Jump to content

הלוחש למכוניות

ספונסר פורום
  • הודעות

    690
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

הלוחש למכוניות שיחק אותה בתאריך מאי 11

התכנים של הלוחש למכוניות היו האהובים ביותר!

3 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    צפוני
  • איזה רכב יש לך?
    + SAAB 93 Vector Octavia 1.8 Tsi 180 hp היום. מעניינות בעבר: גולףGTI דור 1, אוטוביאנקי אבארט, רנו 5 GT טורבו, BMW M5 1988
  • מקצוע
    יועץ ומלווה במציאת רכב
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.facebook.com/Halohesh
  • מדיה חברתית
    https://www.linkedin.com/public-profile/settings?trk=d_flagship3_profile_self_view_public_profile&lipi=urn%3Ali%3Apage%3Ad_flagship3_profile_self_edit_top_card%3BZ%2BoZtRQVTumfcSnEiZI1%2FQ%3D%3D

צפיות אחרונות בפרופיל

4,564 צפו בפרופיל

הנקודות של הלוחש למכוניות

נהג נמרץ

נהג נמרץ (4/14)

676

מוניטין

  1. בנסועה כה נמוכה, אני מתפתה להמליץ על סיאט ארונה עם מנוע 1.0 בתור "בונבון" שיש בו את הכל. רכב שמרגיש הרבה יותר גדול מכפי גודלו האמיתי. נקודות תורפה: 1. מנוע טורבו, בעיקרון, אינו אוהב נסיעות קצרות שבהן השמן בקושי מגיע לטמפ' עבודה לפני הכיבוי. בלאי יותר גבוה בפוטנציה. החלפת שמן באדיקות פעם בשנה אמורה לטפל בזה. 2. DSG - כנ"ל. לא אוהב פקקים או הרבה עצירות. הפתרון - לימוד נכון של התנהלות בפקקים (רגל ימין אף פעם לא באויר; או על הברקס - או על הגז) כדי להפחית למינימום את הבלאי במצמדים והתחממות המכטרוניק. ליותר פשטות ושקט נפשי - מסכים לחלוטין שרכב כגון מאזדה CX3-30 יותר מתאים מכנית, עם מערכות מסורתיות ואמינות מוכחת. המבנה שלו יותר מקשה על ילדים קטנים לראות החוצה, אתה תחליט האם זה משמעותי. במאזדה גם לא נדיר למצא דוגמאות עם ק"מ נמוך במיוחד ונתונים מצויינים באופן כללי, עקב היותו רכב שני בהרבה מקרים (הוא פשוט לא מרווח מספיק בכדי להיות רכב ראשי ליותר מזוג). בהצלחה!
  2. זה די נורא, למען האמת... לרכב בן 4 היו אמורים להיות עד כה 4 טיפולים (ולכל הפחות שלושה), בהנחה של טיפול אחד בשנה (או 15000 ק"מ). במילים אחרות - פספוס של 2 טיפולים לפחות, שחייב לבוא לידי ביטוי בהורדה במחיר שתיקח בחשבון בלאי מואץ של המנוע. שמן שלא מוחלף בזמן מתחמצן, המולקולות שלו מתקצרות, הוא הופך לפחות ופחות צמיגי, ומעניק כתוצאה הרבה פחות הגנה לבוכנות והצילינדרים. לאורך זמן - מדובר במנוע שכנראה לא יגיע לממוצע ק"מ שדומה למנועים אחרים, שטופלו בזמן. לדעתי אין זה משנה אם מדובר בחוסר מודעות או בקמצנות - להזנחה כזו ראוי שיהיה מחיר.
  3. באמת שאינני טיפוס של חרמות - אבל זו ההחלטה הכי נכונה לך... הבעיה היא יותר באיכות הקלוקלת של המתחרות , הרי משהו כמו אטראז' הוא רכב כה ירוד מכל בחינה אפשרית חוץ מהפשטות-שגוררת-אמינות שלו, ולכן עדיף, במידת האפשר, להוציא מעט יותר ולנחות בחיקה החמים והאמין של איזו קורולה. כפשרה ראוייה הייתי מכניס למשוואה גם יונדאי I-30 עד 2015 (לפני הגיר הרובוטי!) או אלנטרה או קיה פורטה - אולי תוכל למצא משהו קצת יותר זול, אך עדיין אמין ובטיחותי.
  4. כפי שכבר אמרו פה - להסיע את המשפחה ברכב שעבר פגיעה כגון זו בשילדה - רעיון גרוע. במידה של תאונה נוספת באותו אזור חו"ח, שלדת הרכב עלולה לקרוס הרבה יותר מוקדם מהמתוכנן, עם תוצאות קשות ליושבים בו. מבחינה מסחרית - אם ניקח בחשבון שה-5008 נמכרת בפחות ממחירון (אם כי לא דרמטי החל ממודל 2017) הייתי אומר רק שהרכב הנ"ל יכול להיות קנייה אטרקטיבית כל עוד יימכר בלפחות 50% הנחה מהמחירון שלו. לא יותר.
  5. במילה אחת - אל תסמוך על בדיקה כזו, שהרי זו אותה הבדיקה שאחר כך יראו ללקוח הבא אצל טרייד מוביל (או כל טרייד-אין אחר, כמובן), ובגדול ניתן לומר שאלו בדיקות שלרוב אינן שוות את הנייר שעליו הן כתובות. כשאני בודק רכב פוטנציאלי ללקוחותי, אני תמיד דואג לבדוק: 1. היסטוריית תביעות דרך מרכז הסליקה של חברות הביטוח. בהנחה שהרכב הזה היה מיד פרטית, אין לך בעיה לגלות האם ואיזה תביעות היו בגינו. 2. היסטוריית טיפולים - ברור שעם רכב כזה חדש ונסועה כה נמוכה לא צריכה להיות לבעלים כל בעיה להראות לך 3-4 טיפולים שהיו צריכים להתבצע ברכב עד כה. כעת - אם אתה מכיר מכונאי שמכיר מאזדה - זה עדיף בעיני על הליכה למכון. מומחה יתן לך דו"ח מצב הרכב (אפילו בע"פ) שניתן לסמוך עליו יותר מאשר דו"ח מכון מכוסת"ח עם שלל התבטאויות כלליות שלא באמת נותנות תשובה מדויקת לגבי מצב הרכב.
  6. נסה את אבי, מוסך שני שרותי רכב, באזור תעשייה קרית אתא. ד"ש מהלוחש😇 Phone: 04-872-0232
  7. אבל זהו עצם העניין - האם עצם ניהול השיחות ברכב, שמבוצע ע"י טלפונים סיניים מז שנים, לא חושף סודות לצד השני? - בוודאי שכן. נושא בטחון שדה, חשוב ככל שיהיה, איננו בהכרח מה שרכבים סיניים עלולים לפגוע בו יותר מאשר הטלפונים. לגבי השתלטות עוינת על רכבים וביצוע פיגועי סייבר תחבורתיים - זה אחד מהתחומים שדוקא ישראל אמורה להצטיין בו, כמו כאן: https://www.themarker.com/labels/hightechbook22/2022-12-28/ty-article-labels/00000185-594f-dbd5-abe7-59ffac0e0000 למרות ששים לב - פה מדובר על מיזם שאמור לתת הגנת סייבר לאורך חיי הרכב ובתנאי שיוטמעו בו ההגנות כבר בשלב התכנון. האם יש לצפות שחברות סיניות יהיו שקופות לכזו התערבות, באותה מידה ש-VAG למשל יהיו?... מעניין. אני דוקא אשמח לפתח את הנושא. ממה שאני כן מבין - בלי הגנת סייבר באוטומוטיב זה בערך כמו ברקסים בלי ABS. אפשר גם בלי, אבל הרבה יותר מסוכן....
  8. מ.ש.ל. נכון, יש PC שמאל-קיצוני שגורם גם לי בחילה קשה. אבל יש גם דרך ארץ פשוטה. תנסה פעם. לקחת ממש קשה את העובדה שעברתי לצד האפל, הסיני. נראה שגם קשה לך לקבל שאני לא מטיף רק לסיניות? שאני שם בצד אגו וכל שיקול אישי כשאני בתפקיד הלוחש? - אז תרגיע, אל חשש, כי זה באמת כך. אני לא שתול של הממשל הסיני, אלא אזרח מן השורה שמבין ברכבים ולא חושב שפוסט שלו עלול לגרום לשינויים גיאו-פוליטיים מרחיקי לכת. בהיעדר PC, מציע לך לפחות להצטייד באחד מאלה: אני תמיד נהנה לנהל דיונים ענייניים ולא רק פילוסופיים עם אנשים תרבותיים. לכן באמת מיציתי איתך.
  9. מזעזע, עצוב, עוד תזכורת לכולנו עד כמה מיידי יכול להיות המעבר מהנאה עילאית ברכב-על חד כתער, לאבל גדול. יהי זכרם ברוך, שמרו על עצמכם שם בכביש.
  10. שמע, הנושא של סייבר במכוניות מודרניות בכלל, וחשמליות בפרט, הוא משהו שאני רק מתחיל ללמוד אותו לאחרונה. זה בהחלט עניין גדול בפוטנציה, אם וכאשר יגיע מצב של מלחמה בין שני הגושים הללו, שתחרוג מגבולות מיסי מגן וסובסידיות ממשלתיות. על ההאזנות הסיניות וכריית מידע מטלפונים כבר מדברים הרבה. לגבי רכבים - נראה לי שאתה צודק, וחייבים ללמוד יותר בכדי להתגונן. הנה נקודת התחלה מעניינת להבנה של האיומים, דיון שערך עיתונאי הרכב נועם ריין באופני YNET: https://www.icar.co.il/מוסף_הרכב_9.23/לא_רק_סוסיתא_-_העתיד_של_עולם_התחבורה_נמצא_בישראל/
  11. לא יודע מה אתה עושה לפרנסתך. אבל קל להבין מה האגו שלך עושה לפרנסתו: להיות צודק. תמיד. אינני נוהג להתווכח עם אנשים שאין מקום לאגו שלהם ולהם באותו החדר. אילו היית טורח להניח בצד את הסרקסטיות ומדבר לגופו של עניין בלי ההתלהמות שלך, לא הייתי עונה לגופו של אדם. תתפלא, אפשר לענות כראוי בויכוח גם בלי לנסות להקטין את הצד השני, תנסה את זה פעם.
  12. אתה ממש נחמד - אבל מתעלם מנושא אחד חשוב: גם אני, כמו כל אדם פרטי, יכול להחליט מה שאני רוצה לעשות עם כספי. יש אנשים, כמוך למשל, שעבורם קניית רכב היא תהליך מתמטי פשוט , נוסחתי וקר. וזה בסדר גמור. אני עובד מול כולם, ומתאים את עצמי לדרישות ומאוויי הלקוח. בשביל אנשים כמוך ברא אלוהים את טויוטה - הרכב הכי משעמם בעולם - במובן הטוב של המילה. לכל אחד יש רכב שמתאים לו יותר מאחרים. אתה קופץ בחדווה לנתח אותי, את הרצונות שלי, ומתוך כך גם קופץ למסקנות נמהרות לגבי עצם התהליך והכדאיות הכלכלית של העסקה, שאני שילמתי מכספי? לא זכור לי שמיניתי אותך ליועץ הפיננסי שלי, ואם אני, בגילי, החלטתי שחשוב לי שילוב של 500+ סוסים יחד עם נוחות, ושהסיל מתאימה לי יותר מכל רכב אחר, זה ממש לא עניינך. מבטיח לך שסיבוב אחד איתי בסיל יבהיר לך מה פירוש איכויות נהיגה של רכב חשמלי מודרני. לנוכח מציאות ארוכת שנים, שבה נלקחה מאיתנו, חובבי ההגה, חדוות הנהיגה הפשוטה של רכבים אנלוגיים מדהימים, החלטתי לשנות גישה, ולפנק את עצמי ברכב ההפוך לגמרי למה שהייתי מחפש פעם. כי רק חמור לא משנה את דעתו. מקווה שזה מספיק "מחוץ לקופסה* בשבילך. ....ואני מאד מכבד את השיקולים שלך. לרכב שלך. עם הכסף שלך. לא יזיק לך לעשות את זה לאנשים אחרים, בטח כאלו שאתה ממש לא מכיר. לא קניתי את הסיל על מנת לנסוע בכבישי הארץ מעל 200 קמ"ש. השיא האישי שלי, אגב, עומד על 270 קמ"ש מאד יציבים על 911 משופרת בכבישי גרמניה, באופן חוקי. ביומיום אני לא איזה ילד מתלהב מביצועי קו ישר. דוקא השילוב שיש בסיל של AWD עם מערכת בקרת יציבות שלהם, שמאפשרת החלקה מבוקרת של כל 4 הגלגלים מהווה אתגר נחמד ללימוד ופיצוח לאט לאט, על כבישים ריקים בצפון (כשהצפון יחזור להיות שלנו...), ואם אתה לא אוהב דריפטים זה סבבה - אני אוהב לקחת את הרכבים שלי לקצה במקומות בטוחים ולכן, שוב, לא מבין את פשר ההתלהמות שלך על עניינים שהם שלי. ואגב, איך מחשבים הנאה מנהיגה בתוך TCO??? שוב - אתה מתלהם על נושא שאילו הכרת אותו קצת היסטורית - היית יודע שהיתרון בתחום החשמל היה יכול להיות בידיים אמריקאיות כבר לפני למעלה מ-20 שנה. GM הוציאו תחת ידם את EV1, רכב חשמלי מדהים לזמנו, ולאחר שנבחן ע"י כמה מאות נהגים בקליפורניה, בחרה GM לירות לעצמה ברגל ולחסל את הפרוייקט! השיקולים? - ממש מרתיחים. כיום הם כנראה ממש מתחרטים על גישתם קצרת הרואי. אז סין ראתה אפשרות - וקפצה על העגלה. כתוצאה מכך, הם נהנים ממצב שבו הם ברמה טכנולוגית דומה לגדולי היצרנים. כתבתי פה כבר, שהסינים ממש מפחידים בקצב ההשתלטות שלהם על ענף הרכב, אבל כמו שלטסלה היו כבר הרבה מאד תאונות על אף שטענה מתחילה שמערכת FSD שלה היא הרבה יותר מאשר ADAS שלב 2, כך גם ליצרן כמו BYD ברור שיכולים להיות כשלים. גם לאודי היה כשל עם סדרה של סוללות מתלקחות בדגמי איטרון - העולם הזה הוא חדש לכוווולם, הסינים - כך אני מתרשם - מתקדמים בקצב פשוט מפחיד קדימה, כי הם נדחפים ע"י הממשלה. הכל ידוע - אתה יכול להחליט להילחם בזה, אני פשוט הצטרפתי לעגלה הזו מתוך שיקולי VFM. מעולם לא היצגתי את מבחן המסמר כדיל ברייקר - מאיפה המצאת את זה? ציינתי במפורש שהוא אינו מעוגן עדיין באף תקן. אבל אם היית יודע את זה לפני הקנייה, האם לא היית חושב קצת?...
  13. זה לא עובד ככה, ידידי. ארגון EURO NCAP רוכש בעצמו, ובחשאי, את הדגמים שאותם הוא מרסק. זה חלק חשוב בהיותו גוף אובייקטיבי - והוא גוף כה עשיר עד שיכול להרשות לעצמו לקנות את הרכבים (עד 4 במספר לכל דגם) באנונימיות. Where Does Euro NCAP Get the Cars for Testing ? Up to 4 cars are needed for an assessment by Euro NCAP. If a car model is already on sale, Euro NCAP will generally buy cars from dealers, in the same way that consumers do. Cars are bought anonymously, either from a single dealer or from several. Once the cars are at the test laboratory, the manufacturer is informed of the vehicle identification numbers (VINs) and are asked to confirm the specification. If a production change has been made since the cars were produced, for example to an item of safety equipment, the manufacturer may ask for the current part to be fitted to the vehicle. This ensures that, when they are released, the results are representative of current production cars.
  14. חד משמעית - עוד לא נגעתי באחת, אז לא יודע. ממה שמתחוור משלל מבחנים ראשונים - יש שיפור בכמה וכמה פרמטרים, וזה משמח. יותר שקט, פחות ויברציות וקפיצות על כביש משובש - בקיצור הקריבו קצת מהספורטיביות לטובת הנוחות, כולל צמיגים פחות ספורטיביים ויותר חסכוניים (עד דגם LR לפחות). מעניין איך יגיבו להחלטת הגוף המנהל של EURO NCAP לגבי הפחתת כוכב בטיחות לרכב בלי מינימום של כפתורים פיזיים.... יותר דומה לטסלה במובן הזה. כל שנה או 20K ק"מ בדיקה כללית + פילטר מזגן, כל שנתיים נדמה לי שנוזל בלמים ונוזל קירור. הבלימה הרגנרטיבית, אף שהיא רחוקה מביצועי הטסלה ולא ניתן להגיע איתה לנהיגה בדוושה אחת, עושה לדעתי עבודה טובה מספיק בכדי להגיע להחלפת דיסקים ורפידות רק סביב 100K ק"מ - מסקרן אותי מאד אם אכן זה יהיה הקצב. תודה רבה על הברכות. התגובה שלך מאד מאפיינת את הדור ההדיגיטלי/בינארי הצעיר, אך היא ממש לא מה שמשתקף מהתיאור שלי בפוסט. לא 3:0 לסיל ולא שום תוצאת כדורגל, אלא ניצחון בנקודות לסיל מבחינת התאמה לצרכים האישיים שלי. הרי כתבתי שהתאהבתי ממבט/סיבוב ראשון בפרפורמנס, זו לא היתה החלטה פשוטה לעבור לצד השני של הרחוב - אבל גם בחיים האמיתיים, שבהם יש שלל גוונים של אפור ולא הכל שחור-לבן, צריך להחליט בסופו של תהליך. וכך קרה שלצרכים שלי, בגיל שלי, הסיל יצאה עדיפה מבחינת נוחות/איכות חומרים וגימור/הנדסת אנוש - הניצחון הזה הוא כאמור בנקודות, ויכול להיות שאצל אנשים אחרים, עם סדרי עדיפויות שונים, התוצאה תהיה שונה. כמובן שבבואי להמליץ על רכב חשמלי ללקוחות חדשים, ההמלצה, כתמיד, תהיה בהתאם לצרכים האישיים שלהם. כך מתנהג איש מקצוע, ולא איש פרלמנט בתי קפה. הקטע המצחיק הוא, שאצל אנשים אחרים (לא כולל אותך), עצם העובדה שמאזכרים נקודות תורפה (מאד אמיתיות) בטסלה, כמוה כחילול קודש הקודשים, עבורם זה "ברור" שבלי שיש שוחד מעורב, לא יתכן שמישהו יעז להציע שבעגל הזהב שלהם יש כמה נקודות חלודה...
  15. אכן נשמע נורמלי לחד-מצמדי. הדרך היחידה להתמודד עם זה - ללמוד ולהיות מודע לרגע הניתוק של המצמד בעת העלאת הילוך ולהוריד את הרגל לשבריר שניה מדוושת התאוצה. זה אמור לרכך את תחושת הנדנוד המעצבנת.
×
×
  • תוכן חדש...