utsur
-
הודעות
370 -
כאן מאז:
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי utsur
-
Wtf?! אני ממש אבל ממש לא מבין את הטבלה שלך. ירידת ערך - איך טסלה יורדת לאפס וללקסוס נשאר ערך. אם אנשים לא יקנו טסלה בגלל סוללה אף אחד גם לא ישלם ללקסוס היברידית בגלל סוללה. מעבר לכך רכב עם 300 כס, דינמי הרבה יותר מלקסוס , משומש זול יקרוץ להרבה יותר חובבי רכב תפרנים מאשר לקסוס, גם עם סוללה מוגבלת/דרוש שיפוץ. למען האמת ירידת הערך של הטסלה שנתת הוא יותר ממחיר הטסלה בסוף תקופה!!! וגם... טסלה היא היום הרכב הכי שומר ערך בארה"ב, אין סיבה שזה לא יקרה גם בארץ. מימון - איך מימון ללקסוס היקרה יותר עולה פחות מחצי! מעלות מימון טסלה זולה יותר. ביטוח - איך ביטוח של לקסוס יקרה יותר עולה יותר מטסלה הזולה יותר. מעבר לכך שאם חישבת שהלקסוס שומרת על הערך שלה והטסלה לא. זה אומר שהביטוח יהיה עוד יותר זול לטסלה בטווח הארוך כי היא מאבדת ערך. תחליט מה אתה רוצה שהטסלה תאבד או לא תאבד ערך. טיפולים - של טסלה יותר זולים. רוב הטיפולים של טסלה ניתן לעשות לבד. טסלה מספקת סירטונים איך לעשות את זה. מצברים/סוללות - מחיר סוללות 50kw של טסלה לפי מה שמפורסם הוא 6000-7000 דולר היום והמחיר אמור לצנוח עוד הרבה יותר בעשור(הערכות מדברות על 80% ). למען הסדר הטוב, הייתה החלפה אחת בתשלום של סוללה של טסלה, למישהו שנסע עם טסלה בשטח שעלתה 17k דולר, אבל זה למישהו שהרס גם את תושבת הסוללה(לא יודע אם זה כלל פגיעת שסי אבל יכול להיות) וזו הייתה גרסת lr שגדולה ב 50% נפח מסוללת sr+. בנוסף, כל פטנט שיש לטסלה על הסוללה יפוג תוך 15 שנה כך שניתן יהיה להחליף לסוללות תחליפיות יותר זולות. וכמובן כבר היום יש משפצי סוללות שמשפצים סוללות בחצי מחיר מסוללה חדשה(וגם המחיר הזה ירד).
-
יש אחריות של 8 שנים על הסוללות. מחיר הסוללות ירד ב 90% אחוז בעשור האחרון וממשיך לרדת, ולפי תחזיות ירד ב 80% בעשור הבא. ובכל מקרה סוללות אם מתקלקלות יכולות לעבור שיפוץ ולא החלפה. בדיוק כמו שיקרה אם הגיר האוטומטי ברכב ה ice שתקנה יתקלקל, ומחיר חדש שלו סביר להניח מעל 50 אלף שח
-
וכנראה 150 אלף שח יותר מהמתחרה שלו מודל y
-
בתמחור הנוכחי טסלה היא בחירה מאוד מושכלת. במחיר מאוד קרוב למחירי רכב ",עממי" , מקבלים רכב יותר מפואר, יותר מהיר, יותר מאובזר והרבה יותר זול לתחזוקה. יש כאלה שקונים בשביל הפוזה, אבל את זה אפשר להגיד על הרוב הכמעט מוחלט של במוו, אאודי, מרצדס וכו' ולהם זה עולה הרבה יותר כסף.
-
זרם הסיניות רק ילך ויגבר. היתרונות של פלטפורמות חשמליות שהן מאוד קלות לתכנון. הבעיה שרובן לא עוברות תקינה אירופית כי הן מיועדות לשוק המקומי ולכן הבטיחות מוטלת בספק. בארץ יש את mg ואייוייז, שתיהן נותנות תמורה טובה לרכב חשמלי, חבל שהאייוייז רק 3 כוכבי בטיחות. ברגע שהם יוכיחו את עצמם באמינות הם יהפכו לדבר הבא, בדיוק כמו הקוראנים והיפנים לפניהם
-
התקדמות הסוללות היא ממש לא בצעדים קטנים: -עלות הסוללות ליחידת אנרגיה ירד בכמעט 90% בעשור האחרון. -נפח סוללות ליחידת אנרגיה קטן בשני שליש בעשור -טווח רכב חשמלי ממוצע הכפיל את עצמו בעשור
-
עד שכל זה יקרה סביר להניח שיפתחו עוד תחנות טעינה. זה כמו להגיד לפני 30 שנה שעוד מאט כולם יעמדו בתור בקניון דיזינגוף סנטר, כי אין קניונים בארץ. לטסלה יש קנסות למי שנשאר אחרי סיום טעינה. אני מאמין שעוד חברות יאמצו את המודל הזה, כי זה כסף קל. מעבר לכך, לרוב החברות יש עמדות טעינה איטיות וזולות ליד העמדות המהירות. כך שסביר להניח שמי שרוצה להיות 3 שעות בקניון יעדיף עמדה איטית.
-
☝️מסכים @Amired. קניתי טסלה רק כי עולה קצת יותר מרכב ice שהתכוונתי לקנות. אם טסלה הייתה עולה יותר, לא הייתי קונה. מצד שני אם היה רכב חשמלי אחר עם טווח נורמאלי ותאוצה של רכב ice במחיר של רכב ice. הייתי מעדיף חשמל. גם חיסכון דלק, גם חיסכון בטיפולים וגם כח זמין ממהירות אפס, מה שמתאים יותר לנסיעה בפקקים/רמזורים.
-
-
לא. לרוב היצרנים האחרים יש "גם" מכוניות טווח קצר וזה מה שהיבואנים שלנו הביאו לנו עד שהגיע טסלה. לדוגמה לניסן ליף פלוס יש טווח דומה ל sr+ ויש לה 214 כ"ס, אם היבואן היה מביא אותה ומתמחר בדומה לטסלה היא הייתה יכולה לעלות בסביבות 150 אלף שח, במקום זה הוא מעדיף להביא את הגרסה הרגילה עם הטווח הקצר ולמכור אותה ב 160 אלף. באופן כללי, טסלה שיחררה הרבה מהפטנטים שלה לגבי סוללות וההטענות על מנת לאפשר ליצרני רכב נוספים להכנס לתחום ולקדם את ההנעה החשמלית.
-
טסלה מודל 3 נמכרת בכל העולם במחיר של המתחרות שלה במוו, מרצדס ואאודי בלי הטבת מס ועולה עליהם בכח מנוע ומקבלת ציונים מצויינים מעיתונות הרכב העולמית, למרות שהיא עולה כמוהם. בארץ היא זולה בהרבה בגלל הטבת מס. כך שבעית מחיר הסוללות נפתרה. ואם יש לך בעיית סוללה, נפח סוללה, צפיפות סוללה, מחיר סוללה, משמעת סוללה או שהיא נכשלה במבחן מיצב, למה אתה נוסע על רכב היברידי? מה זה מגבלת הייצור חשמל?! אתה מנכל חברת חשמל?! מישהו התקשר אליך ואמר לך שסוגרים לך את השלטר כי עוד טסלה הגיע?! כי לא שמעתי תלונות מחברת חשמל. מעבר לכך , יש יתרון רציני במכוניות חשמליות כי הן צורכות את החשמל בעיקר בלילה, בדיוק בזמן שכולם ישנים ויש לחברת חשמל עודפים, בניגוד לרכב בנזין שמזהם במרכז העיר בשעות היום בדיוק מתי שכל בני האדם מסתובבים ונושמים רעלים. ולא הבנתי את מגבלת הטווח וההטענות. כמות תחנות הטעינה תגדל לפי נפח המכוניות שיש על הכביש. תקנה יהיה, לא תקנה, אף פעם לא יהיה(כנל יצור חשמל). מעבר לכך, רוב בני האדם לא עושים יותר מטיול או שניים בשנה בטווחים של מעל 300 קמ. אז בשביל הפעמיים האלה בשנה שהרכב יטען בזמן שאתה אוכל במסעדה, אתה יודע כמה זמן תצטרך לשבת בתחנות דלק בזמן שאתה שואף בנזן מסרטן, רק כי אתה מחזיק רכב בנזין?
-
Id3 מתחילה באירופה ממחיר שהוא נמוך ביותר מ 30% אחוז מטסלה sr+ . אז תשובת האפשר היא כן. אם היבואן יעשה את זה...כמו שאמרתי, אני לא רואה אצל צ'מפיון יותר מידי מוטיבציה. כנראה הם מייצרים הרבה כסף מהמוסכים
-
בהתחשב שה id3 בתמחור הוגן יכולה להמכר פה במחיר של גולף רגילה, רוב החסרונות שלה לא כאלה גדולים למשתמש הממוצע.
-
הקיה והיונדאי נראות מצויין עם גרסאות שזולות מהטסלה , תוך ויתור על הביצועים ,שרוב האנשים יוכלו להסתדר בלעדיהם (עדיין ביצועים עדיפים על רכבי ice רגילים). נשארת שאלת התימחור. בעוד יבואן קיה ידוע בתמחור אגרסיבי (אבל עדיין לא הביא חשמלית מלאה ), מיונדאי לא הייתי מצפה להרבה לאור התמחור הסופר יקר של האיוניק החשמלית הנוכחית. גם ל vag יש מכוניות חשמליות שיכולות לתת תחרות בעיקר בגירסאות זולות ועממיות, אבל לא נראה לי שצ'מפיון בקטע או שאין הקצאות.
-
6kw היא מגבלה קטנה מאוד. זה בערך 40 קמ לשעה, מה שאומר שבלילה שלם אתה מטעין בערך את כל מה שצריך (גם ככה לא מומלץ להטעין 100% על בסיס קבוע). טסלה sr+ בגרסה האמריקאית מוגבלת ל 7.6kw והאמריקאים חיים איתה נהדר במרחבים הרבה יותר גדולים משלנו. לא רואה סיבה למה בארץ הקטנה שלנו אדם ממוצע לא יכול לחיות עם 6kwh
-
רמת גימור נמוכה יש לכל היצרנים בכל העולם ועדיין אף אחד בעולם לא מוכר את הרמה "הנמוכה" לליסינג שיוסיף יד וימכור בהנחה על חשבון צרכן הקצה שלו, הוא פשוט מוכר בזול יותר לצרכן הקצה. זה לא שחברות הליסינג מוכרות אותם במחשכים, זה שיתוף פעולה שחלק מחברות הליסינג בבעלות חברות יבוא הרכב. מעבר לכך התירוץ שלך מאוד נחמד אבל לא עובד במציאות. דוגמה (אחת מיני רבות): ספייס סטאר גירסת פשוטה (ליסינג): מחיר רישמי 85400 נמכרת בליסינג ב 15 אלף שח פחות. כלומר ב 71 אלף גם היבואן וגם חברת הליסינג מרוויחות. גרסת ה"פרטי" נמכרת ב 86 אלף ש"ח ומוסיפה פנסי לד, ערפל וכניסה יציאה ללא מפתח. כך שאלה אם כן 3 הדברים האלו עולים 15 אלף שח והם לא. היבואן גוזר על הגרסה הפרטית 15 אלף ,פחות 3 הדברים הנ"ל ,אקסטרה רווח, בלי לשכוח שיש פה גם את רווח חברת הליסינג. כלומר ,היבואן מרוויח מעט כשהוא מוכר לליסינג וחזירי (כמעט 20% רווח נוסף) כשהוא מוכר לפרטי. אבל יודע מה ... עזוב אותי...אני...מה אני יודע. עוד מגיב טמבל באיזה פורום...יש לך את מסקנות ועדת זליכה . כלכלנים טובים ממני שעבדו שעות כדי להבין למה התחקות בענף דפוקה. אתה יכול לגלות הכל שם. לגבי טסלה, כנראה ביבי דיבר איתם שימכרו לנו בהפסד. מעבר לכך אכן היא עברה רק בשנה האחרונה לרווח אבל היי היו להם הרבה מאוד מפעלים להקים
-
גם לטסלה אין יותר מידי הקצאות ויכלה למכור סביר להניח את כל מה שיש לה ביותר יקר. בטח בארץ שיבואנים המתחרים מיצרים לעצמם רווחי עתק. אבל היא מעדיפה הוגנות על פני חזירות. מעבר לכך התמחור היקר הוא הסטנדרט שבתעשיה גם ברכבי ice. איך צמח לו שוק ה 0 קמ אתה חושב?! לא מכיר שום מקום בעולם שבו יצרן רכב מוכר למישהו שיוסיף יד לאוטו כדי לתת הנחה. אתה מבין כמה פסיכי הרעיון הזה שאנחנו פה בלבנט זה נראה לנו "הגיוני". הקימו את ועדת זליכה שכבר נתנה המלצות לפרק את הקרטל הזה. אבל מישהו מסמס את ההמלצות, משונה מי? 🤔
-
כמו שאמרת, המשקיעים נלחצו אז מאסק אמר את מה שצריך כדי להרגיע אותם. זה לא אומר שזה מה שהוא עשה. ובינתיים...כבר יש טסלות בארץ...אנשים שעברו מלקסוסים ובמווים ומרצדסים קיבלו אותם, כולם טוענים שזו רמת גימור גבוהה (פרימיום) חלק אומרים קצת יותר חלק אומרים קצת פחות אבל כולם מסכימים שזה כך, ואלה גם הביקורות מהמגזינים לרכב הטובים בעולם. אז מה אתה רוצה שיפרקו את הטסלות וירכיבו פלסטיקים כדי שתרגיש טוב עם עצמך?! הצהלה מתחלקת לשתיים למען האמת: 1. יצרני הרכב. אותם יצרנים שכבר שנים מעכבים יצור המוני של רכבים חשמליים. הרי את מה שטסלה עשתה יכל כל אחד מהיצרני הרכב לעשות ברבע המחיר. אבל הם מעדיפים למכור רכבי ice כי הרווח כפול, גם על הרכב וגם על התחזוקה. טסלה לחצה את התעשיה המיושנת הזאת, שהבינו רק במודל 3 שאם הם לא יתעוררו ויתחילו ליצר מכוניות חשמל עם טווחי נסיעה נורמאלים לא ישאר להם אדמה לעמוד עליה. 2. יבואני הרכב בארץ, שבנו את עצמם על רווחי ענק על חשבון הציבור בחסות איגוד יבואני הרכב. כך לדוגמה את ה ds 3 ev שמתומחר בארץ 10% יותר מטסלה, נמכר באנגליה ב 10% פחות מטסלה. יכול להיות שפולסר 2 רכב מצויין, אבל אילולא טסלה בארץ בספק אם הייתה יכול לרכוש אחד, כי סביר להניח שהיבואן היה מוכר לך אותו במחירי שיא וגורף את כל הטבת המס לכיס שלו, כמו שעשו כל היבואנים לפניו. כך שגם אתה צריך לצהול משמחה על כך שטסלה הגיע לארץ, אולי תוכל להרשות לעצמך פולסר. וכמו שאמרת עד שיהיה שיפור בפולסר 2... יש סיכוי שטסלה תהיה כבר הרבה יותר משופרת. טסלה בינתיים פשוט מתקדמת מהר יותר וכל תעשיית הרכב מנסה לרדוף אחריה
-
אתה צריך אימונים בקרב מגע, צעקות לא יספיקו. פשוט תפרסם סובארו dl למכירה כשהקונה יבוא ויראה שזה ds ויתחיל לברוח, קפיצה באוויר בעיטה לראש ומיד חניקה עד שהוא מסכים לקנות.
-
ברור שיש. זה פשוט דורש ממך ללכת לתביעות קטנות. סבירות גבוהה שהוא יחזיר את הכסף עוד לפני או לא יופיע ותזכה במשפט.
-
מי אמר שלטסלה אין "אופי"?! למען האמת ברוב המבחנים טוענים שההתנהגות של טסלה אומנם לא טובה כמו במוו אבל טובה ממרצדס ואאודי המקבילות, וזה מחברה שהתחילה לייצר רק לפני עשור. למען האמת שמכוניות חשמליות הרבה יותר מתאימות ליצירת מכוניות דינמיות. בעוד ברכבי בנזין היה צריך מכוניות 2 מושבים כדי לשים את המנוע במרכז הרכב ונמוך כדי למקסם יכולות דינמיות של המרכב. במכוניות חשמליות המבנה הזה הוא בילט אין בטכנולוגיה. הסוללות יושבות במרכז והכי למטה שניתן מה שנותן להם פור דינמי על כל מכונית בנזין מקבילה. ולראיה בוחני רכב מתלהבים אפילו מיצרנית סינית בת 5 על היכולות הדינמיות שלה ביחס לקטגוריה והעובדה שמדובר בדגם הראשון שהיא מציעה. יקח זמן להתאים את ההגה והמתלים למבנה החדש. אבל בטווח הארוך, מכוניות חשמליות ללא ספק יקחו דינמית כל מכונית בנזין קיימת וחוץ מנוסטלגיית ריח הבנזין בתחנת דלק והרעש הערסי של מנועי הבנזין הגדולים, אין להם ממש מקום רציונלי במכוניות מודרניות.
-
זה בדיוק אותו חשש שצריך להיות למי שקונה מנוע טורבו עם dsg או בכלל רכב עם הרבה טכנולוגיה. ואני לגמרי מבין אנשים שיעדיפו מאזדה או סובארו רק בשביל השמרנות הטכנולוגית (אני כזה). נקודת ההנחה בטסלה היא שהחסכון בשעות הטיפולים (כנראה) במוסך ועלותם סביר להניח תחסוך את עלות התאים הבודדים שיאבדו במהלך השנים. לגבי הנוחות...ברור לך שהבן אדם נוסעה במודל y עם צמיגי 20 אינטש?! אבל מודל 3 מגיע עם צמיגי 18 נמוך יותר וקל יותר, כך שלא ניתן להסיק דבר מהסרטון הנ"ל, ואכן טסלה לא נחשבת לרכב נח במיוחד(ודי ניתן להבין את זה בהנתן כמות הכח שיש לאוטו) , ומי שזה אחד הפרמטרים החשובים לו רצוי שיחכה לנסיעות מבחן. בתור מי שחובב קשיחות (מאזדה), אני בספק אם אני ירגיש באיזה שהוא הבדל. לגבי נסיעות מבחן, אני בהחלט בעד, אבל אני חושב שהם אוברייטד, בייחוד שהם בד"כ 20 דקות בפקקים עם נציג מכירות שמברבר ללא הפסקה. יש חברות שנותנות רכב לשעה לבד, אבל זה נדיר ובד"כ רק לדגמים לא מבוקשים. אבל ללא ספק הייתי מבצע אם הייתי יכול.
-
אם ירידת הערך היא דומה ותמכור את שתי המכוניות אחרי x שנים שהן איבדו 50% מהערך שלהן. אפרש העלויות בין הרכבים ירד ל 22.5 אלף. כלומר לאחר 3 וחצי שנים, כבר תרוויח על הטסלה, ומשם הרווח רק יגדל ובנוסף תיסע ברכב יותר מהיר, מפואר, מאובזר מרווח
-
מסתבר שגם להיות האתר מכירות הכי גדול באינטרנט לא משתלם. 20 שנה הבזוס הזה הזה הצליח להרוויח כסף. הכי טוב בסטה בשוק 😃
-
מישהו עשה חישוב באיזה פורום, שעם התמחור הנוכחי גם ללא הטבות המס (כל אלה שיורדות עד 2025), טסלה 3 הבסיסית עדיין תעלה רק 220k שח. עדיין אטרקיטיבי אבל בטח לא כמו היום
