לאחר השחרור מהצבא עבודה וטיול הגיע הזמן לבחור מוסד לימודים.
אציג לפניכם את הנתונים הבאים ואשמח לקבל עצות ודעות מבעלי ניסיון, כרגע יש לי ציון פסיכומטרי ובגרות מלאה אך לצערי הציון הפסיכומטרי אינו מספיק בשבילי להיכנס לאוניברסיטאות למקצוע אותו אני רוצה ללמוד, ולעומת זאת לכל המכללות אני כן יכול להיכנס.
ההתלבטות שלי היא כזאת:
אפשרות 1-
לגשת למועד הבא של הפסיכומטרי וללמוד בתקווה ושאשיג את הציון המבוקש ולהתקבל לאוניברסיטה העברית או בן גוריון (אני ריאלי עם עצמי והסיכויים שאתקבל לת"א הם אפסיים וזאת עקב הדרישות הגבוהות), במידה ואתקבל לירושלים או בן גוריון הדבר מחייב אותי במעבר של דירה- השכרה/מעונות, כל הכלכלה של הבית- אוכל, ארנונה, מים, חשמל, אינטרנט וכל שאר הירקות, בחישוב זריז 10K לשנת לימודים + כ 2000K לחודש לשכר דירה וכל המסביב אני מגיע לכ- 35K לשנת לימודים אוניברסיטאית!
אפשרות 2-
בטח הבנתם את הכיוון שלי כבר- הבינתחומי בהרצליה, דבר הלא דורש ממני מעבר דירה, לימודים במוסד יוקרתי ונחשב ולפי מה שהבנתי דיי מקביל לאוניברסיטאות, במקום לשפר פסיכומטרי עכשיו אני מתחיל לעבוד עד אוקטובר 13 וחוסך עוד כסף בנוסף למה שיש לי כרגע (שמספיק לי ללימודים בבינתחומי), כמובן שהנתון של לא לצאת מהבית ולהמשיך להתגורר בבית הוריי נכנס פה גם כיתרון וגם כחיסרון לפי דעתי, החיסרון הוא העצמאות שאליה אני אצא כנראה בגיל יחסית מאוחר, מכל שאר האפשרויות אני רואה זאת כיתרון, יש לי יחידה נפרדת המאפשרת לי ללמוד בשקט ללא שום הטרדה או רעש מצד המשפחה.
מה דעתכם? מה אתם הייתם עושים?
והאם החישוב שלי נכון? שבסופו של דבר סכום הכסף אותו אוציא מהכיס מגיע לאותו סכום בשתי האפשרויות.או שאני מפספס פה איזשהי נקודה.