-
הודעות
946 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי orenuchx
-
מנצל הזדמנות על השרשור הזה - כמה שאלות לגבי ההגה של מרצדס (שלי היא w123 coupe ) : איך בא לידי ביטוי החופש בתיבה (במידה ויש כזה ) - בנסיעה? בעמידה? איך אפשר לבדוק את זה עצמאית? כרגע לא נראה לי שיש אצלי איזו שהיא בעיה, וההגה יציב כסלע גם במהירויות גבוהות ,אין חריקות ואין נזילות, וההיגוי רך ונעים. מה שכן בכיוון פרונט האחרון המכוון מלמל משהו על חופש בהגה. בנוסף בנקודה מאוד מסויימת במהלך סיבוב ההגה יש מן רעש קטן כמו רעידה, ומן הסתם יש גם "שטח מת" במרכז. מקריאת חומר הבנתי שתמיד יש שטח מת יחסית גדול בדגמים האלו אבל אולי אני טועה... any idea? תודה אורן
-
VW BUS? עזבו שטויות... הנה משהו מעניין למכירה
orenuchx פרסם הודעה בנושא של lior_baruch בתוך רכבי אספנות
המון תודה! -
VW BUS? עזבו שטויות... הנה משהו מעניין למכירה
orenuchx פרסם הודעה בנושא של lior_baruch בתוך רכבי אספנות
שאלת תם - מיהו רלף ניידר המדובר, ומה פועלו ? (בגוגל לא מצאתי שום דבר רלוונטי.. ) -
משרד התחבורה - עדכון לגבי אישורי ייבוא חלקים
orenuchx פרסם הודעה בנושא של lior_baruch בתוך רכבי אספנות
ראשית - ברכות וכל הכבוד לכל מי שמעורב בתהליך שהביאנו למצב הנ"ל. צעד קטן (וכייפי) להיותנו, אולי, מתישהו, מדינה נורמלית. בתור יבואן אישי לא קטן זה עושה לי לחלוחית בעיניים. שוב תודה אורן. נ.ב האם משהו יודע מה הסטאטוס של חלקי מנוע - בטיחות או לא ומה מוגדר חלק בטיחות? לדוגמא מושב של אופנוע..? -
סתם אנקדוטה- הדרבי מהמודעה שמעלי הוא אותו אחד מהודעה #145
-
הי fatboy1340 האתר הוא חנות באיביי : http://stores.ebay.de/Mercedes-Classics אתה יכול גם לפנות במייל : [email protected] ולרכוש מהם ללא קשר לאיביי לפי מספר חלק או תיאור. תפנה ל Alex. מחירים - הגומיות הן די יקרות, אבל הרכב שלי הוא coupe והגומיות שלו יקרות יותר (ונראה לי גם באופן משמעותי) משל דגמי 4 דלתות. לתא מטען הגומיה זהה. מה שכן זה רבע עד שליש מחיר ממחירי החברה כאן בארץ. המחיר כאן הוא רצח וכמובן שכאן הכל צריך להזמין כי אין במלאי - לפחות במקרה של הקופה . לדוגמא: גומיה תחתונה לחלון אחורי לקופה - 1700(!!!) פאקינג ש"ח ליחידה לא כולל מע"מ (וצריך שתיים...)! אצלם, מקוריות, 170 יורו לזוג... וכן בדקתי אצל כולם (אדמונד, שוקי, דקר, איילון וכו) ולא - אין להם
-
תודה לכל העונים, שמעון אודה לך מאוד אם תוכל להציג את הדבק שציינת. בברכה אורן
-
שלום רב, מחפש עצה עבור הרכבת אטם גומי לפתח תא המטען. העניין הוא כזה - במסגרת שדרוג כל גומיות הרכב רכשתי סט מקורי של אטמי גומי לדלתות, חלונות ותא מטען. אטם תא המטען נכנס למסילה והוא "יושב" מצויין בדיוק כפי שמרצדס תכננו. הבעיה מתחילה בפתיחה וסגירה של מכסה תא המטען - פעולת טריקת המכסה שולפת את הגומי מהמסילה בחלק התחתון (ליד מנגנון הנעילה). ניסיתי לכוון את מכסה תא המטען ע"י הזזתו החוצה (לאורך המסילה של הברגים האוחזים אותו לצירים), ע"מ "להרחיקו" מהגומי אך ללא הואיל, בכל המיקומים המכסה חובט בגומי ושולף אותו. ניראה לי שכל מה שנותר הוא לקבע הגומי ע"י הדבקה. השאלות הן: 1. האם הדבקה היא הפתרון? 2. אם כן - מהו הדבק המומלץ שלא יגרום לקורוזיה במסילה ולא יתקוף את הצבע? בברכה אורן
-
הי רן, לצערי מנסיון - הבאר בארץ יבשה. אוסיף ואומר - מקורותי בגרמניה מוסרים לי באוזניה שדודי פליטה מקוריים כבר נדירים מאוד בחו"ל (אלו שמוטבעים BMW) וBMW כבר לא מייצרת אותם (בניגוד לכל שאר חלפיה) מה שכן יש המון חברות שמייצרות OEM ומהן לא חסר ותוכל להשיג בחו"ל כמעט כל מה שתרצה sibenrock מחזיקה הרבה אופציות עבורך וגם החבר'ה ב UK שאתה כבר מכיר. יבוא "עצמי" (במזוודה- אם זה לא ברור) מחו"ל שוב נראת לי האופציה הסבירה - זה מה שאני הייתי עושה. מצד שני - אני לא מכיר אבל אולי תצליח לאתר יבואן בארץ ככה ששווה לנסות. עוד חכה שאתה יכול להשליך - גדליה. שמועות מספרות שיש לו הרבה אוצרות מה שבטוח שתשאיר שם את התחתונים. שתי עצות לי אליך : 1. נראה לי שמקוריות פחות משמעותית כאן - לכן לך על נירוסטה (כפי שכבר נאמר) 2. לך על חברות שמייצרות OEM כמו : Sito, Hoske, וכו', וכמובן המערכות ש motobins מייצרת (אני לא הייתי מתעסק עם סינים וכדומה) ועוד אחת אחרונה - ניתן גם להתקין מערכת 38 מ"מ (מנסיון) ואין הבדלים בתפקוד.
-
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310274406302&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en#ht_508wt_916 מה אתם אומרים - שווה את הסיכון ? הפיתוי חזק בררר...( במקום חדש... להשוואה רק טלטלים מיסבים ופין הם 1300 $ ללא עבודה )
-
amitexc - מצטער שזה הלך למקום כזה. אין כוונה להתעמת ושוב אני אומר - גם אם נוצר דיון והוא מתלהט אין צורך לקחת אותו לכיוון אישי. כולה פאקינג דיון בפורום עם אנשים שיש לכל אחד מהם מה להגיד. זה נראה לי המטרה של הפורום. לפעמים כולם צודקים ולפעמים ההיפך, וגם כאן אין נכון או לא נכון, יש מליון דרכים להגיע לאותו מקום. אני לא טוען שאני יודע הכל ואם הייתי כזה לא הייתי פותח את השרשור - כפי שרבים מתקנים אחרים, ואז מתוקנים ע"י שלישי -כך גם כאן. בכל מקרה שיהיה בכיף ואשמח אם תמשיך להאיר את דעותך כאן אורן
-
הי danש הכל ברוח טובה בהערכה למה שנאמר ובידידות אמיתית! אם מתלהטות השורות והדיון משתלהב זה רק מהתאווה לתחביב - אשמח לשמוע כל דבר גם בהמשך. שלך אורן
-
אוקי, מן הסתם יש מי שמצפה ניקסיל כי צריך גם לעשות את זה איכשהו גם במקור... אני מניח שיש גם מישהו שיכול לבנות שלדה, ליצוק צלינדרים לחשל בוכנה לשחזר צמיגים ולייצר מיסבים .. אם אנשים הגיעו לירח אפשר לעשות הכל. הכוונה היתה ברמה הפרקטית. משהו שנעשה באופן טבעי בתהליך שיפוץ. שים לב שבאתרים שנתת עיקר הלקוחות הם יצרני מנועי מירוץ. מן הסתם אני גם לא רואה סיבה של cost effective לשלוח לציפוי כשאפשר לקנות חדש גם אם זה בחצי מחיר. זה מקביל ללקנות פגוש מרצדס עם ציפוי מקורי לעומת ציפוי בגלוונמטה, או לישור שלדה לעומת שלדה חדשה. באופן אישי אני פחות אוהב שחזורים ויותר אוהב להרכיב NOS או OEM במיוחד אם זה לא בשמיים. ידידי היקר - אתה כתבת ש" כל העקרון של ניקסיל" הוא .... להיפך מנועי במוו הישנים וגם מנוע ה S2 מראים לך שכל העקרון היה ביטול השחיקה. אם כל העקרון הוא להוריד משקל ופזר חום אז למה לעשות זאת על סליב פלדה??? נכון הוא שכשעשו זאת ישירות על צלינדר אלומינים קיבלו את ה side effect של חסכון במשקל ופינוי חום. נראה לי קצת מוגזם: BMW - לא בדיוק ישרה קו, והיא לא בדיוק קוריוז, מנועים בעייתים? נו בחייך.... דוקאטי - כ"ל הרלי - ידעה ימים קשים אבל הלוואי שאני אמכור ברגים כמו שהיא מוכרת אופנועים. קוריוז - לך תגיד לאיזה "מלאך" שהוא רוכב על "קוריוז". טריומף - חזק באנגליה ובאירופה בכלל - התחילה את החיים החדשים עם מנוע טריפל. KTM בתחומה היא - opinion leader היפנים רודפים אחריה ולא ההיפך מוטוגוצי - אולי הכי מתאים למה שאמרת אבל היא ההוכחה שמה שצריך זה גב כלכלי יותר מהכל (והמנועים שם זה כל העניין - בטח שלא הבעיה) בקיצור אל תקח את השוק ישראלי ותסיק ממנו על הכלל למרות שאנחנו חושבים שכאן מרכז העולם.
-
או קי בשביל לסגור את זה סופית: The term "desmodromic" is derived from two Greek words: "desmos" (controlled or linked), and "dromos" (stroke, course, track). It is used to describe a system that provides "positive valve actuation" as in the cam controls both the opening and closing of the valve. Why? "The specific purpose of the desmodromic system is to force the valves to comply with the timing diagram as consistently as possible. In this way, any lost energy is negligible, the performance curves are more uniform and dependability is better". -Fabio Taglioni In the early days, competition engines had unreliable valve springs. Coil springs reliability dropped as speeds increased over 6000 rpm and lift increased above about 3/8". Springs would fail due to surging/vibration of coils. Early motorcycles often had external hairsprings for valves; in part because they could be changed easily without removing the head and their natural frequency was outside the normal operating range of the engine. Desmodromic valvetrains were one method tried to avoid such problems. Advantages of desmodromic actuation Aggressive cam profile - steeper ramps, higher accelerations than with springs Controls position of valve better - No float No springs to bind/flutter/break - only spring in system is hairspring to aid in starting and to improve idle. (Typical race prep includes removing this spring. ) Uses less power - no spring forces to overcome. (Yes, some may argue this one. They'll say the spring pushes on the cam as the valve closes to return some of that energy.) Disadvantages High maintenance - clearances very critical, need to be checked every 6000 miles. Complex cams/mechanisms - twice as many lobes. Rockers always used, two for each valve, more critical tolerance zones during machining. Cost - more parts, more close tolerance machining.
-
למרות השעה המאוחרת ומצב רוח מזופת מהיום הזה, אני חייב להגיב - אין שום קשר בין ניקסיל לחיסכון במשקל או למעבר חום!!! (מצטער אבל זה קשקוש בלבוש וחבל להטעות..sorry) ציפוי ניקסיל הוא שכבת ציפוי פנימית לצלינדר, של כמה עשיריות, של חומר קשה ביותר שנועד למנוע שחיקה של הצלינדר. אני לא מכיר שום תהליך של ציפוי מחדש - ואני בעניין BMW כבר די הרבה שנים שם כל הצלינדרים החל משנות 80 מצופים ניקסיל. (ואף ספק של חלפים ל BMW או סדנא, מציעים את העניין הזה כאופציה לשיפוץ .. ותאמין לי אני מכיר ה-מ-ו-ן סדנאות כאלו ל BMW). למעשה אם תביט על צלינדר ניקסיל שעבר 100K או אפילו 200K לא תהיה בו "מדרגה" או שחיקה ותוכל לראות את סימני ההונינג המקורי לאורך כל הצלינדר (במידה והמנוע תוחזק כראוי) . ב BMW מספיקה החלפת רינגים בלבד ויש לך "מנוע חדש". בנוסף הבוכנה והרינגים צריכים להתאים לעבודה עם ניקסיל - הרינגים יהיו רכים יותר על מנת להוות "קורבן" לשחיקה. לכן גם אין אפשרות ל re -bore של צלינדר ניקסיל ואם הוא נשחק (מעבודה ללא שמן/ שבירת שסתום/ שבירת רינג ) הוא דורש החלפה. בצלינדרים של ה SS ניתן לשלוף את הסליב (שאינו מצופה ניקסיל) אבל אינני יודע אם כך הדבר גם ב S2 שהגיע עם צילינדרים עם ניקסיל. עושה רושם שכן רק שלא מצאתי באתרים סליב שמצויין כי הוא ניקסיל. בכל מקרה צלינדרים שלמים חדשים באופן מפתיע "זולים" יחסית - (ואני חובט לעצמי בראש כי היה אחד חדש ממש בזול הרבה זמן למכירה וכשכבר רציתי הוא נמכר) לגבי הדזמו שניכם צודקים - הוא גם גורם להפחתת בזבוז אנרגיה בלחיצת קפיץ (זה מדהים לסובב את השאפט של הדזמו ולגלות שאין התנגדות לפתיחת השסתומים..) וגם מונע ציפת שסתומים עקב חוסר יכולת של הקפיץ למהר ולסגור את השסתומים בסלד גבוה. המחיר לתענוג (ותמיד יש מחיר) הוא חלקים יקרים יותר (קפיץ הוא רכיב זול ביותר) מנגנון מורכב יותר וכוונון מרווחים יותר מסובך. לילה טוב אורן
-
הי ליאור שכחתי להודות לך על הקישור - הייתי באתר הזה אבל לא חיטטתי מספיק... אין ספר עבודה על ה S2 אבל יש לכל המשפחה (MHR SS darmah ) נראה לי שזה יהיה טוב מספיק כי המנוע זהה, וחוץ מהמנוע האופנוע פשוט ומינימליסטי ביותר.
-
הי ליאור תודה על ההזמנה כבוד הוא לי - אשמח להפגש ולשתף פעולה. עכשיו אני נזכר שהיה איזה שרשור ישן שלך לגבי חיפוש של SS וקניה של אחד כזה... אגב מה מצבו ומה נהיה ממנו? הי Bagira המנוע הגיע אלינו מפורק (פורק לצורך שיפוץ ונשאר מפורק) ועם מיסבי טלטל מפורקים. מן הסתם הם הגיעו לקיצם. ספר הדוקאטי מציין כי בכל מקרה של פירוק הקראנק חייבים להחליף מיסבים פין וטלטלים. חמור מכך- במידה וקדח הפין שווה או גדול מ37.93 צריך החלפה מלאה של כל הקראנק... עדייו לא נבדק מקווה שלא נגיע לזה. הייתי שמח להשאר עם הטלטלים הישנים אבל לא נראה לי נכון להתפשר דווקא כאן. זהו לב המנוע. זהו בדיוק אחד הדברים שהייתי רוצה לבצע בסדנא מתמחה - החלפת פין טלטל ואיזון של הקראנק למרות שיש גם בארץ בתי מלאכה טובים לזה. שאלה פילוסופית - מה גרם לדוקאטי לא לפרק מנוע של BMW ולראות כמה זה פשוט ואמין שם??? למה להמציא משהו מחורבן כשאפשר להעתיק משהו טוב? בברכה אורן
-
שלום לכולם, אין כרגע עידכונים משמעותיים למעט זה שאני בגרמניה, וקיבלתי לידי את המושב החדש של האופנע (בתוספת של כמה חלקים ל BMW) נכתבו כמה דברים בקשר לספרות מקצועית - אז רק לידיעה אין (או יותר נכון אני לא מצאתי..) ספרות של היינס או קליימר עבור הS2 ( כנראה שלא השתלם לכתוב ספר עבור 1K פלוס אופנועים ) מה שכן, הורדתי מאתר מסויים ספר מקורי של דוקאטי עבור ה 900SS שמנועו זהה פחות או יותר לS2 וכן מפרט חלקים (מה שהיה פעם נקרא Microfiche) עבור הS2. לגבי הדיון בנושא השיפוץ - עדין נבדקים כיוונים אבל רוב הסיכויים שהוא יעשה על ידינו עם חלפים חדשים ככל הניתן ולבסוף ילקח לכיוונים אצל מומחה (מי ? אני עוד לא יודע..אולי בחו"ל) לגבי זמינות חלפים - נראה לי שניתן להשיג למנוע הכל חדש רק שהמחירים די בשמיים, לכן יתכן ומלאכת האיסוף תקח זמן. אין כוונה לרוץ בשיפוץ וזהו פרוייקט של ריצת מרתון ולא ספרינט, ביחוד לאור הפרוייקטים הנוספים שאנחנו מריצים במקביל. לגבי הדיון על מורכבות המנוע- סה"כ זו מכונאות ובמכונאות אין משהו שהוא "יותר מדי" מסובך מה עוד שזה אופנוע והוא קל לעבודה מבחינת מימדים - מה שכן יש יתרון עם מכירים את הפעולות שעושים ולא לומדים אותם תוך כדי עבודה, ועוד על חלקים שהם גם נדירים וגם יקרים. זה לא מבהיל אותי ואם יש תנאים הכל אפשרי. קצת לגבי מה שזהינו שצריך להעשות במנוע: 1. צלינדרים - שניהן שרוטים מעט - ההתלבטות: לקנות חדשים/ לשתול סליבים. יש לבדוק האם ניתן לשתול סליבים מניקסיל מכיוון שב S2 הצלידרים המקוריים הם מניקסיל (בניגוד לSS) 2. מיסבים - הכל יוחלף. הבעיה - ישנם מיסבים שהם לא מייסבים סטנדרטיים אלא מייסבים מק"ט ואותם ניתן להשיג רק כחלק של דוקאטי - יקר..! 3. בוכנות - שרוטות - יוחלף בחדש - מחפשים של wiseco / יש להם עבור הSS אך צריך לבדוק אם הן מתאימות לניקסיל . בכל מקרה יש להשיג לS2 4. טלטלים ומיסבי טלטל - יוחלפו יחד עם פין טלטל - עסק יקר 1300 דולר לסט. עד כאן inspection ראשוני בלבד. תיקון טעות מדובר על שני קרב' דלאורטו 38 מ"מ בברכה לכולם אורן עידכונים נוספים בהמשך
-
תראה מה זה עידן האינטרנט - איך שלא תסתיר מידע בסוף יהיה איזה האקר שיחשוף אותך.. בקיצור יצאתי טונה
-
שבוע טוב, ראשית תודות על כל העצות - שמח מאוד לראות את הנכונות של החברים לעזור, מעניין גם הדיון שנפתח בעקבות השרשור. לגבי השיפוץ - התחייבות שלי היא שהשיפוץ יהיה ברמה הגבוהה ביותר שאוכל לעשות , אנחנו (אחי ואני) הולכים אל הפרוייקט ברצינות מירבית והדגש יהיה חוסר פשרות מרמת הבורג ועד בכלל. התנאים שיש לנו הם מצויינים, וגם "קצת" נסיון, ולא "נבזבז" אקזמפלר שכזה. לדוגמא - למרות שיש מושב והוא בר שיפוץ ויחידת זנב שלמה - כבר השבוע נרכשו מושב ויחידת זנב NOS מקוריים ונדירים (ראו תמונות). מגבלת הכסף תתבטא בזמן ולא בעבודה מתפשרת, ומה שהכסף יגביל הזמן ישלם... (אופס - מקווה שהכוונה ברורה ... ) כרגע הרעיון הוא לגבש אסטרטגית שיפוץ ולכן פתחתי את השרשור - לבדוק אפשרות שיפוץ המנוע בחו"ל. ישנם כמה כיוונים (חלקם בעזרת כמה מהחברים כאן) ואני אשתדל לעדכן בהמשך. אורן
-
הנה אחת: http://www.madeinitalymotorcycles.com/ והנה עוד אחת: http://www.mdinaitalia.co.uk/ שתיהן באנגליה
-
תודה למשיבים עד כאן - אבל האם משהו יכול לתת אינפורמציה לגבי הפרוצדורה של הוצאת המנוע לשיפוץ בחו"ל...? לגבי הרעיון של לצאת אם האופנוע בנסיעה לחו"ל ע"מ לשפץ - לא נראה לי הגיוני ומשתלם להשקיע את העבודה (הרבה יש לומר) והכסף ע"מ להביאו למצב נסיעה ואז לפרק הכל שוב... נראה לי יותר הגיוני לקחת/לשלוח לחו"ל מנוע ולקבל אותו מורכב מושלם. האופנוע הזה הוא בעיקר מנוע, מנוע, ומנוע - ככה שבכל השאר יהיה "קל" יחסית לטפל לבד.. ישנן כמה סדנאות בחו"ל שדיברתי איתן על העניין והן יקבלו אותי (את המנוע - אותי פחות..) בברכה, רק מה עם הבירוקרטרע שלנו..?
-
יש מנוע!! הוא פשוט ירד לצורכי שיפוץ.
-
שלום לכולם, לאחרונה חבר לכח דוקאטי 900 S2 משנת 83. (ראה תמונה) הדגם הזה הוא האחרון בשושלת המפוארת של מנועי ה Bevel ולמעשה הוא המחליף של ה SS המיתולגי (רגע לפני שדוקאטי נמכרה לקאגיבה ). האופנוע נדיר (לפי מה שחקרתי 1237 יחידות בעולם כולו!!) מה שהופך אותו לנחמד מצד אחד, ובעייתי מצד שני (מבחינת חלפים.ֿ) לשמחתנו האופנוע שלם ומקורי ולא עבר התעללויות ארצישראליות אופייניות, ועם כ -80K ק"מ מקוריים, אך המנוע מצריך שיפוץ כללי. התוכנית הכללית היא לשפץ את האופנוע למקוריות מלאה, וזה יקח זמן וכסף (וכנראה שהרבה מהמצרך הזה שנקרא כסף ) לכן כרגע עיקר המאמץ מופנה למנוע. מכאן עולות כמה שאלות שאולי מישהו יוכל לשפוך אור על העניין: 1. מהי הפרוצדורה (בירוקרטיה) של הוצאת המנוע קומפלט לשיפוץ בסדנא מתמחה בחו"ל (מבחינת מיסים, אישורי משרד התחבורע מכס ושחרורים וכיו"צ)? 2. האם קיים מישהו בארץ שמבין באופנועים האלו (והוא לא אנטיפט רצח כמו אחת הדמויות הוותיקות מסצינת הדוקאטי בארץ) שיוכל לתת שירות מקצועי (מדובר על מנועי ה-Bevel של דוקאטי)? 3. האם מישהו שמע/ראה/החביא/הסליק מנוע או חלקי מנוע כזה ומעוניין לתרום (סתאאם) - למכור..? תודה אורן
-
רלוונטי לנו-עצומה נגד הטלת מס בקבלחת חבילות מחו"ל
orenuchx פרסם הודעה בנושא של amitexc בתוך רכבי אספנות
נשבר הז**ן מהמדינה הזאת. השלטון החזירי, והקלגסים עושי דברו, מתעמרים בנו, האנשים שהולכים לצבא, ואח"כ למילואים, משלמים מיסים (המון מיסים) ומתמודדים יום יום עם הח*א שהמדינה הזאת מאכילה אותנו.. אי אפשר לעשות כאן כלום אם אתה סתם בן אדם נורמלי, לא לקנות דירה, לא לחנך את הילדים ואפילו לא סתם לרכב על אופנוע לעבודה... הדרך היחידה לשרוד זה להיות חזיר בעצמך ולדרוס את האחר... די,מספיק, מתי כבר נצא עם קלשונים לצוד את הפאודלים???
