Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי הזרמת אויר לסעפת היניקה


DuckY
שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום!

 

לאחר גלישה במספר אתרי רכב ודפדוף בדפי פרסום של כל מיני התקנים מוזרים שאמורים במחיר סמלי לשפר את הרכב לרמות מטורפות (לדוגמא ה-TURBONATOR שב-69.95$ מוסיף כ-40 כ"ס נוספים, לדברי המפרסם. נשמע כמו סוג של הונאת אינטרנט) עלתה במוחי המחשבה:

 

אם יניקת האוויר כ"כ משמעותית ומגדילה את ההספק, אי אפשר לבנות התקן שמתחבר לפולי ע"י רצועה ומניע מאוורר קטן ש"זורק" אוויר לסעפת היניקה? האם דבר כזה בר-ישום ואכן יתן שיפור ניכר בביצועים?

(לא שאני מתכוון לבנות דבר כזה, שואל מתוך סקרנות ורצון ללמוד ולדעת).

 

תודה רבה!

 

יניב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על משהו בבנייה עצמית, ע"פ עקרון הזרמת האוויר. אני בטוח שסופרצ'ארג'ר הרבה-הרבה יותר מתוחכם ממה שתיארתי ולכן אני מעוניין לדעת במה.

 

תודה!

 

 

 

יניב.

 

**נערכה התגובה להודעה שנמחקה עקב היותה טעות**

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שאתה מדבר על משהו כמו סופרצארג'ר.

 

שים לב למה שהיחידה שאתה מדבר עליה צריכה לעשות -

להזרים אויר בלחץ כדי ליצור גדישה מעבר לוואקום של המנוע (מה שיצריך מהירות סיבוב גבוהה)

לא לשבש את הזרימה ביניקה (כי הרי אתה מושיב את המתקן שלך על קו היניקה)

לעמוד בטמפ' גבוהות יחסית וזעזועים (כמו כל דבר אחר מתחת למכסה המנוע)

להפגין אמינות גבוהה ברמה שקרובה למוחלטת וגם בעת תקלה אסור ליחידה להתפרק - מה שמורכב על קו היניקה נכנס למנוע, אתה לא רוצה חתיכות מתכת או פלסטיק או משהו בסגנון מתעופף לעבר הצילינדרים!

 

תחשוב על זה טוב.

לדעתי האישית הרבה יותר אמין ובטוח ובטיחותי לשתול טורבו או סופרצארג'ר לבד... זו גם כנראה הסיבה שככה כל יצרני הרכב בעולם מייצרים את המכוניות שלהם.

 

אגב, סתם בשביל הקוריוז, אני מכיר מישהו שהביא טורבונטור לדיינו עם המיאטה שלו והריץ את האוטו לפני ואחרי ההתקנה בו במקום, האוטו איבד 1/2 כוח סוס אחרי ההתקנה. מדוד :-P.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיארתי לעצמי שמדובר בקשקוש... :-D 69.90, 5 דק' התקנה ו-הופ! 40 כ"ס נוספים. נשמע יותר מדי חלומי...

 

אני מסכים ב-100%. אין ספק שמערכת כזאת מחייבת תכנון מוקפד. השאלה שלי היא ברמה התיאורטית בלבד. אני לא מתכוון "לגדוש" עם ה-106 שלי... :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שזה יעזור בגלל חוק שימור האנרגיה, אתה לא יכול ליצור אנרגיה חדשה וכל אנרגיה שאתה מפעיל תיצור כוח נגדי שווה, בגלל זה האויר שיכניס המאוורר יגרום למאמץ של המנוע לסיבוב המאוורר ואתה תיצא עם פחות כוח ממה שהתחלת בגלל ביזבוז אנרגיה לחום וכ'ו.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם שאתה מייצר יותר כח אתה מעלה את טמפ' העבודה.. בגלל זה ברכבים מוגדשים תמצא רדיאטורים גדולים יותר, מאווררי רדיאטור בעלי ספיקה גבוהה יותר וכו'... אתה מייצר יותר אנרגיה טרמית.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יא אלוקים ישמרנו! מה הקשר חוק שימור האנרגיה?

עוד מעט תגידו לי שאנחנו יוצרים מסה חדשה בזה שאנחנו מזרימים יותר אוויר למנוע...

שטויות בוודקה תפוזים...

אם אתה מתכוון לייצר התקן כזה בבנייה עצמית קח בחשבון שאתה צריך באמת לחץ אוויר גבוה, דבר שידרוש סיבוב מהיר מאוד של ה"טורבינה" הזאת, דבר שידרוש מיסבים חזקים וצירים חזקים מאוד, אין כאן שום אנרגיה חדשה, יש כאן ניצול של התנועה הסיבובית של גל הארכובה לטובת סיבוב מהיר יותר של ציר אחר.

קח בחשבון גם שאתה מייצר עוד התנגדות על המנוע, ואתה צריך טורבינה ממש גדולה בשביל להחזיר את ההתנגדות הזאת ב-"גדישה".

בקיצור

רד מזה.

 

שלד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלד, חוק שימור האנרגיה קשור לנושא הזה.

 

בכך שאתה מחבר רצועה נוספת עם מאוורר אתה צריך אנרגיה כדי לסובב אותו ואז האנרגיה הזו נלקחת מהמנוע והיא דוחפת אויר. אתה מוסיף למנוע אוויר כדי לחזק אותו אבל אתה לוקח אנרגיה כדי להכניס את האוויר הזה, ובגלל שאתה לא יכול ל"המציא" אנרגיה אז היא צריכה להגיע מאיפה שהוא ומכאן חוק שימור האנרגיה, מה שאתה נותן=מה שאתה מקבל.

אתה נותן אנרגיה מהמנוע לסיבוב המאוורר וככה מוריד את הכוח שלו=אתה נותן אויר למונע וכך מעלה את הכוח שלו.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה. ע"פ חוק שימור האנרגיה אותה כמות אנרגיה שהמאוורר מפיק ע"מ לדחוף אוויר לסעפת שווה לאנרגיה שהמאוורר צורך מהמנוע ע"מ להסתובב, כך שלא מרוויחים פה כלום בעצם.

 

אבל... אם סופרצ'ארג'ר עובד כך, איך הוא מצליח להגדיל את הספק המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלד, חוק שימור האנרגיה קשור לנושא הזה.

 

בכך שאתה מחבר רצועה נוספת עם מאוורר אתה צריך אנרגיה כדי לסובב אותו ואז האנרגיה הזו נלקחת מהמנוע והיא דוחפת אויר. אתה מוסיף למנוע אוויר כדי לחזק אותו אבל אתה לוקח אנרגיה כדי להכניס את האוויר הזה, ובגלל שאתה לא יכול ל"המציא" אנרגיה אז היא צריכה להגיע מאיפה שהוא ומכאן חוק שימור האנרגיה, מה שאתה נותן=מה שאתה מקבל.

אתה נותן אנרגיה מהמנוע לסיבוב המאוורר וככה מוריד את הכוח שלו=אתה נותן אויר למונע וכך מעלה את הכוח שלו.

סליחה אבל מה הקשקוש הזה?

לפי מה שאתה אומר טורבו וסופרצ'ארג'ר לוקחים אנרגיה ורק מחזירים את אותה הכמות בחזרה... במציאות זה לא עובד ככה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואללה, כמה שהנושה הזה ניטחן כאן... אבל בכל זאת אני אגיב...

חוק שימור האנרגיה הוא דבר מגניב, אין ספק...

אבל כשאתה מחבר צ'ארג'ר או טורבו אתה לא מחבר מכשיר שרק "גוזל, את אנרגית התנועה של המנוע, אלא אתה מוסיף לו כוח + פיצוי על ה"אובדן" של הרכיב...

אם למשל תחבר צ'ארג'ר למנוע, ואת היציאה שלו תחבר, באופן תאורטי כמובן, לכניסת האוויר לתא הנוסעים, אתה מפסיד כוח מנוע. למה? כי הכוח של המנוע מיתבזבז על "איוורור" תא הנוסעים...

בוא ניקח את זה צעד אחד קדימה...

פעם לא היה גל זיזים לשסתומי היניקה. הינקה היתה "מושכת" את השסתומים כנגד קפיץ מאוד חלש.

אז מה היה לנו שם? שסתומים שאין להם היתנגדות, חיסכון בעוד רכיבים מיסתובבים, אין הרבה חיכוך והפרעות...

בתמורה אתה מקבל ציפת שסתומים ב 500 סל"ד ומנוע 12 ליטר שמפיק 7-8 כ"ס :roll:

שאלה? האם גל זיזים גוזל אנרגיה מהמנוע? כן, בטוח! אבל התמורה שלו היא גבוהה בהרבה!!!

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שהאוויר הנוסף שנכנס למנוע גורם לבערה טובה יותר של הדלק, ולהזרקה של יותר דלק למנוע. ככה שחוק שימור האנרגיה הוא נכון, אבל יש פה אנרגיה כימית (פוטנציאלית) נוספת שהופכת לתנועה (+ חום). וזה נותן יותר כוח ממה שהמגדש צורך מהמנוע.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...