serg90
-
הודעות
179 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי serg90
-
מתחיל מקניית רדיו דיסק, זקוק להבנה נרחבת יותר עבור הבחירה הנכונה ביותר
serg90 פרסם הודעה בנושא של serg90 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
האמת שאת כל השאלות האלה שמרתי בצד אחרי שלא מצאתי תשובות, לא בקישורים שנתת ולא במדריכים אחרים ברשת שקראתי. רוב השאלות ששאלתי הן דברים קטנים שכביכול אמורים להיות מובנים מאליו (ולא באמת אמורים לכלול תשובות מורכבות במיוחד) ולכן לא מקבלים התייחסות במדריכים השונים. לכן אני מעדיף לשאול אותן עכשיו ולצאת טיפש לרגע מאשר סתם לקנות דברים שאנשים המליצו לי מבלי שום הבנה איך הדברים עובדים ומתחברים אחד לשני. חוץ מזה, גם אחרי שאנשים ימליצו לי על דגמים שונים, איך אדע לבחר מבינהם אם לא אדע דברים בסיסים שכאלה? -
בשל מורכבות ועלות של מערכת אודיו שלמה, החלטתי לפצל את זה לחלקים ובתור שלב ראשון להתחיל מקניית רדיו דיסק שאותו אני חייב להחליף (בעיקר בשל חוסר יכולת של חיבור USB/AUX). אז לאחר שקראתי מכמה מקורות שונים על רדיו דיסקים, מגברים, ורמקולים בכדי לגבש החלטה בנוגע לרדיו דיסק שהכי יתאים לי, עלו לי כמה שאלות שאני חייב לחדד. נתחיל בנתונים "יבשים" של רדיו דיסקים: האם בולם זעזועים מיועד ל CD/DVD בלבד או שיש לו שימוש גם עבור דיסק און קי ו-SD? חוץ מזה, איך אפשר לדעת האם יש בולם זעזועים ברדיו דיסק מסויים? מעיון במפרטים של רדיו דיסקים שונים, לא יצא לי להתקל במושג הזה. מה ההבדל בין CD Text, ID3 Tag, Dot Matrix (האם יש עוד)? האם ניווט בין תיקיות זה משהו שיש כיום בכל רדיו דיסק (כולל סינון אמנים, אלבומים וכו...) או שישנם עדיין רדיו דיסקים בסיסים בלי אופציה כזאת בכלל? אם יש, אז איך אפשר לדעת? הבנתי שהחלפת הרדיו דיסק הבסיסי אמורה רק היא לבדה לשפר את איכות השמע באוטו. מה הגורם לכך? המגבר המובנה? אם כן אז איך אני יכול להשוות איכות בין רדיו דיסקים שונים אם רוב רובם כוללים נתון הגברה של 50x4? האם יש הבדל באיכות שיתן רדיו דיסק לבין מערכת דאבל דין? הכוונה ביציאות פנימיות של AUX USB היא שצריך לאלתר שקע כלשהו בדשבורד? רוצה לוודא שהבנתי נכון, A2DP אומר שאני יכול לשמוע מוזיקה דרך ה-BT, ו-RDS אומר שבמקום מספר התחנה (91. לדוגמא, יהיה רשום לי GLGLTZ? או שיש נתונים נוספים שיופיעו? הנקודה הבאות כבר קשורות לתחום הרמקולים והמגברים: הבנתי שמהרדיו דיסק יכולים לצאת מספר יציאות (=ערוצים?) כמספר המגברים שברצוני לחבר. בהנחה שכרגע אין לי מושג כמה מגברים אני אחליט לרכוש בעתיד (אם בכלל יותר מאחד), האם יש מספר ערוצים מינימאלי שכדאי לי ללכת עליו? כנ"ל בנוגע לאיכות היציאות, האם מתח גבוה יותר מצביע על איכות גבוהה יותר? מבחינת ערוצים במגברים, בהנחה שאני אקנה רמקולים קומפוננט, האם כל ערוץ שיוצא ממגבר אני מחבר לקרוסאובר אחד (מה שנותן לי אופציה לחבר ערוץ אחד לשני רמקולים) או שיש הכרח בחיבור כל ערוץ לכל רמקול? אם מצויין כי למגבר ישנו גישור לסאב, זה אומר כי יש לו 2 ערוצים בנוסף שמיועדים להתחבר לסאב, או שהכוונה היא ש-2 מתוך ה-X ערוצים שיש למגבר מסויים אפשר לחבר לערוץ אחד? כאשר אני קונה סט רמקולים קומפוננט, האם זה כולל את כל ה-4 הרמקולים שמכסים לי את כל התדרים או שזה כולל רק זוג אחד של טוויר+סאב או טוויטר+טוויטר/סאב+סאב שבעצם אומר שאני אמור לקנות שני סטים של רמקולים כאלה? אם במערכת קומפוננט יש סאב שמחסה את התדרים הנמוכים, אז במה עוזר סאב וופר שגם הוא מספק את התדרים הנמוכים? האם לחבר קומפוננט זה משהו מקובל או שזה סתם ביזבוז שלא מאפשר לנצל את הרמקולים כנדרש? אני יודע שזה הרבה שאלות, אבל אשמח אם בכל זאת תוכלו לעזור ולענות לי עליהם, גם אם במספר הודעות שונות.
-
אז לאחר שלא קיבלנו מענה בנוגע לשידרוג מערכת השמע הבסיסית שיש לי בפולו 2012, אני מנסה בדרך שונה.. אין לי שום רקע וניסיון שקשור לנושא ולכן אני זקוק למאמרים ומדריכים, שיכולים להסביר לי על דברים בסיסים שיעזרו לי להבין ולבחור את המערכת שאני צריך. החל ממושגים בסיסיים ועד לאיך לבחור רמקולים/מגבר/סאב ומה שבינהם, מה תפקיד של כל דבר ואיך לדעת האם אני באמת צריך את כל העסק הזה או שאסתפק בכלל בשדרוג רדיו דיסק ורמקולים. אשמח מאוד להתייחסות
-
מתי ואיך מחליטים מתי לקנוס מישהו שלא שילם על הנסיעה בכביש, במקרה ואיך שנאמר פה, זמן קבלת החשבוניות יכול להשתנות מרכב לרכב?
-
יצא לי לסוע בכביש 6 על שני רכבים שונים בהפרש של כשבוע בין נסיעה לנסיעה. את החשבונית על האוטו הראשון (של המשפחה) כבר קיבלתי לפני יותר מחודש וסגרתי את התשלום. לעומת זאת, את החשבונית לתשלום על האוטו החדש (שקניתי ביד שניה) עד היום לא ראיתי. מכיוון שאני יודע שאין מתנות בחינם (וכנראה קנס שעלול להגיע על אי תשלום), הנושא הזה נראה לי קצת חשוד והייתי רוצה להבין מאיזו סיבה זה לא הגיע עד היום (עברו כבר יותר מחודשיים). באתר של כביש 6 אני לא יכול לקבל מידע מבלי מספר סידורי של חשבונית אז אני די תקוע. יכול להיות מצב שלבעל הרכב הקודם היה מנוי לכביש ולכן התשלום אוטומטית נסגר על חשבונו?
-
לאחר התלבטויות רבות, החלטתי בסוף לשדרג את מערכת השמע הסטנדרטית שיש לי ברכב. מכיוון שהידע שלי בתחום שואף כמעט לאפס, קשה לי לתת תקציב ספציפי (שיעמוד עד 4000 ש"ח מקסימום), ולכן אני רוצה לקבל הסבירים על ההבדלים שאוכל לקבל בין מערכות של 1000, 1500, 2000, 2500, 3000, 3500 ו-4000 ש"ח. מבחינת דרישות מהמערכת, הכי חשוב לי צליל נקי בתדרים הגבוהים והנמוכים, בכמה שפחות רעש (במיוחד מצד הבאסים). את ה-HU אני כמובן רוצה להחליף לאחד שבהכרח יתן לי AUX, USB, חיבורים למגבר/סאב כפי שהמערכת תורכב. עדיפות לדאבל דין בכדי שלא יהיה לי חור בפאנל - אין הכרח למערכת מולטימדיה מורכבת (אם היה אפשר, הייתי מעדיף ללא מולטימדיה כמו ה-RCD310 שיש לי כרגע). העיקר, שתהיה אופציה לנווט בין שירים/תיקיות בקלות ומהירות, אפשרות לכבות את האור שסתם לא יסנוור תוך כדי נסיעה וכמובן שאם זאת תהיה מערכת מולטימדיה, שהטאצ' יעבוד כמו שצריך ולא אצטרך להתעסק בלסדר אותו בשנים הקרובות. חוץ מזה, יש לי חבר מאחד מהכפרים הערביים שגר לידי ומבטיח שיוכל לסדר לי את אותן מערכות מקוריות במחירים מוזלים. האם יש פה איזשהו חשש מזיופים או שבתחום הזה זה פחות נפוץ? אשמח מאוד לתשובות.
-
נכון ששאלתי משהו דומה לפני בחודש, אך עכשיו לאחר שביררתי פרטים והבנתי טיפה יותר טוב איך הדברים עובדים, אני זקוק לעוד קצת מעזרתכם. קניתי את הרכב לפני כחודש וחצי, טיפול אחרון שהוא עבר היה סוף ינואר שנה שעברה (טיפול 30K או שנתיים, לא בדקתי את זה עם המוכר). בכל מקרה, לרכב יש עכשיו 44K ואני מעוניין לעשות לו טיפול 45K שלפי מה שהבנתי, יהיה טיפול תקופתי קטן. מנגד, לאחר קריאה בחוברת אחזקה של הרכב, גיליתי שהרכב יהיה זקוק גם לטיפול מלא (3 שנים או 60K) בפחות מחצי שנה. השאלה, האם בלהתחשב במצב הזה כדאי ישר ללכת על הטיפול המלא בכדי לחסוך עלויות של שני טיפולים או שזה דבר לא מומלץ כל כך? בנוסף לכך, לא עשיתי ישור קו לרכב לאחר הקניה, האם זה דבר שכדאי לעשות בנוסף לטיפולים השוטפים או שזה יהיה שווה ערך לטיפול מלא ואפשר לוותר עליו?
-
כבר יצא לי לשמוע עליו, אבל לבנתיים קיבלתי טיפול ראשון חינם, בזמן שהעברתי בעלות בדואר, עבור מוסכים מורשים. אני רוצה לנצל את זה קודם.
-
פולו יאנג - נגמרה האחריות
-
ואיך/איפה אני עושה את זה, במוסך מורשה? זה לא שהוא השאיר לי אותם בצד למקרה וארצה להחליף חזרה. ולא, היד שלי אפילו לא התקרבה לרדיו דיסק.
-
קניתי אוטו משנתון 2012 והטיפול הקרוב אמור להיות בסוף ינואר (או בעוד 2000 ק"מ). השאלה, האם בכל זאת כדאי להקדים טיפול ולעשות אותו כמה שיותר מוקדם בשביל ישור קו או שאין טעם למהר? בגדול האוטו נוסע מצויין, אין לי יותר מדי תלונות מלבד האורות דרך... מדי פעם נדלקת לגביהם נורת אזהרה שהם שרופים (לפעמים היא מתכבה אחרי הנעה מחדש), אף על פי שהם עובדים. חוץ מזה, המוכר החליף לאוטו אורות לבנים, כך שאין לי מושג מאיפה הוא עשה את זה והאם בכלל במוסך מורשה יוכלו לטפל בהם. דבר נוסף שצץ לי בהתחלה ונעלם לאחרונה, היה רדיו דיסק שהעביר לתחנות ערביות על דעת עצמו כאשר הייתי שומע דיסק, ונאלצתי כל פעם מחדש ללחוץ על TP כדי לחזור ולשמוע את הדיסק ששמתי. האם שתי התופעות הנ"ל אמורות להדליק לי נורת אזהרה לגבי מערכת החשמל באוטו או שאלה דברים שולים שאפשר להתעלם/לפתור בטיפול? אשמח מאוד לתשובות מפורטות.
-
זקוק לפיתרון AUX/USB עבור POLO 2012
serg90 פרסם הודעה בנושא של serg90 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
מקפיץ שוב בשביל נסיון נוסף לקבל תשובה לשאלה כה אלמנטרית. -
זקוק לפיתרון AUX/USB עבור POLO 2012
serg90 פרסם הודעה בנושא של serg90 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
ובכל זאת, אשמח אם מישהו יוכל לענות לי על השאלה הפשוטה. -
זקוק לפיתרון AUX/USB עבור POLO 2012
serg90 פרסם הודעה בנושא של serg90 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
אז מתאם MDI = כבל כמו ששמתי בקישור = לא מאפשר לי לחבר אותו דרך שקע USB אלא ישירות לנגן (דרך תא כפפות). ודבר שני, מה זה המודול שהזכרת בהודעה האחרונה? באמת שכל המושגים האלה נשמעים כמו סינית בשבילי, אז אשמח אם תוכל לפרט לי על זה. ובגדול אני מבין שאם אני רוצה חיבור/שקע ישיר ל-AUX/USB ללא כבלים חיצונים, אז עדיף מבחינתי לקנות HU חדש? -
זקוק לפיתרון AUX/USB עבור POLO 2012
serg90 פרסם הודעה בנושא של serg90 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
אז רק בשביל להיות בטוח שהבנתי נכון, אני אחזור על זה במילים שלי. 1. לכל רדיו דיסק יש חיבור AUX רק ש-VW התעצלו לטרוח לשים שקע כזה, לכן אני צריך בעצמי לרכוש את השקע+כבל שמתחבר לרדיו דיסק. 2. בלהתחשב בזה שאני רוצה שיהיה גם שקע USB לצד ה-AUX (ולא כבל מאולתר שיוצא מתא הכפפות), בנוסף לכבל ולשקע שאני קונה (כמו במקרה של ה-AUX), אני צריך לקנות גם מתאם MDI שמתחבר בין הרדיו דיסק לכבל שאני מחבר לשקע USB כדי שזה יעבוד. דבר נוסף, לא הבנתי למה ב-ebay לא הצלחתי למצוא מתאם MDI לפולו. יש סיבה לכך? אולי בגלל זה מראש אין USB בפולו? הנה קישור לדוגמא: http://www.ebay.com/itm/VW-Music-Interface-MDI-MMI-USB-Aux-Cable-Flash-Drive-Mass-Storage-Device-/250826056816?fits=Make%3AVolkswagen#vi-ilComp כשאני נכנס ל-See compatible vehicles אין שם אופציה לפולו. -
זקוק לפיתרון AUX/USB עבור POLO 2012
serg90 פרסם הודעה בנושא של serg90 בתוך פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
מצטער על הבורות אבל מה זה מתאם MIDI? דרך מה זה מתחבר ולאן? למה זה הכרחי, שבלי זה זה לא יעבוד? וכשאמרת " מה שאתה צריך זה להזמין שקע של aux ו כבל שמתחבר בין שקע לבין רדיו ", הכוונה הייתה למתאם הזה? ואותה שאלה בדיוק על USB (אני צריך את שניהם). -
יש לי פולו עם רדיו דיסק מדגם RCD 310 שלא כולל חיבור ל-AUX/USB. מצד אחד, אני מחפש פיתרונות כמה שיותר פשוטים כרגע להוסיף את הפורטים האלה למערכת הקיימת (ולא להשקיע במערכת מולטימדיה חדשה לרגע זה), ומצד שני אני לא רוצה איזה אילתור זול כמו שראיתי אצל חלק מהאנשים שהוציאו כבלים בצורה חובבנית מתא הכפפות. יצא לי להתקל בזה: http://www.ebay.co.uk/itm/USB-AUX-Switch-FOR-VW-NAV231-268MF-RCD510-RCD310-RCD300-RNS315-POLO-VW-Touran-/151152745184?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item233167dae0 או זה: http://www.ebay.co.uk/itm/USB-Switch-cable-wire-RCD510-RCD310-RCD300-VW-Golf-MK6-Jetta-MK5-Sagitar-Bora-/151098308821?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item232e2938d5 השאלה, האם זה שהם תואמים ל-RCD310 אבל לא מוזכר POLO עלול לא להתאים לרכב שלי? והאם אפשר להכניס אותם דרך מה שמסומן פה במספר 2? ובמקרה ואני מזמין דבר כזה, כמה בערך יכולה לעלות התקנה של דבר כזה? והאם זה יכול להפריע מסיבה כלשהי במקרה ובעתיד אתקין מערכת מולטימדיה עם USB/AUX?
-
באמת שכחתי לציין - מרכז, ואני ספציפית מחדרה.
-
שלום, קניתי לפני כמה ימים פולו ידנית, מודל 2012. בבדיקה לפני קניה התבררה נזילה של השמן גיר, למרות שהאוטו נסע מצויין והגיר הרגיש (ונאמר בבדיקה) חלק וכמו חדש, אך עצם הנזילה מדאיגה אותי ואני רוצה לטפל בה בהקדם (משתדל גם לא לסוע עכשיו עד הטיפול בבעיה). בשל השרות הגרוע שצ'מפיון מוטורס ידועים לשמצה ובשל ריבוי המוסכים שיש בכלל, רציתי לשאול איפה כדאי לי לטפל באוטו. האם יש הבדל בין לתקן/לטפל באותו במוסך מורשה לבין כל מוסך אחר, או שעצם העניין שהאוטו לא נמצא יותר באחריות פוטר אותי מלהיות חייב לבקר רק במוסך מורשה? כמו כן, האם רק מוסך מורשה יכול לספק חלקים מקוריים או שכל מוסך אחר? אשמח מאוד לפירוט, תשובות והמלצות על מוסך אמין שיוכל לעזור לי בעניין.
-
אני מגיע מחדרה לירושלים על מנת לקנות אוטו יד שניה. את העיר אני לא מכיר בכלל אז הייתי שמח אם תוכלו להמליץ לי על מכוני בדיקה שאפשר להסתמך עליהם.
-
אבל למה לעזעזל עושים את זה? אם כבר קונים אוטו יחסית יקר, אז מה הקטע באילתורים זולים? או בקיצור, איך אני יודע איזה מערכת מתאימה לאוטו הנ"ל ומה הטווח מחירים שלה, בלהתחשב בזה שאני צריך את זה נטו לחיבורים וניווטים בתיקיות מוזיקיה שיש לי. והטיעון לגבי האחריות לא משכנע אותי. זה שהאחריות פגה תוקף אחרי שנתיים אומר שדברים אמורים להתקלקל כל כך מהר? הייתי רוצה לשמוע על עניין המזגן מעוד אנשים. חוץ מזה, אשמח אם תוכלו להתייחס גם לשאר השאלות
-
אהלן, אז אחרי תקופה ארוכה שבדקתי רכבים חדשים/משומשים בתקציב שעומד לרשותי, הגעתי להחלטה שפולו 2012 ידני הכי מעניין אותי. עם זאת, יש כמה דברים שהפריעו לי ובחלק הייתי רוצה לקבל טיפה יותר פרטים: 2 מתוך 2 מהרכבים שראיתי הייתה בעיה במזגן. האם זה תופעה מוכרת במזגנים של פולקסוואגן, ובעיקר בפולו או שמא במקרה ונתקלתי ברכבים כאלה? חוסר ב-AUX/USB מאוד מפריע לי (ב-2013 ו-2014 התקדמנו מהבחינה הזאת?). באחד הרכבים שראיתי, הבן אדם שם מערכת מולטימדיה אבל אמר שלא נשאר מקום בפאנל לחיבור USB/AUX. התוצאה כבל USB מאולתר בצורה חובבנית למדי שיוצא מתא הכפפות - דבר שלא בא בחשבון מבחינתי. אז השאלה, האם יש מערכות שיש בתוכם USB/AUX לפולו? אם כן, אשמח לדעת את טווח המחירים, כולל התקנה. חשובה לי מאוד המערכת שמע, והייתי רוצה שהיא תהיה ברמה לפחות כמו שיש לי עכשיו ביונדאי I30CW. במקרה כזה, לאיזה מחירים דבר כזה יוכל להגיע, ואיך המערכת המקורית של פולו בכללי? אשמח מאוד לתשובות
-
שלום, אז מצאתי פיאסטה משנת 2012 שנמכרת ב-50 אלף עם קילומטראז' 47,500 לא כולל טיפול 45K - כששאלתי את המוכר על המחיר, הוא אמר שאין לו מושג כמה זה עולה (הגיוני?). האם זה מחיר סביר? והאם יש לי ממה לחשוש אם נאמר לי כי האוטו קיבל מכת חניה בדלת וכתוצאה מזה הוחלפה לו הדלת במוסך מורשה? יכול להיות שתהיה פה פגיעה בשלדה?
-
אהלן, סיקרן אותי לדעת אם יש דבר כזה שהיבואנים רוצים להפתר מהרכבים הישנים שלהם בשביל להביא רכבים מהשנתון הבא. אמנם די לחוץ לי לקנות אוטו בתקופה הזו בשביל לימודים, אבל אם יש למה לחכות, אוכל איכשהו להסתדר עד אז רק בידיעה שבאמת יהיה משהו משתלם. למשל ראיתי שאת הפולו הורידו ב-10 אלף לפני איזה שבועיים אבל השאלה היא, האם זה יכול לקרות עוד הפעם גם לקראת סוף השנה?
-
אהלן, אני מחפש לקנות כרגע רכב מיד ראשונה/שניה באזור 50K. מכל החיפושים שעשיתי, מתוך הרכבים הידניים שיש החל משנת 2010, התמקדתי בעיקר בדגמים הללו. עכשיו, חוץ מהצריכת דלק שמן הסתם חשובה אבל די זהה בין הפורד לקיה, ישנם כמה גורמים שהייתי שמח אם תוכלו להשוות לי בין שני הדגמים: בטיחות. שווי טיפולים ואחזקה. מערכת מוזיקה ובאס כולל כניסות USB ו-AUX (בין הדברים העיקרים שאהבתי ביונדאי I30CW שיש להורים שלי זה המערכת המוזיקה האיכותית שיש שם. הייתי שמח למערכת דומה). בולמי זעזועים וההרגשה של "נהיגה רכה וחלקה".
