Jump to content
  • גלגל רזרבי – לא אביזר מיותר!


    discoTD5
     שיתוף
    עוקבים 0

    הפוסט בנושא הרזרבי והאם הוא לא מיותר, הזכיר לי את המאמר שרשמתי ב car-pad לפני כמה חודשים.

     

    יום הכיפורים תשפ"א נכנס לפני שעתיים. מכוניות כבר מזמן לא נוסעות, וניכר שהמגיפה גם הכניסה לבתים לא מעט מהתושבים שנמנעים מלהצטופף ברחובות. למרות האמור, ביקשו ממני להתנדב לסייע לפיקוח העירוני בשמירה על הסדר, עטיית מסיכות, מניעת התקהלויות ועוד, וכמובן שהסכמתי. מה יותר כיף לעשות בערב יום הכיפורים מאשר לנסוע בטויוטה קורולה?

     

    בין סיבוב איטי בשכונות, לבדיקת אזעקת אש באחד ממבני הציבור, שותפי לסיור ואני מזהים מרחוק רכב עומד עם אורות מהבהבים על כביש 5 לכיוון מערב. מגיעים לרכב ופוגשים אחות. לא אחות sister אלא אחות nurse בדרכה למשמרת בביה"ח וולפסון, כשהיא עם רכב היברידי חדש, ופנצ'ר בגלגל אחורי. לרכב אין גלגל רזרבי, אלא ערכת ניפוח צמיגים. זה אומר תרסיס לסתימת חורים, וקומפרסור (מדחס) קטן לניפוח. הסלולרי שלה על מונח על הכביש, וניכר שנכנסה ליוטיוב לראות מה צריך לעשות, ואיך מתקנים את התקלה הזו. ידיה של אחותינו כבר מלוכלכות מהתרסיס שהכתים גם את בגדיה, אבל גם יוצא מהחור שבסוליית הצמיג. מבטה עצוב, מודאג ואבוד.  

    IMG-20200928-WA0023.thumb.jpg.1931c607c608a4598644267ec4fe5b7a.jpg

     

    נסיון הניפוח נכשל, הצמיג מסרב להתנפח, ולא משנה כרגע אם פעלה נכון או לא, עומדת נהגת, באמצע הלילה עם פנצ'ר, ולא יכולה להתקדם מטר. זה שאנחנו בערב כיפור רק מוסיף לתסכול, שכן הסיכוי שיהיו שירותי חילוץ זמינים אינו גבוה. אנחנו ממליצים לה לקרוא לבן משפחה שיחפש גלגל מתאים, ולהסביר לבית החולים כי לא תגיע בזמן למשמרת.

     

    ועכשיו לגופו של גלגל רזרבי נעלם. בשנים האחרונות יותר ויותר כלי רכב חדשים נמכרים ללקוחות ללא גלגל רזרבי אלא עם ערכת ניפוח. לפעמים ערכת הניפוח מותקנת במגרעת שנועדה לאכלס גלגל רזרבי. הסיבות לכך מגוונות, בין אם היצרן מחליט שאין צורך בגלגל רזרבי ומתקין ברכב צמיגי run flat  שהם צמיגים חסיני תקר, אבל יקרים מאוד, ובמידה ונדרשת החלפת צמיגים ברכב, זה יעלה בערך פי ארבע מצמיגים רגילים זהים במידה. יש יצרנים שמעוניינים לחסוך משקל, לפעמים כדי לחסוך בדלק, לפעמים כדי להישאר מתחת למשקל מסויים שיכול אולי לתת הקלות מיסוי, ולפעמים כדי לחסוך במחיר הרכב, שיותר ממוכפל בארץ עקב המיסוי המושת כאן . כך או כך, התוצאה זהה, קניתם רכב ואין לו גלגל רזרבי.

     

    מה הבעיה אתם שואלים, הבנו שזה חשוב, בזמן רכישת הרכב נזמין גלגל רזרבי נוסף, וזהו. כאן תיתקלו בבעיה שהיבואן לא יכול למכור לכם רזרבי באותה עסקה של רכישת הרכב מסיבות שונות שאין צורך להיכנס אליהן. אתם נשארים עם הרכב כפי שהוגדר במפרט שהוצג למשרד הרישוי, אבל המסמר הקרוב, או הפנצ'ר שיגיע, לא מכיר את התקנות והאישורים השונים, והוא יגיע בדיוק בזמן ובמקם הכי לא נוח שאפשר – ע"ע אותה אחות משלוש פסקאות למעלה.

     

    ובכל זאת, לא אשאיר אתכם ללא מענה,

    קניתם רכב ללא רזרבי או שקיבלתם כזה בעסקת ליסינג. ראשית בידקו מתחת לרצפת תא המטען אם יש שם מקום לגלגל רזרבי. אם יש – כבר חצי נחמה. אם אין, לא נורא.

    IMG-20200928-WA0022.thumb.jpg.26cf9004b7b271ef8227b8f542cdcb77.jpg

     

    גשו למוסך מורשה מטעם היבואן, לפנצ'ריה הקרובה, או לאחד המשווקים של צמיגים וג'אנטים, ובקשו שימכרו לכם גלגל נוסף. הוא לא חייב להיות יפה כמו הגלגלים המקוריים של הרכב. הוא כן צריך להיות במידה המתאימה. וודאו שניתן להרכיב אותו על הרכב ללא קושי, וללא צורך בהחלפת האומים / ברגים המחזיקים את הגלגל לנאבה. (הנאבה היא החלק העגול עליו מרכיבים את הגלגל). אם הגלגל הנוסף שאתם רוכשים אינו זהה למקוריים שמורכבים על הרכב, תוודאו / תבקשו שירכיבו ואתם תראו שיש לכם את כל הברגים המתאימים.

     

    קנו בנוסף מגבה (ג'ק) שיכול להרים את הרכב. הוא יכול להיות פשוט יותר או מורכב יותר, רק שהוא מתאים מבחינת משקל לרכב. קנו בנוסף ידית כח (ידית ארוכה שמצד אחד מתחברת לבוקסה שאיתה פותחים את האום של הגלגל, ומצד שני יכולה להתארך על מנת ליצר מנוף גדול ויעיל על הבורג הסורר) או סתם 'צלב' שבכל קצה שלו יש בוקסה בגודל שונה לפתיחת אומים.

     

    את הגלגל הנוסף שרכשתם אתם יכולים להתקין בתא המטען, תוך שהוא קשור ומאובטח היטב, יחד עם ידית הכח והמגבה. אם אין לכם מקום, שימו אותם במחסן בבית כשהם מאוחסנים יחד. זה אולי נשמע לכם דבילי, אבל אם לאותה אחות חביבה היה במחסן בבית גלגל נוסף זהה וכלי העובדה הנדרשים, היא היתה יכולה להתקשר לחבר / קרוב משפחה שיקפיץ לה את הגלגל.

     

    את הגלגל שבבית בידקו מעת לעת. ודאו שיש בו אוויר, שהוא נגיש, ולא צריך להוציא חצי מחסן רק כדי להגיע אליו. וודאו שאתם יודעים מה צריך לעשות כשקורה פנצ'ר.

     

    אם אתם שואלים מה אני עושה בעצמי – אז בדיוק מה שאני ממליץ לכם כאן באתר. בכל המכוניות שרכשתי היה גלגל רזרבי, מגבה ומפתח מתאים.

    גם ב 44 מעלות באמצע הנגב, כשדופן של צמיג נקרעה, תוך כרבע שעה כבר היינו בנסיעה.

    ברכב השטח אגב, אני מחזיק באופן קבוע שני גלגלים רזרביים. לא בא לי להיתקע באמצע המדבר עם שני פנצ'רים (כבר קרה לחבר) ללא יכולת להיחלץ בעצמי.

    בשיתוף אתר car-pad, אתר הרכב של יואב פולס. 

    IMG-20200928-WA0024.jpg

    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 2
     שיתוף

    User Feedback

    Recommended Comments

    מחזק ומוסיף:
    במידה וקונים גלגל חליפי, ניתן לקנות ג'אנט ברזל פשוט וצר יותר מהקיימים (או לחפש 'בייגלה' מרכב אחר שיתאים). הדברים שצריך לשים לב אליהם הם החיבור (מס' ברגים והמרווח ביניהם) והאופסט (המרחק האופקי של מרכז הגלגל מהנאבה - מי שלא הבין wheel offset בגוגל תמונות ימחיש את העניין), האופסט חשוב כדי לוודא שהגלגל לא משפשף את הבטנות בבית הגלגל כאשר מסובבים את ההגה. דבר אחרון וחשוב מאד - במידה וקניתם ג'אנט שאינו זהה למקורי, יש להרכיב אותו ולראות שאינו נוגע בקאליפר (בלמים), בדגש על הסרן הקדמי בו קוטר הבלמים גדול יותר.

    • אהבתי 2
    • מעניין 1
    • רעיון טוב! 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מחזק. מבחינתי חוסרגלגל רזרבי או מקום לאחד התוך האוטו זה דיל ברייקר.

     

    מוסיף שאם אתם מתכננים לשים את הרזרבי במחסן בבית אל תשכחו לוודא שיש לכם בכלל מחסן.

     

     

    • מצחיק 4
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מחזק ומוסיף דוגמא לטעות טיפשית מצידי. כשקניתי את האוטו כרכב יד 2 היו לו חישוקי ברזל רגילים, כיוון שאני פגום מלידה ולא מסוגל להסתכל על הרכב שלי עם החישוקים האלו והטסות פלסטית אני תמיד ממשיך ישר להחליף לחישוקי סגסוגת ועל הדרך החלפתי את הצמיגים הסיניים שהיו באוטו לצמיגים טובים יותר.

    אז הגאנטים הוחלפי וחישני האויר עברו לחדשים והצמיגים הסיניים הבלויים שהיו על הרכב יחד עם הגאנטים המקוריים נשארו בפנצריה.

    יצאתי שמח וטוב לב הביתה וכמה ימים אחרי כשחפרתי באוטו ובדקתי שבאמת בספייר יש אוויר והכנסתי מפתח כוח לרכב ובדקתי את תקינות הג'ק והמצאותו של משולש אזהרה קלטתי שהגלגל ספייר הוא מהסוג הקטן למרות שהיה בהחלט מקום גם לגלגל בגודל מלא, כל מה שהייתי צריך זה לקחת איתי את אחד הגלגלים המקוריים של האוטו, הרמתי טלפון לפנצריה אבל כמובן שהוא לא יודע איפה הם ואולי אחד העובדים שלו זרק אותם או שלח לגריטה או כל המצאה אחרת שעלתה לו בראש...

    אז לקח לעתיד למי שמחליף לסגסוגת- שימו לה איזה ספייר יש לכם באוטו, אם נכנס תמיד עדיף שישב שם גלגל בגודל מלא.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים
    בתאריך 7.2.2021 בשעה 13:48, discoTD5 כתב:

    . כאן תיתקלו בבעיה שהיבואן לא יכול לכם רזרבי באותה עסקה של רכישת הרכב מסיבות שונות שאין צורך להיכנס אליהן. 

     

    אפשר בכל זאת?

    מעניין...

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מחזק, 

     

    לפני כמה ימים חברי משפחתי היו בכביש 6 ופתאום הצמיג נקרע, הם נכנסו בבור והצמיג איבד אוויר והם נאלצו לנסוע על צמיג ריק עד שהגיעו למפרץ בטוח. 

     

    ברכב (ב.מ.וו סדרה 5) לא היה גלגל רזרבי (בגלל הרנפלאט) ובמקרה הזה פחית אנטי פנצ'ר לא עשתה דבר. 

     

    הדבר הכי מציק הוא שנאלצתי להביא גלגל מהבית תוך המחשבה המתמדת שחברי משפחתי נתונים בסכנה בכביש מהיר. 

     

    אכן צריך לחייב את יצרני הרכב לשים צמיג רזרבי. 

     

    לי במקרה היו צמיגים במחסן, אבל למי שאין יכול להיתקע עם האוטו ולהיות תחת סכנה לתאונה או לחטיפה. 

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מי שנאלץ להמתין לתיקון בשולי כביש 6 או כביש מהיר, כמובן חובה לנטוש את הרכב ולהתרחק רגלית הרבה מעבר לגדר הבטיחות.

    גם אם יורד גשם או תנאי מזג אויר קשים אחרים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים
    לפני 1 דקה, amosbmw כתב:

    גם אם יורד גשם או תנאי מזג אויר קשים אחרים

    במיוחד בתנאים כאלה.

     

    ככל שהראות ירודה כך גדלה הסכנה. אישית הייתי ממשיך גם במחיר של הרס הג'אנט למחלף הקרוב או למקום שאני יכול לעצור רחוק מהכביש.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בני משפחתי עברו את גדר הביטחון. 

     

    אני מודה ומתוודה כי בזמן שהחלפתי גלגל פחדתי פחד מוות שאיזה מטורף יבוא ויעשה ממני פנקייק, כי יש 3 נתיבים פנויים אבל משום מה אנשים נצמדים (לראשונה בישראל) לנתיב הימני ביותר. 

     

    עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    למי שאין גלגל רזרווי שלפחות ישמור את הטלפון של ארגון ידידים לעת הצורך. 0533131310

    מדובר במתנדבים שמסייעים לרכבים תקועים כמו אם צריך לקחת צמיג לתיקון או להביא ג'ק וכדומה

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים
    לפני 21 שעות, Night Driver כתב:

    ככל שהראות ירודה כך גדלה הסכנה. אישית הייתי ממשיך גם במחיר של הרס הג'אנט למחלף הקרוב או למקום שאני יכול לעצור רחוק מהכביש.

     

    מחזק!

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים


    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...