Jump to content

ד"ר פוליצ'וק

  • הודעות

    944
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי ד"ר פוליצ'וק

  1. השיכבה הפנימית של הצבע הינה לבנה. לכן כל דפיקת דלת תשאיר חותם בולט מאוד על הפח. כתוצאה תצרטך לטרוח את עצמך עם הכיסויים והדאגות או לאכול את הלב עם כל דפיקה, דבר שלא תורם לבריאות הנפש ולאהבת הזולת. הצבע הלבן גם יפה לרכב וגם מאוד פרקטי. למען גילוי נאות: אני מחזיק הונדה בצבע בורדו והסכמתי לצבע הזה בגלל הנחה משמעותית. ללא הנ"ל זה לדעתי ממש לא שווה.
  2. לדעתי המטרה של הכיסוי הינה דווקא להגן על הפח. הכיסוי מונע את נזקי של למלה מ-90% מזריקות הדלתות. הוא אומנם איננו מונע מעיכות פח, אך גם במקרים מצערים אלה עדיין מציל את הצבע. לערכתי אין מה להגן על הריפודים באמצעות הכיסוי. ואם לא הכפת לך מהפח, ניתן להגן על הדשבורד מפני השמש בעזרת אמצעים פשוטים בהרבה. רק אינני מבין מה הטעם לדאוג לדשבורד תוך הפקרה של הפח. אם מזניחים אז מזניחים.
  3. לדעתי המוצר לא מתאים לתנאי הארץ. הבעיה של שמש לדעתי מופרזת. עוד בטרם תוכל להרגיש איזושהי השפעה של השמש בעוד שנים מספר רכבך יחטוף מאות שריטת מדפיקות הדלתות, עשרות מעיכות "חנה וברח" וכו כו. כך שהשמש היא ממש לא הבעייה כאן. המוצר שהוצג משאיר את הפח חשוף ולכן איננו מגן מדפיקות הדלתות. הכיסוי חייב לכסות את כל הפח. אגב, אני שם את הכיסוי המלא של DF מהר יותר ממה שהוצג בסרטון.
  4. לערכתי לא ממש הזוי מבחינת שווי השימוש. עוד כאשר פורסם הנושא של ביטול הקבוצות הערכתי כאן בפורום כי תווצר נישת הליסינג של רכבים זולים במיוחד. אגב, אני מאמין כי גם היבוא המקביל של חברות הליסינג לעצמן יוכל להשתלב כאן.
  5. אני מציע לקחת את הנ"ל בערבון מאוד מאוד מוגבל. אפילו בקהילה המדעית אין הסכמות לגבי הנושא. בניסוים קליניים אחדים יוצא כך, באחרים יוצא אחרת. הסיפרות מונעת מאות מאמרים. בגרמניה אפילו מתפרסם כתב עת מיוחד: BLUTALKOHOL. והנה בא האדם הלא מוכר במדיה המדעית והוא ממליץ וקובע דברים. בקיצור, לדעתי צריך להזהר.
  6. אני חושב כי כוח עליון מה שמע הוא - תופעות טבע: ברקים, רעידות אדמה, נפילות עצים וכדומה. התלקחות רכב לא מתרחשת בעצמה אלה הינה פרי ידי אדם, למשל מעשה זדוני או טיפול בלתי נאות. אני באופן אישי לא רואה כאן שום תקדים משפטי או מקרה מסובך כלשהו.
  7. המכשירים לא חודרים לורידים ולא מודדים את ריכוז האלכוהול בדם, אלה באוויר הנשוף. הקשר בין הנ"ל מאוד רופף. הרבה מאוד תלוי בין היתר באופן הנשיפה, בזמן שעבר מאז השתייה, באופן איסוף הדגימה וכדומה. לכן אפילו אם שני מכשירים שונים מודדים את הריכוז באוויר בצורה זהה, התוצאות יהיהו שונות. אבל מאחד ומכשירים שונים מודדים בצורה שונה, התוצאות יהיו שונות עוד יותר. לכן לא כדאי לשחק עם הגורל ולסמוך על מכשירים כאלה ואחרים ונכון אומרים "אם שותים לא נוהגים". ולשאלה מארה"ב: הרמה המותרת בישראל הינה 0.05 פרומיל. לגבי הויזה לאה"ב. לפני שנתיים עו"ד קולקר הפנה את השאלה לשגרירות. התשובה הייתה - הכל תלוי בנסיבות. אני מעריך כי העניין תלוי ברכיבי הענישה. האם נפסק מאסר (לא משנה בפועל או על תנאי) או לאו. אגב, החוק מדבר על שנתיים מאסר בפועל. אך ברוב המוחלט של גזרי הדין נפסק מאסר על תנאי. היו גם מקרים לא מעטים של מאסר בפועל.
  8. ממליץ להוציא את הרכב החוצה ולבדוק מילימטר-מילימטר. על כל שריטה וקילוף צבע אפשר לדרוש איבזור חינם או/ו טיפולים. בטרם החתימה יש לך הרבה כוח וניתן להשיג הטבות בשווי מעל 1000 ש"ח. מאחר ורכב עמד זמן ממושך, יתכן ותהיה בעיה בצמיגים. בטרם החתימה מומלץ לעשות סיבוב על הרכב ולבדוק טוב טוב האים הוא לא מושך הצידה. אומנם אפילו אם הדבר יתגלה לאחר החתימה הוא גם יטופל, אך בכל זאת עדיף לפני.
  9. יש עוד לא מעט מדינות מתועשות ומכובדות בהן למיטב ידיעתי לא מייצרים רכבים, למשל דנמרק, נורווגיה, אירלנד, שוויץ וכו'. יחד עם זאת לישראל ישנה תרומה חשובה מאוד בייצור רכיבים אלקטרוניים לתעשיית הרכב העולמית. הרכבת הרכבים כאן ככול הנראה איננה משתלמת, גם בגלל העדר התשתיות לתעשיות הכבדות, גם בגלל גודל השוק.
  10. דווקא באריאל אופי האוכלוסייה קצת שונה ופרט לשטחו של המרכז האוניברסיטאי הרכבים יכולים להרגיש בטוחים יחסית. רכבי הליסינג של אישתי חוללו במרכז רמת גן.
  11. ווקס לא מזיק אף פעם. שיכבה עבה של ווקס יחד עם הכיסוי החיצוני מונעים למלה מ-90% של ניזקי זריקת הדלתות. העלויות בסביבות 200 ש"ח לטיפול טוב. תדירות הטיפולים הנדרשת תלויה בין היתר בתדירות השטיפות. אני למשל כמעט ולא שוטף את רכבי מחשש לוונדליזם - רכב נוצץ מדי מושך מבטים מיותרים. חוץ מזה רוב הזמן הוא מימלא מכוסה, כך שגם לא כ"כ מתלכלך. בתנאים אלה ווקס פעם בחצי שנה - 8 חודשים מספיק בהחלט. בשטיפות התכופות (למשל מדי שבוע) רצוי לבצע טיפול ווקס מדי חודשיים. אין להפריז בטיפולי הפוליש - כי הרי כך הצבע בסופו של דבר יהרס. פעם בשנה לדעתי מספיק, ואפשר נאפילו פעם בשנתיים.
  12. סימנים לבנים יכולים להיות מ-2 סוגים: 1) החומר הלבן מעל הצבע. זה יכול להיות הצבע של הרכב הפוגע במידה והינו לבן או חלקיקי הווקס 2) קילוף של השכבה העליונה הצבעונית כך שנתגלת השיכבה הלבנה הפנימית. הסוג הראשון קל מאוד לטיפול. זה יכול להיות ניקוי פשוט. הסוג השני קשה יותר לטיפול. אומנם ניתן לצבוע בזהירות את נקודת הקילוף, אך בכל אופן זה לא נעלם לגמרי ובד"כ נראה גם מאוד מכוער. ע"מ להעלים את זה לגמרי יש לבצע צביע של כל הקטע מסביב. כמובן שצביע זו תתגלה בבדיקה כתקוני פח עם הפגיע בערך הרכב בהתאם. לכן עדיף שלא לגעת בקילופי צבע הנ"ל כלל, כל שכן הם לא ישתהו להופיע שוב עם הדפיקות הנישנות. ווקס יכול לטפל בשריטות קטנות מאוד אבל לצערינו לא בקילופי הצבע. לכן הנושא של זריקות הדלת כ"כ מרגיז. סתם ע"מ לסדר את האוזן... במעמד הקבלה של רכבי נתגלה קילוף מיקרוסקופי של הצבע בחלק שאיננו בולט לעין, אשר צובע והועלם במידת האפשר והדבר זיכה אותי באיבזור מעל 1000 ש"ח. מאז עברו שנה וחצי ולמראות הנסיונות הכבירים לשמור על הרכב נוספו עוד 5 קילופים כאלה. 2 בוודאות מזריקות הדלתות ו-3 ללא סיבה ברורה.
  13. לי ברוך השם גם כן עדיין לא עברו על הרכב עם המפתח. אבל להונדה שחונה בהסמוך הדבר נעשה ביסודות ואף משני הצדדים. כנ"ל גם ג'יף במוו של אחד השכנים. למאזדה שהייתה לאישתי שרטו את מכסה המנוע וחלק מהגג. בגטס שלפניה עברו על הצד השמאלי. כך שתופעת הוונדליזם אכן שרירה וקיימת. אך יותר מנ"ל קיימת התופעת זריקת הדלתות. רכבי חוטף זריקת דלת בממוצע פעם ביומיים והצבע ניצל רק בזכות הכיסוי. רק פעמיים מאז 2008 התעצלתי לשים כיסוי ושתי המזכרות מאותם מעשי העצלנות בולטים על דלת הנהג ועל הכנף האחורי. כך זה להחזיק צבע בורדו בארץ.
  14. בכל מקום יש את היחודיות ואת התנאים משלו. כך למשל אם אתה חי באירופה מערבית - רצוי לשקול רכב קטן חיסכוני בגלל מחירי הדלק וההטלים שונים ומשונים. מאידך ברוסיה הדלק זול וההטלים עוד טרם הומצאו, לכן עדיף לשקול ג'יף בגלל שתחזוקת הכבישים לא תמיד הולמת רכבים נמוכי קומה. אם אתה חי בישראל מין הראוי לקחת בחשבון את רוע הלב של האוכוסיה ואת זילזולה ברכוש של אחרים. ז"א כאן כל דחפין ימצא לנכון להשאיר בתמימות או בזדון מזכרות מאוד לא נעימות על רכבך היפה. השיכבה הפנימית של הצבע הינה לבנה. לכן כאשר זורקים דלת או שורטים עם המפתח את הרכב הלבן - התוצאה של המעשה הנ"ל לא בולטת לעין. ואילו על גוונים הכהים הדבר כן בולט עד מאוד.
  15. יצרן שלא בונה אסטרטגיה שיוויקית לטווח ארוך, רוצה למכור כמה שיותר היום ומחר שיהיה מבול, נועד בסופו של דבר לכושלון. לכן סביר להניח כי יצרן חפץ חיים לא ישמח מברדק שיווקי אשר עלול להיווצר בעקבות היבוא המגביל ולא ישתף אימו פעולה. ולראייה - ראינו איך במוו מגבה את קמור ומנסה לטרפד את היבוא האישי.
  16. צבע מאוד יפה אבל לצערי מאוד בעייתי ולא פרקטי. אני בזמנו הסכמתי לקבל צבע דומה (בורדו) בגלל ההנחה של 5000 ש"ח. הבעייה היא לאו דווקא בליכלוך הבולט, בדיהוי הפוטנציאלי עם השנים. הבעייה היא ששריטות ודפיקות הדלתות מאוד בולטות על הצבע הנ"ל. יתכן מאוד כי בגלל 5000 ש"ח שווה לסבול את כל הנ"ל. אך הצבע הלבן או אפור בהיר הרבה יותר נוחים להחזקה.
  17. זה לצערי נכון מאוד, אני גם לא שוטף מחשש לוונדליזם ורק מטפל בלשלשת הציפורים. לפני שבוע איכשהו התעצלתי לשים כיסוי ומיד שילמתי על כך מחיר. בעודי מעשן במרפסת אני צופה בטנדר של חברת חשמל נכנס ברוורס לחנייה בצמוד לרכבי, משהו כמו חצי מטר. רצתי למטה, אבל לצערי היה מאוחר מדי - הדלת כבר נפתחה. על הכנף האחורי שלי נשאר סימן בגודל של מספר מילימטרים. אומנם מדובר בנזק קטן, אבל מרגיז מאוד, כי הרי אין שום דרך לטפל בו. אמרתי בנימוס לבן אדם את כל מה שאני חושב עליו ובזה הסתיים הסיפור.
  18. באחד השעשעונים הטלווזיוניים לא מכבר הציעו לטעום יין של 40 ש"ח תוך האמירה שמדובר ביין של 5000 ש"ח והטעמים המבינים הגדולים שיבחו את הטעם, הארומה והחוזק של היין הזול. את האפקט ההפוך השיגו כאשר הגישו את היין האמיתי של 5000 ש"ח במסווה של יין זול. הנושא הינו הרבה יותר רציני מסתם בולשיט טלוויזיוני. הוא נקרה ה"מיתוג". אודי, במוו ומרסדס עבדו קשה מאוד משך עשרות שנים לא רק על מוצרהים אלה גם על השיווק הנכון ועל המיתוג, ע"מ שתשבח את כל מה שיוצא מהם ותהיה מוכן לשלם מחיר כפול ומכופל. בגרמניה אולי תצטרך לשלם אותו הסכום על המרסדס באורך 4.5 מטר כמו על סקודה 5 מטר. אבל בארץ המרסדס הנ"ל יהיה פי-2 יקר יותר! ולאחר קביעת מחיר כגון זה איש לא יעיז להשוות בין הרכבים הנ"ל. אלה הם נסים ונפלאות של המיתוג!
  19. הייתי מתחיל מכך סקודה איננה נחשבת גם בחו"ל ליצרן פרמיום. לכן גם ספינת הדגל שלה, למרות איכותה הגבוה, נושאת תג מחיר זול יחסית. 1.8 TSI DSG ברמת קומפורט 27450 אירו בלבד. הרמה הגבוה, אלגנס, 33950 אירו. זו סביבת המחירים של במוו סידרה 3 (5 כבר יקרה בכ-10 K אירו בממוצע), ומרסדס C/CLC. הנ"ל רכבים קטנים יותר, אך סמלם יוקתי יותר. בגרמניה אודי A4 סדאן קצת יותר זולה מסופרב, A6 בערך בגודל דומה קצת יותר יקרה. חשוב לשים לב כי את כל הנ"ל לא היינו חולמים להשיג בסוכנויות במחיר של 189 K ש"ח. כי הרי תוספת הפרמיום בארץ יקרה עד מאוד. כך שבהחלט במקרה של סופרב מדובר במחיר נוח במיוחד, גם מהיצרן, וגם מהיבואן. זכור לי כי עוד בטרם היקור הירוק המחיר היה בכלל 157 K ש"ח, ואז זאת הייתה עיסקת המאה.
  20. כל עוד תמשך ההפקרות מצד הרגולטור - הרמאות המקצועית והממוסדת זו תצמח. אינני יודע איך בדיוק הדברים נעשים בחו"ל. יתכן והחוק אוסר טיפולים במוסכים הבלתי-מורשים, ואלה המורשים מחוייבים לתעד את כל הנעשה לרכב, הדברים עוברים למחשב מרכזי לעיון כל דחפין. הנ"ל מלווה בסנקציות חמורות מאוד על העבריינים. כי הרי במקרה של רמאות במכירת רכבים משומשים לא מדובר על סתם עבירות רכוש או שוחד, אלה על סכנה של ממש לציבור.
  21. תגדיר "מאזדה" ושנת יצור החל מ-2009, ואז תלך לאגף של הסוכנויות. אני מצאתי כמה וכמה, בפרט בירושלים.
  22. לפי מה שניתן לראות באתר יד 2 ישנן ההצעות למאזדה 2 עם 0 קמ כאשר יד 1 היא חברת הליסנג או היבואן בכבודו ובעצמו. אומנם יש לרכבים אלה איבוד יד וערך, אך סביר להניח כי ההנחה גדולה בהרבה מהנ"ל, במיוחד במרוצת השנים. כך שלדעתי מדובר בעיסקה טובה.
  23. בדקתי. פיאסטה האוטומטית 1.4 96 כ"ס עולה £14,651.85, וזה מחיר די דומה לג'ז ולכן אני חוזר בי. אגב, אני חושב שפיאסטה הינה מכונית ראויה בהחלט, רק חוששני כי ג'ז תשמור את מחירה טוב יותר, גם בהתחשב במחירון הדמיוני וגם בגלל תדמית הסחירות. אילו הייתי בוחר בין שתיהן הייתי גם לוקח בחשבון שמחד הפיאסטה אמורה להיות קצת יותר זולה בטיפולים ומאידך תצרוך יותר דלק. אבל כמובן רחשי הלב כאן חשובים יותר. ולבסוף.. ציידתי את הפיאסטה האנגלית בכריות אוויר, ESP ,EBA ואזעקה והגעתי ל-£15,852 וזה כ-95 K ש"ח. את נפילת הערך באנגליה כבר הזכרתי. מין הראוי להזכיר את מחירי הדלק הגבוהים, הטלי גודש למינהם וכו, ע"מ להגיע למסקנה שבארץ יוצא זול יותר להתעסק עם פיאסטה החדשה. כנ"ל לגבי הג'ז.
  24. הייתי מזמין את קרוב משפחתך לעשות פעולה פשוטה הבאה: להיכנס לאתר יד 2, להקליד "מאזדה" החל משנה 2009 ואז הוא ימצא הצעות של מאזדות למניהן עם 0 קמ במחר צבעים ממגרשים למינהם. אני מאמין כי ההנחות יהיהו לא קטנות. אתה מסכתל על הג'ז הידנית 1.2 ליטר. 1.4 ליטר רובוטית הכי זולה עולה £13,578. הכי קרובה לזאת שנושאת את תג המחיר של 128 K ש"ח (לפחות כך נדמה לי לאחר עיון חפיף במפרט, הדגם EX) עולה £14,903 וזה קרוב ל-90 K ש"ח, בכל זאת יקר מהפיאסטה ולא אי-יא-יאי כזה הבדל מההצעה שהבחור קיבל. תקח גם בחשבון שלאחר כ-5 שנים האנגלי שקנה את ג'זו ב-90 K ש"ח יוכל למסור את נכסו לגריטה, ואילו הבחור שלנו יקבל את רוב כספו בחזרה במכירה.
  25. לא קל לרצות את הציבור. לא נותנים הנחה - מתלוננים. נותנים הנחה - שוב מתלוננים. אגב, כמעט כולם מחלקים הנחות מפעם לפעם, בגלוי או מתחת לשולחן. ולאלה שמעמידים פנים של מחיר קשוח יש הרי מחלקות טרייד-אין. אז לא טוב להיות פראיער וכדאי לחפש את ההנחה. אגב, לא כל ההונדות זוכות להנחות כי יד המלך. למשל קשה לחלוב משהו רציני על הסיוויק הבסיסית. ולהייבריד הרי הצמידו תג מחיר מופרז מלהתחילה, וזאת למרות הקלת המס הרצינית. אז יש מי מה לחתוך. כנ"ל גם לגבי הג'ז. אגב, ב-2008 רכשתי את ההיבריד בדיוק באותו המחיר כמו חברך ובכך חסכתי את ירידת הערך השנתית. ועוד משהו... הג'ז 1.4 ליטר הרובוטי איננו רכב זול גם בחו"ל. הוא לבטח יקר יותר ממאזדה 2. כך ש109500 ש"ח זה מחיר הולם בהחלט לרכב הנ"ל.
×
×
  • תוכן חדש...