי פעם בוולוו. מול הנהג מסך לוח מחוונים בגודל 12.3'', עם תצוגה שונה שיש להתרגל אליה.

     

    הפולסטאר היא אחת הראשונות (ויש טוענים הראשונה) ששילבה ברכב מערכת הפעלה של גוגל אנדרואיד במסך המולטימדיה הראשי של הרכב. התוצאה היא שאין יותר צורך בחיבורי אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. יש לכם מסך מגע גדול ושימושי במרכז הדשבורד, עם מפות גוגל. כאן גם פונקציונליות מגניבה. שמתם יעד במפות, הרכב מחשב כמה סוללה יש לכם, מחשב את הטופוגרפיה בדרך, ומודיע עם כמה סוללה תגיעו ליעד שבחרתם. הוא גם יקפיץ לכם מיקומים של עמדות טעינה לאורך המסלול שנבחר. 

     

    20230204_095541.jpg.4db4219a2d13a1bc83a01d8ca60ddabb.jpg

     

    מושב הנהג נוח למדי, חשמלי כמובן עם שני זכרונות. ואחרי שמתמקמים היטב, שמים לב שרצפת הרכב אינה שטוחה אלא בשיפוע ההולך ומעמיק לכיוון הקדמי. אני מצאתי את זה פחות נוח. עם בסיס גלגלים של 2.735 מטר, אתה מצפה למרווח נוסעים טוב גם במושב האחורי וכאן מתגלה הפתעה בדמות תעלת הינע עצומה בגודלה במרכז הרכב.

    המשמעות היא שאם נוסעים עם שלושה ילדים במושב האחורי, זה באמצע יהיה הצעיר / נמוך מביניהם. המרווח מאחור לשני מבוגרים מקבל ציון 'סביר' בלבד. אם אתם זוכרים ציינתי שמדובר בתצורת ליפטבק, כלומר דלת תא המטען נפתחת יחד עם השמשה האחורית, ליצירת פתח הטענה שימושי ועצום. 

     

    לרכב גג פנורמי עצום בגודלו, ללא וילון לסגירה. המבחן נערך בימים קרים למדי כך שלא היתה בעיית התחממות מהשמש אבל זו נקודה שהייתי בודק גם בימים חמים.

    אני חוסך לכם את רשימת האיבזור, התוספות, האופציות להתאמה אישית – היא ארוכה ומכובדת וכוללת שני שלטים לרכב – שלט רגיל + שלט ייעודי לספורט אתגרי עמיד במים.

     

    20230204_100034.jpg.4f204b17e861316d8e312a3efaed1d63.jpg

     

    לפולסטאר 2 ארבע רמות הינע / טווח – רמת הבסיס עם מנוע יחיד בהספק 231 כ"ס ו 33.6 קג"מ וסוללה בקיבולת של 69Kwh המספיקה לטווח של 474 ק"מ ( WLTP) והנעה קדמית. הרמה הבאה, מנוע יחיד טווח ארוך (זו גירסת המבחן) עם מנוע יחיד זהה לגירסת הכניסה, עם סוללה בקיבולת 78Kwh וטווח מוצהר של 546 ק"מ (WTLP) גם גירסה זו עם הנעה קדמית. הגירסה הבאה, עם שני מנועים, הנעה כפולה, 408 כ"ס, 67.3 קג"מ, סוללה של 78Kwh וטווח מוצהר של 465 ק"מ  (WTLP). הגירסה הבכירה ביותר, הפרפורמנס גם היא עם שני מנועים, הנעה כפולה, עם 476 כ"ס, כמעט 70 קג"מ וטווח של 463 ק"מ.

    טעינת הרכב ב AC עד 11Kw, ובטעינה מהירה DC עד 155Kw (למעט גירסת הכניסה המוגבלת ל 130Kw).

     

    תחילת הנסיעה ברכב המבחן מביאה עימה יותר שאלות מתשובות. הרכב מגיב היטב, המתלים יחסית קשיחים, ורצפת הרכב מעצבנת. הרכב  מגיב היטב ומהר, ממשק מערכת ההפעלה מצריך הסתגלות, ואתה תוהה לעצמך מה קורה כאן. נסיעה לעיר הדרומית בישראל דרך כבישש, מצפה רמון וכביש 40, מביאה כמה תובנות. הרכב עצמו שקט, אבל בידוד הרעשים לוקה בחסר. לרכב חודרים רעשי כביש, כלומר בין הצמיגים לכביש יותר ממה שהיית מצפה. זה משתנה בין סוגי האספלט ומורגש. המתלים קשיחים יחסית, וכשהסלילה לא איכותית הם משדרים לך יותר ממה שהיית רוצה, אם כי מצמידים את הרכב לכביש ומאפשרים קצב תנועה מהיר למדי. ככל שחולפים הק"מ עם הרכב, התנועה נפתחת הרכב מתחיל לזרוח. הוא לא עושה את זה בהברקה אחת אלא בצעדים קטנים. אתה לומד את הרכב, ומתחיל להעריך את ההגה, את תגובת המנוע, את התאוצה והעקיפות. עקיפות מבוצעות בקלילות, והרכב צובר מהירות בקצב מרשים. 

     

    1624409428_.jpg.588c3834c17d6e90367df7188b219a83.jpg

     

    לפוסלטאר 2 רמות רגנרציה המאפשרות לנהוג רק עם דוושת התאוצה, וכמובן להחזיר חשמל לרכב בירידות הארוכות.

    אנחנו מגיעים לאילת רעננים לחלוטין, שותים קפה, יושבים עם חברים, ומסתובבים חזרה לצפון.  אנחנו אחרי 400 ק"מ רעננים למדי, והרכב מחסל ק"מ בלי טיפת מאמץ שלו או שלנו. אנחנו מתחילים את הדרך כשהרכב מספר לנו שלא נגיע ליעד עם החשמל שבסוללה, אבל ככל שמתקדמת הנסיעה, וצריכת החשמל מתייצבת על ממוצע נמוך יחסית, כך מספר לנו הרכב שנצליח להגיע למרכז ללא קושי. אנחנו עוצרים שוב במצפה רמון, הפעם בעמדה מהירה ומצוינת בתחנת הדלק הצמודה למלון בראשית. בזמן שאנחנו מחסלים קריספי צ'יקן בברגר קינג הצמוד, הרכב כבר מגיע לכמעט 90% טעינה. המסקנה – עם רכב חשמלי אתם תשמינו.

     

    למרות שאנחנו בגירסת הלונג ריינג', על סמך הנסיעה שבוצעה, אני מעריך את הטווח הריאלי בפחות מ 500 ק"מ, לכיוון של 450 – 480 ק"מ ריאליים, ותלויים מאוד בסגנון הנהיגה.

     

    הנסיעה צפונה דרך כביש 40 כבר די מהנה. הרכב זורח בכבישים, מציג אחיזת כביש גבוהה מאוד, עקיפות בזק, ושותפי לנסיעה משמש נציג של משטרת התנועה / האגף לשמירה על רישיון הנהיגה.

     

    בסופו של סיבוב ארוך של יום שישי, אנחנו מסיימים כמעט 800 ק"מ עם הרכב, ויוצאים רעננים למדי. הרבה בזכות הרכב עצמו.

     

    לפולסטאר 2 מערכות בטיחות מלאות, והוא מקבל ציון 7 על איבזור בטיחות וחמישה כוכבי ריסוק ב EuroNcap שנערך עוד בשנת 2021.

     

    המחיר של הפוסטאר מתחיל ב 254,900 ₪ לגירסת הכניסה, רכב המבחן כבר עולה 274,900 ₪. גירסת הלונג ריינג' שני מנועים עולה 294,900 ₪ וגירסת הפרפורמנס כבר עולה 334,900 ₪.

     

    האיכויות של הפולסטאר 2 מתגלות עם הזמן. היא לא חושפת אותן ישר אלא מצריכה ממך קשב, ריכוז ונסיון. ואז מתגלה רכב משובח. ספרטני משהו, לא מוחצן אבל יעיל מאוד. משהו מאוד Fine.

     

    עם סיום המבחן אני מחזיר את הפולסטאר 2 לאנשי החברה, ונכנס לאיוניק 5 הפרטית, שהיא אחת החשמליות המשובחות שבנמצא. פתאום האיוניק רוכן בפניות, הרגנרציה החזקה שלו מרגישה פתאום חלשה, הישיבה על הכביש מרגישה כל-כך שונה, ואז אני מבין עד כמה הפולסטאר 2 היא מכונית איכותית גם בהיבט הדינמי שלה, וזה עוד היה הדגם החלש.

     

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    אם כול מה שהיצרן יקצה להם זה 178 רכבים ב 2023, אז הם לא ימכרו יותר מזה...

     

    אתה יכול לטעון שאם הם היו יבואן יותר טוב, הם יכלו לקבל יותר מהיצרן, אבל אין על מה לבסס את זה...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    המחותן שלי קיבל אחת כזו לפני חודש וחצי והוא ממש אבל ממש מרוצה,
    במקביל הוזמנה על ידם ג'נסיס GV70 שאמורה להגיע שבוע הבא, ההשוואה תהיה מענינת

    ולא, המותג לא גווע שילוב של חשמלי ולא זול בכלל = לא הרבה מכירות.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    רכב טוב במחיר מוגזם. באדיבות רשת קבוצת מאיר שיווק השיקמה 😀

     

    אבל בסופו של דבר, הבעיה העיקרית ברכב הזה היא הסוללה. בשביל לדחוף הרבה סוללה במעט רכב היא בנויה בצורה מורכבת (חלקה בתעלה שבתוך הרכב). סוללה מחודשת  (לא חדשה!) ברכב הזה מתומחרת ב 94 אלף שח(והמחיר קרוב למחיר בחו"ל כך שלא ניתן להוריד אותו בעזרת יבוא אישי) וגם זה אחרי הנחה מהמחיר הראשוני של 170 אלף שח. זה לפני עבודה, שמאוד מורכבת בניגוד לחשמליות אחרות. לדעתי בעוד 5-6 שנים שיתחילו להתפרסם סיפורי הזוועה של העלויות(כבר מתחילים לשמוע מהעולם) , הרכב יאבד ערך אפילו יותר מוולוו.אותו מבנה קיים גם בוולוו החשמליות.

     

    סביר להניח, שהמבנה המורכב גם יפגע באפשרות להשיג תחליפיות והמכירות הנמוכות בארץ יקטינו את הסיכוי למוסכי לא יבואן להתמחות בתיקון סוללות כאלה.

     

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 15.3.2023 בשעה 06:56, discoTD5 כתב:

    כאן מתגלה הפתעה בדמות תעלת הינע עצומה בגודלה במרכז הרכב.

    למה בדיוק? ההנעה היא קדמית... ד"א, אולי פיספסתי אבל לא ראיתי את המחירים.

    בתאריך 15.3.2023 בשעה 06:56, discoTD5 כתב:

    כאן מתגלה הפתעה בדמות תעלת הינע עצומה בגודלה במרכז הרכב.

    למה בדיוק? ההנעה היא קדמית... ד"א, אולי פיספסתי אבל לא ראיתי את המחירים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 דקות, Haim_gds כתב:

    למה בדיוק? ההנעה היא קדמית

    זה לא תעלת הינע שם נמצאים חלק מהמודולים של הסוללה.

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

     

    בתאריך 15.3.2023 בשעה 08:42, banji man כתב:

    חבילה מעולה לדעתי ובהחלט נותן מענה ראוי לטסלה, למי שמעוניין ברכב מעוצב יותר בפנים ובחוץ עם גב של יבואן גדול על חשבון ביצועים וטווח נחותים.

    גרסת הבסיס מתחרה בגרסת ההנעה הכפולה של טסלה מבחינת המחיר. 

    ד"א, אולי פיספסתי אבל לא ראיתי את המחירים.

    'רכב מעוצב יותר בפנים ובחוץ עם גב של יבואן גדול על חשבון ביצועים וטווח נחותים' נשמע כאוקסימורון בפורום של חובבי רכב🙂

    עדיין, עניין 'תעלת הינע' מוזר לי מאוד. עיצוב כזה ברכב חשמלי הוא פשוט מיותר, אני מתפלא איך המהנדסים שתיכננו את זה קיבלו אישור מהמעצב.

    עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 15.3.2023 בשעה 06:56, discoTD5 כתב:

    המחיר של הפוסטאר מתחיל ב 254,900 ₪ לגירסת הכניסה, רכב המבחן כבר עולה 274,900 ₪. גירסת הלונג ריינג' שני מנועים עולה 294,900 ₪ וגירסת הפרפורמנס כבר עולה 334,900 ₪.

    למי שפספס...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...