Jump to content
  • השקת יבואן חדש EV MOTORS ומגוון כלי רכב


    discoTD5

    לא בכל יום מושק יבואן רכב חדש בארץ, וכשזה קורה זו בהחלט בשורה מעניינת, ששווה ידיעה שלמה. היום הושק יבואן EV MOTORS, וכפי שמרמז השם, מדובר ביבואן המתמחה בכלי רכב חשמליים.

     

    אם יש בשורה מעניינת מההשקה היא שבאולם המרשים בנתניה נכחו גם נציגי התקשורת וגם נציגי חברות ליסינג וגורמים מתחום ציי הרכב, דבר המצביע בעיני על סימון מטרות נכון מצד היבואן.

     

    חברת EV MOTORS  השיקה למעשה ארבעה מותגי רכב שונים, לפלחים שונים:

     

    • JAC MOTORS יצרנית ותיקה בסין, שמכרה ידע לפולקסוואגן הגרמנית בעסקה של מיליארדי יורו, על מנת שפולקסוואגן תקצר את תהליכי הפיתוח לכלי רכב חשמליים.
    • ANKAI יצרנית אוטובוסים חשמליים שכמה מהם כבר נוסעים ברחבי הארץ.
    • LEVC יצרנית המונית הלונדונית המוכרת, שעברה הסבה להנעה חשמלית יעילה.
    • SSE חברה העוסקת הפתרונות טעינה, אגירת אנרגיה ועוד.

     

    שתי החברות המעניינות יותר ללקוח הפרטי הן JAC ו SSE.

     

    JAC מציעה כרגע רכב יחיד בתצורת ג'יפון נאה למדי e-S2, עם זאת בעל חסרונות משמעותיים בדמות העדר מערכות בטיחות מודרניות. לרכב טווח רשמי של 275 ק"מ, והוא לכאורה אמור להתחרות ב MG החשמלי וב GE3 שהייבוא שלו הופסק לפני מספר ימים. אני משער שלרכב זה אין תקינה אירופאית, ולכן הוא יהיה גם תחת מגבלות שיווק, ומחירו עומד על 132,500 ₪. זה דגם שאני מניח שנכפה על היבואן רק כדי להביא את הדגמים הבאים ה e-S4 וה i-C5 שתיהן מכוניות מרשימות מאוד.

    ה e-S4 ג'יפון גדול, מרווח ומאובזר עד הגג (פנורמי, נפתח), וככל הנראה גם עם מערכות בטיחות מלאות. לג'יפון זה טווח מוצהר של כ 500 ק"מ, כאשר מחירים טרם נקבעו, אבל ככל הנראה ינועו בין 165.0 אש"ח ל 185.0 אש"ח בהתאם לרמת הגימור. הרכב כרגע בהליכי תקינה ושיווקו יחל עם סיום ההליכים, ובכפוף להקצאות שהיבואן יקבל, ההערכה שתוך חודשים ספורים יחל השיווק.

     

    1480420677_.thumb.jpg.e43564f738fc1d2fec3d9552e448b023.jpg

     

    ה i-C5 – רכב בסגמנט המשפחתיות הגדול ('מנהלים' בעברית מדוברת) עם בסיס גלגלים גדול, איבזור נדיב מאוד, טווח מוצהר של כ 530 ק"מ, וגם הוא כרגע בהליכי תקינה מתקדמים. המחיר טרם נקבע, אבל אל תתפלאו לתג מחיר של מעל 180.0 אש"ח. השיווק ככל הנראה יחל ב 2022.

     

    219683244_.jpg.7476f2a80c85124f89ec0419c7b891b2.jpg

     

    אם אני מניח בצד את ה e-S2 הרי ששתי המכוניות האחרות מסקרנות מאוד, ונראה שיש למה לצפות.

    דבר מעניין הרלוונטי לכלל רכבי JAC הוא חזית כלי הרכב. בעוד שיצרנים של רכבים חשמליים לא מצליחים לעצב חזית נאה ומזוהה ויוצרים משטחי פלסטיק לא ממש קשורים ומוזרים למראה במקרה הטוב, כאן הצליח היצרן לעצב את חזית כלי הרכב בצורה נאה מאוד.

    עוד חשוב לציין כי החברה הסמיכה / חתמה על שת"פ עם רשת מוסכי בוש המופעלת על ידי 'לדיקו', כרשת המוסכים שתספק שירות לרכבי JAC, דבר המביא את החברה לפריסה ארצית מיידית של רשת מוסכים איכותיים.

     

    חברת SSE היא חברה המייצרת פתרונות אנרגיה לטעינת כלי הרכב, החל משדות סולריים, גנרטורים המופעלים בגז טבעי ועוד. ב EV MOTORS לקחו את עולם הטעינה כמה צעדים קדימה, עם טכנולוגיית אגירת אנרגיה, ופתרונות כוללים, שחלקם מאוד מסקרנים אותי כפתרונות לציי רכב שלא רוצים להרים טלפון לחברת החשמל עם בקשה להגדלת הספקים. מהשיחות הקצרות ניכר כי אנשי EV-MOTORS מקדישים לנושא הרבה מאוד מחשבה.

     

    3.thumb.png.bd1b139daea1481bbb389aaad69eb47e.png

     

    בעולם של התחבורה הציבורית, מייצגת החברה את ANKAI יצרנית אוטובוסים גדולה, המספקת פתרונות לציי אוטובוסים – עירוניים, תיירים ואפילו אוטובוס דו קומתי חשמלי לצרכי תיור. את השירות לאוטובוסים תיתן חברת 'אגד' על רשמת מוסכיה המקצועיים.

     

    הדובדבן שבקצפת, חברת LVCE London EV Company Limited המייצרת את המונית הלונדונית, בתצורה חשמלית. EV MOTORS תשווק את המונית הלונדונית החשמלית כאשר היא עם נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות, לרבות עבור כלבי נחייה. כל הכבוד!

    המונית הלונדונית בעלת טווח של 500 ק"מ, עם גנרטור פנימי היכול להטעין את הסוללה. למונית יידרש טיפול תקופתי קטן אחת ל 40,000 ק"מ, והיא תקבל אחריות ארוכה ונדיבה.  המחיר הצפוי יעמוד על החל מ 270.0 אש"ח, ושלוש רמות גימור.

    מכוניות נוספת על בסיס המונית הלונדונית היא מסחרית עם אותו מפרט טכני, יכולת הטענה גדולה מאוד של 5.5 קוב, ומחיר של החל מ 280.0 אש"ח ושתי רמות גימור.

     

    20210808_112845.jpg.9003fc85f52ddf839a1eeb8e6d8bc3c3.jpg

     

    נתון נוסף ומעניין מאוד שהדגישו אנשי EV MOTORS  הוא מבחני חדירות שהם מקיימים בימים אלו, למניעת התקפות סייבר על כלי הרכב. ברכב חשמלי מודרני יש מאות מחשבים ומעבדים ויש להגן על כולם מפני מתקפה חיצונית זדונית.

     

    הסיכום לדעתי הוא בהחלט אופטימי, יש יבואן חדש, רעב, עם מוצרים מעניינים, וגישה האמורה לפתור ללקוח את ההתלבטויות – טיפולים, טעינה, אחריות רחבה ועוד.

    שיהיה בהצלחה!

    2.png

     

    4.png

     

    20210808_100244.jpg

     

    20210808_100302.jpg

     

    20210808_100452.jpg

     

    20210808_100613.jpg

     

    20210808_100623.jpg

     

    20210808_112912.jpg

     

    20210808_112936.jpg

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני 5 שעות, Uri-G כתב:

    למה לא? אם מרצדס eclass ו s class מגיעות דרך גט, אין שום סיבה ש eqc ובטח מוסטנג שבכלל לא יקרה יגיעו.

     

    E Class עוד מילא.

    S Class שמגיע דרך גט ככה"נ מחלטר וזו לא העבודה העיקרית שלו.

    העניין הוא לא המחיר, אלא הייחודיות, מי שקונה מונית מוסטנג מאך E, רוצה מצד אחד רכב כזה, ומצד שני יש לו אפשרות (ורצון) לקזז הוצאות מלאות.

     

    לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

    אז דרך מה הם יגיעו?

     

    אז זהו שלא.

    בד"כ מוניות כאלו למרות שהן מוגדרות כ"רכב ציבורי" הן ממש לא רכב ציבורי, זו דרך בשביל אנשים מסוימים להחזיק רכב יקר ולקזז הוצאות מלאות עליו.

    בתנאי כמובן שאותם אנשים מחזיקים רשיון לרכב ציבורי או נהג עם רשיון כזה.

     

    לפחות פעם זה היה נפוץ אצל כמה עורכי דין

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 28.1.2022 בשעה 15:27, PriceDevil כתב:

    עד סוף 2021 מתחילת השיווק  של ה-JAC ES-2  נמכרו 20 כלי רכב מתוכן 7 מוניות. קצב לא מדהים (בלשון המעטה) לשנה ורבע של שיווק ומכירה.

     

    ולכן הופעתי לראות שבשבוע החולף עלו 11(!) יחידות של JAC ES-2  על הכביש.

     

    עד שהסתכלתי במאגר - והבנתי. היבואן הצליח למכור עוד שתי מונית בדקה ה-90. לפני הגיול (רכב שעברו 12 חודשים מייצור, חייב להרשם גם אם לא נמכר) ועוד 9 מכוניות נאלץ לרשום על שמו.

     

    אז מי מכם שרוצה לרכוש מכונית חשמלית יד ראשונה מהיבואן במחיר מציאה - מוזמן לפנות ליבואן (אין לראות בפוסט זה המלצה לרכישת הרכב...)

     

    היבואן שולט כרגע בשוק המוניות החשמליות ללא מיצרים:

     

    מתוך 14 מוניות חשמליות בסך הכל:

     

    9 מתוכן מתוצרת JAC

    2 מתוצרת LEVC (שהן לא לגמרי חשמליות, אבל ניתן להן להנות מאי הדיוק)

     

    זאת אומרת 11 מתוך 14 מוניות חשמליות הן מבית היבואן מדובר בלא פחות מ-78% (!) משוק המוניות החשמליות.

     

    מסתבר שהמצב יותר קשה משחשבתי. לקראת סוף החודש נרשמו עוד 25 מכוניות מדגם ES-2 כולן ככל הנראה נרשמו ע"ש היבואן בגלל שעברה שנה מהייצור. עכשיו היבואן יצטרך למכרן בהנחה נאה.

    עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אחרי שהם חתמו על הסכם הפצה עם אלדן, יהיה להם יותר קל למכור את הרכבים - אם זה בליסינג או לשים רכבים לתצוגה במגרשים של אלדן.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    המכוניות שהועלו על הכביש כבר לא יוכלו להיות ליסינג, ואין סמנים (לפחות בעת כתיבת שורות אלה) שאלדן מוכרים אותן ב-0 ק"מ.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 30.1.2022 בשעה 16:44, m3x7r3m3 כתב:

    אז זהו שלא.

    בד"כ מוניות כאלו למרות שהן מוגדרות כ"רכב ציבורי" הן ממש לא רכב ציבורי, זו דרך בשביל אנשים מסוימים להחזיק רכב יקר ולקזז הוצאות מלאות עליו.

    בתנאי כמובן שאותם אנשים מחזיקים רשיון לרכב ציבורי או נהג עם רשיון כזה.

     

    לפחות פעם זה היה נפוץ אצל כמה עורכי דין

    אם ככה, אז גם אני יכול להוציא רישיון לרכב ציבורי, ולקנות קורולה חדשה ב90 אש"ח, לא?

    שיהיה רשום בתור מונית, מה אכפת לי?

     

    אם אני לא מתכוון לעבוד עם הרכב, עדיין חייב לקנות מספר מונית?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    גם לי זה לא נראה ממש הגיוני.

    לקנות/להשיג מספר מונית, להוציא רישיון לרכב ציבורי, כמה שזה לא יעלה, ובסוף לקנות רכב חשמלי שיש עליו 0% מס גם ככה.

     

    אם קונים S קלאס, אפשר להבין את החסכון פה (וגם - זה לא מגביל אותך בצבעים/רמות גימור?). אבל אם זה רכב חשמלי מלא, זה נשמע לי פחות הגיוני.

     

    וגם לפי כמות רכבי יוקרה עם סיומת x02 שרואים בזמן האחרון, לא נראה לי שכל כך חסר בארץ אנשים עם כסף.

    וגם הרבה מאותם המתעשרים החדשים זה "חנונים עם כסף" שעשו אקזיט כזה או אחר, אז גם לא סביר שיתחילו לעשות פעלולים בשוק האפור כדי לקנות ב.מ.וו. שחורה ויהי מה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 5 שעות, PriceDevil כתב:

    המכוניות שהועלו על הכביש כבר לא יוכלו להיות ליסינג, ואין סמנים (לפחות בעת כתיבת שורות אלה) שאלדן מוכרים אותן ב-0 ק"מ.

     

    אני לא מדבר על 0 ק"מ.

    אבל כמו שהיום במגרשים של אלבר אפשר לראות קורולה/יאריס/CHR בלי מספרים כי הרכב מייבוא מקביל, ככה זה יכול לעבוד גם עם אלדן.

     

    וסתם מסקרנות איך באמת עובד העניין של הרישוי והמיסוי רכב שיושב במגרש בלי לוחיות ומקבל מספר ברגע שהוא נמכר?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 4.2.2022 בשעה 16:29, itsik170 כתב:

    וסתם מסקרנות איך באמת עובד העניין של הרישוי והמיסוי רכב שיושב במגרש בלי לוחיות ומקבל מספר ברגע שהוא נמכר?

     

    כלי הרכב במגרשים של אלדן כבר משוחררים ממכס. ברגע שמוכרים הרכב היבואן המקביל מדפיס לו רישיון, ושולח את הלוחיות והרישיון לאלדן.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 4.2.2022 בשעה 11:21, vadim6385 כתב:

    אם ככה, אז גם אני יכול להוציא רישיון לרכב ציבורי, ולקנות קורולה חדשה ב90 אש"ח, לא?

    שיהיה רשום בתור מונית, מה אכפת לי?

     

    אם אני לא מתכוון לעבוד עם הרכב, עדיין חייב לקנות מספר מונית?

     

    א. כן.

    ב. לא, אתה יכול לשכור זכות ציבורית ("מספר ירוק"), נכון להיום יעלה לך כ-1400 שקל לחודש + מע"מ.

    ג. כל הפרוצדורה הזו משתלמת כשיש לך עסק, ואז אתה מקזז מע"מ על הכל, כולל על שכירת הזכות הציבורית. וגם רושם הוצאות מוכרות.

     

    בתאריך 4.2.2022 בשעה 12:37, PriceDevil כתב:

    אתה חייב מספר למונית כדי לרכוש אחת (כ-250000 ש"ח) ומה ש- @m3x7r3m3 למיטב ידיעתי לא מדויק. מס הכנסה לא כאלה טפשים.

     

    בד"כ שוכרים זכות ציבורית ולא קונים אותה בשביל הפרוצדורה הזו (ככה אתה מקזז מע"מ).

    מס הכנסה אכן לא טיפשים, אבל אין להם דרך לדעת האם הקבלות שיצאו מהמונה משקפות נוסעים אמיתיים.

    אין להם שום דרך לדעת האם בעל ה-S קלאס מונית באמת עובד רק 4-5 שעות ביום ולכן ה"הכנסות" שלו נמוכות יחסית, או שה-S קלאס לא באמת ציבורית.

     

    בתאריך 4.2.2022 בשעה 14:23, vadim6385 כתב:

    גם לי זה לא נראה ממש הגיוני.

    לקנות/להשיג מספר מונית, להוציא רישיון לרכב ציבורי, כמה שזה לא יעלה, ובסוף לקנות רכב חשמלי שיש עליו 0% מס גם ככה.

     

    לרכב חשמלי אין הוצאות? עמדת טעינה? חשמל? ביטוח? טיפולים? טסט? רישוי?

    מספר מונית אפשר למצוא להשכרה בכמויות.

    1400 שקל שהן הוצאה מוכרת.

     

    בתאריך 4.2.2022 בשעה 14:23, vadim6385 כתב:

    אם קונים S קלאס, אפשר להבין את החסכון פה (וגם - זה לא מגביל אותך בצבעים/רמות גימור?). אבל אם זה רכב חשמלי מלא, זה נשמע לי פחות הגיוני.

     

    רמות גימור לא, צבע רק לבן - מונית בישראל יכולה להיות רק לבנה (בעשורים האחרונים, פעם הייתה לאבא שלי מונית כחולה ומונית ירוקה, מרצדס כמובן).

    מבחינת נראות כמובן שיש כובע (כולל הגשר שעליו מולבש הכובע) (במאמר מוסגר לכובע יש נורה בפנים שהנהג אמור להדליק כשהוא פנוי, במקרים כאלה לנורה מחובר חוט, שבצד השני אין לו מתג, הכובע לא יידלק לעולם), יש את מספר הזכות במדבקות על הדלת.

    מבחינת פנים יהיה כמובן מונה (היום המונים יחסית קטנים אז זה פחות נורא), תהיה לוחית עם שם בעל המונית ולוחית עם שם בעל הזכות הציבורית.

    עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 1.2.2022 בשעה 19:36, PriceDevil כתב:

     

    מסתבר שהמצב יותר קשה משחשבתי. לקראת סוף החודש נרשמו עוד 25 מכוניות מדגם ES-2 כולן ככל הנראה נרשמו ע"ש היבואן בגלל שעברה שנה מהייצור. עכשיו היבואן יצטרך למכרן בהנחה נאה.

    מוכרים בהנחה לא משמעותית

     

    https://wheel.co.il/אלדן-מציגה-גיפון-חשמלי-חדש-מ-126900-שקל/

    עריכה אחרונה על ידי itsik170
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מי שקונה חשמלית היום, הוא בדרך כלל גם אחד שחובב טכנולוגיות חדשות ולא בהכרח "מחבק עצים".

    לכן כל רכב סיני בלי מערכות בטיחות אקטיביות לא תהיה לו הצלחה מובטחת - למרות כל הרשימת המתנה לטסלה, לאיוניק, לגאומטרי.

    ויוניון עברו את זה עם GAC וטלקאר עם סרס.

     

    זה לא אותו קהל שיקנה אוטובוס סיני רק כי הוא זול יותר.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...