Jump to content

DAHUJI

  • הודעות

    48
  • כאן מאז:

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    חיפה
  • איזה רכב יש לך?
    פיז'ו 108
  • תחביבים
    ביולוגיה, בלוגים, צרכנות אינטרנטית, CrossFit, קריאת ספרים, .
  • מקצוע
    ביולוג

צפיות אחרונות בפרופיל

3,286 צפו בפרופיל

הנקודות של DAHUJI

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

13

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. חנות בשם Erick's Wiper Store בעלי-לא-אקספרס למגבים קדמיים, מגבים אחוריים, שלל שונות ומוצרי מגבים (נניח מתזיים תחליפיים) וכו' וכו': https://www.aliexpress.com/store/3115070?spm=a2g0s.9042311.0.0.63a24c4d8NvMwq ממליץ בכל לב לקפוץ ולבקר, להתרשם ולבדוק לפני שרוכשים בארץ בתחנות הדלק מתוך עצלנות או בחו"ל. הזמנתי כבר לרכבים שלי (רנו קליאו B, פיג'ו 108), לרכבים של המשפחה (קיה פיקנטו, הונדה סיביק) ולרכבים של חברים (ג'יפ משהו). 1. מגבים מעולים, מהטובים ביותר שניתן להשיג ברשת *במחיר הזה* (סביבות 10$ לזוג מגבים קדמיים). מנסיון אישי שלי (מגבים קדמיים+אחורי) ועוד 3 סטים אצל חברים, הסחורה AAA מגומי אמיתי מאיכות מופלאה, טרי טרי ולא חארטה (High Grade Natural Rubber). - המגבים מנגבים חלק ולא משאירים טיפה על השמשה. - מחליקים על השמשה בלי לעשות רעש (!) ובלי לחרוק (!) ובלי לקפץ ולעצבן. - לפחות מבחינתי ומנסיון שלי, סט מגבים שלו לא נופל ברמה מסט מגבי Bosch קדמיים מהסדרות הפשוטות (כאלו שרכשתי זוג ב- 100 ש"ח), והוא מוכר את שלו ברבע עד שליש מחיר. 2. אורך חיים - המגבים שלו מחזיקים לפחות כשנתיים. אין לי מושג למה, אבל אצלי המגבים שלו מחזיקים קרוב ל- 3 שנים, בכל פעם אני מזמין לפחות 2-3 סטים ובכל פעם "נדפק" כי פשוט לא צריך להחליף אותם בתדירות שבה חשבתי. אני מאלו שמנקים ומנגבים את החלון *בכל נסיעה* (לא צוחק, בכל נסיעה, שונא שמשה מאובקת) ומשתמש במגבים בכל פעם שאני עולה על ההגה. כולנו יודעים שמגבים סיניים מתחנות דלק מחזיקים בקושי עונה אחת, אבל לא... המגבים האיכותיים שלו מחזיקים כבר שלוש שנים ועוד לא מראים סימנים של התעייפות בכלל. 3. אמינות - מוכר מצויין, זול, אמין, תקשורתי ואיכותי מאוד. היו כבר סיפורים על משלוח שלא הגיע ואיך הוא שלח שוב בלי בעיות. פשוט תענוג להזמין ממנו, 4 סטים הזמנתי ולא הייתה שום בעיה, הכל הגיע (בלוח הזמנים של עלי-לא-אקספרס = חודש עד חודשיים). 4. אריזה - המגבים מגיעים ארוזים בצורה מטורפת, כך שלא יקרה להם שום דבר במשלוח, נמצאים בתוך קרטון + אריזת צינורות אוויר מיוחדת סביבם + מגן פלסטיק מיוחד על הגומי של המגב עצמו. הזמנתי כבר סט אחד לפניו ממוכר "רגיל" והם נשלחו בקרטון והגיעו מצ'וקמקים ועשו עבודה חרא של עונה אחת... אצלו שולחים באריזה של הביוקר והמגבים מגיעים כמו שצריך ישרים וזקופים. 5. מגוון - לא יודע איך אבל יש אצלו משום מה את כל הסוגים ואת כל הרכבים כמעט, כולל ג'יפים אמריקאים ורכבי שטח (הזמנתי לחבר), כולל מגבים אחוריים מיוחדים ולא שגרתיים למי שצריך, כולל כל מיני תפסנים למיניהם ומה לא. שיהיה בריא, יש לו הכל. 6. מחיר - הוא בוודאות *לא* המוכר עם המגבים הכי זולים שתמצאו בעלי-לא-אקספרס. יש מאות מוכרים זולים ממנו עם סחורה שאני לא מכיר האם טובה או שלא טובה. אבל על כל דולר שתשימו אצלו תקבלו תמורה למוצר וגיבוי לשירות. זו ההרגשה שלי. העלות הממוצעת של זוג מגבים קדמיים אצלו היא בסביבות ה- 7-11$ (תלוי ברכב), עלות הממוצעת של סט זוג מגבים קדמיים+אחורי אצלו היא בסביבות ה- 10-14$, עלות ממוצעת של מגב אחורי בלבד היא 7-10$. עלות המגבים אצלו היא פחות או יותר כמו עלות של מגבים זולים גנריים חסרי מותג בארץ (נניח 40 ש"ח בערך), אבל לדעתי ומבחינתי הסחורה אצלו הרבה הרבה יותר טובה ואיכותית ממה שתצליחו להשיג בארץ במחיר הזה. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ## סעיף בונוס לסקרנים ולאלו שמוכנים להתנסות - מילוי מגבים תחליפי! (Refill) ## https://bit.ly/37ylLOM פתרון שראיתי אצלו בחנות, והוספתי לעגלה כדי לנסות מתוך סקרנות לתת לזה צ'אנס... גיליתי שזה אשכרה עובד ואפילו עובד מעולה בדיוק כמו מגב שלם רגיל לגמרי. היתרון העיקרי - חסכון אדיר בעלויות!!!... במקום להזמין את המגב השלם (הקונסטרוקציה+הגומי עצמו) בכל פעם מחדש ולשלם על סט מגבים נניח 10$, אני קונה ב- 2 דולר את הגומי עצמו בלבד (בלי הקונסטרוקציה), מחליף לבד את הגומי הבלוי בגומי חדש ויש לי 2 מגבים חדשים לגמרי! (פי 5 פחות במחיר, ובכלל מה זה 7 ש"ח לסט מגבים "חדש"). יתרון משני - פתרון סופר אקולוגי שעל הדרך חוסך גם פלסטיק לעולם (כי חוסכים את הקונסטרוקציה של המגב עצמו). זה אחלה, עובד מעולה ועושה הרגשה קלילה וטובה של DIY. בעצם, מגבים אני כבר לא רוכש יותר, אלא רק מילויים. ממליץ לכם לנסות ולהזמין מילוי מגבים, לא לפחד מלהסתבך ולתת לזה צ'אנס כמו שאני עשיתי. שימו לב רק אם אתם צריכים מילוי מגבים ברוחב של 6 מ"מ או של 8 מ"מ לרכב שלכם.
  2. כדאי? תלוי מי אתה ומה אתה. אם שאלת והתעניינת, זה כבר אומר שאתה בדרך לשם וזה אחלה. מה שמציק לי בעיקר הוא שלא מעט חברי פורום הגיבו פה הרבה לגבי העלות הזניחה של הסכומים הזניחים הללו... בסדר, מקבל. דין פרוטה כדין מאה, ואם אני יכול לחסוך - אז אני חוסך בלי להתחשב אם זה 5 ש"ח בחודש, או 120 ש"ח בשנה. הפטנט שלי לחסוך ולהבין את משמעותה של הפרוטה הוא להמיר כל שקל שנחסך למוצר צריכה ולהבין ש- 10 ש"ח עלובים של חיסכון בחודש קונים לי אחלה רמקול JBL GO 3 מקורי בחינם בכל שנה רק כי חסכתי 10 ש"ח עלובים בכל חודש באיזו התנהלות אחרת ממה שהייתי רגיל לה ושלא עלתה לי בקריעת תחת של לחסוך ולהתקמצן על עצמי וללהסתגף בבית (וכותב את זה בנאדם שעזב בנק בגלל 6.5 ש"ח/חודש עלות דמי אחזקת חשבון אחרי 20 שנים). מוצא את עצמי רוצה לקנות נניח רמקול נייד תקציבי בעד 50$, אז עושה סקר שוק, יושב על המחשב, נכנס לאתרים, מתלבט, קורא ביקורות, צופה בביקורות, קופץ לחנויות אינטרנטיות, פותח 50 תגיות בדפדפן כדי להשוות, ממשיך לעלי אקספרס, ואז לאמאזון, מברר על מותגים, מתלבט לגבי תקציב ומחיר ודגם... שבוע ואפילו שבועיים (כי אני לא רוכש אימפולסיבי) בשביל 50$... ואז נוזל חלונות ולא חוסך בו כי זה בסה"כ 10 ש"ח/חודש. אז אולי הצלחתי להסביר כמה זה כיף להתייחס לחיסכון כמוצר צריכה שנניח והיית רוצה והמשמעות של הפרוטה הזו. תחשוב אם אתה מכין נוזל חלונות מטבליה במקום לקנות אחד מוכן בתחנת הדלק, בכל שנה אתה רוכש לעצמך רמקול נייד JBL GO 3 מקורי. או להורים. או לחברה. או ליזידה. טוב, זו הייתה פסקה קלה לגבי התנהלות כלכלית, חיסכון, דינה של פרוטה וכו'. ולגבי הנושא של הפוסט - טבליות נוזל חלונות/שמשות לרכב - מה היתרונות של המוצר הזה על פני נוזל חלונות מסחרי מוכן שעולה 10-20 ש"ח ל- 4 ליטר? אני משתמש בטבליות הללו כבר כמה שנים טובות (מעל 5 שנים לדעתי). אני גם מכין נוזל חלונות במעבדה שאני עובד בה (מים מזוקקים + טבליה) ומחלק לכל עובדי ועובדות החברה ((150 איש~) שבה אני מועסק, עשרות ליטרים בחודש , מהם בסביבות ה- 100 איש לפחות לוקחים ממני באופן קבוע, באים לבקש (יש לי תמיד מוכן) או באים ולוקחים (יש עמדה ששם אני שם ג'ריקנים מוכנים ומי שרוצה פשוט לוקח גם בלי לבקש). למה אני עושה את זה? - כי אכפת לי מהסביבה וזו שריטה אישית שלי, למרות שאני בוודאות שלא הולך להציל את כדוה"א ולהושיע את הפלנטה. ז' על כדוה"א. קודם כל הבהרה - אני מאלו שחייבים שמשה נקייה בנסיעה, בכל נסיעה, ואני מנקה את השמשה בכל נסיעה (לא בכל יום, אלא בכל נסיעה, כמה פעמים שצריך ביום) באופן קבוע. לא מסוגל אחרת. ככה שאפשר לומר שאני צרכן כבד של נוזל חלונות, ומשתמש בלפחות ג'ריקן אחד (4 ליטר) בחודש עד 2 ג'ריקנים בחודש (לרוב 2 ג'ריקנים בחודש). הרבה? מעט? - תחליטו אתם. מי שמשתמש בנוזל שמשות של "אלונית" שמכיל 2 ליטר והוא מספיק לו לחצי שנה, אין לו מה להיות בשרשור הזה ולקרוא את התגובה הארוכה והמפורטת לעייפה שלי. יש את טבליות העלי-אקספרס שנדמה שכולן אותו הדבר, וזה ממש קזינו, פעם מקבלים טבליות מצויינות, ופעם מקבלים טבליות חרא (שלא נמהלות טוב וצריך 2 לג'ריקן של 4 ליטר). וההזמנה היא מאותו המוכר. ויש את הטבליות של 303 מאמאזון ארה"ב שמיוצרות בארה"ב (ושעלו לי בזמנו 8.36$ עבור 25 טבליות). מה הטבליות הללו מכילות? לפי דעתי כלא כימאי או פורמולטור סיני של טבליות לנוזל חלונות - סבון (דטרגנט) וצבע כחול. האם הטבליות הללו מנקות היטב את השמשה? בהחלט ולגמרי. מדובר בסה"כ בסבון מיובש וארוז לטבליה שתפקידו להוריד שומנים מהשמשה ומים שמוהלים את הטבליה שעם גם ככה אלו שעושים את רוב עבודת הניקיון וההמסה. האם הטבליות הללו שונות מנוזל חלונות מסחרי? בהחלט ולגמרי. נוזלי חלונות מסחריים מכילים לפעמים גם אתנול (מסיר שומנים "רציני" יותר מסבון וממס פולארי) ולפעמים כל מיני תוספים למיניהם. האם הטבליות הללו פוגעות בצבע של הרכב? אם אתה כל כך מודאג ומחזיק טסלה סייברטראק עם ציפוי ננומטרי למידת מכונה עם שיפורי AI ששילמת עליו גזיליון ש"חים אצל מוטי משטיפת הרואה ואינו נראה בעפולה, אז תקנה נוזל חלונות מוכן ושחרר אותנו. מדברים על רכבים רגילים שנשטפים פעם בחודש (הצחקתי את עצמי). הטבליות הללו לא פוגעות בצבע של הרכב והן גם לא פוגשות אותו למספיק זמן בכדי שתוכלנה להזיק כל כך הרבה. 1. מחיר: הטבליות זולות יותר בהרבה, בלפחות פי 10 במחיר. בא לך לחסוך? זה משנה לך לחסוך? סכומים של כמה עשרות שקלים משפיעים לך על מצב הרוח? הפרש של 10-15-20-30 ש"ח בחודש עושה לך את זה? האם אתה מרגיש עשיר כשהמשכורת כשכיר נכנסת לעו"ש ומיד בורחת החוצה לטייל לה בעולם הצרכניזם-העודף-לעייפה-עד-כמעט-כרוני המודרנו-קפיטליסטי ונעלמת בתוך פחות משבוע במקרה הטוב? כל טבליה (טובה! אמריקאית, אבל גם עלי-אקספרס לפעמים) אפשר למהול פי 2 בלי שום בעיה וחשש, ולהכין ממנה 8 ליטר במקום 4 ליטר. משמע טבלייה אחת בחודש שעולה 0.5-1 ש"ח במקום נוזל חלונות מוכן מתחנת הדלק (או מאושר עד!) שעולה 15 ש"ח במקרה העל הכיפאק. במבצעים (או באושר עד!), ניתן הרבה פעמים להשיג 4 ליטר נוזל חלונות ב- 10 ש"ח... אז קונים 2 ג'ריקנים וממשיכים בחיים, אבל אני לא מתכוון לרדוף אחרי מבצעים ולנהל משק נוזלי חלונות בדירה ולאגור אותם כי נמכרו במבצע... היום יוקר המחייה הגיע גם לשם, ויותר קשה למצוא את המבצעים האלו, והסביר להניח הוא שנוזל חלונות עולה 15 ש"ח/מיכל ובדר"כ 20 ש"ח/מיכל וזה נחשב למחיר מצויין. למזלי, יש לי מים מזוקקים (DDW) מהמעבדה שאני עובד בה, אז לפשוטי העם שהם לא פועלי מעבדות יש את אופציית המים מהמזגן המצויינת. 2. סביבה/אקולוגיה: אכפת לך?... אם אכפת לך אז אכפת לך. ואם לא אכפת לך אז לא אכפת לך. אני יכול להבטיח לך בוודאות שעד היום כל קשי הפלסטיק ששתית בהם בחיים נתקעו בעין שמאל של צב ים-יבשה בשם שמואל, ערירי וגלמוד באיי הבתולה ביבשת סלובקיה. הטבליות הנ"ל הן מוצר אקולוגי בהגדרתו שארוז בצנעה, סביבתי והרבה פחות מזהם. במקום לרכוש בכל פעם ג'ריקן פלסטיק חדש, ולזרוק את הישן, ולרכוש חדש ולזרוק את הישן, ולרכוש חדש ולזרוק את הישן (כי מה תעשה בו?), ובכך לזהם את הפלנטה בעוד ועוד ג'ריקנים של פלסטיק (ובמיוחד אם אתה משתמש כבד כמוני), אתם פשוט מוסיפים טבליה לאותו ג'ריקן ועל זה מוזגים מים ופירגון לכדו"הא המזוהם שהילדים שלכם יגדלו בו. כן, זה אולי שטויות, אבל למה לא להיות אקולוגיים אם זה על הדרך וממש קל? לא שזה ישנה במשהו, ועדיין. תשמע, זה נחמד לאללה להיות סביבתי בכל כך מעט מאמץ. 3. נוחות שימוש: אישית, אני מת על הטבליות הללו. לא צריך לדאוג אם יש או אין נוזל חלונות ולרכוש ג'ריקן במיוחד... יש אפשרות לגמרי לגיטימית שכשנוזל החלונות ברכב נגמר והמתזים כבר לא משפריצים כלום, אז פשוט למלא את מיכל נוזל השמשות שברכב במים מזוקקים (כמובן שעדיף) ולזרוק לתוך המיכל עצמו את הטבליה... לחכות 5 דקות להמסה מלאה... ובום, יש לכם נוזל חלונות מוכן גם בלי ג'ריקן בכלל (לא צריך לאחסן שום ג'ריקן בשום מקום, גם לא בתא המטען). מה החסרונות? נו, החסרון הוא שצריך להכין לבד והרבה יותר נוח לקנות מוכן. ברמת העיקרון, נוחות היא החיסרון היחיד לדעתי כי גם נוזל חלונות מסחרי וגם נוזל חלונות שמכינים לבד עושים את 90% אותה העבודה. אין הבדלים של שמיים בארץ. בעולם הצרכנו-קפיטליסטי נוחות היא התשובה בהרבה מאוד מהמקרים. יותר נוח לקנות סיגריה מוכנה מלגלגל לבד, ולכן סיגריה מוכנה יקרה יותר. וכו' וכו'... אז נוזל חלונות מסחרי הוא יותר נוח כי פשוט רוכשים אחד ושלום על קובי משטיפת הנראה ואינו רואה בתנובות. מוזמן לקרוא גם כאן תגובות ושאלות ותשובות. מעולם מישהו בפורום באינטרנט לא התייחס כל כך ברצינות לשאלה לגבי טבליות של נוזל חלונות. אני חייב להשיג חיים. ובחורה. קודם בחורה ואז החיים אולי יגיעו אחריה. היו שלום.
  3. הצלחת להצחיק אותי... אבל זה נכון. אני די רגוע עם הפיג'ו 108 תיבת הילוכים ידנית שלי. מדהים שאנשים [עדיין] מעלים פוסט בקשה להמלצה בלי תקציב... כאילו הקהל הניאות לעזור אמור לנחש משהו לגביהם ולגבי הדרישות/צרכים שלהם. צריך להרחיק מהם את המקלדת לשבוע אחרי פוסט כזה כדי שילמדו להבא (זה בוודאות שמוטיב חוזר בעלילה הפיננסית-כלכלית של ציבור שכזה).
  4. 1. צחוקים. ענו לך המון תשובות לגמרי לעניין, עם המון המלצות על סמך ניסיון אישי, השקיעו בתגובות ופירטו והוסיפו לא מעט מידע... תתייחס אליהן ברצינות כי מהקריאה של השירשור אני מקבל הרגשה מוזרה מהתשובות הקופצות שלך שאתה בעיקר מעוניין לשאול ולקבל תשובה "כן!" מזרים באינטרנט שלא יודעים כלום לגבי אותו רכב ספציפי וישן שאתה מעוניין לרכוש, כלום לגבי המוכר שלו, וזאת במקום לשאול, להתעניין, לקבל תשובות מנומקות ולדון על אותן המלצות/תשובות מנומקות מהקהילה. זה לא אישי כלפיך. זו ההרגשה שקיבלתי. 2. בהשקעות נהוג לומר שסיכון = סיכוי (למען הפרוטוקול, רכב הוא לחלוטין לא השקעה, כי לא מדובר פה ברכבי אספנות, רכב הוא פצע מדמם של מזומנים וחוב שגדל ומתגלגל מיום ליום ושמאבד מהערך שלו). אז, ככל שאתה מקטין את הסיכון (10K) כפי שאתה הגדרת אותו, אתה במקביל מקטין את הסיכוי לקבל רכב נורמאלי. ככל שתגדיל את הסיכון (25K) כי ב"ה יש כסף, אתה מגדיל את הסיכוי לקנות רכב קצת יותר נורמאלי בהגדרתו. מכאן כבר תפעיל את התאים האפורים עד כמה תרצה "לסכן" או עד כמה "סיכוי" תרצה לרכוש. 3. רשמת שאתה משפחה עם 3 ילדים, 2 כיסאות בטיחות ובוסטר, ולכן אני לא מבין מדוע לא תקפוץ רגע לגוגל עם השאלה על ה- Toyota Aygo ותראה בעצמך שזה רכב פיצפון יחסית שלא מתאים למשפחה עם 3 ילדים ברמת העקרון ובסטנדרטים המרווחים יחסית של היום (במקום להתיש את הקהילה בלענות שהוא לא מתאים). גם בתור אחד שהגדיר את עצמו שלא מבין ברכבים, סינון ראשוני חזותי ועם הפעלת מחשבה בסיסית אתה יודע לעשות?... 4. אני ממש לא מאלו שפחדו בעבר או מפחדים לקנות רכב ישן ב- 10K (אבל אני כבר לא צריך כי אני עשיר), ורוב הרכבים שלי נחשבו ונחשבים כישנים ביחס לישראלי הממוצע, אבל ביוקר המחייה של היום אתה באמת כנראה שתשיג רכב בן 20 שנים שיאלץ לגזול ממך 2 טסטים בשנה (= 100 ש"ח עלות שנתית על הטסט שמתחלקת לפעמיים) + אישור בלמים שאצל כל מוסכניק עולה בסביבות ה- 150~ ש"ח (אלא אם אתה עושה את הטיפול השנתי אצלו ואז הוא מוותר לך על העלות הזו). אז קח את זה בחשבון, כי זמן זה לפעמים כסף, ולבקר פעמיים בשנה עם רכב מיושן בן 20 שנים, רכב רגיל שלאו דווקא טיפלו בו ופינקו אותו (כתלות בהיסטוריית הבעלים הקודמים שלו), במכון הטסטים זו בדר"כ לא חוויה כיפית. 5. כשקניתי רכב בן 10~ שנים על הכביש (רנו קליאו B מודל 2001) בשנת 2010, הוא עלה לי 14.5K ש"ח, ועדיין התעקשתי במעמד הקנייה לקבל היסטוריה מלאה מהמוכר (רובה בע"פ, רכב יד שניה, שהיה אצלו דרך החברה בה עבד בליסינג יד ראשונה והוא נהג בו ואז עבר לאישתו), ולקבל ממנו התחייבות שאם הרכב לא עומד בהיסטוריה הזו הוא משלם איתי חצי-חצי (בעיקר לגבי שלדה, גיר, מנוע והבלאגנים הגדולים). לקחתי את הרכב בן העשור למכון בדיקה ושילמתי על הבדיקה כ- 500 ש"ח טבין ותקילין של 2010 (דינמומטר ברעננה, היכן שהמוכר היה גר כי הגעתי אליו באוטובוס - אני בחרתי את המכון!), כי ידעתי שלפחות אדע מה הבעיות ברכב ולא ארכוש חתול בשק. שילמתי 3.5% מעלות הרכישה רק כדי לבצע בדיקה מקיפה ורצינית לרכב, משום שהתעקשתי להבין מול מה אני עומד... אז גם אם הרכב ישן ובן 15-20 שנים, וגם אם הוא עולה רק 10-15K, אני ממליץ לך דווקא בהחלט למכון בדיקה רציני ולא לקנות חתול בשק. זה כסף שמחזיר את עצמו כשאתה יודע מול מה אתה עומד ובמיוחד אם אין לך חבר מוסכניק כמו אח שיש לו את כל המחשבים שיש במכון הבדיקה המקצועי, ובמיוחד בסיטואציה שבה הגדרת את עצמך כלא מבין ברכבים בכלל גם לא ברמה הבסיסית ביותר. אם תקבל ריג'קטים (הערות על תקלות) רבות מדי וגדולות מדי, זה אומר שה- 500 ש"ח הללו יהיו שווים לך את זה כשלא תקנה רכב שהולך להיות בעייתי בעתיד הקרוב מאוד. 6. אני באמת ובתמים מאחל לך בהצלחה ברכישה אל תפחד. זה לא מדע טילים, למרות שזה מרגיש ככה. ואם "תיפול" קצת, ראה זאת כשכר לימוד שבורא שלח לעברך. הכל בידי שמיים. מקווה שלא תתאכזב מהקטנת הסיכוי שמובילה להקטנת הסיכוי "להרוויח" (לבצע רכישה מוצלחת). לא תמיד זה ככה. ממש לא. אבל בלא מעט פעמים זה ממש ככה.
  5. ואוו!!! קראתי בשקיקה. תודה ענקית על הכתיבה המעניינת והמסקרנת ועל העצות המעולות והמועילות. מסתבר שאת רוב מה שכתבת אני כבר עושה... מאמר נפלא.
  6. אני לא יכול לענות לך על השאלה לגבי דגמי רנו חדישים יותר... אבל השמצות על הצרפתיות לא חסר. הישראלים לא מחבבים אותן ומוציאים דיבתן רעה. בצדק? לדעתי ממש ממש לא. טחנו את הנושא הזה בכל מקום לעייפה כולל בפורום (ואני גם בטח רשמתי את הפסקה הבאה כמה פעמים ובכמה שירשורים שונים)... רנו 5 מודל 1991 (משטרתית לשעבר!) מנוע 1.4L, תיבת הילוכים ידנית (החזקתי אותה 3 שנים). פיג'ו 205 מודל 1996, מנוע 1.4L, תיבת הילוכים ידנית (החזקתי אותה 5 שנים). רנו קליאו B, מודל 2001 (יד 2), מנוע 1.4L, תיבת הילוכים ידנית (החזקתי אותה 10 שנים). פיג'ו 108, מודל 2014 (יד 2), מנוע 1.2L PureTech המושמץ (לא טורבו, שמושמץ ובצדק), תיבת הילוכים ידנית (אצלי מ- 11/2021). כל הנ"ל היו בשבילי רכבים מ-ע-ו-ל-ים. אבל אני לא ישראלי רגיל מסתבר. לא ישראלי שמזניח, מתעלם, מתקמצן, מפנה את המבט לצד השני של רכב שדורש תחזוקה והתייחסות נאותה. בהן צדק שגם לאחר 20 שנות נהיגה ובעלות על צרפתיות בלבד, ידניות בלבד (העדפה אישית שלי והתרחקות מגירים אוטומאטיים), אני זוכר לכל אחת מהן את מספר התקלות המועט והזניח שחוויתי איתן (אני מזליסט?). רכבים מעולים ששירתו אותי נאמנה ואני טיפלתי בהן נאמנה. כמובן לא כולל בלאי רגיל של כל רכב כמו צמיגים, מצבר, רפידות בלם, וכו'. אני מתכוון לתקלות אמיתיות שהן מעבר לבלאי. ההבדל בין צרפתיות לכל השאר? (בעיקר אל מול הקוריאניות/יפניות עם מוניטין האמינות ה"מוכח") 1. הצרפתיות לא סלחניות למוסכניקים לא מקצועיים שלא מכירים את הרכבים האלו בצורה טובה ומעלה. 2. הצרפתיות לא סלחניות לחלפים לא מקוריים, ובמיוחד רגישות מאוד לחלפים סיניים זולים, או לחלפים שהם לפחות לא ברמת OEM (בדגש על מה שחשוב כמו פילטרים, שמנים וכו', פחות בולמים וצלחות דיסק או רפידות בלם נניח). 3. הצרפתיות לא סלחניות על תחזוקת שבר במקום תחזוקת מנע ותחזוקה לקויה. 4. הצרפתיות לא סלחניות כשלא מטפלים בהן בזמן ודוחים טיפולים ומאריכים מרווח בין טיפולים. הקוריאניות והיפניות הרבה הרבה יותר סלחניות [יחסית] לכל הסעיפים שרשמתי למעלה, ולכן הן פופולאריות מאוד (אך לא רק)... הצרפתיות מאוד לא. אז מה רשמתי פה? תטפל בצרפתיות יפה (תחזוקת מנע ולא תחזוקת שבר), תטפל בהן בזמן, תטפל בהן אצל מוסכניקים מקצועיים (לא חסר המלצות ברשת למוסכים טובים לצרפתיות) ותקבל רכב נוח יחסית, אמין מאוד (כן כן!!!), מהנה, עם סלון מפנק בדר"כ, וכיפי לא פחות מכל יפנית/קוריאנית (הרבה יותר). בונוס? - בגלל שנאת והשמצת הישראלים את הצרפתיות, המחירון שלהן נמוך למדי (לפעמים חצי מחיר מרכב יפני/קוריאני מקביל), מה שהופך אותן לרכישה מאוד משתלמת ומאוד כלכלית, וככה משיגים רכב מודרני יותר וחדיש יותר משנתון גבוה יותר בהרבה פחות כסף (כמעט חצי מחיר לפעמים, כמו הפיג'ו 108 שלי). אז כמו שרשמו מעליי למעלה וצדקו - מספיק לפחד. עושים בדיקה במכון בדיקה לפני קנייה, מטפלים בצרפתיה בזמן, עם חלפים טובים, אצל מוסכניק שמבין מה הוא עושה, רגישים לכל רעש ובאים לרופא השיניים לפני שכואב כדי שיעשה בדיקה שנתית ולא רק כשכואב וכבר צריך עקירה. וזהו. מאיפה המחיר הזה?... קיבלתי הצעה להחלפת רצועת טיימינג במנוע ה- 1.2L PureTech של הפג'ו 108 שלי ב- 2600~ ש"ח... 1,400 ש"ח נשמע לי הרבה יותר זול מדי.
  7. היו לך פה המלצות מצויינות על "אורן שירותי רכב" ו"מוסך גבע" (אין לי ניסיון איתם). לי אישית התנסות מצויינת לפני כמה שנים דרך הפורום במוסך שאפט כשעוד גרתי במרכז הארץ (והייתה לי רנו קליאו B). שלושתם מעולים ושווים ביקור. תודה על התגובות ועל סידור קו המחשבה חברים. לא ידעתי שהטקסטורה של הרצועה מהדור הראשון היא בצורה הזו (הייתי בטוח שככה נראית רצועה שמתפוררת ובמצב גרוע במבט ממכסה שמן המנוע, וזאת למרות שקראתי חלק ניכר מהמגה-שירשור הזה). הצלחתי להירגע קצת מהמידע שהוספתם, ולהיות יותר שקט. מעריך את זה.
  8. מנוע 1.2L טורבו?... אני מניח שכן, אבל לא רשמת את זה בפירוש. נכון להיום אין בארץ מקום שאני מכיר שיודע לעשות בדיקה של הרצועה האמורה עם בורוסקופ כמו שצריך וכמו שיודעים כבר לאבחן אותה בצורה טובה למדי בחו"ל. פה בארץ זה לקיחת סיכון (מחושב?). פה בארץ כל מה שאפשר לעשות זה לפתוח את מכסה שמן המנוע ולהסתכל בעיניים. שורה תחתונה נכונה מאוד. כרגע זו ההמלצה - כל 6 שנים או כל 100,000 ק"מ, המוקדם ביניהם. תחזוקת מנע ולא תחזוקת שבר. אנקדוטלי לגמרי, אבל אני עם פיז'ו 108, תיבת הילוכים ידנית, מנוע 1.2L אטמוספרי (לא טורבו, כאמור הבעיה חמורה יותר במנועי הטורבו), מודל 2014. רכשתי אותה ב- 10/2021 (לפני שנתיים וחצי), ורק אח"כ התוודעתי לתקלות עם המנוע PureTech הנ"ל... רכשתי אותה יד 2 מ- 2 בעלים קודמים שטיפלו במוסכי יבואן לובינסקי, קיבלתי מהם את היסטוריית הטיפולים המלאה (סביר להניח) מתועדת ומודפסת בצורה מסודרת (נדיר בישראל!), ואין שום תיעוד של החלפת רצועת התיזמון (את הטיפול הראשון אצלי, שהיה טיפול 15K ויישור קו גם עשיתי במוסך לובינסקי "צמרת" בחיפה). עשתה 90,000 ק"מ נכון להיום (קניתי ב- 80,000 ק"מ, אני לא נוסע הרבה יחסית, בעיקר נסיעות עירוניות). פתחתי את מכסה שמן המנוע, יש התדרדרות נראית לעין של הרצועה (מעיין פסים אלכסוניים כאלו שמופיעים עליה), אבל היא עדיין נראית במצב סביר לגמרי לדעתי הלא מקצועית בכלל בעליל. אני כן מניח שכמו שציינו פה היא בתהליך התפוררות כלשהוא, לא בטוח אם מתקדם או רק בינוני. הרכב על הכביש כבר 10 שנים, ועוד לא עשה 100,000 ק"מ... מתכנן להחליף את הרצועה במוסך גבע בת"א בטיפול הבא (01/2025), צפי ק"מ מוערך של 95,000 ק"מ. האם אני אמיץ, חסר אחריות, קמצן, דחיין כרוני או טיפש גמור? 😅
  9. איזה זלזלן כבודו. אפילו לא שאלת או התעניינת כמה ק"מ עשה המנוע בן ה- 8-0 שנות שימוש... העיקר שאתה יודע "גבר".
  10. ומאיפה המידע? ומה בדיוק המידע? הרשות הלאומית למסירת מידע לנהגים? הילוך שני הוא בדר"כ עד 50 קמ"ש, כמובן כתלות ברכב וביחסי ההעברה בתיבת ההילוכים, משמש שפס האטה ראוי שייעבר בעד 50 קמ"ש מקסימום. יותר עדיף לכיוון ה- 20-30 קמ"ש. לא. תיבת הילוכים נועדה כדי שיחליפו בה... הילוכים. וזה לא משנה אם אתה לפני פס האטה או לאחריו. עם 2 ידיים על ההגה, זובירקס על השפה העליונה אם יש הרפס, אם אין הרפס אז רגל ימין על דוושת הגז, רגל שמאל מונחת על מנח הרגל ולא על דוושת הקלאץ' במהלך נסיעה . לאט ובזהירות אם אתה עם רכב פרטי. אם אתה עם רכב חברה, מהר ובפזיזות כי גם ככה יש מי שמשלם על התיקונים. תלוי מהירות. או על הילוך רביעי אבל עד 17.6 קמ"ש עם מונה מהירות דיגיטלי. אם מונה מהירות אנאלוגי אז עד 14.8 קמ"ש בלי להתחשב בחיכוך עם האוויר ביום קיץ מהביל. אם אתה על טסלה, אז רק אם הסוללה טעונה ב- 40% ומעלה מתחת ל- 0. מתחת ל- 0 כל מעבר על פס האטה עם טסלה יכול להזיק למנועים של מיצובישי יפן שיוצרו בצ'כיה על ידי אנזו פרארי.
  11. תודה! אחלה סקירה ואחלה של סיכום. נהנתי לקרוא. אני זוכר שאתה מאיזור חיפה, אז אפשר לשאול איפה החלפת? גם בפיז'ו 108 הידנית שלי השפריצרים ירדו לדרגת זרזיף עולב, ואני חושד במשאבה. אשמח להמלצה או למידע לאן לגשת כדי לסדר. מתוך סקרנות - במקרה אצל "צמרת"?... יקרנים, אבל שירות מעולה, לא מחליפים כלום בלי להודיע מראש ונותנים אפשרויות למקורי/חליפי, והעבודה טובה. אבל יקרנים. השמן הוא של Total או Mobil בתקן PSA B71 2290, ואכן עולה 300~ ש"ח עבור 4-5L, תלוי ביצרן... ראיתי פה בתגובות שהעירו שהוא יקר, והם אכן צודקים. בסדר, הוא יקר, אבל הוא שמן מעולה סינטטי מלא שעושה עבודה שמותאמת לצרכים של הצרפתייה. השמן של הצרפתיות יקר כי הן "מפונקות", אבל אם מראים להם אהבה (נוזלים איכותיים, חלפים איכותיים OEM לפחות) - הן מראות אהבה בחזרה!!! מגבים לרכב ב- 300 ש"ח?... מה? קראתי נכון או שלא הבנתי נכון? תזמין אצל אריק בעלי אקספרס. המגבים שלו מ-ע-ו-ל-י-ם - באחריות. גומי סופר איכותי. המלצה מאוד חזקה שלי שהמון בירכו אותה, מגבים יותר טובים ומחזיקים יותר טוב מ- Bosch מפונפנים שקניתי בעוונותיי ב- 140 ש"ח לזוג. אין Streaks ואין כלום. הזמנתי אצלו לכל המכוניות של המשפחה, תמיד מגיעים ארוזים היטב ותמיד מחזיקים 3 שנים ומעלה. אין שום סיבה לקנות בארץ. כנ"ל אצלי. אותו רעיון עם רצועת הטיימינג המתפוררת. אצלי עוד לא התפוררה חלילה, אבל דרך פתח מילוי שמן המנוע אני כבר רואה שהיא קשישה למדי. הפיז'ו שלי עם 1.2L אטמוספרי רגיל, לא טורבו (שבו אם הבנתי נכון מוזרק דלק על הרצועה וגורם להתפרקות שלה), אז הבנתי שאצלי המצב פחות חמור... ועדיין הרכב אוטוטו בן 10 שנים, עשה 87,000 ק"מ, ודורש החלפה, ולו בשל תחזוקת מנע ולא תחזוקת שבר. מתכנן לנסוע עד ת"א הצפופה, האפורה והמבוטנת להחליף אצל גבע. קיבלתי מהם הצעה טלפונית זריזה של 1,800 ש"ח אם הרצועה לא התפוררה ולא דרוש ניקוי מאסיבי, והצעה של 2,500 ש"ח אם הרצועה התפוררה וצריך ניקוי מאסיבי. מה העלות של הרכב ואיזה שנה הוא? למה לא ביטוח צד ג' וזהו? אני חושב שרכבים ששווי השוק התיאורטי שלהם יורד מ- 30K לא מצדיקים ביטוח מקיף. ביטוח הוא לא מוצר צריכה בסיסי, הוא תחליף לקטסטרופה שאי אפשר לעמוד בה (כמו השתלה בחו"ל וכו'). ביטוח נועד לפזר את הסיכון החוצה ממך למבטח, ואם הקטסטרופה ניתנת לעמידה, ל- Long run יותר משתלם (מאוד!) לאזרח הממוצע להעמיס את עלויות "הביטוח" על עצמו, ובעצם "לבטח" את עצמו, ולא לעשות להן Outsourcing למנפיק חיצוני שגוזר קופון. ביטוח יש לרכוש רק כהגנה מפני מצב שבו האדם לא יוכל להכיל את פוטנציאל הנזק הכספי. זה מסובך, אבל זה על קצה המזלג... מעדיף שלא לחפור בזה.
  12. תשמע, אני מאמין שישבת וחשבת וטרחת לפני שפתחת נושא חדש בפורום, התאמצת וכתבת את השאלה... רק מה? שים לב שכמעט ולא רשמת כלום בתכל'ס חוץ מ: אני רוצה רכב זול לתחזוקה (חלפים זולים, טיפולי מוסך זולים), שלא צורך הרבה דלק, עם שוק יד שנייה חזק (רכב פופולרי/מבוקש), ושלא אוכל יותר "מדי" דלק. בפועל? - כשקוראים שאלה כזו, מבינים בעצם שלא רשמת כלום. כולנו רוצים רכב אמין שלא מתקלקל, שלא אוכל הרבה דלק, שהוא זול לתחזוקה ולטיפולים, ושיהיה קל למכור אותו כשרוצים. תרשום אם אתה רווק, עם משפחה, צריך בגאז' או שלא, נוסע הרבה לחמת גדר וצריך מקום לאופניים חשמליים מתקפלות. תרשום אם רק תיבה ידנית אוטומאטית או לעולם לא ידני. תרשום אם לעולם לא תתקרב לצרפתיות, או שגם לאדה ניבה זה אחלה. תפרט קצת יותר.
  13. יפה, עכשיו הבנתי... תודה רכשת את הרכב חדש מהיבואן, טיפלת במוסך מורשה של היבואן לפי כל המלצות היצרן לפי הספר טיפ טוב... נסעת ברכב כשאתה סמוך ובטוח שהוא מטופל היטב, רגוע ובראש שקט, הופ נקרעה רצועת הטיימינג והמנוע הלך. אתה לא מבין למה זה כי מבחינתך כלקוח טיפלת לפי הצהרת היצרן, ואתה מצפה לנהוג ברכב מודרני, תקין ושנוסע היטב. לא חשבתי שיבואן ייקח אחריות על רצועה שנקרעה (מילא מנוע, או תיבת גיר), מה שיכול לקרות בכל אוטו, גם אם הוא תיאורטית שנה על הכביש. אז זה פלוס ענק ללובינסקי וכל הכבוד לצמרת היקרנים רצח. אתה מבין מה את רושם, אבל לא יודע מה זה "רכב נורמלי"... הגדרה כוללנית מדי ורחבה מדי. הדוגמא של הסוזוקי של ההורים שלך היא אנקדוטלית (מושג חשוב) ולא מייצגת, אבל כולנו בתור צרכני תחבורה ישראלים מבינים היטב למה אתה מתכוון כשאתה כותב סרה על רכבים צרפתיים. ליפנים/קוריאנים יש מוניטין די מרשים בשוק הישראלי של אמינות מעוררת השתאות, וזה למרות שלפעמים הנתונים היבשים בעולם מצביעים קצת אחרת... זה לפעמים נכון שרכבים צרפתיים הם בעייתיים, ולפעמים זה מאוד לא נכון... ובסופו של דבר, כל רכב ספציפי משאיר בצד הבעלים כמה תקלות של פה ושם. תלוי איך היחידה שאתה נוהג עליה מתנהגת, איך היא יצאה מהמפעל ומי נהג עליה לפניך ואיך, וגם איך הוא התנהג אליך ואיך טיפל בה ובאיזו אדיקות ואיפה. כשמדברים במספרים גדולים (גם מושג מאוד חשוב) - אתה כנראה צודק. כשמדברים לגופו של עניין - בתור בעלים של צרפתיות (ידניות!) למעלה מ- 20 שנה, הרכבים שאני קניתי לאחר בדיקה לפני קניה והתרשמות בלתי-אמצעית מהמוכר עצמו (כולם נקנו כיד 2, כולם היו ישנים ובני למעלה מ- 10 שנים, כולם היו זולים פחות מ- 22K) שימשו אותי נאמנה בצורה מופלאה. רנו 5 (הייתה אצלי 3 שנים), פיז'ו 205 (הייתה אצלי 3 שנים), רנו קליאו B (הייתה אצלי 11 שנים), ועכשיו פיז'ו 108 (אצלי 3 שנים). אני לא צוחק. אז מה עם הראיה האנקדוטלית שלי?... בתור בעל פיז'ו 108 יד 2 אני מקבל תמורה טובה מאוד ברכב מודרני ונעים למראה ביחס למחיר השוק הנמוך של רכבי פיזו' בשוק הישראלי. חלק מהמחיר הנמוך הוא בהחלט בצדק בהתאם למה שרכבים צרפתיים מעמיסים על הלקוח הנוהג בהן (בעיקר רגישות לשמנים/נוזלים לא מקוריים, רגישות לחלפים סיניים מאיכות ירודה, ואלרגיה לטיפול לא מקצועי על ידי מוסכניקים שלא מבינים ברכבים אירופאיים וחושבים שכולן זה קאיה). וחלק לא. זו שיחה לשרשור אחר על רכבים צרפתיים (רגישים, מפונקים, נוחים, זולים) אל מול רכבים קוריאניים/יפניים.
  14. כל הכבוד למוסך צמרת (גם אני טיפלתי אצלם חודש שעבר וגם לי יצא יקר)... כשמגיע מגיע. גם לי המליצו להחליף רצועת טיימינג אבל פחות בגלל הקילומטראז' (85,000 ק"מ) ויותר בגלל השנתון של הרכב (מודל 2015 ומעולם לא הוחלפה הרצועה). הפיז'ו 3008 שלך כבר לא באחריות, כן? אם לא - מה בעצם האינטרס שלהם לדאוג לך למנוע חדש ועוד בחינם? (סליחה על השאלה, מסקרנות גרידא להבנת הסיטואציה, לא מתוך זלזול).
  15. נקודה למחשבה: רכב מעל 15 שנה על הכביש דורש אישור בלמים לפני טסט, ואישור בלמים שכזה במוסך "רגיל" עולה בסביבות ה- 150 ש"ח (פעם בשנה). אם אתה גם ככה עושה טיפול 10,000 פעם בשנה (אני לא כי לא מגיע ל- 10,000 ק"מ בשנה), אז אולי יתקזזו איתך ויכלילו את זה במחיר של הטיפול השנתי, או שיגבו רק 100 ש"ח. גם זו עלות בסופו של דבר... בשנת 2010 רכשתי רנו קליאו B מודל 2001 (הייתה בת 9, מצב חיצוני מחורבן, מצב מכני מעולה), מנוע 1.4L, תיבת הילוכים ידנית עם 75K ק"מ על השעון ב- 14.5K ש"ח. שירתה אותי בנאמנות קיצונית עד 10/2021 וזוכר בע"פ את טיפולי השבר שהייתי צריך לעשות לה ב- 11 שנות שירות מרוב שבקושי היו (2 דברים סה"כ). החזקתי אותה 11 שנים, ככה שרוצה לומר שאל תפחד מרכבים ישנים, ואל תפחד מרכבים צרפתיים... אבל זה לא איזה כלל אצבע מטורף. שים לב מי הבנאדם שאתה קונה ממנו, עד כמה הוא אמין ועד כמה הוא נראה לך איש טוב. זה כלל אצבע שלי. עוד כלל אצבע (לדעתי האישית) - תעשה בדיקה לפני קנייה כי ככה תדע מה צריך להחליף, מה המחלות של הרכב, ויספרו לך לפרטים מה צפוי לך! אל תוותר על בדיקה לפני קנייה (יש הנחות יפות בטכנוטסט לחברי "מועדון" - נרשמים רק עם המייל). גם אני כשרכשתי רכב ב- 14.5K ש"ח שמתי 500 ש"ח על הבדיקה לפני קנייה והיא השתלמה בכל שקל שלה. ב- 15K היום הייתי הולך על דייהטסו סיריון (עדיין טובות מאוד, מנוע של טויוטה יאריס), הגם שכבר קצת מיושנות (יובאו לארץ עד 2006 נדמה לי). רכב מאוד מוצלח, וצריך למצוא חתיכה שלא חרשו לה את הצורה. יש לך גם פיג'ו 108 החל משנת 2014, מודרנית מאוד, מנוע 1.2L מוצלח ואמין (רק רצועת הטיימינג מלחיצה קצת). צרפתית מוצלחת מאוד (לי יש אחת ואני ממש נהנה ממנה כי ב- 20K ש"ח שרכשתי אותה לפני שנתיים קיבלתי רכב מודרני ונעים). גם ניסאן מיקרה רכב מאוד מוצלח לדעתי ונחשב כאמין. לגבי האוטומאט אל מול ידני - אם להתחשב בתקציב העני למדי שלך, אז תחליט מראש ותתפשר על ידני וזהו. גם אמין יותר, גם פחות דלק. התפשרות על תיבת הילוכים ידנית תקפיץ אותך שנתיים-שלוש מעלה בשנתון בתקציב הזה (כל הישראלים רוצים אוטומאט, ידניות זולות יותר). התפשרות על רכב צרפתי תקפיץ אותך גם שנתיים-שלוש מעלה בשנתון בתקציב הזה (כל הישראלים רוצים יפניות/קוריאניות, לצרפתיות יש שם די רע מבחינת אמינות ולכן הן זולות יותר).
×
×
  • תוכן חדש...