Jump to content

איל פלד

  • הודעות

    253
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי איל פלד

  1. איל פלד

    40 שנה לפז'ו 204

    בעל הרכב הינו אבי המשפחה , אדם חביב בשנות ה-60 שלו , שמו זרח מפרחוני. "זרח מפרחוני" הוא שם כל כך מיוחד, איך יכולת לשכוח...
  2. נסה למצוא ולבחור מכאן את הנכון והמתאים... http://images.google.com/images?q=fiat%20logo&hl=iw&lr=&sa=N&tab=wi
  3. אירוע ברמה עולמית (והייתי קצת בעולם...) הסדר והארגון, ההשתתפות רחבת ההקף, הניהול היעיל והנבון, בחירת המיקום (דשא, אגם וצל העצים), הקלאסיות שנבחרו לייצג בנסיעה במעגל ויותר מכל - האווירה המשפחתית הנעימה. תודה ענקית לכל מי שתרם להתממשותו של האירוע מהכח אל הפועל. תענוג צרוף.
  4. טובה בוזנר נולדה ב-1898, עלתה לארץ בגפה והלכה לעולמה, בשיבה טובה, בשנת 1985. בשנות ה-20 וה-30 של המאה שעברה הייתה חברה בחוג ידיעת הארץ של האוניברסיטה העברית ובחוג המשוטטים של בנבנישתי. עזבונה, ובו אוסף צמחים מיובשים ואוסף צילומים (מרתק!) מאותם הימים, נמצא בארכיון קיבוץ עין השופט. הסיפור המלא ב-ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3090762,00.html בין הצילומים גם תמונה שצולמה על אם הדרך בין הרטוב לבית ג'וברין (כביש 38 בימינו אנו). והשאלה היא מי ה"בחור" בין שתי הנשים?
  5. למיני, כידוע, יש אבא ואמא "חדשים" נושאי דרכון גרמני, מוכרים גם בשם ב-מ-וו. נסה אצל קמור רכב ברחוב המסגר 16 בתל אביב, אולי משם יושיעוך.
  6. עוד כמה מילים על סמל ארבע הטבעות שהופיע לראשונה בשנת 1932 (חן, כרגיל, יודע וצודק). אז התאחדו ארבעה יצרנים: Wanderer (נוסד 1885), Horch (נוסד 1899), DKW (נוסד 1907) והרביעי היה Audi (נוסד 1909). האיחוד ב-1932 יצר את אוטו-יוניון והלוגו היה ארבע טבעות שבתוך כל אחת מהן הופיע הלוגו של ארבע החברות שהתמזגו ובחלק התחתון של הטבעת כיתוב שם החברה. אחרי מלה"ע, בשנת 1949, התאגדה אוטו יוניון מחדש (מזרח ומערב, זוכרים?) והלוגו שונה לארבע טבעות שלכל רוחבן במרכז הכיתוב אוטו יוניון. בשנת 1969 התמזגה אוטו יוניון עם NSU ונקראה אודי-נ-ס-או ורק בשנת 1985 חזרו לסמל ארבע הטבעות (נקי, כמו שאנו רואים אותו היום) ולחברה קוראים רק Audi
  7. נסה front & rear bumper
  8. ובכן, המכונית הראשונה שנהגתי עליה (ובאופן חוקי) הייתה פיאט 124 של מורה הנהיגה שלי ואחר כך, עד הגיוס, נהניתי מאוד מאלפא סוד שנת 1976 של אימא ומפיג'ו 504 מאותה שנה של אבא. אם לא סופרים את מה שהצבא נתן לי להטיס, להשיט ולנהוג (מפייפר דרך ס"ג וג'יפ ועד רנו 4 כתנאי שירות) אז שושלת המכוניות ה"רגילות" בבעלותי מורכבת מ: רנו 12 שנת 1979 פיג'ו 104SR שנת 1982 אלפא רומאו 33 שנת 1985 פיג'ו 505 שנת 1982 (הייתי שלול על תנאי ל-12 חודשים וחיפשתי סלון כבד וכורסא נוחה לשנה שלמה על מנת שלא להתפתות לממש את התנאי....) אודי 80 שנת 1987 (אהבתי את הצורה החדשה...) פיג'ו 205gti שנת 1988 ואז עברתי ל- 4*4: דייהטסו פרוזה שנת 1992 פג'רו קצר בנזין שנת 1994 פג'רו ארוך דיזל שנת 2000 (נדמה לי...) איסוזו טרופר קצר בנזין שנת 2001 והנוכחיים - איזסוזו טרופר קצר בנזין שנת 2003 ב.מ.וו Z3 שנת 1997 ההיסטוריה היותר מעניינת היא של המכוניות שלא שימשו אותי ביום יום ועברו תחת ידי במרוצת השנים: פולקסווגן טרנספורטר שנת 1974 (נרכש בשנת 1987 כשהקמתי חברת הפקות ושימש בנאמנות כרכב הפקה - למרות תלונות צוות הבמאים והצלמים - במשך שנים רבות. נמכר וחבל.) פיאט 500 שנת 1963 (עמד בנינוחות ובסבלנות בגינת בית הורי עד שחובב מכוניות בועה הצליח לנג'ס בצפיפות אך בנימוס, סדק את ההתנגדות וגרם לי לתת (כן, לתת) לו את המכונית) מוריס טרווולר שנת 1960 (עדיין קיימת בבעלותי, ומחכה לראות ימים טובים) מיני מוק שנת 1969 (מצטער מאוד מאוד מאוד - ועוד יותר - שמכרתי. טעות.) MGB GT שנת 1966 (אולי 65 או 67, סליחה, אבל לא ממש זוכר) טריומף TR3A שנת 1958 (עדיין בבעלותי) וולוו P1800 "המלאך" שנת 1965 (עדיין בבעלותי והיא שגרמה - בעיסקת חליפין מסובכת במיוחד שלא כאן המקום לפרטה - ללכתה של ה-MGB) מיני מיינור שנת 1984 (שחיכתה בסבלנות שיגיע יומה והלכה ממני כמקדמה על חשבון עיסקה עתידית שמנסה להתממש ממש בימים אלו) ואם למישהו יש רודסטאר, קופה או ספורט אירופי מעניין משנות ה-50 וה-60 (לפני שיפוץ) אז אני בהחלט מחפש פרויקט חדש.
  9. היום ירד ממכבש הדפוס, כך נהוג לומר, גיליון חדש של כתב העת "האבטומוביל" והוא כבר עושה את דרכו לבתי כל המנויים (כל חברי מועדון החמש). בגיליון 52 עמודים צבעוניים בנושאים המעניינים את כולנו. במדור "חדשות וישנות" על ההשקות של שברולט בל אייר 1956 ופורד קורטינה 1974, על העדלאידע ברמת השרון, על השוקעתיק ועל טיול מועדון דה-שבו לרמת הגולן וב"לוח הישן" 66 מכוניות ואופונעים למכירה. עוד בגיליון החדש חמש כתבות מצולמות: 1. "הנסיך הקטן" - ליאור ברוך מספר על פרינץ NSU ועל טיול ירח הדבש שלו, עם הפרינץ כמובן. 2. "הילד בן 30" - סדרה 3 של BMW חוגגת יומולדת 30. 3. "פרויקט אסקורט" - נמרוד ועמרי רחמימוב ממשיכים לשפץ את הפורד אסקורט, לתעד ולהוסיף ידע בפרק השלישי של "המדריך לשיפוץ עממי של רכב אספנות". 4. "הפיני המעופף" - ראיון בלעדי ל"האבטומוביל" עם ראונו אלטונן, נהג המרוצים האגדי, שניצח בראלי מונטה קרלו 1967 עם מיני קופר קטנטנה (אבל גדולה...) 5. "רכבת לירושלים" - תערוכה חדשה ודי דינאמית במוזיאון מגדל דוד בירושלים מביאה את סיפורו של קו הרכבת הראשון בארץ ישראל. אז איך שמים יד על האבטומוביל ? האבטומוביל רואה אור 6 פעמים בשנה ומחירו של כל גיליון 30 שקלים. מנוי שנתי עולה 180 שקלים כולל מע"מ ודמי משלוח. הדרך הנבונה ביותרהיא להצטרף למועדון החמש ולהפוך למנוי אוטומטי על האבטומוביל וגם לחזק את קהיליית האספנים ואת כוחו של המועדון. כשעושים חשבון פשוט של דמי החבר למועדון מחד גיסא ומנוי להאבטומוביל מאידך גיסא מתברר שהצטרפות למועדון היא צעד חשוב בכלל ובעל היגיון כלכלי בפרט. ואפשר גם לרכוש מנוי שנתי להאבטומוביל במחיר של 180 שקלים אצל קרול בטלפון 02-6521222. קריאה מהנה וחג עצמאות שמח, איל פלד
  10. מנסה לברר מה עלה בגורלה, ומה היו קורותיה, של איזטה 300 משנת 1958 נושאת לוחית רישוי שמספרה 34-217. כל בדל מידע, מכל תקופת חיים שהיא, יתקבל בברכה גדולה.
  11. נראה מדהים. ואני מבין שגם המכונאות מוצלחת כי לא שומעים את המנוע... מברוק, ובזהירות בסיבובים.
  12. זה מצטרף לעוד עדות שראתה את המשאיות בקטע המשותף לכביש 1 ולכביש 6 בכיוון דרום (אזור מחלף בן-שמן).
  13. יש שתי דרכים לקבל את "האבטומוביל": 1. להיות חבר ב"מועדון החמש" ולהפוך אוטומטית למנוי של הדו-ירחון. 2. לרכוש מנוי עצמאי במחיר של 180 שקלים לשנה (6 גיליונות), כולל מע"מ ודמי משלוח. למימוש דרך זו יש להתקשר בימים ראשון-חמישי, בין השעות 09:30-16:30 למשרדי המערכת 02-6521222
  14. יש גיליון חדש של "האבטומוביל" ובו 52 עמודים צבעוניים של כתבות וצילומים בנושאי מורשת מוטורית, מכוניות קלאסיות ורכב אספנות: * תחרות "הגביע הנודד" וסיפורן (המצולם) של שלוש המכוניות - פיאט 500, טריומף ספיטפייר וגאז וולגה - שהתחרו בגמר וזכו בפרסים. * נמרוד אחמימוב מספר על "ברנשים וחיפושיות" ממפגש החיפושיות השנתי שהיה בנתניה. * זמי לוין שוחח עם אפרים אילין על הרכבת וספות בצפת ומפגש של ארבעה בעלי וספות אספנות שהורכבו בארץ * הסיפור המלא על ייבוא אישי של סיטרואן DS שנת 1974 מכפר קטן בצרפת, דרך נמלי הים של מרסיי ואשדוד ונבכי הבירוקרטיה של צרפת וישראל, למוסך משפחתי בירושלים ומשם למודיעין. * בני הספל על הקונסטליישן - אגדה אווירת עם זנב משולש... * ועוד סיפור הסטורי של דני גולדשמידט על ראשית ימי התחבורה הציבורית בעמק זבולון.
  15. גם אלי התקשר חבר שראה את המובילים עם הקלאסיות ליד פונדק דברת בנסיעה לכיוון עפולה.
  16. יש גיליון חדש (גיליון 56 נובמבר-דצמבר 2004) של האבטומוביל. 52 עמודים בצבע ובהם: * בני הספל מספר על זיגפריד מרקוס והמכונית הראשונה. * נחום קדמיאל חולק רשמים ממפגש המכוניות בהרשי פנסילבניה. * נמרוד ועמרי רחמימוב, בפרק 2 של מדריך לשיפוץ עממי של רכב אספנות, מספרים כל מה שצריך לדעת על ציד חלקים וחלפים. * אריה תאומים ועזרא דושי חזרו עם חוויות וצילומים מפסטיבל סיטרואן בשוויץ. * וגם - סקירה מצולמת רחבת הקף (18 עמ') של אתרי האספנות בישראל: תל-חי (מכוניות), תפן (מכוניות), חיפה (קטרים ורכבות), עין שמר (טרקטורים ורכבת), עין ורד (טרקטורים), קיבוץ איל (מכוניות), מוזיאון ארץ ישראל (כבאי, אוטו דואר ודיליג'אנס), בית האוסף ביפו (ג'יפים, סליק נייד, מכוניות שרד של שרי בטחון ועוד), חולון (אוטובוסים), רחובות (הלימוזינה), אשדוד (מכוניות) ובאר שבע (מטוסים ומכוניות). כל חברי מועדון החמש מנויים מכח חברותם במועדון. האבטומוביל רואה אור 6 פעמים בשנה ומחירו של מנוי 180 שקלים (כולל הוצאות משלוח). הכי כדאי להירשם כחבר מועדון החמש ולהפוך גם למנוי האבטומוביל. אפשרות אחרת לרכוש מנוי באופן עצמאי בטלפון 6521222-02 אצל קרול. קריאה מהנה,
  17. שלום לכולם, בשעה טובה ומוצלחת יוצא היום בדואר הגיליון החדש של ה"אבטומוביל" לכל חברי מועדון החמש (המנויים אוטומטית מכח החברות במועדון) ולכל המנויים העצמאיים. ה"אבטומוביל", בטאון מועדון החמש, הוא כתב העת היחיד בישראל העוסק כולו במורשת מוטורית, במכוניות ובאופנועים קלאסיים וברכב אספנות ורואה אור במתכונת של דו ירחון 6 פעמים בשנה. בגיליון החדש, 52 עמודים בצבע, סקירת אירועים וחדשות (וישנות...) וכתבות בנושאים שמעניינים את כולנו: זמי לוין מספר על ה- F9 קבריולט תוצרת IFA המיוחדת של דוביק גרונדמן, בני הספל מספר על תולדות האוטובוס קומתיים בכבישי ישראל, חן פרחי מספר על גומי בתעשיית הרכב ומשיא כמה עצות מועילות, נמרוד ועמרי רחמימוב מציגים את "פרוייקט אסקורט" ונמרוד גם מספר על אודות תולדותיה של האסקורט הישראלית ומביא תמונות מארכיון תעשיות רכב נצרת, אחי טל מספר על יום הולדת 50 לאלפא ג'ולייטה ואיל פלד מביא את סיפורה המדהים של האלפא רומיאו ג'ולייטה ספיידר וולוצ'ה 1962 של דרור בריל מיבנה, בני הספל היה בוינה שבאוסטריה ומביא צילומים מעוררי קנאה מקו הזינוק של ראלי וינה-טרייסטה ולקינוח - כתבה מצולמת של איל פלד מה"וולוו וויקאנד" שהתקיים בגוטבורג (שוודיה) עם ראלי ענתיקות ויריד בהשתתפות מאות קלאסיות וכמה עשרות "מלאכים". שתהיה לכולנו שנה קלאסית.... קריאה מהנה, איך להיות מנוי ל"אבטומוביל"? 1. היה חבר ב"מועדון החמש" ומכח החברות במועדון הינך מנוי על האבטומוביל. 2. היה מנוי עצמאי - לרכישת מנוי שנתי (6 גיליונות) ל"אבטומוביל", במחיר של 180 שקלים (כולל מע"מ והוצאות משלוח) צלצלו לקרול 02-6521222.
  18. גיליון אבטומוביל ספטמבר/אוקטובר 2004 ייצא לאור לקראת סוף חודש זה. ובהזדמנות זו, שתהיה לכולנו שנה קלאסית, איל פלד
  19. אפשר לנסות גם אצל יעקב טורטן מ"מוסך תקוע" בירושלים שמתמחה בוולוו ישנות מכל הדגמים 050-378883
  20. חברת הדיוור של "מועדון החמש" דיווחה שגיליונות "האבטומוביל" 54 (יולי-אוגוסט 2004) נשלחו ביום שלישי בבוקר ה-27.7 לכולם. לפיכך, אני מניח שהיום-מחר-מחרתיים יטפטפו הגיליונות בתיבות הדואר ברחבי הארץ ואני מקווה שהמתכונת החדשה של "האבטומוביל" תסב הנאה לכולנו.
  21. יש לי טריומף TR3A שנת 1958. מאוד אשמח לצרף אליה אוסטין הילי ספרייט או 3000.
  22. נדמה לי שמספר 5 שייך לקדילק של השנים 1938-40.
  23. בשעה טובה, נראה טוב וסיום מוצלח. מחכה לראות עוד "ניצחון" על הכביש
  24. קודם כל - תודה על המחמאות. לשואלים - כן, השיפוץ נעשה כאן. חלקים מ- MOSS ומ- TR SHOP בלונדון. פח וצבע - מוסך ביטון בירושלים. חשמל - חיים ביטון (כן, ממוסך ביטון) ובסיוע רב של אשר שושן (מוסך אודי/פולקסווגן בי-ם). מכונאות - היה במצב טוב מאוד וכמעט לא היה צריך. מה שהיה צריך עשה אלי ביטון (אח של חיים) ועצות מועילות ופתרונות נקודתיים נתן יעקב טורטן (מוסך תקוע) שמוכר כמומחה לוולוו אבל מי שמכיר אותו יודע שהיו לו TRים לרוב. ציפוי ניקל - איך לא? רפי, גלוונטה, תל אביב.
×
×
  • תוכן חדש...