nirp
-
הודעות
301 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי nirp
-
כן, כן... אני חושב אבל שבשביל דריפטים טובים למשל, אני אצטרך קצת יותר כוח. מה אתם אומרים, רד בול יעשה את העבודה? ניר
-
אז ככה - בסוף הלכתי על הפתרון של אופניים מתקפלים. זה הרבה יותר נוח מהרולרבליידס, במיוחד במקומות שהמדרכות קצת שבורות. אני מניח שזה גם קצת יותר מהיר, ודורש פחות מאמץ, אבל בלי לנסות לעשות את אותה דרך על רולרבליידס אני יכול רק להעריך. זה שהאופניים מתקפלים פותר לי גם את בעייה ה-"חניה", כך שזה אכן מסתמן כפתרון מנצח. נכון, עוד מעט שיתחיל גשם זה יהיה קצת פחות נוח, אבל בינתיים אני מדווש לי להנאתי לעבודה, וזה מצויין. כמובן שחסרים לי כמה דברים כמו כסא טוב, מזגן, מנוע, גג וכד', אבל בהתחשב בנסיבות אני מרוצה. תודה רבה על העזרה, נ.ב. מסתבר שזה נכון מה שאומרים - לא שוכחים איך לרכב על אופניים ניר
-
מכיר GT, לא מכיר את השני, אבל יכול לנחש שהם "איכותיים" באותה מידה. היה לי פעם GT CHAMPIRO-70 כמדומני ב-165/70/14. כל עוד אתה נוסע ברגוע בקו ישר, צמיגים סבירים לגמרי. תנסה לבלום או להסתובב ותגלה למה הם זולים כל כך. אחיזה על הפנים. אבל המידה אכן בעייתית. יש סיכוי לשינוי מידה? יכול להיות רעיון לא רע בכלל אם אתה יכול להגיע למידה שיש בה צמיגים סבירים. אתה יכול לקבל רושם כללי על צמיגים שונים באתר http://www.tires4u.co.il - מחירים קצת יקרים, ולא הכל יש זמין - אבל זה יתן לך כיוון. רצוי להתמקד בצמיגים מחברות מוכרות יותר (דיפדוף קצר בפורום יתן לך מושג אילו נחשבות מוכרות). בהצלחה נ.ב. מחיר כזה ל-GT נראה לי אפילו יקר מידי. תרים טלפון לאנטון - הוא בדרך כלל מהזולים שיש (גם אם רחוק לך, זה יתן לך קנה מידה למחירים). ניר
-
הבנתי את הרמז. נמצא איזה עץ לקשור אליו אופניים וזהו. לפחות ננצל עצים לטובתי הפעם... תודה, ניר
-
נשמע כמו Bomfunk Mc's. הימור פרוע - Turn it up. ואכן, נהיגה חביבה ביותר. ניר
-
שוב תודה על התגובות. לגבי לצעוד את המרחק - ממש לא כיף. זה לא מעט, וגם אין יותר מידי צל ביום. אני ממש לא מעוניין להגיע נוטף זיעה לעבודה. על פניו אופניים היו יכולים להיות פתרון מצויין, למעט גרם מדרגות צפוף למדי איפה שאני גר, וחוסר רצון מסויים להשאיר את האופניים זרוקים למטה (אין מקום נוח לקשור אותם). בנוסף, לרולרבליידס יש יתרון ככלי ביניים - אפשר לנסוע ככה עד תחנת רכבת למשל, להוריד, להגיע, לנעול בחזרה, ולהמשיך להתגלגל. עם אופניים אי אפשר לעלות על הרכבת. ובכלל אפשר לקחת את הרולרבליידס "בתיק" על הגב גם במקומות שאי אפשר לרכב. מצד שני, לאופניים יש שני יתרונות בולטים, לכאורה - הראשון, יותר קל, פחות מאמץ, ואופניים ממש זולים (אופני מדבקה) יעשו את העבודה גם בפחות כסף מרולרבליידס סבירים. השני, על מדרכה נראה לי קצת מטריד עם הגלגלים הקטנים של רולרבליידס, ובאופניים זה זניח לחלוטין (אם נתעלם מזה שנדמה לי שאסור לאופניים לנסוע על מדרכות, פורמלית...). ואגב, אמנם לא נסעתי על רולרבליידס מעולם, אבל כשהייתי ילד ממש קטן יצא לי לנסוע על סקייטים כך שאת הבסיס ממש יש לי. אז מה אתם אומרים, בהנחה שאני נשאר על המדרכה כל הזמן - זה סיוט עם רולרבליידס? ניר
-
למה מלחמת עולמות? התשובות דווקא היו די ענייניות. מכיוון שהשאלה המקורית היתה שלי, נראה לי מהתגובות השונות ומהצרכים שלי שהפתרון הכי טוב הוא רולרבליידס (במקרה שלי, לא אבסולוטית כמובן). עכשיו זה כבר fine tuning... ניר
-
מחפש קצת מידע על 206 XS בשנים האחרונות (מפרט וכו')
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
ותודה על האינפורמציה והטיפים. ניר -
אכן מבאס לגלות שגנבו לך חתיכת פלסטיק ששווה לייצור כל כך מעט. מצד שני כפי שכבר גילית לקנייה היא שווה לא מעט, ולכן כנראה גונבים אותן. לי בעבר ניסו לגנוב אחת, אבל פרט קטנטן - בפונטו ז"ל שלי הטסות יושבות מתחת לברגים, אז צריך לפרק את הגלגל בשביל להוציא אותם. כנראה שהגנב היה די דביל... משך, משך, וכשלא הלך משך יותר חזק. תוצאה - הטסה פשוט נשברה ונשאר לי שבר טסה משונה מוברג לגלגל. יכול להיות שרצו לגנוב גם יותר מאחת, אבל אחרי זה הבינו את הרמז והתייאשו. אני הייתי מפונק, ושילמתי קרוב ל-300 שקל בשביל טסה מקורית (כן אני יודע, השקעתי בצ'יקמוק האיטלקי שלי), ומאז לא גנבו שוב אף טסה (כמו שאמרו - עניין של מזל). ודרך אגב, לא הייתי הולך על חישוקי סגסוגת בשביל שלא יגנבו טסות - אז יהיה משהו יותר יקר לגנוב. ושתבין - לי גם גנבו פעם את הגלגל פלדה המקורי מהפונטו. כן, זאת לא טעות - את הזבל שמגיע עם האוטו - לא סגסוגת ולא נעליים. הכל שאלה של מה הגנב צריך באותו רגע. גם מגבים כבר גנבו לי כי ירד גשם. בקיצור, כדי לא לאכול את הלב, הייתי הולך על סט טסות פשוט, כזה שלא עובר את ה-100 שקל, ואז גם פחות סביר שיגנבו לך שוב (פחות מעניין), וגם אם כן, אז לא יהיה נזק כלכלי גדול מידי. מי אמר שהפשע לא משתלם? ניר
-
אוקיי, נשמע מעניין. יתרון נוסף על אופניים - אפשר לסחוב בתיק נעליים ולהחליף, ואז אפשר להשתמש בשרותי רכבת ישראל שונאת האופניים, ואחרי זה להמשיך על הרולרבליידס. לגבי ההבדלים - מה טווחי המחירים לסוגים השונים? האם הפשוטים ביותר יעשו את העבודה לפרק זמן סביר (3 ק"מ...)? כמה ההבדל משפיע על המאמץ, או שאולי הוא משפיע רק על הנוחות? עריכה: הא, כן, ופרט חשוב - כמה נוח או מעצבן זה לנסוע על מדרכות (לא בדיוק משטח חלק ונוח...)? במקור הגלגלים של הרולרבליידס נראו לי כל כך קטנים ביחס לאופניים למשל, שזה נראה נורא לא פרקטי ככלי תחבורה. אבל אני מבין שאני טועה. תודה, ניר
-
תודה.כמה מאמץ דורשים רולרבליידס לעומת אופניים?והאם ההבדלים בין הפירמות/סוגים שונים משמעותיים?ניר
-
שלום לכולם, מסיבות שכבר הוזכרו פה בעבר, אני קצת לא נייד לפרק זמן מסויים (עד נקנה רכב חדש). בינתיים אני תקוע במצב מגוחך - אני גר כ-3 ק"מ ממקום העבודה שלי, אבל אין תחבורה ציבורית נוחה. חשבתי על אופניים כתחליף, אבל זה קצת לא מסתדר, בין השאר בגלל שאני גר בקומה גבוהה בלי מעלית ואין מקום סביר לקשור אליו את האופניים בלילה. אז חשבתי אולי על סקייטבורד או רולרבליידס. המרחק כאמור כ-3 ק"מ, ובמישור. זה סביר או שכבר פחות מעייף ללכת ברגל? ואם יש טיפים של מה עדיף ומה יותר טוב, אשמח לשמוע. תודה, ניר
-
מחפש קצת מידע על 206 XS בשנים האחרונות (מפרט וכו')
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
NMP - תודה רבה, לחצת על הכפתורים הנכונים... ולמרות שאני לא מעיז בכלל לטעון שה-206 מתקרבת ל-106 ביכולות הדינמיות, אני גם קיבלתי את הרושם עד כה שמהדור המודרני יותר, זאת אופציה לא רעה בכלל (יחד עם היאריס T אולי, אבל היא נדירה בשוק ואין לי זמן/סבלנות לצוד אחת). לפי מה ששמעתי/קראתי עד כה, גם ה-XS סבירה לאחזקה (דלק, טיפולים), שזה גם שיקול חשוב כרגע. ברור לי שלעומת הפונטו שקניתי חדש מהניילונים אני צריך להיות מוכן להוצאות קצת יותר גבוהות, אבל בטווח הסביר. אגב, ה-XS שונה מכנית מהגרסאות הפשוטות או שזה רק איבזורים וקישוטים? ניר -
מחפש קצת מידע על 206 XS בשנים האחרונות (מפרט וכו')
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
מעניין מאוד. מישהו יודע לפרט כמה כריות היו לפי שנת ייצור? הסוכן מכירות טען שהיום ה-XS מגיעה רק עם 2, ואי אפשר להוסיף גם תמורת תוספת תשלום. מעניין אותי מתי היו כמה כדי לדעת באיזה שנה להתמקד. לגבי ה-GTI, כפי שציינתי אני מתמקד ב-XS בגלל הזמינות בשוק. ברור לי שה-GTI עדיפה. ואגב - ~TB~ - כולם מכירים ומעריכים את ההגה של ה-106. אין צורך להפוך כל שרשור למלחמות דת בנושא. ניר -
מחפש קצת מידע על 206 XS בשנים האחרונות (מפרט וכו')
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
תודה על המידע. אגב, כמה באמת שונה ה-XS מה-GTI, מלבד המנוע כמובן? זה סביר לרכוש XS ואולי לשדרג קצת בולמים/קפיצים וכד' כדי להתקרב ל-GTI או שיש הבדלים מהותיים בין השתיים? פשוט בשוק המשומשות GTI לא כל כך קל להשיג, ועוד במצב טוב (על פי סיפורים פה בפורום). ניר -
מחפש קצת מידע על 206 XS בשנים האחרונות (מפרט וכו')
nirp פרסם הודעה בנושא של nirp בתוך ייעוץ ברכישת רכב
התכוונתי מן הסתם לגרסה החזקה יותר (110 כ"ס). אני גם לא רוצה רכב ישן מידי. משהו בסגנון 2003+ יהיה סביר. זה ישאיר אותי במחיר דומה לפונטו שנת 2004 לשעבר. המוזר הוא שבקטלוגים של פ'יזו מופיע לפעמים "6 כריות אוויר" והסוכן מכירות שם טען שהורידו מ-6 ל-2 כריות. כאילו שמתישהו היו 6. ואגב, דווקא בתור מישהו שנוהג על רכב "אמיתי" - איך ההגה של ה-206? תודה, ניר -
שלום, עקב פרדה מוקדמת מהרכב הקודם (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=130646), התחלתי לחשוב על רכישת רכב חדש. בגדול, אני חובב הגה, לא מתלהב יותר מידי מקו ישר (היה לי פונטו 60 כ"ס ונהנתי גם איתו), אבל חובב סיבובים וההגה החשמלי המת בפונטו הציק לי רבות. ה-206 XS נראה לי רכב מעניין. הוא לא קפיצת מדרגה גדולה מידי מהפונטו (במיוחד במחיר...), אבל נחשב יותר טוב משמעותית בכל הקשור להנאה מנהיגה. הבנתי גם שבגלל שלא מעט רכשו אותו בגלל רמת האבזור הגבוהה ולא בגלל היכולת הדינמית, קל לתפוס כאלה במצב מצויין בשוק המשומשות. ביקרתי בסוכנות של פ'יזו ונפלתי על מוכר לא ממש רציני שבמקור טען שפ'יזו "יישרו קו" בין הדגמים השונים של ה-206 וחוץ מכמה קישוטים, ציפוי עור וכד' אין הבדל בין הגרסאות הנמוכות לבין ה-XS. לאחר שהזכרתי לו כמה דברים כגון צמיגים שונים הוא קצת התבלבל. אשמח אם תוכלו לחדד לי את ההבדלים בין ה-XS לדגמים הפשוטים יותר - זה רק איבזור או שגם המתלים/וכו' שונים? כמו כן, הבנתי של-XS חדשות יש רק 2 כריות אוויר. בשנים קודמות היו תמיד רק 2 או שמתישהו היו גם יותר? נראה לי קצת מוזר שבעידן שלמכוניות מודרניות יש בין 4 ל 6 כריות הם עדיין עם 2. חוץ מזה, כל מיני רשמים על ה-XS יתקבלו בברכה, כולל גם רשמים על רמת אמינות לאורך זמן, יוקר אחזקה וכו'. נ.ב. לפני שמציאים לי אלטרנטיבות, כבר חשבתי על רבות מהן (כמו למשל יאריס T - נדירה למדי, ואין לי את הזמן לחכות שתצוץ אחת במצב טוב), ולגבי רכבים יקרים יותר, אני לא שש כרגע להכנס להוצאה גדולה, אז אשמח אם נתמקד בינתיים ב-206. תודה, ניר
-
מצטער, לא לקחתי מצלמה. תנסה לדמיין רכב שנמעך לתוך עץ רחב למדי, ופורק ממנו בערך כל מה שלא מרותך למקום ועדיין במצב תקין... הגה, חלקים נרחבים מהדש-בורד, ידיות האיתות, דלתות, גלגלים, וכד'... מעניין לכמה משקל הגיעו ניר
-
היום הייתי במגרש הגרוטאות או אולי "בית הקברות למכוניות" (הייתי צריך למסור את המפתחות - בירוקרטיה מעצבנת). מזעזע. מילא שאת מה שפעם היה פיאט פונטו כבר קשה לזהות - פירקו ממנו כמעט כל דבר שאפשר בשביל החלפים, בקושי נשאר משהו... אבל החלק המזעזע באמת היה לראות את כל השאר. המוני מכוניות מעוכות, מרוסקות, מקופלות. אני הולך שם ומהרהר. אפילו איזה WRX מעוך ראיתי שם. מפחיד לחשוב מה קרה לכל אותם אנשים שהיו ברכבים האלה, או לידם בשעת הארוע. אחר כך, אחד העובדים שם הבין שאני בעל הפונטו, ואז הוא שואל קצת מבולבל עקב העובדה שאני נראה שלם ובריא יחסית - "היית ברכב בזמן התאונה?"... המבט המופתע שלו לשמע התשובה החיובית אמר לי שוב את כשכבר הבנתי בעצמי - היה לי המון, פשוט המון מזל. סעו בזהירות, ניר
-
תודה לכולם על התגובות והתמיכה המוראלית ניר
-
שלום לכולם. הרשו לי לשתף אתכם בסיפור קצר, שנגמר הרבה יותר טוב מאיך שסיפורים כאלה נגמרים בדרך כלל. לפני כשבועיים בשעת לילה מאוחרת בדרכי חזרה מהעבודה, היתה לי תאונת דרכים. למרות שזאת הדרך בה אני נוסע הביתה כמעט כל יום, ולמרות שלעיתים קרובות הכביש שם רטוב בגלל שמשקים אותו - סליחה, את הדשא... - הפעם היתה קצת שונה. מה בדיוק היה שונה אני יכול היום רק לנחש. אולי קצת אבק, אולי קצת שמן, אולי סתם ביש מזל החליט לטייל לו על הכביש באותו רגע קט. זה התחיל בקצת תת היגוי. עשיתי מה שלימדו אותי ותמיד עבד עד כה, והרפתי קצת מדוושת הגז להעברת קצת משקל קדימה ובשביל להאט קצת. בדרך כלל, הרכב היה חוזר בשלב זה לאחוז את הכביש. הפעם, במקום זה, ההחלקה נמשכה. די מהר הרגשתי שגם הזנב קצת משייט כנראה. מאותה שניה פתאום הכל קרה מהר - הזנב פתאום החליט שהגיע הזמן לעקוף את שאר הרכב, ודי מהר מצאתי את עצמי בדרך לצייר עיגולים על הכביש. ואז היה שקט. וחושך. הדבר הבא שאני זוכר זה אנשים מתגודדים סביבי ושואלים אותי אם אני בסדר. אמבולנס בא ולקח אותי לחדר מיון, והרכב נשאר שם מעוך בצורה די מפחידה. יש אנשים שזוכים בפיס וחושבים שיש להם מזל. אני חושב שהיה לי הרבה יותר מזל מזה - אני חי, שלם, ואחרי לילה בבית חולים יצאתי לדרכי - קצת חבול, קצת פצוע, אבל בהליכה. מדהים לפעמים כמה אנחנו לוקחים דברים מסויימים כמובנים מאליהם. חזרתי אל מקום התאונה כדי לנסות ולהבין, והשרידים המפוזרים קצת השלימו את הפאזל. מסתבר, שאת הסחרור המטורף של הרכב עצר לא אחר מאשר עץ גדול מימדים שנמצא על שטח ההפרדה (לעץ שלום, אגב). היה לי המון מזל - גם יצאתי בפציעות קלות בלבד, גם לא היו מכוניות באזור להתנגש בהן, גם זה כביש מחוץ לעיר אז הולכי רגל לא הסתובבו שם, גם הרכב פגע בעץ בצד הרחוק ביותר ממני (מצד ימין מאחורה), גם יש תחנת דלק קרובה ששמעו בה את ההתרסקות ובאו לעזור והזעיקו אמבולנס, וכן הלאה... בקיצור - המון מזל. לא, לא נסעתי שם מהר במיוחד. אני גם קצת חושש ממים על הכביש, וראיתי אותם מראש, אז עוד האטתי לקראתם. המהירות בכלל לא נראתה לי גבוהה באותו רגע, למרות שהתוצאה מלמדת אחרת. וזה אחרי לא מעט קורסי נהיגה ואימונים, בהם למדתי להכיר את התגובות של הפונטו הקטנטן שלי די טוב. יום יבוא ואני אחזור לשבת מאחורי הגה, ואני בטוח שאני אחזור להתאמן. מה שבטוח, צלקת אחת לא תגליד כל כך מהר - זאת שתזכיר לי כל יום ויום כמה הכל שברירי. אז כן, היה לי המון מזל. לפונטו המסכן קצת פחות. אחרי שנים שאנחנו יחד, אחרי כל כך הרבה זמן שאנחנו מכירים, אחרי שהוצאתי לו את המיץ ב-MDC5 ו-6 ובאימונים - אבל תמיד דאגתי לבקר לעיתים קרובות במוסך כדי לשמור עליו, אחרי כל זה אנחנו נפרדים. כן, הערכת השמאי היתה טוטאל-לוסט, ואחרי כמעט שבועיים של התאוששות בבית, חזרתי לרדוף אחרי אוטובוסים. ולכל מי שהולך להטיף - באמת שאין צורך. ברור לי שנהג יותר מיומן אולי היה מצליח להשתלט על הרכב ולהמנע מהתאונה, או אולי אפילו לזהות בזמן מה היה שונה הפעם. אולי בעצם לא. מה זה משנה עכשיו. לקחתי קורסים בעבר, ואני אמשיך לעשות זאת. קצת יותר מעשור שאני רק שומע על הסטטיסטיקה, עכשיו אני חלק ממנה. לפחות אני חי. ולמה בעצם אני מספר את כל זה? קצת כדי לפרוק, קצת כדי לשתף. קצת כדי לעדכן את אלו המכירים אותי פה (ולהסביר לאן נעלמתי). קצת גם כדי להזכיר לכולנו כמה החיים שבריריים. וכמובן, שגם כדי לחזור לשגרה. אוטוטו נתחיל "להציק" בפורום ייעוץ... אז יום טוב לכולם, גמר חתימה טובה, ותנהגו בזהירות. ניר
-
שם המשחק הוא מסה. לרכב כבד יותר יש יתרון גם בלי NCAP, גם בלי להיות חדש יותר, וגם בלי להיות "גדול" יותר. ברור שלתכנון המודרני יותר ולציוד הבטיחות הפסיבי המשופר יש משקל משמעותי, אבל לא צריך לערבב דברים. ניר
-
קניית רכב חדש (0 ק"מ) מליסינג ולא מהיבואן (נערך)
nirp פרסם הודעה בנושא של מניוס בתוך ייעוץ ברכישת רכב
וואו... שחטתם אותו שם עם השלוש נקודות. בקיצור, אין כידוע ארוחות חינם, ולא גילית פה איזה "דיל" מהסרטים. זאת אופציה, לא הכי אטרקטיבית בעולם, אבל יש מי שקונה את הרכבים האלו. שוב, לא כזאת מציאה, ואני במקומך הייתי ממשיך הלאה - פשוט לא אטרקטיבי מספיק. ואגב, לגבי כל ההתקנות כמו חיישני חניה - ברור, הם לוקחים פי כמה ממה שיעלה לך לעשות את זה בעצמך אחר כך. לא חדש. אתה תמיד יכול ללכת אחר כך למתקין מורשה לעשות את ההתקנה במחיר יותר שפוי. ניר -
ואיך בדיוק הוא יצליח להוכיח? מה לעשות, יש עוד איזה רכב אחד או שניים בצבע הנ"ל, וזה עוד במקרה הטוב שלא יערערו על זה שזה צבע מרכב. שורה תחתונה - זה שלרכב יש כתם בצבע הנכון ובגובה הנכון לא מספיק לבדו כדי להוכיח חד משמעית אשמה. וחוץ מזה, אפילו אם היה אפשר להוכיח אשמה, גם אז יהיו אלו שלא מכירים ולא זהירים שיקשטו לנו את הרכבים. עצוב, אבל נכון. ניר
-
זה לא עניין של תבוסתנות. הסיכוי שתצליח לשכנע שופט שזה הרכב ששרט אותך שואף לאפס. יש לו כתם בצבע שלך בדיוק בגובה הנכון? יופי לך. עכשיו אתה צריך "רק" להוכיח שזה ממך. ועד שלא יצבעו מכוניות בצבע עם מבנה יחודי לכל רכב ("DNA" לצבע...), אין לך יותר מידי סיכוי. (מממ... סטארט-אפ!? מישהו מרים את הככפה?) גם אם תתפוס על חם מישהו, תתבע אותו , ותזכה, אז נכון הוא/היא יזהרו פעם הבאה, אבל כל השאר לא. תצטרך לבלות את כל חייך בלארוב לאנשים ליד הרכב. צר לי עליך, ואני מבין אותך (איך שרכשתי את הרכב שלי, אחרי לילה אחד בלבד זכיתי "לקישוט" בדמות שריטה לכל האורך מאחורה. אני אפילו די בטוח איזה שכן #&^#%#^ אחראי לזה), אבל זה לא עוזר בבית משפט אם אין הוכחות. ניר
