Jump to content
  • זה פיצ'ר - בקרת השיוט האדפטיבית באאוטלנדר החדש עלולה להפתיע


    discoTD5
     שיתוף

     

    הסיבה שאתם קוראים כאן עכשיו את מאמר הזה היא בדיוק הסיבה בגללה עלה לאוויר אתר car-pad. יש דברים שאני סבור שהם חשובים וראויים לפרסום, ואחרים סבורים שלא. זה אחד מהם.

     

    ראשית לפני שנצלול לעומקו של פיצ'ר באאוטלנדר החדש , אציין כי התייעצתי עם כמה מחברי, כאלה שמבינים דבר או שניים בנהיגה ובכלי רכב. לדעת חלק מהם מדובר בפיצ'ר מצוין, בעוד שאחרים סבורים שהוא שגוי. אני משאיר לכם לגבש את הדעה שלכם.

     

    לעומקו של פיצ'ר- כשאתם נוהגים ברכב מודרני וחדש, ממש ממש חדש, אתם מצפים להתנהגות מסוימת וידועה מראש של הרכב, כאשר אתם מפעילים מערכת כזו או אחרת.

     

    כאשר מערכת של הרכב מתנהגת באופן שונה מהמצופה, אתם מופתעים ותוהים אם מדובר בתקלה או בהתנהגות מכוונת. כאשר זה מתרחש כחלק ממערכת בטיחות אקטיבית מקורית, זה כבר ממש ממש מפתיע. זה בדיוק מה שארע לי במהלך בחינת מיצובישי אאוטלנדר החדש.

     

    אצטט מתוך ספר הרכב של האאוטלנדר החדש:

    "כאשר מערכת ה – ACC (ACC = בקרת שיוט אדפטיבית – י.פ.) פועלת במהירות שמעל ל – 70 קמ"ש ורכבך נוסע אחרי רכב איטי יותר (מתחת למהירות שהוגדרה) ואתה מפעיל את פנסי האיתות השמאליים, מערכת ה ACC תתחיל להאיץ אוטומטית את הרכב כדי לסייע בעקיפתו והיא תתחיל לקצר את המרחק אל הרכב שלפניך. רק פנסי האיתות השמאליים מפעילים פעולה זו."

     

    הסיבה שהתכנסנו כאן היא כי הופתעתי מאוד מהפיצ'ר האמור, והייתי בטוח שמדובר בתקלה, עד שבסיוע נציגי היבואן הופנינו למקום המדויק בספר הרכב. כאשר נהגתי ברכב, והפעלנו את בקרת השיוט האדפטיבית, ציפינו שהיא תתנהג כמו בכל רכב אחר עם בקרת שיוט אדפטיבית. זה אומר שכאשר הרכב מזהה רכב איטי יותר לפניו, הוא מתאים את המהירות לרכב האיטי יותר, שומר ממנו מרחק בטוח כפי שקבעתם במערכת האדפטיבית, גם אם המהירות נמוכה יותר מהמהירות שאתם קבעתם לבקרת השיוט.

     

    כאשר הכביש לפניכם 'נפתח' מחדש, המערכת יודעת לזהות זאת, ומאיצה למהירות שקבעתם מראש. גם אם תעברו נתיב על מנת לעקוף, הרכב יזהה שהדרך לפניכם פנויה, ויאיץ למהירות אותה קבעתם.

    לא במיצובישי אאוטלנדר החדש.

     

    אתם נוהגים באאוטלנדר החדש עם בקרת שיוט אדפטיבית מופעלת. לפניכם רכב איטי, והאאוטלנדר שלכם יודע לשמור את המרחק שקבעתם מהרכב שלפניכם אלא שאם תאותתו שמאלה (רק באיתות שמאלה), ועוד לפני שעברתם נתיב, כלומר הרכב האיטי עדיין לפניכם, הרכב יעלה מיד סל"ד, יגביר מהירות ויצמצם את המרחק מהרכב שלפניכם. כל הטוב הזה, כאמור רק כאשר תאותתו שמאלה. לא ימינה. איתות שמאלה > העלאת סל"ד מיידית  > האצה  > צמצום מרחק מהרכב שלפניכם. אם לא תעברו נתיב שמאלה, במהרה תסגרו את המרחק מהרכב שלפניכם, ואז הרכב יבלום את עצמו, שכן הוא מזהה את הרכב האיטי שלפנים. חשוב לציין – הרכב מתנהג בדיוק רב כפי שמתואר בספר הרכב.

    אם אתם מאותתים שמאלה עד שנהג כלשהו יאפשר לכם להשתלב בנתיב המהיר יותר המשמעות היא שהמרחק מהרכב שלפניכם יהיה קטן משמעותית ממה שקבעתם בבקרת השיוט.

     

    רגע אתם אומרים, מה זה רע? הרכב מעלה סל"ד כדי להיות בתוך תחום הסל"ד בו המומנט הוא המירבי לטובת עקיפה. אתם צודקים – אם זה בלבד מה שהיה קורה, לא הייתם קוראים כאן עכשיו. בפועל גם המהירות עלתה, וגם המרחק מהרכב שמלפנים הצטמצם מאוד. שני הדברים הנוספים – אסור לדעתי שיקרו.

     

    מכיוון שלא נתקלתי בהתנהגות שכזו באף רכב אני משאיר לכם לגבש את דעתכם האם איתות שמאלה בעת נהיגה עם קרוז אדפטיבי פועל אמורה להגביר מהירות ולהקטין את המרחק הנשמר מהרכב שמלפנים.

     

    לעניות דעתי, עם כל הצניעות ובמחילה מאנשי מיצובישי, איתות שמאלה צריך רק...להפעיל את אורות האיתות החיצוניים בצד שמאל של הרכב. 

     

    המאמר פורסם באתר car-pad של יואב פולס. 

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments



    השנקל שלי.

    לגבי האאוטלנדר, אני חייב לציין שזה קרה לי מספר פעמים באאוטלנדר הקודם, שאין לו בכלל את הפיצ'ר הזה. 

    מאותת לעקיפה, מזיז במילימטר את ההגה ואז החמוד מתחיל להאיץ וכמובן אחרי שניה אני מקבל בלימה חזקה כי התקרבתי לרכב שלפני.

    נדיר, קרה פעמים ספורות, אבל קרה.

     

    לפחות ב 5008 שהיתה לי, קיימת מערכת דומה אבל ההאצה לא מתחילה מיידית אלא רק כשבפועל בוצעה הסטיה לנתיב השמאלי והרדאר/מצלמה מוודאים שטח פנוי מלפנים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 25.11.2021 בשעה 11:21, outlander כתב:

    כל התערבות אוטונומית בהחלטות הנהג היא התערבות מטופשת. כי מחשבים לא יכולים להחליף אנשים.

     

    קחו לדוגמא את המערכת הכי פשוטה של בקרת שיוט, בעליה שנמצאת לפני ירידה כשאין שום שדה ראיה המערכת מרגישה האטה, מורידה הילוך ונותנת גז כאילו אין מחר. מעבר לעיקול יש פקק ענק שלא היה ניתן לראות או לחזות מראש, התוצאה - בלימת חירום אחרי ההאצה המטופשת.

     

    לעומת זאת, מוח אנושי היה מקבל החלטה להאיט לפני סיום העליה כי ללא שדה ראיה אי אפשר לדעת מה מחכה מעבר לעליה.

     

    אותו דבר בעיקולים, פניות חדות.

     

    כמו שאמרו כאן - זאת מערכת עזר ויש להשתמש בה בשיקול דעת. אני נהנה להשתמש ב-ACC בכביש ישר, אבל כשאני מתקרב ליציאה מכביש מהיר או עיקול בלי שדה ראיה - אני מבטל אותה. לא בא לי שהאוטו ינסה לקחת יציאה של מחלף ב-100 קמ"ש...

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...