Jump to content

menir1

אחראי פורום
  • הודעות

    6,636
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    7

menir1 שיחק אותה בתאריך מאי 8 2023

התכנים של menir1 היו האהובים ביותר!

3 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    ליד ההגה
  • איזה רכב יש לך?
    סובארו BRZ (Gen 2)
  • תחביבים
    Cars, Kartings
  • מקצוע
    מוהנדס

צפיות אחרונות בפרופיל

9,958 צפו בפרופיל

הנקודות של menir1

פורומניאק

פורומניאק (10/14)

1.1 אלף

מוניטין

8

תכנים שנפתרו

  1. הוחלף האלטרנטור במשופץ - 800 ש״ח. (אחריות לחצי שנה).
  2. עדיף האקזמפלר הכי חדיש ובמצב הכי טוב. לא חושב שיש הצדקה לפער במחיר בין הוורסו לאוטלאנדר. שתי הדגמים היו מאד נפוצים בציי רכב, אז אקזמפלר מיד פרטית עם נסועה הגיונית והיסטוריית טיפולים מסודרת יהיה עדיף.
  3. האלטרנטור האחרון ששיפצתי ב"עוגן סטארט" מחזיק כבר 4.5 שנים (בלי עין הרע). אני חשבתי ששורש הבעיה של אורך חיים קצר לאלטרנטורים במנוע NFU זה המיקום שלו, צמוד לקטאליזטור - חשוף לרמת חום מטורפת, אז מה הפלא שהוא מתפגר?
  4. טוב, היום אשתי דיווחה לי שנדלקה לה נורת טעינה (״יש תמונה של ריבוע עם + ו-״...) בזמן עצירה ברמזור. אז נראה שהאלטרנטור גוסס וכנראה הוא זה שאשם במותו המוקדם של המצבר. אז גם בטויוטה, האלטרנטור לא חי לנצח (בטח יש כאלו שיגידו שהיא חונה ליד סיטרואן וזה מדבק...) יש לי נסיון טוב עם ״עוגן סטארט״ (https://ogen-start.co.il/), כי בסיטרואן כבר החלפתי 3 אלטרנטורים (היא בת 16, ואלטרנטור זאת נקודת תורפה במכוניות המצויידות במנוע NFU), אז מתכנן לקחת אותה ביום רביעי ולנסות לתקן את המקורי שמותקן במכונית. לידיעה - האוונסיס עברה 130k ק״מ נכון להיום.
  5. גם במכונית ״רגילה״, עלות החלפת בלמים במוסך מורשה יבואן תמיד יקרה יותר מכל מוסך מתמחה. לכן, רצוי לבדוק את הבלמים לפני כניסה לטיפול במוסך המורשה יבואן ואם יש צורך, להחליף במוסך עצמאי.
  6. אתה מתכוון אלי 🤣 (בסדר, בסדר, על תצעק).
  7. צודק, במקרה הזה האוונסיס נוסעת כ-10k ק"מ בשנה, רובן בנסיעות עירוניות קצרות. "איציק מצברים" בראשון לציון.
  8. אחרי שנתיים וחודשיים, המצבר (סטארט-אפ של ווארטה) סיים את חייו. אורך החיים מאכזב. בסיטרואן גם התקנתי את אותו מצבר באותו זמן, ושם הוא עדיין סבבה. עלות החלפת מצבר סטארט-אפ 62Ah 500 ש"ח. אחריות ל-12 חודש.
  9. אין שום אחריות ייעודית לגיר. אחריות היא לשנתיים וניתנת להארכה לשנה שלישית תמורה כ-1000 ש"ח.
  10. שום סוד. גיל 50, גר במרכז הארץ בבית משותף. בפיג'ו, הייתי מבוטח ב-Go (ערוץ הביטוח הדיגיטלי מבית הכשרה). בברז מבוטח ב-AIG. ביטוח הדירה שלי ושל האוטו של אשתי גם ב-AIG והשתמשתי בעובדה זאת במו"מ.
  11. על ה-208GTi שילמתי מחיר מגוחך של 3200 ש"ח מקיף וחובה, יותר זול משמעותית מהייטי שהייתה לי קודמת.
  12. אני חידשתי לפני כחודש וחצי. AIG שלחו לי הצעה לחידוש ב-1000 ש"ח יותר ממה ששילמתי שרכשתי את המכונית. כשראו שלא חידשתי, התקשר אלי נציג. סיפר לי סיפור שביטוח החובה התייקר בכמעט 1000 ש"ח, כי אין מערכות בטיחות. שאלתי אותו, אם כך מדוע שקניתי את המכונית הנושא לא עלה? הרי במכונית מותקנת מובילאיי. מיד המחיר נחתך חזרה וסגרתי על 6200 ש"ח חובה + מקיף.
  13. מהו מס הקנייה על מוצרי חשמל ״לבנים״? 5% מה הוא מס הקנייה על מכוניות? .... לכן אין שום סיכוי שבעולם שתמצא הבדלים של 20%-40% במחיר מכונית באותה רמת גימור בין ייבוא מקביל ליבואן רשמי. מסקנה: אתה לא מפנים את מה שמסבירים לך כאן שוב ושוב. חוקי הכלכלה לא שונים כאן.
  14. המנוע בפיג׳ו מורכב יותר טכנולוגית, כולל מגדש טורבו עם מצנן ביניים - זה לכשעצמו מגדיל את הפוטנציאל להחלפת רכיבים כמו שסתום פריקה של המגדש וכד׳. במנועי יורו 6, היה בלאי מואץ יחסית של הממיר (שנטה להתפגר באזור ה-100k-120k ק״מ) - אני חושב שהנושא שופר בעדכונים הבאים אבל זאת דוגמא לגורמים שישיפיעו על עלות אחזקה לאורך זמן. המנוע גם דורש שמן בתקן ייעודי - היום קיימים בארץ כ-3 מותגים שעומדים בתקן. שוב למען הסר ספק, המנוע הזה במיוחד בשנתונים האחרונים, נחשב מנוע מוצלח. תקפיד לקבל היסטוריית טיפולים ולוודא שהמכונית המועמדת לרכישה טופלה במוסכים מורשי יבואן בצורה תקינה. העדף מכוניות מיד פרטית, המנוע הזה רגיש להזנחה ולכן כדאי לוותר על מכוניות מציי רכב.
×
×
  • תוכן חדש...