Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

1:18 - תמונות מאלבום דגמי BMW


שימו לב! השרשור הזה בן 3014 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחד מהדגמים האחרונים שקבלתי ב 2013 הוא ה X3 דור 2 (F25).

העובדה שרק עכשיו אני מפרסם פוסט שלו, יכולה להעיד מה היחס לי אליו.

מלכתחילה הוא אינו מהדגמים החשובים באוסף, והוא היה דגם ה X היחיד שלא היה לי.

קיוויתי שהוא ייצא בלבן כדי להשלים את כל ה Xים האחרים מאותו הדור (X5 X6 X1) שהם בלבן אצלי באוסף.

זה כנראה כבר לא יקרה כי השמועות אומרות שהחברה שייצאה אותו RMZ נסגרה. (הם לא הופיעו השנה בתערוכת נירנברג כמו בשנים קודמות, ודגמים אחרים שלהם שהיו אמורים לצאת בנה שעברה, לא יצאו בסופו ל דבר).

לדגם הזה אין מזל כי החברה הראשונה שהוציאה אותו Hot works או absolute hot פשטה את הרגל ונעלמה. הדגמים שהם הוציאו היו דגמי הדילר.ב 2012 קמה חברה חדשה בשם RMZ שקנתה את המולדים של ה X3 והחלה מייצרת אותם בכמה צבעים, כדגמי הובי אבל גם היא כנראה נסגרה.

 

 

ההכרות הראשונה שלי עם RMZ היתה עם ה 5GT. דגם נהדר שהיה מבחינתי "דגם השנה" בשנה הקודמת. גם התמונות שראיתי של ה X3 עשו רושם טוב, כך שהייתי אופטימי לגבי הדגם למרות שמעולם לא יצא לי לראות אחד במציאות.

 

 

אז איך הדגם?

הדבר הראשון שמייד קפץ לעין כשהוצאתי אותו מהקופסא הוא שיש הבדלי גוון בין הפאנלים של הגוף. לא מדובר בהבדל מין הפגושים לשאר הגוף שנפוץ בדגמים מסויימים, אלא ממש בין כנף לדלת למכסה מנוע. מרגיז מאוד!

הדבר המרגיז השני הוא גימור הפנים של הקורות, יותר נכון חוסר גימור הפנים של הקורות:

כל קורות הרכב חסרות את דיפון הפנים וסתם צבועות בצבע החיצוני של הרכב. לא מתאים לדגם ברמה הזאת.

 

 

כל השאר בסדר גמור ובסה"כ הדגם נראה טוב, עם נוכחות, מאסיבי וכבד, אבל הדגם שיכול היה להיות מהטובים שבאוסף, נופל הרבה מאחור בגלל הנ"ל.

אפשר כמובן לצבוע את הדגם מחדש ולתקן גם את הקורות הפנימיות, כך שהמצב הפיך.

 

 

 

 

+

- פסי הכרום מסביב לחלונות הם באמת פסי כרום ולא צבע כסף.

- הגלגלים עשויים יפה. צבע החישוקים משכנע ולא נראה פלסטיק זול. לא שכחו לצבוע את הברגים בשחור.

הצמיגים בחתך הנכון ובקוטר הנכון.

- דיסקי בלמים ממתכת, מה שכמובן מוסיף למראה המלוטש של הדגם.

- פרופורציות מושלמות

- רווחים בין פאנלים בסקייל: צמודים מאוד, למעט בין הדלתות והכנפיים הקדמיות שם הרווחים בינוניים.

- פנים ברמה של קיושו! (למעט הקורות)

- המנוע עשוי יפה, תלת מימדי ורואים את הרדיאטור דרך הגריל המתכתי.

- צירי הדלת האחורית נסתרים. ב 5GT וב X5 של קיושו למשל, הצירים ענקיים ונראים דרך החלונות, מה שהורס ממראה הדגם.

 

 

-

 

 

- צביעה לא אחידה מבחינת גוון הצבע. פאנלים שונים בגוונים שונים.

- אין דיפון פנים לקורות הרכב והן צבועות בצבע החיצוני

 

 

לסיכום:

כשרוב הדגמים שיוצאים היום הם דגמי רזין, כל דגם דייקאסט שמגיע הוא חגיגה, שנפגמה מעט בגלל צביעה לא ברמה של שאר הדגם.

 

 

P1110129_zpscd85ac9a.jpg

 

 

P1110160_zps268d9add.jpg

 

 

P1110122_zps6ce80c71.jpg

 

 

P1110120_zps87765840.jpg

 

 

P1110115_zps74557121.jpg

 

 

P1110152_zps84a1f567.jpg

 

 

P1110138_zpse4d1ec2a.jpg

 

 

P1100760_zpsd31e63f9.jpg

 

 

P1100777_zpsdf81e005.jpg

 

 

P1100781_zps1ebd43f6.jpg

 

 

P1100799_zps174aca9a.jpg

 

 

P1100798_zps8a849006.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אאאההרראאאאההה אני רוצה גם

איזה יופי של הודעה כמו כולם גם אני נהנה מכל הודעה שלך כייף לא נורמלי

אני אשמח מאוד לראות עוד תמונות של שני האלפינות ביחד כל כך מעצבן אני לא מצליח לעקוב אחרי כל היציאות של הדגמים החדשים יותר מידי מהר ויותר מידי מההכרזה ועד היצור אני לא עומד בקצב הויטרינה לא עומדת בקצב והארנק שלי רייק

 

 

ושוב תודה על ההודעה והתמונות המרהיבות שלך

בברכה , איציק

אוסף כלי רכב מיניאטוריים 1:18

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם הראשון שלי בשנת ב 2014 הוא של סדרה 7 הכי יפה - ה E38.

ה E38 הוא הדור השלישי של סדרה 7 שיוצר בין השנים 1995-2001. למעט הדור הראשון, זה היה הדגם הנוסף שהיה חסר במשפחת ה 7, והיה הכי חסר. כמו ה E39, שנים חיכיתי שייצא דגם שלו. לא היה ברור למה אף חברה לא הוציאה את הדגם קודם. הרכב הזה היה אחד מרכבי ג'יימס בונד, מה שכבר יכול להבטיח שהדגם יהיה בסט סלר. אבל, הוא מעולם לא יצא והשאיר חור ענקי אצל אספני BMW.

 

 

בהפתעה גמורה, בשלהי 2013 הכריזו otto על דגם של ה E38. בתערוכת נירנברג הדגם אפילו לא הוזכר. יש חברות שמציגות דגמים בתערוכה, ולוקח עוד כמה שנים עד שאנו זוכים לראותם. אצל otto שיש להם זמן פיתוח קצר מאוד, זה הפוך.

מהתמונות ששחררו אז מאוד לא התרשמתי בלון המעטה. הדגם נראה מאכזב מאוד מכמה סיבות:

 

 

הדגם הוא של ה 7 הכי חזקה ה 750iL עם מנוע 5.4 ליטר V12 אימתני. otto בחרו בגרסת בסיס הגלגלים המוארך שלאחר מתיחת הפנים. חבל, כי הגרסה הקצרה יותר יפה ומתאימה לעיצוב החטוב הנמוך שלה.

החישוקים שנבחרו והצמיגים הבלוניים גם הם הורסים את המראה של ה 7 הכי הספורטיבית. בחירה ממש אומללה לדעתי.

ישנם אי דיוקים בולטים לעין הן בפנסים והגריל מקדימה והן בפנסים האחוריים.

לא עפתי על הצבע הכחול המשעמם. הייתי מעדיף צבע בהיר, רצוי כסוף.

 

 

למרות הכל, הזמנתי את הדגם מייד כשהוא יצא. לא נראה שבשנים הקרובות חברה אחרת תעשה דגם שלו, ודגמי otto נחטפים במהירות כך שרצוי לא לפספס ולשלם אח"כ הרבה יותר. אני מאמין שהדגם הזה ייצא במהדורה נוספת בצבע אחר בעוד שנה שנתיים.

 

 

כשפותחים לראשונה את הקופסא של דגם חדש, תמיד יש חשש שלא נגלה דפקטים ושהדגם לא מושלם. כשמדובר בדגם של otto, החשש כפול אם לא יותר...

ההפתעה הראשונה היתה שהדגם מושלם. הצבע פרפקט, אין מריחות וכתמי דבק וכל החלקים והמדבקות ישרים ובמקום.

ההפתעה השנייה היא שבמציאות הדגם נראה הרבה יותר טוב מבתמונות. אומנם אי הדיוקים שרואים בתמונות קיימים, אבל הסה"כ הכללי חיובי מאוד והדגם נראה טוב.

 

 

+

 

 

- עובר בקלות את מבחן הויטרינה. צורת הדגם נאמנה למקור וכן ה"ישיבה"

- צביעה חלקה ללא פגמים

- פנים מפורט לא רע יחסית לדגם רזין שאינו נפתח.

 

 

-

 

 

- הכרום סביב כליות הגריל קדמי עבה מאוד. ברכב האמיתי הוא עדין אבל בדגם המסגרת עבה מידי.

- שימוש בצבע כסף במקום כרום למסגרות החלונות ופסי הקישוט שעל הפגושים

-הפלסטיק של הפנסים הקדמיים עבה ורואים את שבירת האור בקצוות (לאורך היקף הפנס) מה שיוצר מראה מוזר לפנסים.

הדבר ניתן לתיקון ע"י השחרת היקף הפנס.

- קו העליון של הפנסים האחוריים אמור להיות ישר ולא קמור כמו בדגם.

 

 

לסיכום:

עם גלגלי ה M (כמו שעל ה 750 בסרט Tomorrow Never Dies), טיפה מונמכת ותיקון מסגרת הגריל העבה, הדגם ייראה מושלם. ועדיין - הלוואי שהוא ייצא יום אחד בדייקאסט...

 

 

P1100805_zpsf1c720c0.jpg

 

 

P1100823_zps9b538eab.jpg

 

 

P1100840_zps121adabe.jpg

 

 

P1100832_zps72db44e6.jpg

 

 

P1100827_zpsee282262.jpg

 

 

P1100826_zps2d690b69.jpg

 

 

P1100816_zpsa5c3751d.jpg

 

 

P1100811_zpsda867faf.jpg

 

 

P1100806_zps35de0b55.jpg

 

 

P1100870_zps199db502.jpg

 

 

P1100869_zps11446991.jpg

 

 

P1100868_zpsd023aebe.jpg

 

 

P1100860_zps87f3a755.jpg

 

 

P1100859_zps3bf9a8f4.jpg

 

 

P1100853_zps0a34d0f7.jpg

 

 

P1100828_zpsb2a9b3a2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חג שמח!

 

 

הדגם הלפני אחרון שלי לשנת 2013 (הפעם זה סופי :lol: ) הוא של הדור הנוכחי של סדרה 3, בגרסת הטורינג.

הדגם מצטרף לדגם הסדאן שקניתי מוקדם יותר השנה וסקרתי אותו:

http://www.mincars.com/viewtopic.php?f=3&t=3378

 

 

אז הפתעות אין בדגם הזה, הוא ממשיך את הקו של קודמו, דגם ברמה בינונית, עם אותם חסרונות. אפילו את השגיאה במדבקת החלון הקדמי "Connectd Drive" לא טרחו לתקן גם פה. חבל שאין את השיפור המיוחל מדגם לדגם.

 

 

הכי הפריע לי בעין הרווח בין קו מכסה המנוע הקדמי לגריל העולה על מעל לפנסים. גם ברכב האמיתי אני לא ממש אוהב את קו הרוחב הזה שנראה כמו צלקת של ניתוח קיסרי. הייתי מעדיף משטח אחיד של מכסה המנוע עד הכליות.

בדגם הרווח הזה לא ממש עדין ובדגם בצבע לבן זה בכלל בולט.

(בצילומים בחרתי זוויות צילום שיטשטשו את זה...)

 

 

התגובה האחרונה של אסף לפוסט על הסדאן היתה:

"לא בטוח שאם קיושו היו מוציאים את הדגם הזה כיום הם היו עושים עבודה יותר טובה"

 

 

דגמי הדור הקודם של סדרה 3 שקיושו עשו, הם ברמה גבוהה בהרבה מהדגמים האלה של פראגון. זה לא שפראגון גרועים, פשוט הם לא מצליחים להיכנס לנעליים של קיושו.

 

 

מאחר וזה לא דגם בעל חשיבות באוסף, אוותר הפעם על סקירה מפורטת שלו.

 

 

 

 

P1100699_zps23b38c24.jpg

 

 

P1100700_zpscc5f370b.jpg

 

 

P1100704_zps6a5f7914.jpg

 

 

P1100711_zps6b57055a.jpg

 

 

P1100729_zps0bd8cb27.jpg

 

 

P1100738_zpsccb0f2bd.jpg

 

 

P1100697_zpsc2f3d40c.jpg

 

 

P1100693_zps754ebd70.jpg

 

 

P1100691_zpsddedd107.jpg

 

 

P1100677_zps7e149815.jpg

 

 

P1100670_zpsb3e50b5e.jpg

 

 

P1100662_zps1fee84db.jpg

 

 

P1100654_zps2a8383c1.jpg

 

 

P1100653_zps9910c745.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים מדהים מדהים

עושה חשק לכל האלפינות באוסף

תודה רבה על הסיכום ההסבר ובכלל על התמונות המיוחדות שלך

בברכה , איציק

אוסף כלי רכב מיניאטוריים 1:18

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנה האחרונה אצלי באוסף הייתה שנת דגמי הרזין. לפני שנה היה האוסף מורכב מדגמי דיקאסט בלבד.

תוך שנה התחדשתי בדגמי רזין של otto, BoS, Neo

רגשות מעורבים יש לי לדגמים האלה. כן, הם יפים חיצונית והרווחים בין הפאנלים מושלמים - בדיוק בסקייל, אבל הם "מתים". רק מעטפת חיצונית ושום דבר אינו נפתח, והגלגלים קבועים קדימה ולא פונים. לא מזמינים לגעת בהם, לשחק איתם ולהנות מהפרטים הקטנים שבפנים תא הנוסעים המטען והמנוע. ולהוסיף לצד השלילי, ההרגשה היא שמשלמים מחיר מלא של דגם דייקאסט ומקבלים מוצר שמספק חצי חוויה.

ובכל זאת, בעולם שבו דגמי הדיקאסט היוצאים הולך ומצטמצם בעיקר למכוניות על, ודגמים שהם חובה לאספן BMW נראים כחלום רחוק בדיקאסט, דגמי M5 קודמים שיוצאים פתאום ברזין, נחטפים על ידי בלי לחשוב פעמיים,שהרי אם עד היום הם לא יוצרו בדייקאסט, מה הסיכוי שזה עוד יקרה...

 

 

גם דגמי הדיקאסט החדשים של BMW זה לא מה שהיה פעם. קיושו כבר לא היצרן העיקרי והרישיון עבר לפארגון שהדגמים שלהם נחותים (לא במחיר...) מקיושו. גם א"א כבר לא מוציאים דגמי BMW חדשים (ה 700 שתצא בתחילת השנה הבאה היא לא בדיוק דגם חדש כי כבר לפני כמה שנים הם הוציאו את גרסת המרוצים ועכשיו את גרסת הכביש).

 

 

לפני שלוש שנים הופיעו תמונות ראשונות של דגמי BMW של שחקן חדש בשוק: Hot works או absolute hot . היו אלה ה X3 הנוכחית וה 5 GT. ה X3 הספיקה לצאת כדילר תחת המותג הזה, אבל החברה פשטה את הרגל ונעלמה.

ב 2012 קמה חברה חדשה בשם RMZ שקנתה את המולדים של ה X3 וה 5GT והחלה מייצרת אותם. עפ"י התמונות, הדגמים נראו טוב, אבל אין כמו מראה עיניים כדי לשפוט חברה חדשה.

בתערוכת נירנברג האחרונה, הציגה RMZ גם את דגמי ה 6 קופה וקבריו הנוכחיים, שהם הדגמים הראשונים מפיתוח עצמי, אולם הדגמים האלה עדיין לא יצאו לשוק.

הבעייה העיקרית של החברה הזאת היא מפיצים. אין לה כלל מפיצים באירופה וקשה להשיג את הדגמים שלה. למעט אספנים יש את הדגמים שלה כך שלא היו לי הרבה הזדמנויות להבין איך הדגמים.

תג המחיר הראשוני של 150$ והנושא (5GT) לא גרמו לי למהר לקנות את הדגם. לאחרונה מצאתי את הדגם למכירה באיביי במחיר טוב וקניתי את דגם ה RMZ הראשון באוסף.

 

 

הדגם הגיע ממש מהר. בדגם ראשון של חברה חדשה (ובמיוחד שעוד לא ראית קודם בעיניים) יש התרגשות מיוחדת. זה לא עוד קיושו... הרגשה דומה היה לי עם הדגם הראשון של otto, וגם עם BoS ו NEO. הסקרנות לראות מה הם שווים בתקווה שיהיו טובים...

כבר מהקופסא אפשר להבין שמדובר בדגם ברמה גבוהה. האריזה יפה ויחודית: חלקה התחתון קלקר והעליון פלסטיק שקוף כך שניתן לראות את הדגם גם כשהוא יושב באריזה. לדגם מצורף מברג פיליפס קטן עם הלוגו של RMZ (מיותר ולא נוח. עדיף מברג נורמלי שפותח את ברגי התחתית ללא בעייה). כמו כן מצורפת מטלית ניקוי ייעודית שזה שימושי מאוד.

 

 

כמו בדייטים, הרושם הראשוני קובע ולא צריך יותר מכמה שניות כדי לדעת אם התאהבת...

 

 

הלווווווו דגם דיקאסט ברמה גבוהה, כמה התגעגעתי לכאלה. וכן, ועוד איך היה קליק.

 

 

ה 5 GT, עוף (יותר נכון ג'מוס) מוזר של BMW. רכב לא ממש מובן לי. זה מתחיל בשם שלו. ל GT (gran turismo יש קונוטציות למרכב קופה קליל 2 דלתות, לא בדיוק המראה של המכונית הזאת. היא נקראית גם סדרה 5 למרות שהיא מבוססת על ה 7 ובאורך שלה. העיצוב החיצוני לא משהו בלשון המעטה. מכונית נישה של BMW שהיא לא בסט סלר. (אני אישית ראיתי רק אחת על הכביש בארץ). אבל כנראה שב BMW חשבו שזה רעיון טוב ועשו דגם GT גם לסדרה 3 החדשה.

 

 

גם הדגם הזה שייל לקטגוריית ה "זה BMW אז הוא צריך להיות באוסף" ולא מרשימת הדגמים הנחשקים שתמיד רציתי...

אבל כמה אני שמח שקניתי אותו. איזה כיף לפתוח את כל הדלתות שלו ובדגם הזה (כמו ברכב האמיתי) יש פיצ'ר מיוחד של דלת תא מטען כפולה: גם סדאן וגם האצ'בק.

איזה כיף לראות סוף סוף דגם שאפשר לראות את הרדיאטור שלו מבעד לסבכי הגריל.

הרבה יותר נחמד לצלם דגם שאפשר להטות את הגלגלים שלו לזוויות שונות.

 

 

אז איך הדגם?

כבד, במשקל 1.2 ק"ג הוא קוטף בקלות את תואר הדגם שוקל הכי הרבה באוסף שלי.

 

 

+

- פסי הכרום מסביב לחלונות הם באמת פסי כרום ולא צבע כסף.

- הגלגלים עשויים יפה. צבע החישוקים משכנע ולא נראה פלסטיק זול. לא שכחו לצבוע את הברגים בשחור.

הצמיגים בחתך הנכון ובקוטר הנכון.

- דיסקי בלמים ממתכת, מה שכמובן מוסיף למראה המלוטש של הדגם.

- צביעה חלקה ללא רבב. היתה לי התלבטות לגבי איזה צבע לבחור. יש לרכב הזה צבע ייחודי מדהים ביופיו בשם neptun blue שהוא הבחירה הראשונה שלי בהיותו באמת צבע ייחודי באוסף, אבל בתמונות ובבקורת של אספנים אחרים רואים בזוויות מסוימות הבדלי צבע בין הדלתות לשאר הגוף. מאחר וראיתי לא מעט דגמים עם הבעייה הזאת החלטתי לא לקחת סיכון וללכת על בטוח: צבע לא מטאלי שנראה טוב על כל BMW: ה alpine white.

- פרופורציות מושלמות

- רווחים בין פאנלים בסקייל: צמודים מאוד, למעט בין הדלתות והכנפיים הקדמיות שם הרווחים בינוניים ובצבע לבן זה מודגש.

- פנים ברמה של קיושו!

- דלת אחורית מפוצלת לשניים עשוייה היטב

- המנוע עשוי יפה, תלת מימדי ורואים את הרדיאטור דרך הגריל.

 

 

-

 

 

- לדלתות בדגם יש מסגרות מסביב לחלון. חבל שברכב האמיתי החלונות נטולי מסגרות... לא מבין איך עושים שטות כזאת...

- הייתי מוציא את הגלגלים הקדמיים מ"מ החוצה. נראים לי טיפה שקועים מידי.

- צירי הדלת האחורית גדולים מידי ונראים דרך החלונות. בדגם ברמה כזאת לא הייתי מצפה לראות אותם.

 

 

לסיכום:

אחרי שנה של הרבה דגמי רזין, לחזור לדגם דיקאסט שעשוי כמו שאני מצפה, ובמחיר שפוי, זאת הנאה גדולה. לכן זהו "דגם השנה" שלי!

 

 

P1100618_zps0dd6e6bf.jpg

 

 

P1100630_zpsc78c11c1.jpg

 

 

P1100620_zps2c125415.jpg

 

 

P1100609_zps1d778337.jpg

 

 

P1100593_zps0734c87b.jpg

 

 

P1100586_zps7bfc669b.jpg

 

 

P1100559_zps722b9496.jpg

 

 

P1100558_zps4edfd69e.jpg

 

 

P1100556_zps87d8d498.jpg

 

 

P1100542_zps8fc6fe1c.jpg

 

 

P1100553_zps41febcdf.jpg

 

 

P1100554_zpsbf6622e3.jpg

 

 

P1100573_zps4ca5c9bf.jpg

 

 

P1100582_zps80f0cb85.jpg

 

 

P1100592_zpsd5000f3a.jpg

 

 

P1100607_zps2cbdad79.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגם חדש אצלי באוסף הוא ה 1600GT.

זהו הדגם הראשון שהוציאה החברה (החדשה?) בשוק BoS קיצור של best of show, שם יומרני משהו.

האם הדגם הוא באמת best of show? הנה הרושם שלי:

 

 

אז מי היא BoS? זהו בעצם ליין של otto של בעיקר מכוניות גרמניות משנות ה 60-70 המיוצר עבור modelcarworld חנות דגמים גרמנית, שכמעט ורק בה ניתן למצוא את הדגמים האלה. ה 1600GT הוא הדגם הראשון של החברה הזאת (הקוד שלו הוא BOS001).

רואים מייד שהדגם הזה הוא מבית היוצר של otto: דגם רזין בסטנדרט הרגיל שלהם, שנראה בהחלט טוב, אבל חסר עוד כמה טאצ'ים קטנים כדי שיהיה מושלם. אריזת הקלקר גם היא אותה אריזה שמתפוררת בידיים והדגם עטוף בדיוק באותה צורה של דגמי otto.

מי שבכלל היה אמור להוציא דגם ב 1:18 של הרכב הזה היו אוטוארט שהדגם הזה הופיע כמה שנים ברשימה שלהם:

70556 1/18 BMW 1600 GT (COLOR TO BE ADVISED)

 

 

וכמו הרבה דגמים אחרים, נעלם מהרשימה המובטחת בשנה שעברה.

 

 

אז במקום אוטוארט (אבל באותו מחיר...) קבלנו דגם רזין של otto, סליחה... BoS

 

 

כל כך הרבה דגמים היום הם רזין ונראה שהם כאן כדי להשאר. דגמי רזין של BMW יש לקבוצת otto הכוללת את otto, BoS, GT spirit וגם NEO שממוצבת גבוה יותר הוציאה את ה 3200CS. (ב 1:43 הם הוציאו עוד כמה דגמים)

 

 

ה BMW 1600GT בכלל לא נולדה כ BMW, אלא כ Glas GT.

Glas היתה חברה עצמאית שייצרה מכוניות מתחילת המאה ה 20 עד 1966, אז נקנתה ע"י BMW.

סדרת ה GT של Glas עוצבה ע"י המעצב האיטלקי Frua ויוצרה החל מ 1964 עם מנוע 1300 סמ"ק וב 1965 עם מנוע 1700 סמ"ק.

ב1966 נקנתה החברה ע"י BMW ששתלה את מנוע ה 1600 החזק יותר של ה new class וכן את המתלה האחורי שלהם ששיפר את ביצועי ויציבות המכונית. חיצונית, כמתבקש במכוניות BMW, שונה הגריל לגריל הכליות המסורתי של BMW, והפנסים האחוריים שונו לאלה העגולים של ה BMW 1602 מאותה שנה.

המכונית יוצרה עד אוגוסט 1968 כשבסה"כ יוצרו 5,376 מכוניות Glas ועוד 1259 תחת BMW.

 

 

הדגם הזה הוא מסוג הדגמים שקונים בלי להכיר את המכונית האמיתית, רק כי זאת BMW וחובה שתהיה באוסף. למעשה רק בגלל הדגם חקרתי על המכונית.

מה שבולט לעין הוא שהפנסים הקדמיים בדגם נראים גדולים מידי בהשוואה למכונית האמיתית

 

 

P1020945.jpg

 

 

חוץ מזה, הדגם בהחלט נאמן למקור (עפ"י התמונות).

הצבע חלק ואחיד ברמה גבוהה. לא מצאתי שום פגמים בדגם :)

הגריל הוא photoetched עדין מאוד, ורוב חלקי הכרום עשויים היטב. "קיצור הדרך" היחיד הוא שבמקום כרום סביב מסגרות החלונות, השתמשו בהדפסת קוים אפורים על החלונות.

 

 

פנים הרכב בסיסי למדי, אבל גם הרכב האמיתי כזה. יש תופסנים לחגורות הבטיחות רק שאת החגורות לא שמו (אמרנו כבר שזה otto?). גלגל ההגה דמוי העץ צבוע יפה.

 

 

הדגם בהחלט יפה ומלוטש, אבל לא מצדיק תג מחיר של 100 יורו (וזה עוד המחיר הכי זול בנמצא). בסה"כ מדובר בדגם אופייני של otto שעולה כפול מדגם אופייני של otto. ההצדקה של היצרן היא שמדובר במהדורה מוגבלת של 1000 יח' - חצי מכמות אופיינית לדגמי otto ולכן המחיר הגבוה, אבל מבחינת טיב הדגם אין פה ערך מוסף.

הדגם נראה מעולה בתצוגה, אבל Best of Show ? לא יותר מאשר דגמי otto.

 

 

P1100410_zps024115ef.jpg

 

 

P1100422_zps31a901ba.jpg

 

 

P1100423_zps6b9f8593.jpg

 

 

P1100451_zpsadfed2db.jpg

 

 

P1100458_zps1560ff6c.jpg

 

 

P1100462_zpsa38e4d27.jpg

 

 

P1100469_zps9611c9b3.jpg

 

 

P1100470_zpsa14efec1.jpg

 

 

P1100480_zps5c71a6fe.jpg

 

 

P1100482_zps06c49dd9.jpg

 

 

P1100484_zpsd2656cb3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום פסטיבל דגם ה 325i קבריו שקבלתי, צילום קבוצתי עם אחיותה הצעירות יותר.

חסר כמובן הקבריו של הדור הראשון - ה E21, אבל עדיין לא יצא לו דגם ב 1:18

 

 

בצילום מופיעות:

E30 - ה 325i של otto

E36 - ה 325i של UT

E46 - ה 328i של קיושו בשני צבעים

E93 - ה 335i של קיושו

 

 

ה M3 קבריו לדורותיהן יוצגו בפוסט אחר.

 

 

P1100143_zpscdc20e9d.jpg

 

 

P1100144_zps7ef40717.jpg

 

 

P1100145_zps24c5975a.jpg

 

 

P1100146_zpsabc80992.jpg

 

 

P1100147_zps0054fde9.jpg

 

 

P1100148_zpsf1a6812a.jpg

 

 

P1100149_zpsf263121f.jpg

 

 

P1100150_zpse645c5bd.jpg

 

 

P1100151_zps70cee0ec.jpg

 

 

P1100164_zps70247b8f.jpg

 

 

P1100170_zpsdcfb71e9.jpg

 

 

P1100176_zps977a62a5.jpg

 

 

P1100182_zps87cbcd65.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קבלת הדגם של ה E30 קבריו נותנת לי סיבה לצלם את צילום משפחתי של הדגמים שבאוסף שלי ועוד סט של ארבעה דורות של סדרה 3 קבריו.

 

 

ה E30 הוא רכב חשוב ביותר בפנתיאון של BMW. האייקון של שנות ה -80, מכונית היאפים של אז, ומכונית ה "שיפורים" כיום שזכתה להצלחה רבה בכל העולם, והיום היא כבר נחשבת ובצדק למכונית קלאסית.

אגב מכונית "שיפורים", כמעט ולא ניתן למצוא מכונית במצב המקורי כיום כי היא מבוקשת מאוד לקיסטומים, ומכוניות במצב אורגינלי הפכו לנדירות.

 

 

עד לפני כשנה, היתה לי רק מכונית אחת במשפחה: ה M3 הראשונה (1986) של מיניצ'אמפס. דגם בינוני שהמגרעות העיקריות שלו הם גלגלים קטנים ושקועים מידי ופנסים קדמיים עם הנקודות השחורות המרגיזות במרכז. אמנם הם מינימליות בדגם הזה אבל עדיין שם.

אוטוארט הוציאו את הגרסאות המאוחרות והשריריות יותר של ה M3 האיוו ו cecotto. יש לי בעייה עם הדגמים של א"א שבגללה לא צרפתי ולא מתכנן לצרפם לאוסף: הפרונט שהוא סימן ההיכר של הרכב הזה, מעוות יחסית לאמיתי: הכליות גבוהות ומודגשות החוצה מידי, הפנסים אטומים וחסרי מבע ושקועים עמוק מידי בתוך הגריל. הדגם של א"א פשוט לא מעביר לי את ההרגשה שה E30 מעבירה.

 

 

התמונה שמצאתי באינטרנט מראה את הבדלי הפרונט בין דגמי א"א הימניים למיניצ'מפס השמאלי:

15935934cz.jpg

 

 

אז הרבה מאוד שנים, ליתר דיוק 8 שנים, אני עם דגם יחיד ובודד של ה E30 - ה M3.

מוזר שלרכב כזה אהוב עם כ"כ הרבה אוהדים, לא יצאו עוד דגמים למעט ה M3 הסגורה.

 

 

ואז באו otto והוציאו את ה M3 בגרסת הקבריו. זה היה הדגם הראשו שלי של otto ואני זוכר את ההפתעה לטובה כשפתחתי לראשונה את הקופסא והוצאתי את הדגם הזה. היתה הרגשת וואו שהיתה חסרה לי כאספן שנים רבות, לקבל דגם שנראה מושלם, בצבע אדום בוהק ללא רבב שנראה חיצונית בליגת דגמי הרזין היקרים, ובמחיר שפוי ביותר.

אחרי ההתלהבות הראשונית, שמתי לב שהחישוקים נראים קצת שונה ממה שזכרתי. חישוקי ה BBS ששמו על הדגם הם בעלי קימור של החישורים ולא ישרים. קיימת גרסה של חישורים קמורים, אבל בחישוקי שלושה חלקים אמוקים, וזה לא החישוק ב M3. כמה חודשים אח"כ הוציאו otto לראשונה דגם שלא מייצג את המכונית הכי חזקה (M3), אלא גרסה יותר פשוטה - ה 325is. אומנם גם רכב זה הוא לא "עממי" במיוחד, אבל בלי כל הניפוחים של ה M3, הוא נראה קרוב יותר למכוניות הכביש הרגילות 316,318,320 . גם דגם זה צויד בחישוקי BBS 16 אינץ.

באיביי נמכרים החישוקים האלה ע"י משפרים למינהם, ושמתי יד על כמה סטים. סט אחד שימש לפרוייקט הקסטום הראשון שלי בעת הזאת: החלפת גלגלי ה M3 קבריו.

עוד נקודה לזכות otto היא קלות פרוק הדגם והגלגלים. תוך שתי דקות זכתה ה M3 קבריו בגלגלי BBS תקניים.

סט נוסף מיועד ל M3 של מיניצאמפס הגלגלים שלה לא יפים והורסים את מראה הדגם.

 

 

בחזרה ל 325is: נראה טוב במבחן הויטרינה אבל סובל מבעיות ה QA של otto: צבע לא מושלם ומריחות דבק. הצבע שנבחר לדגם הזה יפהיפה. דגם זה כמו הקבריו שיצאה לאחרונה מייצגים את דגם מתיחת הפנים בשלהי חיי הרכב וחבל שלא את הדגם המקורי המקושט בפסי כרום בפגושים סביב החלונות ופסי הקישוט הצידיים.

 

 

את ה 325i קבריו סקרתי בפוסט הקודם.

מקווה ש otto יגדילו את המשפחה הזאת עוד. יש עוד דגמים רבים שאפשר להוציא: הטורינג, הסדאן 4 דלתות, הדגמים המקוריים והלוואי וגם 316 פשוטה...

אז עכשיו תמונות משפחת E30:

 

 

P1100112_zps56d6ba70.jpg

ה M3 נראות רחבות יותר בזכות ניפוחי הכנפיים

P1100113_zpsfae256fb.jpg

 

 

P1100117_zpsf5a9d39e.jpg

 

 

P1100118_zps11f3724d.jpg

 

 

P1100120_zps2a1e88e5.jpg

 

 

P1100121_zpsd1cf5134.jpg

 

 

הבדלי הפנסים בין הדגם שלפני מתיחת הפנים (M3) לדגם שאחרי מתיחת הפנים (325)

P1100128_zps1c2ce8f9.jpg

 

 

P1100131_zps93aaa53d.jpg

 

 

P1100134_zps361b6996.jpg

 

 

P1100135_zpsf3616ea0.jpg

 

 

P1100137_zps07b48a53.jpg

 

 

P1100138_zps30df0ac4.jpg

 

 

P1100140_zpsd688e6de.jpg

 

 

P1100142_zps72270716.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כששני אספני בימרים נפגשים קורים הדברים הבאים:

 

 

1. כמות הדגמים שמתעסקים איתם מוכפלת

2. שמונה שעות עוברות בלי שמרגישים

3. דגמים חדשים יוצאים לראשונה מהאריזה

4. המצלמה נשלפת ויוצאות התמונות הבאות:

 

 

הנושא העיקרי במפגש היה משפחת ה E46.

אביב הביא איתו שלושה דגמים מהמשפחה הענקית שיש לו ואני הוספתי את הדגמים שיש לי באוסף.

קבצנו אותם לצילום משותף והחלטנו שבפעם הבאה, במפגש חנוכה, נערוך צילום שיכלול את כל הדגמים של המשפחה הזאת, כך שכל מי שיש לו דגמים של ה E46, מוזמן להביאם :)

 

 

כמה תמונות שצלמנו:

P1100227_zpsd6f85367.jpg

 

 

P1100229_zps29d9f743.jpg

 

 

P1100232_zps274c5f50.jpg

 

 

P1100231_zpsda2c5e76.jpg

 

 

P1100238_zpsc8161cad.jpg

 

 

P1100241_zpse2b07339.jpg

 

 

P1100245_zps705e3e31.jpg

 

 

P1100326_zpsa7154089.jpg

 

 

P1100331_zpsdbef6248.jpg

 

 

P1100337_zpsc3185d50.jpg

 

 

P1100345_zps0116ec9d.jpg

 

 

P1100348_zpse8153126.jpg

 

 

P1100353_zps7f3b6946.jpg

 

 

P1100358_zps3f7db3af.jpg

 

 

P1100361_zpscf6ca914.jpg

 

 

P1100363_zpsc41f396b.jpg

 

 

P1100390_zpse461c9da.jpg

 

 

P1100396_zpsb8616b2c.jpg

 

 

P1100406_zpsa950ffc9.jpg

 

 

 

 

היה מאוד קשה לבחור איזה תמונות לשים כי צלמנו הרבה ויש לא מעט מוצלחות, אז זאת טעימה תמציתית מעוד מפגש בימרים מהנה.

תודה אביב על כל הדגמים שסחבת!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שנת 2013 היא שנה פורייה מאוד לדגמי BMW והאחראית העיקרית לכך היא otto.

הדגם האחרון שיצא הוא ה 325i קבריו מדור ה E30 הקלאסי והוא מצטרף ל 325is שיצא מוקדם יותר השנה ול M3 קבריו.

זאת פעם ראשונה ש otto מוציאים דגם "רגיל" ולא את הגרסה הכי חמה/חזקה. כמובן שהם התחילו ב M3 קבריו כמתבקש, אבל הפתיעו והוציאו עכשיו גרסה "רגילה" שאני אישית יותר אוהב ומתחבר אל הדגמים האלה ולא רק לגרסאות הקרביות.

זה מעודד לקוות ש otto יוציאו עוד גרסאות ל E30 כמו הטורינג והסדאן.

 

 

הביקורת הראשונה שלי היא שהדגם מייצג את המכונית של 1990 אחרי מתיחת הפנים ולקראת סוף חיי ה E30 שהשינוי הבולט הוא פגושי פלסטיק במקום הכרום ופנסים אחוריים גדולים יותר.

הבחירה של otto יכלה להיות מוצלחת יותר אם היו בוחרים בדגם המקורי עם פגושי הכרום האלגנטיים שמתאימים הרבה יותר לקווים הקלאסיים של הרכב.

 

 

הביקורת השנייה שלי היא בבחירת הצבע לדגם. אומנם שילוב צבע החוץ הכהה עם הפנים הבהיר נעים לעין, אבל הצבע הכחול לא מטאלי הזה ממש לא מתאים למכונית קבריו ספורטיבית. מדובר בצבע מאוד לא נפוץ למכוניות BMW בכלל ולקבריו בפרט. חבל שלא נבחר צבע הרבה יותר מייצג לרכב.

דבר נוסף: כמו במכונית האמיתית, בצבע כהה לא מטאלי רואים מיד כל לכלוך אבק וטביעות אצבעות. קשה לתחזק במצב מבריק את הצבע הזה.

 

 

בסה"כ מדובר בדגם otto אופייני: קווי הגוף מדוייקים מאוד, הפרופורציות והישיבה של הדגם גם כן מצויינות והמראה הכללי (aka מבחן הויטרינה) מעולה.

למרות שלא אהבתי את גוון הצבע, הצביעה עצמה יפה מאוד ללא פגמים ושיירי דבק. אבל - ברזין עצמו, רואים שקעים קטנים (כמו שמשאירה דלת נפתחת במכונית אמיתית) בשני מקומות: על מכסה תא המטען ובכנף הקדמית.

 

 

פנים הרכב עשוי טוב מאוד. לוח השעונים מפורט ונראה "חי" עם נורות המחוונים הדולקות.

יש שטיח לנהג מעל ריפוד הרצפה.

 

 

אבל יש ל otto מה לשפר:

אחד מקיצורי הדרך שלהם הוא לצבוע חלקי כרום בצבע כסף במקום. אחד מסימני ההיכר של ה 3 קבריו הוא פס כרום המקיף את תא הנוסעים. otto צבעו אותו בצבע כסף א-לה מיניצ'מפס וחבל שלא א-לה קיושו שאצלם כרום הוא כרום ולא כסף.

 

 

אין חגורות בטיחות. מאחר ומדובר בדגם קבריו, זה מייד בולט בעין. מילא בדגמי רזין סגורים שיותר קשה להבחין, אבל בקבריו?

 

 

אין גג בד מצורף. היה נחמד אם היתה האפשרות להציג את הדגם במצב של גג סגור. בדגמים זולים יותר (למשל רוול) מצרפים גג למכוניות הקבריו.

 

 

סיכום:

קצת מאוכזב הפעם אחרי שני הדגמים הנהדרים E39 ,E34 שהציבו רף באמת גבוה. האכזבה היא פחות מאיך שהדגם עשוי, ויותר מהבחירה בצבע ובגרסת מתיחת הפנים..

ראיתי כבר את רדיו משנה את הצבע המת הזה למשהו הרבה יותר חי. לזכןת otto יש לומר שהם מספקים באריזה עוד סט סמלי BMW ומדבקת 325i מאחורה. נראה לי לטובת אלה שרוצים לצבוע את הדגם מחדש :)

אני מקווה שהדגם הזה ייצא שוב והפעם בגרסה האורגינלית ובצבע יותר מתאים.

 

 

P1100024_zpscffa939d.jpg

 

 

P1100025_zpsb4d591f2.jpg

 

 

P1100026_zps4a520b2b.jpg

 

 

P1100027_zpsc536e727.jpg

 

 

P1100031_zps67f127da.jpg

 

 

P1100036_zps9c445c22.jpg

 

 

P1100044_zps4148db26.jpg

 

 

P1100045_zps03c7e638.jpg

 

 

P1100046_zps2e89319f.jpg

 

 

P1100048_zpsa66c1bc7.jpg

 

 

P1100063_zps373b61eb.jpg

 

 

P1100065_zps6bcd0c12.jpg

 

 

P1100066_zpsd64ebed4.jpg

 

 

P1100067_zps4989792d.jpg

 

 

P1100071_zpsb1912cb8.jpg

 

 

P1100073_zps80ca42c7.jpg

 

 

P1100075_zpsb9bfda5b.jpg

 

 

P1100076_zpsb37903ec.jpg

 

 

P1100079_zps879fecd8.jpg

 

 

P1100080_zps95dd5671.jpg

 

 

P1100101_zps726475cb.jpg

 

 

P1100083_zps703711e8.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנן מכוניות, די נחשקות, שקהילת האספנים מחכים שנים ולא מבינים למה אף אחד לא עוד לא הוציא דגם שלהן.

ה M5 בדורותיה הקודמים,היא דוגמה מצוינת לכאלה. ה E34 וה E39 לא זכו לדגם ב 1:18 בכל השנים שעברו למרות היותן מכוניות פופולריות ולמרות שהדגמים של הדורות שכן יצאו ה E60 וה E28 נחטפו במהירות והפכו לדגמים נדירים ויקרים כיום.

מה שעוד יותר מוזר הוא שה E34 כן זכתה לדגם של מיניצ'מפס של ה 5 "הרגילה" 535i לפני שנים רבות, והיה זה אך טבעי שהם יוציאו גם את ה M5. המולד כבר קיים והשינויים בסה"כ קטנים יחסית. אבל השנים עברו ומיניצ'אמפס לא הוציאו את ה M5 למרות שה 535i היה דגם פופולרי.

 

 

ואז באו Otto....

 

 

בנירנברג 2013 הם הפתיעו עם האב טיפוס של ה M5 E34 ששימח אותי יחד עם כל אספני BMW. (עוד קודם בשנה שעברה הם הוציאו את ה E39)

 

 

ה M5 E34 הוא הדור השלישי של M5 שיוצר בשנים 1989-1995. הוא החליף את ה E28 והוחלף ע"י ה E39.

ב 1991 הוצגה גירסת טורינג ןאני מקווה מאוד לראות גם דגם שלה.

 

 

כשהדגם יצא, היתה לי התלבטות לגבי הצבע הלא שגרתי שלו. הסגול חציל אומנם מזוהה עם ה M5 הזאת, אבל אני שמרן קצת בענייני צבעים ומעדיף את הצבעים הסטנדרטיים. בעבר, חיכיתי ואפילו לא מעט לדגם שיצא בצבע שרציתי. גם עם ה M5 E39 לא התפשרתי על הצבע הכחול שלא כ"כ אהבתי והעדפתי להמשיך לחכות (אחרי כ"כ הרבה שנים, עוד שנה כבר לא תשנה...)

אבל עם ה E34 הזאת היה קשה להתאפק...

 

 

כשדגם של otto מגיע, לפתוח אותו זה כמו לפתוח קופסת שוקולד...אתה לא יודע מה תמצא בפנים...

 

 

אז לאחר ה M3 קבריו המושלמת, וה 325 הלא כ"כ, שמחתי לגלות שהדגם הזה מ ו ש ל ם. אין דפקטים בצבע ומריחות דבק וסימנים אחרים. הדגם מסיבי ובעיקר נראה טוב ומאוד פוטוגני :)

 

 

משהו קרה לי עם דגמי הרזין בעקבות הדגם הזה: הפעם התאכזבתי שאני לא יכול לפתוח את הדלתות או מכסה המנוע. כשצילמתי אותו התאכזבתי שהגלגלים הקדמיים לא פונים. הדגם באמת נראה מעולה, אבל, זה מרגיש לי משהו אחר בהנאה יחסית לדגמי ה diecast. כאילו זה מוצר נחות. והעניין הוא שהדגמים האלה עולים לא פחות מדגמי הדייקאסט.

 

 

מאוד נהנתי לצלם אותו. הדגם הזה נראה מצויין מכל הזוויות.

 

 

+

פרופורציות מושלמות, ישיבה נכונה

צביעה יפה

פנסים קדמיים ואחוריים ברמה מאוד גבוהה. לא ראיתי כאלה בדגמי BMW של חברות אחרות

 

 

-

לא דייקאסט :(

 

 

P1090351_zps45e2bc02.jpg

 

 

P1090343_zpse763ef60.jpg

 

 

P1090338_zpsd40d8248.jpg

 

 

P1090227_zps169ca3c0.jpg

 

 

P1090239_zpscabc3e03.jpg

 

 

P1090246_zpsfb4a7318.jpg

 

 

P1090215_zps968d49af.jpg

 

 

P1090237_zps62249c0c.jpg

 

 

P1090227_zps169ca3c0.jpg

 

 

P1090235_zpsb815e286.jpg

 

 

P1090284_zps2bce986a.jpg

 

 

P1090302_zps6f5a3631.jpg

 

 

P1090282_zps21457964.jpg

 

 

P1090306_zps6013a8bd.jpg

 

 

P1090349_zps4863ba6b.jpg

 

 

P1090307_zps9018a81d.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט זה הוא חזרה בזמן יותר מ 10 שנים לאחור, אז צולם הסט הזה:

 

 

קיושו היו אז במיטבם. הדגמים שיוצאים כיום לצערי אינם ברמה של דגמים אלה.

אני זוכר איך ששצלמתי את התמונות האלה אז כאילו הן צולמו היום.

כדי לסגור מעגל, אני אחזור לחוף הזה בקרוב ואצלם סט 2013, הפעם עם דגמים חדשים :)

 

 

645_5.jpg

 

 

645_6.jpg

 

 

645_8.jpg

 

 

645_12.jpg

 

 

645_10.jpg

 

 

645_14.jpg

 

 

645_15.jpg

 

 

645_4a.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הפוסט על ה M5 E34 פתחתי בזה שיש דגמים שאספנים מחכים להם שנים בתקווה שיוציאו אותם ויהיה להם באוסף דגם של מכונית נחשקת.

 

 

הדגמים שאני הולך להציג בפוסט הבא שייכים לעולם ההפוך... אלה לא דגמים שמחכים להם, ורק כשהדגם יוצא אתה בכלל נעשה מודע לזה שהיה קיים רכב כזה שעד היום לא ידעת עליו כלום.

 

 

כזאת היא ה BMW 3200CS , מכונית קופה גדולה מאוד שהחליפה את ה BMW 503 ויוצרה בשנים 1962-1965 כשבסה"כ יוצרו 603 מכוניות (ורק אחת קבריו)

 

 

תמונה משפחתית של מכוניות הקופה ל BMW לדורותיהן:

 

 

1965-BMW-3200-CS-Bertone-Heritage-1280x960.jpg

 

 

ה 3200CS היא הלבנה בשורה הראשונה והבורדו מאחוריה היא ה 503 אותה היא החליפה. חסרה בתמונה הזאת החוליה בין ה 3200CS ל E9 (הלבנה שמימין ל 503) - ה 2000CS שהחליפה אותה (פעם א"א תכננו דגם שלה אך הוא בוטל כמו פרוייקטים רבים אחרים)

 

 

מדובר כאמור במכונית גדולה 4.85 מטר עם מנוע 3.2 ליטר שעוצבה ע"י המעצב האיטלקי הנודע ברטונה (סמלים של סדנת העיצוב שלו נמצאים מצידי הרכב והדגם).

פרט עיצובי מעניין וחשוב להסטוריה של BMW ברכב הזה הוא עיצוב קורת C לראשונה בצורה האופיינית עד היום לכל רכבי BMW

 

 

יוצרה רק קבריו אחת בבהזמנה מיוחדת עבור אחד מבעלי המניות העיקריים של BMW צבע כסף שהוא גם הצבע של הדגם.

 

 

 

 

הדגמים של ה 3200CS עשויים מרזין, ומיוצרים ע"י NEO שלי זאת הכרות ראשונה עם דגמים שלהם. רוב הדגמים שלהם הם 1:43 והם הוציאו רק דגמי 1:18 בודדים. הדגמים שלהם נחשבים יקרים וממותגים הרבה מעל otto.

 

 

+

 

 

כבר כשמקבלים את הדגם אתה רואה אריזה ענקית ומושקעת.

 

 

הדגמים האלה בעלי הרבה חלקים עדינים מאוד photoetching ברמה גבוהה.

הלוואי שבכל הדגמים יהיו אנטנות, מגבים, חלקי כרום כאלה עדינים ובסקייל.

 

 

הצביעה טובה מאוד והרווחים בין הפאנלים זכו ל wash שצבע כהה וזה נותן תחושת עומק ורווח אמיתי בין הפאנלים.

 

 

כמות הפרטים בפנים הרכב מטורפת. לוח שעונים עם רמת פרוט כזאת לא ראיתי וחבל שרק בקבריו אפשר להנות מהם.

הפנסים מדהימים ביופיים. יש דגמים שבהם הפנסים מסגירים בקלות שהתמונה היא של דגם ולא רכב אמיתי. בדגמם האלה הם רק מוסיפים לתחושה של רכב אמיתי.

 

 

-

 

 

בדגם הזה באמת חבל שהדלתות לא נפתחות כדי לראות היטב את הפנים המושקע. הדגם יצא בצבע לבן בלי חלונות צד ועם גג שמש פתוח כך שבדגם זה ניתן לראות את הפנים אבל הוא עולה כפול...

 

 

שאר חסרונות הרזין כמו גלגלים שאינם פונים

 

 

יקררררר. אומנם השגתי באי ביי במחיר נוח יחסית אך המחיר הרשמי גבוה. אחת הסיבות לכך הן המספרים הנמוכים מאוד שהדגם יצא בהן (250 יחידות לכל צבע)

 

 

לסיכום: דגם מיוחד אצלי באוסף. ברמה גבוהה מאוד. ה 503 של רוול נראית כמו צעצוע לידה ולמרות שמתבקש להעמידן באוסף ביחד, אני אהיה חייב להרחיק את הדגם של הרוול לפינה השנייה של הויטרינה...

 

 

P1090434_zps1bf259c9.jpg

 

 

P1090443_zpsde53c5db.jpg

 

 

P1090438_zpsf14af2b2.jpg

 

 

P1090448_zps9e69524b.jpg

 

 

P1090437_zps1605419e.jpg

 

 

P1090454_zpsd773cdd2.jpg

 

 

P1090463_zps54ebc716.jpg

 

 

P1090464_zpsa27f0739.jpg

 

 

P1090472_zps1631e384.jpg

 

 

P1090475_zpsc4288bc8.jpg

 

 

P1090478_zpsec8cf36b.jpg

 

 

P1090431_zps5460610e.jpg

 

 

P1090412_zps69419425.jpg

 

 

P1090411_zps0755ce8f.jpg

 

 

P1090399_zps030dffd4.jpg

 

 

P1090395_zpsad8fbad9.jpg

 

 

P1090375_zpsaf0d32ca.jpg

 

 

P1090374_zps87379efc.jpg

 

 

P1090372_zps394885e1.jpg

 

 

P1090368_zps16f87dc1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, המכונית הכי יפה בליין של BMW כיום היא ה 6 גראן קופה.

כמו כל דגם של רכב חדש של BMW, גם הדגם שלה המיוצר ע"י פארגון, והוא בהחלט הפתעה נעימה:

 

 

הדגם הזה נראה ממש טוב! זהו הדגם הכי טוב של פארגון עד עכשיו. אמנם עדיין לא קיושו, אבל כיף להסתכל על הדגם הזה והוא מרגיש סולידי ומוצק ובעיקר נראה טוב במבחן הויטרינה. אבל... יש רשימה לא קצרה של אי דיוקים/בעיות בדגם הזה שיפורטו בהמשך.

 

 

הצבעים הלבן מטאלי Mineral White (לשם שינוי לא ה alpine white המוכר של BMW), והשחור Black Sapphire הם צבעי הדילר שנוספו למאט ברונזה שיצא ראשון. ראיתי במציאות את הצבע היפה הזה, אבל הקשר לצבע הדגם מקרי בהחלט... לא אהבתי אותו על הדגם והלכתי על הצבעים הסולידיים. הלבן מטאלי נראה מצויין על הדגם ונותן לו מראה יוקרתי וספורטיבי כאחד. לדגם השחור יש את פנים הקרם הבהיר שנותן לדגם אפקט וואו. אידאלי היה לקחת את הפנים הבהיר מהדגם השחור ולשים אותו בדגם הלבן :) בכל מקרה,גימור הצבע בשני הדגמים נהדר.

פרוט הפנים גם כן טוב מאוד ויש שטיחים בתא הנוסעים והמטען.

 

 

-

 

 

- נקודת התורפה העיקרית של הדגם הם הפנסים הקדמיים שלא דומים למקור:

ה"עפעפים" שאופיניים לכל דגמי BMW חסרות.

הפנסים הראשיים בדגם הם קסנון במקום לד.

חסר במרכז הפנסים את אותו פס אופקי שנותן את "מבט הנץ"

פנסי הערפל סתם צבועים וחסר הכיסוי השקוף שלהם

 

 

BMW-6-Series_Gran_Coupe_2013_800x600_wallpaper_d8.jpg

 

 

- מראות הצד אינן נכונות. הן של ה M6 שיש להן צורה שונה מזאת של ה 650. נראה לי קיצור דרך שפראגון עשו. במקום לייצר

מראות חדשות הם השתמשו באלה של דגם ה M6 שלהם. חבל...

- הגלגלים נראים קצת קטנים. הגלגלים הקדמיים שקועים מידי פנימה וצריך להוציאם החוצה (כמו בCSL של קיושו)

- עוד בעייה בחישוקים שאופיינית לכל דגמי פארגון היא הצבע שלהם שבמקום להיות מתכתי מבריק, צבוע בכסף מאט.

- בלמי הדיסק מפלסטיק.

- שגיאת הכתיב על החלון הקדמי "ConnectdDrive" כמו בסדרה 3.

- הברגים של החישוקים צריכים להיות צבועים בשחור.

 

 

אני מתכוון לנסות לסדר את כל הדברים שברשימה הנ"ל.

בינתיים, התמונות הן של הדגמים האורגינליים.

אני מקווה שגם דגם ה M של המכונית היפה הזאת ייצא ב 1:18.

 

 

ולסיכום, סקר קטן - איזה צבע אתם מעדיפים:

 

 

P1090749_zpsa4019148.jpg

 

 

P1090754_zpseb3b0fe3.jpg

 

 

P1090759_zps974372fe.jpg

 

 

P1090747_zpse3b5df71.jpg

 

 

P1090718_zps6a80f752.jpg

 

 

P1090723_zps248eb4c6.jpg

 

 

P1090734_zpseb971455.jpg

 

 

P1090737_zpsf880e735.jpg

 

 

P1090746_zps56cadc35.jpg

 

 

P1090745_zps41c67957.jpg

 

 

P1090671_zps0ae910dd.jpg

 

 

P1090636_zps915651d3.jpg

 

 

P1090691_zps928f891b.jpg

 

 

P1090646_zpsc9c9baa7.jpg

 

 

P1090663_zps06ec4c3f.jpg

 

 

P1090661_zps1bcd913e.jpg

 

 

P1090648_zpscceb23f9.jpg

 

 

P1090685_zps01a26a0b.jpg

 

 

P1090672_zps49c2770a.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3014 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...