Jump to content

איל פלד

  • הודעות

    253
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי איל פלד

  1. תגידו מברוק: אחרי חודשים ארוכים, ושתי נסיעות לאנגליה, תם השיפוץ הגדול (חוץ מכמה דברים קטנים שאני יודע עליהם ועוד כמה דברים שאני אגלה בהמשך...) וה- TR3A שלי (שנת 1958 למי שתוהה) עברה השבוע טסט.
  2. למען האמת אני מתפלא שעוד לא "גילחו" לך את זה מהתמונה עצמה...
  3. כן כן, אותה פורש. זאת גם הפורש ששימשה את דילן מק'יי בסידרה העליזה של הניינטיז "בברלי הילס 90210". אם יורשה לי, אז לפי מיטב ידיעתי זאת לא אותה המכונית. ג'יימס דין מצא את מותו בפורשה מדגם 550 Silver Spyder שנת 1955 שהייתה מכונית ספורט אמיתית (בנבדל מה- 356 לדורותיה). אגב, יוצרו רק 90 מכוניות מדגם זה. הפורשה של ג'יימס דין זכתה לכינוי The Little Bastard ("הממזרה הקטנה").
  4. בטוח שזה 356? איך נתת לה לצאת לך מהרשתית?
  5. שם הספר: "נסיעה קצרה, מרכבה מתוקה". סליחה.
  6. הנה המשפט הראשון בספר: " בקיץ 1963 קניתי בניו יורק לימוזינה מדגם לינקולן שנת 1941....." ויליאם סרויאן, 1908-1981, סופר אמריקני ממוצא ארמני ידוע בכתיבה תמציתית ומלאת הומור. בספר השמח והעליז הזה הוא לוקח את הקוראים, היושבים למעשה במושב האחורי של הלימוזינה, למסע מענג ברחבי ארצות הברית. לא, הספר אינו על מכוניות ישנות. הלינקולן 1941 היא רק הפלטפורמה והספר הקטן (רק 119 עמודים) הוא מקור להנאה גדולה ולמסע קלאסי ב"קלאסית" אמיתי ברוח שנות ה- 60 בארה"ב.
  7. אתמול אחה"צ יצאת מהבית, ו...........מי?מה?מו? האם יש סופטוב לסיפור? עדכן?
  8. קטנות-גדולות מרחובות רומא
  9. שיהיה בהצלחה. כך או אחרת, בוודאי תמצא עניין כאן: http://www.anglia-models.co.uk/home.htm וזה רק ראש הרשימה בגוגל...
  10. נדמה לי שמארק צודק: http://www.autocluster.com/autobrands/a/amo-zil.html
  11. נסה בקישור הזה: http://images.google.com/images?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Ford+Taunus&btnG=Search אגב, לא מסובך להגיע לשם...
  12. מרפרוף מהיר בלוח מכוניות למכירה באתר Classic Cars הישראלי ראיתי שיש שם פורד אנגליה למכירה: http://www.classicar.co.il/ads/adDetail.asp?cat_id=2&sub_id=1&ad_id=1597 בכל מקרה, בהצלחה.
  13. מברוק
  14. לפורד 1.5 טון משנת 1936 היו "אף" וקבינה יותר מעוגלים. זה נראה יותר כמו F100 משנת 1932-1934. מצורפות תמונות להשוואה, אבל אין ספק שדב קרדו יהיה הפוסק הסופי והמוחלט.... בברכה, קובי אתה ככל כנראה צודק וגם ה"מצחייה" מעידה לטובתך.
  15. מהבדיקות שלי זה מודל מ- 1936 (פלוס-מינוס כמה שנים) של משאית פורד Ford V8 FLATHEAD 1.5 TON אבל, אמתין בסבלנות שדב קרדו יחרוץ את הדין...
  16. בגיליון הקרוב של ירחון "מסע עולמי" (כן, חוץ מהטלוויזיה, יש גם ירחון מודפס) תתפרסם כתבה בנושא מסע באלסקה. הכתב-צלם מכיר היטב את אלסקה אבל לא ממש מתמצא במה שכולנו אוהבים. אחת התמונות שצילם שם, כמו שאפשר לראות, מנציחה מכונית שמישהו חנה ומאז לא הזיז... זיהוי יתקבל בברכה ובתודה.
  17. לבקשתו של בני הספל, ולהנאת כולנו, עוד כמה תמונות מרומא. (לא ממש מבין באיטלקיות, מקווה שזיהיתי נכון).
  18. לא, הייתי שם בנסיעה פרטית (כן, יש גם נסיעות כאלה. עדיין.) ולא עם צוות הצילום של מסע עולמי.
  19. ברומא נהג כרומאי, ואם יש לך כבוד, ויש כבוד, ועניין, ויש עניין בקלאסיות איטלקיות (אבל לא רק איטלקיות) אז כדאי לדעת שרומאים בעלי "ענתיקות" נפגשים בכל יום ראשון הראשון בחודש (כלומר First Sunday of the Month) בערך ב-10-11 בבוקר ומציגים את מכוניותיהם בגאווה. מקום המפגש פיאצה אלבניה (Piazza Albania) ברובע טסטאציו (Testaccio) שהוא באופן כללי מדרום-מזרח למרכזה של רומא. ואם כבר אתם באיזור הזה, וביום ראשון, אז תרשו לי טיפ קטן: התחילו את הבוקר מוקדם בשוק הפשפשים פורטה פורטזה (Porta Portese) שנמצא בטרסטברה (Trastevere) ומשם הליכה קצרה וחציית נהר טיבר על גשר סובליציו (Sublicio) תביא אתכם אחרי לא יותר מרעשר דקות-רבע שעה למפגש של "אחינו" האספנים ברומא. והנה טעימה קטנה של אחת מלא מעט מכוניות שראיתי שם.
  20. בשביל חבר יקר, אבל בזול, מחפש (בארץ) 5 צמיגים 135-15 לסיטרואן דיאן. כל הפנייה ועצה, על סמך ניסיון אישי וטוב, תתקבל בהרבה ברכה ותודה. ואם למישהו יש אז בכלל משובח. וחג עצמאות שמח לכולם.
  21. איל פלד

    פיאט

    ואני הייתי בטוח שזה Failing Italian Auto Technology ואיפה יש X1/9 שאפשר להעביר עליה בעלות?
  22. לפחות לא קיבלת ארון נוסף... נמרוד אתה איש טוב... (בינתיים עברתי לפלאפלים..)
  23. בספטמבר 1979, ב'רגילה' אחרי קורס קצינים, בדרך חזרה מקיסריה לירושלים, כשאני יושב ליד הנהג בסימקה 1100 קטנה וצנועה, חצתה פורד קורטינה במהירות את נתיב הפרדה (שלא היה בו אז שום מחסום שהוא) בכביש החוף ופגעה בנו. מכונית חזקה הקורטינה. אחרי שמונה חודשים של ניתוחים, אישפוז והרבה פיזיוטרפיה חזרתי ללכת, לרוץ וגם לנהוג. מאז, מה לעשות, אני לא אוהב קורטינות...
  24. איל פלד

    מחפש פחח טוב

    לעניין המחיר - זה כמעט כמו התשובה לשאלה 'כמה עולה שמלה אדומה?'. אתה חייב לקבוע מה רמת השיפוץ אליה אתה ררוצה להגיע, לקבל הצעת מחיר, לבדוק איזה וכמה חלקים ורכיבים צריך לקנות או להשיג (חדשים ו/או משומשים), ולא פחות חשוב, ויש לזה קשר לעלות, לנסות ולהחליט איזו מסגרת זמן אתה מקציב לפרוייקט (ואז להכפיל...). לעניין הפירוק - יש כיף וסיפוק גדולים לפרק לבד. כשהבאתי את יקירותי לשיפוץ (אצל מוסך ביטון בירושלים), בימים הראשונים פירקתי שם לבד (עם עצות חכמות, כלים מתאימים וגם עזרה כשהיה צריך) כמעט הכל. כל מה שצריך היה ללכת לטיפול מיוחד (ציפוי ניקל, מכניקה עדינה, שיפצורים קטנים וכו') נארז והלך איתי משם. שאר הדברים סומנו, נרשמו ונארזו על ידי (וזה היה מאוד מועיל כמה חודשים אחר כך). בעצם, מה שאני אומר לך, שתעשה מה שעושה לך טוב. אם אתה אוהב לגעת בידיים - גע. אם לא - תן למישהו שאוהב (וגם מתפרנס) מזה.
  25. איל פלד

    מחפש פחח טוב

    מצטרף בחום להמלצה על מוסך ביטון בירושלים.
×
×
  • תוכן חדש...