Jump to content
  • הושק מותג XPENG


    discoTD5

    פריזבי השיקו אתמול את מותג XPENG, ואת שני כלי הרכב שישווקו ה P7 וה G9.

    מצ"ב ההודעה לעיתונות ככתבה וכלשונה.

     

    XPENG  מושקת בישראל

    החל מ – 199,990 ש״ח


     freesbeגאה להשיק בישראל את מותג רכבי הפרמיום החשמלי) XPENG בנסד״קXPeng Inc. XPEV) יצרנית רכבים חשמליים סינית מהמדוברות והמסקרנות בעולם. XPENG מצטרפת אל שאר מותגי -freesbe רנו, ניסאן, אינפיניטי, דאצ'יה, צ'רי, EVeasy ואלפין.

    איציק וייץ, מנכ״ל : freesbe ״אנחנו גאים להשיק את XPENG בישראל, מותג הפרמיום EV המתקדם והמסקרן בעולם העתיד לקבוע אמת מידה חדשה עבור נהג הרכב החשמלי ונוסעיו. הדגמים הראשונים שאנו מציגים מציעים חוויית נהיגה חשמלית ייחודית עם סביבת משתמש מתקדמת ומוקפדת בניואנסים של איכות ויוקרה. ישראל, יחד עם מדינות נוספות במערב אירופה, מהווה חלק מראש החץ של XPENG בכניסתה לשוק הגלובלי ואנחנו גאים לקחת חלק בכך"

    XPENG
    הוקמה בשנת 2014 ומתכננת, מפתחת, מייצרת ומשווקת רכבים חשמליים הפונים לקהל צרכנים מבוסס הדורש איכות גבוהה וטכנולוגיה עילית. לחברה מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם והיא שמה לה למטרה לעצב חווית ניידות שמונעת מצרכי המשתמש ולא ממגבלות המכונה. על מנת למקסם את חווית הנסיעה של לקוחותיה, XPENG מפתחת בעצמה את הטכנולוגיה המתקדמת של מערכות סיוע לנהג ומערכת ההפעלה החכמה לרכב, כמו גם את מערכות הליבה לרכב כולל מערכת ההנעה והארכיטקטורה החשמלית/אלקטרונית ובמקביל עוסקת בפיתוח נושא הניידות האווירית האישית והאוטונומית.  מטה XPENG פועל בגואנז'ו, סין, עם שלוחות בבייג'ינג, שנחאי, עמק הסיליקון וסאן דייגו בארה״ב ובאמסטרדם. הרכבים מיוצרים במפעלי החברה המתקדמים בז'אוצ'ינג ובגואנז'ו.

    XPENG P7

    ה P7-הינו רכב ספורט סדאן בסגנון GT המשלב עיצוב ספורטיבי עם תכונות EV מתקדמות, מערכת בטיחות XPILOT  בעלת יכולות אוטונומיות ודגשים של איכות ובטיחות לרבות זכייה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני ,Euro NCAP טווח נסיעה מירבי של 576 ק"מ ותאוצה מ 0-100 קמ"ש ב- 4.1 שניות ועד- 473 כ"ס. זהו גם דגם הייצור הראשון בעולם המופעל על ידי מערכת  DRIVE AGX Xavier של .NVIDIA

    ביצועים

      שלדה בתכנון ספורטיבי לאופטימיזציה של תכונות EV (מרכז כובד נמוך, כוחות תאוצה חזקים), בשילוב מכלולים ממיטב רכבי הביצועים האירופיים, לרבות מערכת בלימה מתוצרת Brembo בעלת קליפרים רב בוכנתיים ודיסקים מאווררים מלפנים ומאחור, שבב  Qualcomm Snapdragon 820 בעל ביצועים גבוהים המריץ את מערכת ההפעלה המתקדמת Xpeng Xmart OS 2.0 - מערכת אינטראקטיבית קולית המשלבת אפליקציות צד שלישי.

      יכולת שדרוג OTA עבור אפליקציות לרכב וכן פונקציות הנשלטות על ידי ECU הנתמכות על ידי) SEPA ארכיטקטורת פלטפורמה חכמה(

      מארז סוללות פריזמטיות בפרופיל דק מתוצרת  CATL

      טעינה מהירה - טעינה מ-30% עד 80% במהירות של 29 דקות, טווח של 120 ק"מ תוך 10 דקות.

    בנוסף לטכנולוגיה גבוהה, ה P7-מתהדר בעיצוב מינימליסטי בצללית GT קופה בעל מקדם גרר נמוך ובעיצוב UX שמטרתו להעשיר ולהעצים את חווית הנהיגה. סביבת הנהג החכמה נועדה לקיים אינטראקציה עם הנהג והנוסעים באמצעות פקודות קוליות, מידע ובידור, כאשר גולת הכותרת היא ארכיטקטורת אודיו היקפית מבית יצרן ההי-אנד Dynaudio בעלת 22 רמקולים, לרבות 2 רמקולים במושב הנהג ו-2 רמקולים נוספים חיצוניים

    ל-P7 גג זכוכית פנורמי, דלתות ללא מסגרת וקונסולה בעלת פרופיל נמוך המשפרים את שדה הראיה. דיפוני עור נאפה (בחבילת (DiamondX 07 זמין ב- 3 צבעים לבחירה עבור מגע נוסף של יוקרה.

    בנוסף, משיקה freesbe בישראל מהדורה מוגבלת של ה , P7 Wing-דגם מיוחד של ה P7-שהוצג לראשונה  בתערוכת Auto Guangzhou, מהדורת הדגל נועדה להדגיש את הסגנון הספורטיבי והדינמי של ה EV-ספורט-סדאן עם זוג דלתות קדמיות בסגנון מספריים, אשר משויכות באופן מסורתי רק לסגמנט רכבי הספורט היוקרתיים. מהדורת ה P7 Wing-זמינה בגרסת הנעה כפולה עם ביצועים קיצוניים (473 כ״ס, 4.1 ש׳ מ-0-100 קמ״ש) ובצביעה ייחודית.


    XPENG G9

    ה G9 SUV-הוא רכב פנאי חשמלי גדול ומרווח, המתגאה בפלטפורמת הסיליקון קרביד (SiC) 800v המאפשרת ביצועי טעינה מהירים במיוחד. G9 מציע טווח של עד 570 ק"מ, עם חלוקת כוח מתקדמת ומערכת שחזור אנרגיה כדי למזער את אובדן הכוח תוך מקסום טווח הנסיעה.

    ביצועים עוצמתיים

      ההספק הכולל של המנועים הכפולים (551 כ"ס) מאפשר תאוצה של 0–100 קמ"ש תוך 3.9 שניות. ל G9-שבעה מצבי נהיגה, כולל Boost Mode המסייע לרכב להגיע למומנט המרבי שלו תוך 0.15 שניות.

      ה- G9 מציע מתלי עצמות עצה כפולות בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור וכן מערכת מתלי אוויר כפולה עם מהלך מתלה משתנה של 100 מ"מ

      מקדם גרר 0.272, עיצוב אווירודינמי יעיל אנרגטית

    בנוסף לביצועים המרשימים, ה G9-מעניק חווית פנים מפנקת עם 2 מסכי מולטימדיה בגודל ״14.96 לנהג ולנוסע, פונקציות עיסוי עם 6 מצבים שונים ל- 4 מושבים. מצב רגיעה Mindfulness, וחווית סאונד ממערכת מבית Dynaudio. יחידות של תאורת אווירה מתקדמת עם 3 מצבים משתנים ומושבים אחוריים עם כיוון חשמלי ואפשרות להטיה של 10° למשענות הראש

    ל G9-נפח תא מטען אחורי של 660 ל' העולה ל-1,576 ל' כאשר המושבים האחוריים מקופלים, בנוסף לתא מטען קדמי בנפח 71 ליטר. המושבים הקדמיים והאחוריים ניתנים לקיפול ולהתאמה ליצירת מרחב מודולרי בהתאם לשימוש.  

    ה-G9 מצויד גם במוט גרירה חשמלי מתקפל ושקע V220 בעל ביצועים גבוהים.

    מחירים

    XPENG P7

    P7 RWD Long Range

    תוספת מחיר לחבילת DiamondX 07 – 20,000 ש״ח

    199,990 ש״ח

    P7 AWD Performance

    266,990 ש״ח

    P7 AWD WING Edition

    299,990 ש״ח

     

    XPENG G9

    G9 RWD Standard Range

    תוספת מחיר לחבילת DiamondX 09  30,000 ש״ח

    269,990 ש״ח

    G9 RWD Long Range

    תוספת מחיר לחבילת DiamondX 09  30,000 ש״ח

    309,990 ש״ח

    G9 AWD Performance

    364,990 ש״ח

     

     

    2023 G9 Interior Front On.jpg

     

    2023 P7 Driver View.jpg

     

    2023 P7 Front 3QTR Static.jpg

     

    2023 P7 Rear 3QTR Static.jpg

     

    2023 P7 Wing Rear 3QTR Museum.jpg

     

    G9 Profile Urban  (1).jpg

     

    משנית.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני 23 שעות, hwgeek כתב:

    יש לי מס' סיבות: פער המחיר לעומת מלאי קיים מול מלאי עתידי שאמור להגיע לאחר עליית המס, התוספת של הפאר שחסר לי במודל 3 כי אחרי הכל זה המקום שאהיה תקוע בו כל יום ליותר משעתיים בפקקים, אחריות של 7 שנים, טכנולוגיה לא חסר ולהבדיל מיצרנים מוזרים שהגיעו אלינו הרכב הזה כן שווה משהו (גם VW מושקעים וגם שיאומי ועוד).

    ואני גם אוהב את המראה שלו, והבטיחות גם טובה.
    חשבתי ליקנות גם אבל לא חושב שזו תיהיה החלטה כלכלית נבונה בשבילי להשקיע סכום כזה על רכב כל עוד אני רחוק מקניית דירה.
     


    לעניין הפאר אתה צריך לשפוט את המודל 3 לפי התוצאה ולא לפי גימיקים כאלו ואחרים שתקבל ברכבים סיניים.
    בסופו של יום ה-3 החדשה שקטה מאוד ממה שאומרים. הנוחות בה שופרה. לא חסר שם אבזור, יש שם הכל.
    הקו של טסלה הוא מינימליזים, להיפטר מכל מה שאפשר. התוצאה היא תא נוסעים שנראה עירום ופשוט, אבל לא חסר כלום שם ועם שיפור הבידוד והנוחות היא כנראה קרובה לפרימיום יותר מאי פעם.

    לגבי שאר הדברים שרשמת. אני באופן אישי לא הייתי שם את כספי על מוצר כזה ולא משנה המחיר/זמינות/טכנולוגיה עלאק/שותפים שחוץ מיחסי ציבור אין להם משמעות. להמר בכל כך הרבה כסף על חברה חדשה שמייצרת מוצר סופר מתוחכם עם יבואן שלפחות בעבר בוא נגיד שלא התלהבתי מרמת השירות שלו זה לא בא בחשבון, בטח שיש מתחרה מוכחת שייצרה כבר מיליוני יחידות של המוצר שלה ושל מוצרים אחרים לאורך שנים.
    באמת תמוה בעיני שרכבים כאלו נקנים ע"י אנשים עובדים שהם לא מיליונרים שיכולים לזרוק 200-300K לפח האשפה בלי שזה יזיז להם בכיס.

    עריכה אחרונה על ידי farkash7
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 10 שעות, farkash7 כתב:

    באמת תמוה בעיני שרכבים כאלו נקנים ע"י אנשים עובדים שהם לא מיליונרים שיכולים לזרוק 200-300K לפח האשפה בלי שזה יזיז להם בכיס

     

    לא מאוד קשור ל xpeng. אבל מה שרשמת זה ה bread and butter של הבנקים וחברות המימון. 

    אנשים נהפכים רכושניים יותר ויותר כל יום ואין להם כלום בראש מלבד לקנות כמה שיותר, כמה שיותר יקר וכזה שיוציא עיניים לשכן. 

    עריכה אחרונה על ידי stas12
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    העניין הוא שבלי רכב אי אפשר וגם על הפונטו שאצלי מ2010 אני משלם ביטוח/טיפולים/טסט ודלק כל חודש ושעושים חשבון עם רכב חשמלי אפילו ב200K שמתכוונן להחזיק לפחות ל8 שנים אז הפער בתוספת התשלום לחודש שמשלמים עם רכב חדש חשמלי עם כ22K נסיעות לשנה לא ניראה הרבה.

    אני לא מהסוג שמחליף רכב כל 3 שנים אז ב14 שנים שהרכב אצלי לא שרפתי סתם כסף(בעצם כן-על הדלק!) :-).

    ואם כבר ליקנות רכב בן 3 שנים ניראה שיעלה לא פחות שרואים שלאחד הולך מנוע ביגלל שרשרת תיזמון דפוקה+מיכל אוריאה, לשני הולך גיר DSG ולשלישי גיר רציף וכל השאר מנועי טורבו צנומים עם תביעות יצוגיות מפה ועד הודעה חדשה...

    מי רוצה לעשות חשבון לרכב  בן 3  עבור דלק וטיפולים וטסט ל8 שנים כולל החלפת מנוע/טורבו/גיר/קלאצים לעומת רכב חשמלי עם אחריות ל6~8 שנים עם עמדת טעינה ביתית?

     

    עריכה אחרונה על ידי hwgeek
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מצטער, כל עוד לא קוראים את האותיות הקטנות באחריות, ואם היא לא מגיעה עם הבטחה של המנכל , היור והסמנכל כספים לכרות לעצמם את הבייצים, מבחינתי 7 שנות אחריות על מוצר חדש ויצרן חדש, זה הבטחה על הקרח.

    כמה טיפולים זה כולל ומה דוחפים לך בהם?

     

    עריכה - אתה גר במדינה שיש פה רכבים אמריקאים, שנכנסים שם לקריאות שירות בלי סוף, הרחבות אחריות על כל מיני חלקים, ופה כלום. אז מי יטפל לך פה ברכב? מירי גרב?

    עריכה אחרונה על ידי KipodYam
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני זוכר שבילדותי היה את הילדים שהיה להם נינטנדו וסגה ושאר מוצרי חשמל מקוריים ואת אלו שההורים שלהם יכלו להרשות לעצמם רק חיקוי סיני. החיקויים האלה עבדו בסה"כ, אבל בד"כ לטווח קצר ולא כ"כ חלק, ובאופן כללי לא שרדו לאורך זמן. גם אם הייתה להם אחריות, זה לא היה כיף גדול לגשת כל כמה חודשים לחנות ולקבל מוצר חדש שגם היה מתקלקל תוך זמן קצר, או גרוע מכך - להשאיר את המוצר הקיים לבדיקה ותיקון ארוכים. אבל כל זה לא שינה הרבה למי שלא יכל להרשות לעצמו את המותג והמוצר המקורי, כי אף הורה לא רצה שהילד שלו יגדל בלי אותם צעצועים ומשחקים וסמלי סטטוס שיש לאחרים סביבו. מהבחינה הזאת, ביה"ס היה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, שרק התחילה אז ללמוד מהאמריקנים ולגבש את האופי הקפיטליסטי שלה.

     

    שלושים שנה מאוחר יותר, נראה שחצי מהמדינה היא הילד העני הזה שלא יכול להרשות לעצמו אוטו אמיתי, אז הוא קונה צעצוע סיני כדי לא לרכוש חלילה יד שנייה או להחזיק את הרכב הקיים עוד כמה שנים ומשכנע את עצמו שזה אותו דבר. במבט על, לראות את ישראל הופכת לפח הזבל וארגז החול של תעשיית הרכב הסינית זה די עצוב. במקום לשגשג ולהתפתח ולשפר את הסטנדרטים, התחושה היא שהשוק הולך בכיוון של מדינה מתפתחת, מה שדי הולם את הכיוון שאותו לוקחות הממשלה והחברה הישראלית באופן כללי.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זה צד אחד.

    הצד השני מראה שהסינים יודעים לחקות מעולה, לייצר טוב מאוד וגם משתפרים מאוד בפיתוח עצמאי.

    נדמה לי שאחוז נכבד מהמנועים החשמליים ברכבים זה מנועים של סימנס.

    לא יודע אם זה כולל תיבת העברה וכל מה שקשור לבלימה רגנרטיבית.

    לא סגור אם גם בסיניים, נדמה לי שכן.

    אז מנוע הפך למוצר מדף.

    אז נשאר עוד הרבה דברים. סוללות. ניהול טעינה וזרם. 

    הסינים הקדימו את רוב המערב בנושא החישמול.

    מצד שני, התמיכה שהם נותנים יכולה להיות לא קיימת והמחוייבות שלהם לאחר זמן, עוד צריכה להימדד.

    מה שכתבו לי לפני, על נושא האפחיקציה שמתפעלת את הרכב, מטריד.

    אם חברות כמו יונדאי וקיה, מככבות הריקולים גלויים ושקטים בארהב, מעניין איך יהיו הסיניים.

    לי למשל יש טלויזיה חכמה סמסונג בת עשור בקרוב. מה הפסיק לעבוד אחרי זמן קצר - האפליקציות הישראליות. גססו לאיטן עד שנכנעתי והבאתי קופסת אנדרואיד. מה המשיך לעבוד בלי שום שיהוק - יוטיוב, נטפליקס, אמזון כולל עדכוני ui ux

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 10.12.2023 בשעה 20:59, hwgeek כתב:

    העניין הוא שבלי רכב אי אפשר וגם על הפונטו שאצלי מ2010 אני משלם ביטוח/טיפולים/טסט ודלק כל חודש ושעושים חשבון עם רכב חשמלי אפילו ב200K שמתכוונן להחזיק לפחות ל8 שנים אז הפער בתוספת התשלום לחודש שמשלמים עם רכב חדש חשמלי עם כ22K נסיעות לשנה לא ניראה הרבה.

    אני לא מהסוג שמחליף רכב כל 3 שנים אז ב14 שנים שהרכב אצלי לא שרפתי סתם כסף(בעצם כן-על הדלק!) :-).

    ואם כבר ליקנות רכב בן 3 שנים ניראה שיעלה לא פחות שרואים שלאחד הולך מנוע ביגלל שרשרת תיזמון דפוקה+מיכל אוריאה, לשני הולך גיר DSG ולשלישי גיר רציף וכל השאר מנועי טורבו צנומים עם תביעות יצוגיות מפה ועד הודעה חדשה...

    מי רוצה לעשות חשבון לרכב  בן 3  עבור דלק וטיפולים וטסט ל8 שנים כולל החלפת מנוע/טורבו/גיר/קלאצים לעומת רכב חשמלי עם אחריות ל6~8 שנים עם עמדת טעינה ביתית?

     


    די נו. לא באמת אמרת את זה נכון?
    אנשים מדמיינים שלקנות רכב חשמלי ב-200K זה כלכלי כי "לא משלמים על דלק" ו"אין טיפולים". אין בזה שום דבר כלכלי!

     

    לפני שאנחנו נכנסים לניתוח של הטענות הפופולריות למה לקנות רכב חשמלי "זה כלכלי" בוא נתחיל מהשורה התחתונה.
    200K סגורים בפקדון של שנותן 4% ריבית יהפכו לאחר 8 שנים ל-273K שקלים.
    כלומר אם יש לך 200K מזומן ואתה קונה רכב חשמלי במקום הפונטו שלך ומחזיק 8 שנים הפסדת 73K על ריבית שיכולת לקבל.
    נמשיך, רכב ב-200K יפסיד מערכו. לאחר 8 שנים הוא יהיה שליש במקרה הטוב (אם לא יהיה שווה 0 בגלל סוללה שמתה), כלומר הפסדת עוד 133K ירידת ערך.
    כלומר רק על ירידת ערך+ריבית שיכולת לקבל הפסדת מעל 200K שקלים.

    אם נירד לרזולוציות היותר נמוכות תגלה שאם אין לך עמדת טעינה בבית אז זה לא כזה זול וגם אם יש לך מה שחסכת בדלק הפסדת רק במחיר הביטוח היקר פי כמה (כי פונטו מבטחים בצד ג'), וזה אם נהיה אופטימיים ולא ניקח תסריט של מס נסועה.
    מה ש"חסכת" בטיפולים (רלוונטי רק לטסלה אולי, בכל השאר תשלם "מס נוזל בלמים") תפסיד כשתחליף צמיגים או כשתבוא למכור רכב עם סוללה לאחר 8 שנים (מי יבטיח שמישהו בכלל יקנה רכב כזה?).

    בקיצור מאיך שאני רואה את זה אם החלפת פונטו בטסלה לאחר 8 שנים זה עלה לך לפחות 200K, בדיוק מחיר הטסלה... אין פה שום דבר כלכלי או כמו שאומרים אין מתנות חינם.
    מי שרוצה להשתדרג לרכב חדש, חזק, בטיחותי, שקט, מאובזר, טכנולוגי טסלה זו עסקה מעולה! בטח שעכשיו היא עולה קצת יותר מקורולה, אבל לשכנע את עצמך שלהחליף פונטו איבו בטסלה לא יעלה הרבה כסף בטווח הארוך זה קצת להיות מנותק, או לחפש תירוץ טוב כדי להצדיק את ההחלטה - כולנו עושים את זה וזה בסדר.


     

    עריכה אחרונה על ידי farkash7
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איזה טישטוש עשית :-)....

    לא הצדקתי רכישה של חשמלית ב200K במקום המשך שימוש בפונטו שלי(באיזה חלום ביכלל הפונטו 2007 שלי תישרוד עוד 8 שנים?? אתה רוצה שאמשיך איתה עד לאספנות עם הגיר הרובוטי?).

    מה שאני אמרתי הוא שהשוויתי רכישת חשמלית בטיחותית ב200K בתור מי שיש לו עמדה ביתית לטעינה לעומת רכישת רכב בנזין מודל 2019-2020 בכ90K שבמשך 8 שנים כמעט ב100% אצטרך להחליף מנוע/טורבו/מוח רובוט כולל סט מצמדים או גיר רציף/מיכל אוריאה ולכל זה להוסיף את עלויות טסט השנתי+דלק+טיפולים.

    ככה שבסוף (תקן אותי אם אני טועה) ההפרש ביניהם לא כזה גדול ולכן זה ממש לא שיגעון ליקנות חשמלית חדשה עם 6~8 שנות אחריות לעומת ICE מודרנית בת 4 בכ90K ש"ח.

    עריכה אחרונה על ידי hwgeek
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    גם במקרה הזה אני לא מסכים.
    אם תקנה מאזדה 6 2017-2018 עם נתונים טובים (יד נמוכה וק"מ נמוך) היא תעלה לך 70K.
    תוכל לעשות עליה 160K ואני מהמר שלא תחליף שם לא גיר ולא מנוע.
    לסגור פער של 130K בבעלות על רכב זה די יומרני. 

    בסופו של יום צריך לשפוט רכב חשמלי חדש מול רכב בנזין חדש. במקרה הזה אולי בסוף תקופת הבעלות בחשמלי תחסוך יותר. בכוונה אני אומר אולי כי זה כלל לא בטוח, יש המון משתנים כולל מיסוי על ק"מ שיכול לצוץ בכל רגע.
    בנוסף חוץ מטסלה שיש מספיק הסטוריה כדי לדעת מה יהיה שווי החתול שיש לך ביד בסוף תקופת הבעלות אין עוד אף יצרן שאתה יודע עם מה תישאר בסוף

    עריכה אחרונה על ידי farkash7
    • מעניין 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...