Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום חמישי, תשע וארבעים, תל אביב אשדוד, המהירות.... (קורס במסלולים)


tomizaur
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

110 :-) בקצב של שאר התנועה העמוסה למדי בשעות אלה.

 

היעד, הוא הוא הדבר המעניין בסיפור, בסוף רחוב הנפט בצד ימין, בית הספר לתחבורה בו מתקיים גם הקורס לנהיגה מתקדמת של "מסלולים".

 

בעשר וחצי מתחיל הקורס (הקדמתי כי לא הייתי בטוח אם עשר או עשר וחצי ובכל מקרה התכוונתי לקחת משהו מאלי)

 

נכנסים לשיעור תיאורטי, ולכיתה נכנס מי אם לא, ראם סמואל שהתחיל בבדיקת שמות (מזכיר את ימי הבית ספר העליזים :-) ).

לאחר מכן נכנס ברק, המדריך שלנו לאותו יום (לשמחתנו גם ראם נשאר דבר שבדרך כלל לא קורה) ושוב קריאת שמות (תום בת` או טום בט`? זה בת`. בסוף התעודה הגיעה עם טום בט` - ראויה לציון העובדה שהמדריך מיוזמתו אמר כי אחת חדשה ומתוקנת תישלח בדואר :-)).

 

מתחילים את השיעור התיאורטי ושוברים לנו כמה מיתוסים. גם לי אבל בעיקר לכמה כאלה שלא ממש ידעו למה הם באו (אשתי קנתה לי את זה מתנה, אמר בעל הSTI ("זה 330 כ"ס, זה משופר א.ח.י")).

סיבוב נכון של ההגה (דומה עד זהות למה שעשיתי תמיד), תנוחת ישיבה, כיוון מראות, קצת פיזיקה וקצת הבטחות (לא מאמינים? תראו על המגרש).

 

ויוצאים למלא אוויר. שיירה מעניינת ברבחי אשדוד (4 אימפרזות (מתוכן 2 טורבו), 3 פוקוסים, אופל טיגרה ואאודי A3)

כולם בעלי תרבות נהיגה מרשימה מלבד בעל הSTI (זה משופר) שהחליט לחתוך כמה חבר`ה.

 

חוזרים ומתחילים באימון סיבובי הגה. מתיישב באוטו ולידי מתיישב ראם. מתחילים לטייל במתחם תוך קבלת פידבק אודות טעויות/מקומות לשיפור. לבסוף הרמה מספיק גבוהה לדעת ראם אך אני מחליט שאני רוצה להתאמן עוד קצת ומקבל אישור להמשיך לנסוע לבד.

 

חוזר לסככה ומתארגנים לאימון בלימות חירום. מכינים שרוול של קונוסים ובסופו קונוס מרכזי ("הקונוס זה ילד" או לחילופין "הקונוס זה אוטובוס"). פעמיים הורגים את הילד ובפעם השלישית עולה מדריך לאוטו. "אתה עובר לאט מידי מהגז לברקס, שים לב שבהתחלה אתה לא מנצל את מירב הבלימה, את המבט תמקד על מטר לפני הקונוס" והאוטו נעצר מטר לפי הקונוס - מדהים!!!.

כהמשך לאימון בלימות החירום, אימון בלימה והתחמקות. ממשיכים לשפר את הבלימה וכאן גם מוסיפים את אספקט ההתחמקות שמשתפר מנסיון לנסיון עד לביצוע מושלם.

 

עוצר בצד לפרק את הפילטר שלא נותן לאוטו שלי להאיץ וממשיכים.

 

מעגל תאוצה הוא עיגול גדול של קונוסים בו אסור להפנות את ההגה ויש לכוון את הרכב אך ורק על ידי שליטה בגז. מלמד המון וממחיש בצורה טובה מתמיד את "מעגל האחיזה" (תאוצה על חשבון הפניה ולהפך). לקראת סיום הרמת הנד ברייק קלה על ידי המדריך שאמורה לגרום לספין שתוקן למורת רוחו "לא אמרתי לך לתקן את ההחלקה!!" (בחיוך).

 

עוברים לסללום. עומדים בתור וכל אחד יוצא בתורו. המהירות עולה מסיבוב לסיבוב, ההפניות מהירות יותר והצמיגים צורחים יותר. ניר (מדריך נוסף) עולה לרכב, בוחן את הנהיגה ומביע דעתו "תמקד את המבט על קונוס רחוק יותר,אל תנסה להחליק את האוטו" ועוד..

והמהירות עולה עוד יותר.

אני מגיע למסקנה שאני לא מצליח להאיץ מספיק לפני הסללום (סעפת יניקה מטונפת ככל הנראה) ומקבל פריבילגיה להתחיל את התאוצה במרחק של כעשרה מטרים לפני, דבר שעוזר מאוד.

מסיימים את אימון הסללום ושוב עוצרים בצד לקבלת תעודות.

 

אחד הימים היותר מעניינים ומהנים שהיו לי. למדתי המון והקורס הבא יבוא בקרוב.

המון תודה לברק, ראם, ניר ושני המדריכים הנוספים שאני מצטער אבל אני לא זוכר את שמם.

כולם מדריכים נהדרים שעשו את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שהקורס של מסלולים קצת יותר מלמד וקצת יותר מקצועי (דני אל תיעלב :p ).

כמה שאלות לי אלייך...

עד כמה אתה מרגיש ששיפרת את הנהיגה שלך?

על איזה רכב אתה נוהג?

ומה אתה חושב על הדרך שבה העבירו לך את הנלמד? גם מבחינה משעית וגם מבחינת תיאורטי?

 

רועי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שהקורס של מסלולים קצת יותר מלמד וקצת יותר מקצועי (דני אל תיעלב :p ).

כמה שאלות לי אלייך...

עד כמה אתה מרגיש ששיפרת את הנהיגה שלך?

על איזה רכב אתה נוהג?

ומה אתה חושב על הדרך שבה העבירו לך את הנלמד? גם מבחינה משעית וגם מבחינת תיאורטי?

 

רועי.

 

אני לא יכול להביע דיעה לגבי מי יותר מקצועי כי לא הייתי בקורסים אחרים.

אני יכול לשער שהרמה דומה מכיוון שלכולם עדיין יש לקוחות.

 

בתנאי נהיגה רגילים ההבדל הוא פחות משמעותי למרות שגם כאן ישנם שינויים.

במצבי חירום הידע שלי והמיומנות השתפרה ללא היכר. הרבה דברים שחשבתי שאני יודע התגלו כלא נכונים. הדברים שלמדתי יכולים להוות את ההבדל בין חיים למוות.

גם בנהיגה ספורטיבית חל שיפור אדיר ואני יודע עכשיו הרבה יותר טוב מה לעשות ואיך, למרות שתמיד יש עוד מה ללמוד.

 

 

אני נוהג על פוקוס ראלי ליסינג :-)

 

הדרך שהחומר הועבר הייתה בסדר גמור. כל ההסברים ברורים וכל דבר שלא הובן הוסבר מחדש עד שכולם יבינו.

בתרגולים העברת החומר הייתה מצויינת ואף יותר. מרגע שהמדריך התיישב לידי באוטו כל הפעולות הפכו מהר מאוד להרבה יותר טובות והרבה יותר טבעיות.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...