-
הודעות
196 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי madmon10
-
ברור לי שאף אחד לא יוכל לנבא את הווצאות הצפויות, אבל קראתי לא מעט חוו"ד פה בפורום שקוטלות את הרכב הזה, והייתי מעוניין לדעת אם יש הבדל בין 1.8L ל-2.0L, ובין הידני לאוטומט. והאם בכל זאת ניתן יהיה לצפות מהרכב הזה לאיזושהי שרידות/אמינות/הזדקנות בכבוד.
-
צהריים טובים, האם ישנה תועלת בהמלצה לכבות את המזגן לפני שמכבים את הרכב? אם כן, מדוע? האם זה משנה באיזה רכב? תודה לעונים.
-
בהמשך לשרשור הזה, בו אני מבקש את עצתכם לגבי רכישה של רכב עד 5K ש"ח. בינתיים ירדה מהפרק הרנו 19 (המוכר נסוג מהמכירה). כנראה אלך לבדוק את ה-306, אבל יש לי שאלה קטנה לפני: האם דייהו אספרו שנת 1996 מנוע 1.8L ידנית תענה לדרישות שלי מבחינת אחזקה זולה? עד הכמה המכוניות האלו גרועות? ההתייחסויות שראיתי בפורום נוגעות בעיקר למנוע 2.0L ולגיר אוטומטי. מה הצריכת דלק הממוצעת של הרכב הנ"ל (1.8L ידנית)?
-
אז קודם כל, אני לרוב לא נוהג בעליות. דבר שני, אני לא בטוח ש-306 תהיה הרבה יותר חזקה, או שאני טועה? דבר שלישי, הייתה לי רנו 19 שנת 94 1.4L ידנית במשך 4 שנים, היא לא ממש זכורה לי כעגלה, אבל אולי זה מכיוון שנסיעות כמו שתיארת (רכב מלא בעליות) היו די נדירות אצלי.
-
שלום לכולם, לפני כחודש רכשתי וולוו 740, שלצערי לא התאימה לאשתי בגלל הגודל, ולא לי בגלל הצריכה המצמררת. בכל מקרה, למזלי מצאתי במהירות קונה, שאמור לבוא לקחת אותה בסוף השבוע, ועכשיו אני רוצה לרכוש רכב אחר. למרות הנטייה הטבעית לחפש "הרפתקאות" (כמו עם הוולוו), אני מכריח את עצמי ללכת רק על אופציות שפויות. ההתלבטות היא בין הרכבים הבאים, אלא אם למישהו ישנן הצעות מתאימות נוספות. 1. רנו 19 של חבר הפורום, ככל הנראה שמורה מאוד. 1.4L ידנית, 1993, 165K ק"מ, כולל ספר טיפולים (!!!), 5,000 ש"ח. 2. פג'ו 306, מטופלת, 1996, 1.6L ידנית, 160K ק"מ, 5,000 ש"ח. 3. פורד אסקורט אריקה, לא אחת ספציפית, 93-95, 1.6L ידנית. הצרכים שלי (שהספיקו להשתנות מעט בחודש האחרון): 1. עלות אחזקה נמוכה, גם מבחינת דלק, גם מבחינת תחזוקה שוטפת וגם מבחינת תקלות ותיקונים (אמינות). 2. מספיק מרווח (3 בוסטרים). בגאז' לא קטן. עדיף שתהיה נוחה. 3. לא מעניין אותי ביצועים, מהירות וכד', אבל אני מעדיף שלא תהיה לגמרי עגלה. אני גר ונוסע כמעט רק במישור, ללא עליות. אני מכיר את ההמלצה המקובלת פה לבחור רכב ע"פ מצב ולא ע"פ דגם בתקציב כמו שלי, ובכל זאת, מבקש את המלצתכם ע"פ הנ"ל, בהנחה שלפחות על הנייר, יש לי כמה מועמדות בעלי נתונים זהים פחות או יותר.
-
וולוו 740 שנת 1992 מנוע 2L
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך מכירה - מכוניות ואופנועים בלבד
אקטואלי... -
למכירה, וולוו 740, שנת 92, מנוע 2L. מצב מכני טוב, מצב קוסמטי חיצוני טוב, קוסמטי פנימי זקוק לרענון. עברה טיפול לאחרונה. טסט עד דצמבר 2011. מחיר מבוקש: 5000 ש"ח. ניתן לשלוח ה"פ או ליצור קשר בטלפון 050-9262269.
-
וולוו 740 1992 2L - צריכת דלק מופרזת
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מוסך. אני ממש לא מכונאי דגול... אשמח לקבל המלצה על מוסך באזור חדרה. במידה ולא, אסע לחבר הפורום יוסי זיסו. -
ברכב של חמי (אלנטרה 2005) הייתה בעייה דומה וגם שם הבעייה הייתה בלחצן ה-OVERDRIVE.
-
וולוו 740 1992 2L - צריכת דלק מופרזת
madmon10 פרסם הודעה בנושא של madmon10 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
-
בהמשך לשרשור המתסכל הזה, למישהו יש רעיונות מה יכולה להיות הבעיה שגורמת לרכב הזה לצרוך ליטר ל-5.3 ק"מ בנהיגה רגועה מאוד? מה צריך לבדוק? היכן נמצאים הפילטרים ברכב הזה (דלק ואויר)? האם יש איזשהו "כיוון" שצריך לעשות? תודה רבה למסייעים.
-
אין לי כוונה "להתעסק" יותר מדי עם המכירה. אפרסם מודעה ביד 2 ופה בפורום, ואשים שלט על הרכב, ואם ימכר- ימכר. אם לא, אגרוט אותו בעוד חצי שנה.
-
אני חייב לתקן- זה לא בלי תמורה, זה כיף לא נורמלי לנסוע ברכב הזה, אבל עדיין לא שווה את המחיר (מבחינתי, כרגע).
-
יש נתוני צריכת דלק רשמיים... ליטר ל-5.3 ק"מ בנסיעה משולבת (הרוב עירוני) ורגועה. יצאתי מטומטם, לא ציפיתי לצריכה כ"כ גרועה, ועכשיו כבר ברור לי שאין סיכוי שאוכל להישאר עם רכב שצורך ככה, למרות שמכנית וחיצונית הוא באמת טוב. גם אשתי קצת נלחצת מלנהוג עליו, בגלל הגודל שלו, אבל זאת בעיה קטנה יותר. בקיצור, מי שרוצה לקנות אותו, מוזמן להשאיר ה"פ.
-
האוטומט שלי הוא 4 הילוכים. ראיתי את המודעה הזאת, אבל העדפתי ללכת על ה-740 שהיה לי איזשהו רקע עליה. האמת שהצריכת דלק המטורפת הזאת גורמת לי קצת להתחרט שלא הלכתי בכל זאת על מנוע 2.3. התכוננתי ל- 1/6-7, לא ל-1/4-5. נראה, אולי נתחיל לפרסם למכירה כבר מעכשיו , עד ינואר.
-
לא ממש, אבל עד עכשיו גם לא ניסיתי להרגיש. אני נוסע מאוד בעדינות...
-
אחרי יומיים ו-80 ק"מ איתה, בדבר אחד אני כבר די בטוח- גם הרכב הבא יהיה וולוו.
-
קניתי אותה מלכתחילה במחיר נמוך מאוד (5K), ובכוונתי להחזיק אותה ככל הנראה כחצי שנה (עד לגריטה/מכירה). ידעתי גם מראש על צריכת הדלק הגבוהה, אבל עדיין לא יזיק לחפש פתרונות. זה השרשור שקדם לרכישה, שבו גם מוסבר למה בעצם קניתי דווקא את הרכב הזה. עדיין אין לי נתונים מדוייקים לגבי הצריכה. אעדכן כשיהיו. בהערכה גסה, 1/5-5.5.
-
הרכב נוסע ומרגיש מצוין מבחינה מכנית. יפה מבחוץ, זקוק למעט תיקונים קוסמטיים בפנים. בעל נתונים זוועתיים (על הנייר)- יד שמינית ו-306K ק"מ, אבל נראה ומרגיש מתוחזק ומטופל. נקנה בהמלצתו ובעזרתו של חבר הפורום ZVIT (הרכב היה של שכן שלו). זאת הפעם הראשונה שאני נוהג על רכב שהוא מעט מעבר לסטנדרט (לתקופתו), ולמרות שהרכב הזה חלש ואיטי, הוא נותן תחושת בטחון ו"בעלות" על הכביש. כמה שאלות: 1. כיצד אני פותר את עניין נזילת השמן מהמכסה (ניתן לראות בתמונות)? 2. צריכת הדלק פשוט מצמררת, ואין כ"כ הבדל בין עירוני לבין בין עירוני. יש דרך לשפר את המצב? 3. הבנתי שמנוע 2.3L יותר מוצלח מכל בחינה. עד כמה זה ריאלי להחליף את המנוע למנוע כזה, מבחינה מכנית וכלכלית? תודה לכולם.
-
רנו 19 כבר הייתה לי פעם (הראשונה שלי), מאוד נהנתי איתה אבל אין סיכוי שאקנה אותה שוב. zx לא קטנה מדי?
-
יש לי שאלה נוספת לגבי 405. האם מנוע 1.8 עם בלוק ברזל או אלומיניום? ראיתי דעות חלוקות בפורום.
-
2 בוסטרים וכיסא אחד. את הוולוו אני לא מעדיף רק בגלל הגודל, אלא בעיקר עקב הבטחון היחסי שלי ברמת התחזוקה של הרכב ע"י הבעלים הקודמים. הסובארו הנ"ל לצערי לא בתקציב שלי. ברור שהייתי מעדיף להגדיל את התקציב, אבל זו לא אופצייה כרגע, והצורך שלי ברכב הוא מיידי (הרכב הקודם שלי מת בפתאומיות). משיטוט ביד 2 שמתי לב שהמחירון של 405 ברצפה, ומוצעים שם גם רכבים בשנתון מתקדם יחסית במחירים מאוד נמוכים. אשמח לחוו"ד על הרכב הזה (אמינות, שרידות).
-
שלום לכולם, בהמשך לנושא הזה, ברצוני לקבל כמה עצות מועילות. אני צריך רכב לתקופה של חצי שנה-שנה, בתקציב של עד 5K. הכיוון שלי הוא לקנות רכב משנת 92 לכל היותר עם טסט עד 2012, ובמקרה הגרוע לגרוט אותו. הדרישות שלי מהרכב: מספיק מקום ל-2 בוגרים ושלושה כסאות בטיחות מאחור. עדיפות קלה לתיבת הילוכים אוטומאטית (לא מאוד מהותי). תא מטען לא קטן (גם לא חייב להיות ענק). חשוב לי מאוד שהרכב ישרוד לפחות את החצי שנה הקרובה ללא תקלות משמעותיות. אינני רוצה להיתקע על בסיס שבועי/חודשי. צריכת הדלק לא כ"כ משנה לי, אני נוסע פחות מ-10K בשנה. חבר הפורום ZVIT בודק לי לגבי רכב של שכן שלו (וולוו 740 1992 2L), וללא קשר, במידה ורכב זה לא יהיה רלוונטי, ברצוני לקבל את עצתכם בשלושה נושאים: 1. האם במקרה שלי עדיף לי באמת למצוא רכב שיהיה בר גריטה בעוד חצי שנה? כי מצאתי לדוג' ביד 2 פג'ו 405 עם נתונים מרשימים (על הנייר), אבל משנתונים מתקדמים יותר, מה שאומר שבמקרה ונפלתי על לימון לא אוכל לגרוט אותו ולהחזיר לפחות חלק מכסף. 2. האם הרתיעה שלי מרכבים עם מנוע אלומיניום מוצדקת? הבנתי מקריאה בפורום שמנועים אלו רגישים הרבה יותר להזנחה, והרי אני הולך לקנות רכב שסיכוי סביר שלא תוחזק למופת. 3. ולשאלת השאלות, על איזה רכב הייתם ממליצים? אני יודע שחשוב יותר מצבו של אקסמפלר ספציפי, אבל בכל זאת, כוונתי היא אילו רכבים הם בעלי שרידות ועמידות גבוהה יותר מאחרים בתקציב המוגבל שלי. ראיתי כמה אופציות בולטות: דייהו למיניהם, אפלאוז, 405, אסקורט אריקה ועוד. וכמובן ישנה האופציה של הוולוו 740 הנ"ל, שמבחינתי היתרון המשמעותי שלה הוא שככל הנראה תוחזקה וטופלה בצורה טובה ויסודית. תודה על הסבלנות.
-
העניין הוא שבמחיר הזה אני קונה "חתול בשק" ואין לי שום דרך לדעת כיצד תוחזק הרכב בעבר (וברור שאין טעם בבדיקה במקרה הזה), אבל דווקא לגבי ה-740, נאמר לי ע"י חבר הפורום (ואני מאמין לו), שהרכב טופל ותוחזק למופת, ללא קיצורי דרך. זאת הסיבה העיקרית שאני דווקא נוטה להעדיף את ה-740 המסוימת הזאת, על פני אופציות אחרות יותר "אמינות". אני מזכיר שוב, אני באמת ובתמים צריך את הרכב לתקופה של חצי שנה-שנה בלבד.
-
שלום לכולם, אני זקוק בדחיפות לרכב לתקופה של חצי שנה-שנה, בתקציב מאוד מוגבל (4K-5K). הצרכים שלי: מספיק מקום ל-2 בוגרים ושלושה כסאות בטיחות מאחור. תיבת הילוכים אוטומאטית (אשתי...). שלא יהיה יותר מדי "גרוטאתי" (גם כן אשתי...). תא מטען לא קטן (גם לא חייב להיות ענק). עדיפות לשנת 1992 עם טסט עד 2012, על מנת שאוכל (במקרה הכי גרוע) לגרוט אותו ולהחזיר את רוב הכסף. חשוב לי מאוד שהרכב ישרוד לפחות את החצי שנה הקרובה ללא תקלות משמעותיות. אינני רוצה להיתקע על בסיס שבועי/חודשי. צריכת הדלק לא כ"כ משנה לי, אני נוסע פחות מ-10K בשנה. קריאה בפורום מרתיעה אותי מרכבים עם מנוע אלומיניום שאין לי דרך לדעת איך תוחזקו (דייהטסו אפלאוז, פזו' 405 ועוד). אחד מחברי הפורום מברר לי על וולוו 740 שנת 92 מנוע 2L, ששייכת לשכן שלו. בהנחה שהרכב תוחזק כראוי ללא קיצורי דרך, ושאני אמשיך לתחזק אותו באותה רמה, האם אני יכול "לסמוך" על הרכב הזה? האם הוא יעמוד בדרישות שהצבתי? ברור לי שאין "תעודת ביטוח", אבל אני מעדיף להפחית סיכונים. אגב, עניין הגריטה ממש לא סופי מבחינתי, ואם "אדלק" על הרכב, יתכן מאוד שאשאיר אותו לשימוש עצמי יומיומי, אלא שאני מעדיף שתהיה לי את האופציה.
